Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jettie

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 08:56

Hier ook even niet zo veel op bokt gezeten de laatste weken. De dagen met een baby vliegen voorbij.. maar het is ook heel gezellig <3 het gaat nog steeds goed met Lara & ons!

RoWi, wat vervelend van je bekkenpijn. Gaat het beter nu je verlof hebt? Je babyshower klinkt top!
TrustHim, fijn dat het bij jou ook nog goed gaat! Wel spannend dat de baby nog niet met het hoofdje naar beneden ligt.
Inwonderland inmiddels bevallen denk ik? :D
Saarrr, hopelijk zijn jullie inmiddels weer opgeknapt!
XFiemoX mooi bevallingsverhaal!
Masyo gefeliciteerd!! <3 Mooie naam, Sophie!
Jasz wat fijn dat het bij jullie ook goed gaat. Mijn man gaat over 2 weken weer aan het werk, dat vind ik ook wel spannend (en dan heb jij ook nog eens 2 kinderen :P).. maar komt vast goed!
Maaarije succes met de laatste loodjes!
Ma_n0n lekker dat je verlof is begonnen! En mooie herinnering aan je zwangerschap, zo'n beeldje. Ik moet zeggen dat ik die dikke buik nog totaal niet heb gemist, maar ik ben wel blij dat ik mooie foto's heb laten maken tijdens de zwangerschap, het is toch een bijzondere tijd :)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:01

Voor alle geboren kindjes gefeliciteerd!
Hier tijdje niets gemeld want waren druk met verbouwen thuis.
Ben vandaag precies 40 weken en heb vanmorgen nog controle gehad, donderdag weer terug als er dan nog geen baby is geboren om te zien hoe het er dan voorstaat. Dus we wachten het maar weer af haha. Vorige is met precies 40 weken geboren en de eerste dacht ik 11 dagen eerder.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 15:35

Zamora schreef:
Voor alle geboren kindjes gefeliciteerd!
Hier tijdje niets gemeld want waren druk met verbouwen thuis.
Ben vandaag precies 40 weken en heb vanmorgen nog controle gehad, donderdag weer terug als er dan nog geen baby is geboren om te zien hoe het er dan voorstaat. Dus we wachten het maar weer af haha. Vorige is met precies 40 weken geboren en de eerste dacht ik 11 dagen eerder.

Spannend!
Ik zit nu op 40+4 en heb woensdag controle. Strippen doet mijn vk vanaf 41+3, dat zou op z'n vroegst zondag zijn. Ben benieuwd of die zich daarvoor al laat zien..

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 15:38

Voor jou ook spannend!
Er werd mij gevraagd of ik met 41 weken ingeleid zou willen worden als het er dan nog niet is. Heb daar geen ervaring mee maar zo lang overlopen ook niet. Hoop dat het niet nodig is maar heb best last van m'n lijf en vind wel pittig met een 1,5 jarige erbij :=
Ben al medisch dus alle controles zijn in het ziekenhuis.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 16:45

Ik zag iemand die bevallen was, gefeliciteerd!

Ik ben inmiddels inderdaad ook bevallen, afgelopen donderdag, thuis met 41+2 van een dochter. Afgelopen zaterdag zijn wij in het ziekenhuis opgenomen omdat ze zoveel was afgevallen dat ze niet meer goed wakker werd en het drinken niet lukte. Maar inmiddels weer thuis en ze drinkt volledig uit de borst en komt weer goed aan. Verder wel helemaal gezond beide, en voldoende productie inmiddels, dus ook geen zorgen meer.

Waar zie je tegenop met inleiden Zamora?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 17:27

Gefeliciteerd met jullie dochter. Wel even spannend dan met die opname. Gelukkig is het nu weer goed!

Ik zie niet op tegen het inleiden maar om zo lang over te dragen :=

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:03

Gefeliciteerd iedereen!
Wij zijn de trotse ouders van Silvan sinds 3-10 <3

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:54

Gefeliciteerd mama's!

Hier eigenlijk weinig nieuws, nu 33+4 en eigenlijk weinig verandering, behalve dat ik het idee heb dat ze iets gedaald is. Ik heb sinds 1,5 week namelijk veel minder last van maagzuur en wel wat meer druk op m'n blaas. :') Verder gelukkig nog steeds fysiek prima in orde en geen last van rug of bekken. Hopelijk houden we dit zo vol tot het end. *\o/*

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:09

Gefeliciteerd inwonderland. Wel dus nog even spannend geweest?! Fijn dat nu alles weer goed gaat!

Gefeliciteerd AB :D

Nog heel even zamora en joanieke… :D

Mylittlejoy heerlijk dat je je nog zo goed voelt!

Hier alweer 37 weken, kindje is weer wat klein maar wel nog genoeg vruchtwater gelukkig. Even wat extra controle elke week. Verder alweer de zoveelste blaasontsteking -O-

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:46

Maaaarije schreef:
Hier alles verder ook goed, nu 37+5 dus we wachten (on)geduldig af. :P

Ik quote mezelf maar even, zo lang hebben we niet meer hoeven wachten. :+

Vanmorgen is na een bevalling uit een boekje onze dochter Hailey Anne geboren. <3

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:03

Maaaarije schreef:
Maaaarije schreef:

Vanmorgen is na een bevalling uit een boekje onze dochter Hailey Anne geboren. <3

Ooooh gefeliciteerd! <3

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:31

Maaaarije schreef:
Maaaarije schreef:

Gefeliciteerd <3

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:39

Gefeliciteerd allemaal

Hier nog steeds een dwarsligger, morgen 37 weken en officieel overgedragen aan het zh. Vrijdag stond al een afspraak voor bespreken inleiden maar wat mij betreft wordt het bespreken en plannen keizersnede

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:12

Oh proficiat alle mama’s!!
Leuk om alle berichten te lezen!

Spannend Inwonderland, fijn dat t weer beter gaat!

@trusthim, jeetje dat lijkt me ook heel spannend.. wordt je kindje nu ook eerder gehaald denk je?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:16

Anneert schreef:

@trusthim, jeetje dat lijkt me ook heel spannend.. wordt je kindje nu ook eerder gehaald denk je?

Weet ik nog niet, kleine is aan de kleine kant dus tot nu toe wilden ze voor de 39 weken niks. We gaan het vrijdag wel horen

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:25

trustHim schreef:
Anneert schreef:

Weet ik nog niet, kleine is aan de kleine kant dus tot nu toe wilden ze voor de 39 weken niks. We gaan het vrijdag wel horen

Geplamde keizersnede doen ze rond de 39 weken om er voor te zorgen dat de longen zo schoon mogelijk zijn. Eerder is er een grotere kans op vocht in de longen.

Als een bevalling eerder begint dan de geplande datum is je kleine er eerder klaar voor om geboren te worden en afhankelijk van wat je afgesproken hebt met de gynaecoloog wordt er dan een "semispoed" keizersnee gedaan of probeer je t natuurlijk...

Zo had ik bij de eerste afgesproken dat ik bij de eerste wee gelijk zou bellen en naar t ziekenhuis zou komen voor een keizersnee als meneer zich eerder aandiende dan de geplande sectio.

Nu bij de tweede gaan we weer voor een geplande KS die heb ik telefonisch al besproken met t ziekenhuis maar ik hoef pas in februari met 35 weken voor t eerst daar op controle behalve als daar eerder aanleiding voor is.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:22

Ah dat is helder! En best logisch inderdaad.

Ik heb zelf nog niks genoemd, wij zijn op 29 september ouders geworden van ons zoontje met 37+4 weken na een hele lange heftige bevalling. Ingeleid op 37+2 wegens pre eclampsie, zo ga je voor controle naar de vk en eindig je in het ziekenhuis met de boodschap dat je niet weggaat zonder baby. Maar hij is er en doet t goed :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 17:44

Gefeliciteerd allemaal! <3 En sterkte voor degene die dat nodig hebben.
Hier nog steeds niks. 40+5 en word behoorlijk ongeduldig. Morgen afspraak met vk en gaan we het strippen bespreken.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:54

Gefeliciteerd allemaal!

Hoop dat jij ook niet meer lang hoeft te wachten @joanieke! Ben benieuwd wat de vk zegt morgen

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:57

Van harte gefeliciteerd mama’s! <3

Het wachten is moeilijk hè.. ik duim dat de kleintjes zich snel aandienen!

Hier nu 37+3 weken. Onze bevalling wordt a.s. dinsdag ingeleid, omdat ons kindje aan de grote kant is (P100 meting op het buikje en beentje + hoofdje zijn ook boven de curve). Dat werd 2 weken later opnieuw bevestigd in het ziekenhuis. Dus de kleine groeit in dezelfde lijn door en daarom willen we niet afwachten. Ik heb een grote buik voor dit termijn en er was weinig vruchtwater te zien. Ik voel ook gewoon dat ze heel weinig ruimte heeft.
In combinatie met mijn steeds erger wordende bekkenpijn vind ik de inleiding echt helemaal prima, ik was zo opgelucht toen de arts het voorstelde. Kon die dag ook ineens weer lachen. Bekkenpijn is echt no joke. We kunnen niet wachten om ons kleintje te ontmoeten aankomende week! <3

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:22

Wat fijn om daar naar uit te kunnen kijken. Bekkenpijn is echt heel naar inderdaad.
Ik ben nu 40+5 en word maandag ingeleid als hij dan niet zelf nog spontaan is gekomen. Baal er zo gigantisch van haha. De eerste was er met 38+5 en 2e precies 40 weken.

Joanieke ben jij inmiddels al bevallen?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 21:26

Zamora schreef:
Wat fijn om daar naar uit te kunnen kijken. Bekkenpijn is echt heel naar inderdaad.
Ik ben nu 40+5 en word maandag ingeleid als hij dan niet zelf nog spontaan is gekomen. Baal er zo gigantisch van haha. De eerste was er met 38+5 en 2e precies 40 weken.

Waar baal je precies van? Dat je wordt ingeleid of dat het zo lang duurt?

Hij zit er nog. :) Nu 41+2. Zou eventueel vandaag gestript worden, maar besloten om te wachten omdat ik erg onrustig werd van het idee. Eventueel maandag strippen en anders verder bespreken wat we gaan doen komende week. Ik wil niet ingeleid worden en het liefst thuis bevallen, dus hopelijk komt hij nog voor komende donderdag. Anders word het denk ik flink voor mezelf opkomen dat het alsnog thuis kan met m'n eigen vk of eraan toegeven..

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:04

Dat het zo lang duurt := heel stom maar je rekent er niet zo op met 2 spontane bevallingen eerder. En ben het lichamelijk ook echt zat, heb ook last van m'n bekken en rug.
Ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen omdat ik medisch ben jammergenoeg. Eerste is wel thuis geboren en dat was een hele fijne bevalling zover je dat kan zeggen ervan.

Is er een termijn voor dat je thuis mag bevallen eigenlijk? Voel je je verder nog wel goed?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 00:13

Zamora schreef:
Dat het zo lang duurt := heel stom maar je rekent er niet zo op met 2 spontane bevallingen eerder. En ben het lichamelijk ook echt zat, heb ook last van m'n bekken en rug.
Ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen omdat ik medisch ben jammergenoeg. Eerste is wel thuis geboren en dat was een hele fijne bevalling zover je dat kan zeggen ervan.

Is er een termijn voor dat je thuis mag bevallen eigenlijk? Voel je je verder nog wel goed?

In principe tot 42 weken, daarna wordt je overgedragen aan het ziekenhuis. Maar zover ik begreep, mag je dat 'weigeren'. Je verloskundige is je verplicht je zorg te verlenen, maar daar zal ik dan tzt goed over moeten praten.
Het gaat op en af goed. Met 37 weken riep ik al dat hij eruit moest, maar goed, dat bepaal je niet zelf helaas. :') Heb periode gehad dat ik een aantal nachten niet heb geslapen ivm maagzuur. Nu gelukkig omeprazol voor. En de man in mijn buik is soms zo aan het feesten dat ik er weeen van krijg. Weeen die niks met een bevalling te maken hebben, puur m'n buik die op zijn overmatige bewegingen reageert. :=
Lichamelijk gaat t verder opzich wel. Momenten gehad dat ik niet meer kon lopen, maar goede fysio, dus die heeft me steeds er doorheen geholpen. Slaap nu wel slecht door rugpijn die steeds op komt als ik lig, dus dat schiet niet op, maar het is 'te doen'.
Zwanger zijn vind ik in ieder geval niet leuk. Laten we dat concluderen. :')

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 08:43

J0anieke schreef:
Zamora schreef:

Waar baal je precies van? Dat je wordt ingeleid of dat het zo lang duurt?

Hij zit er nog. :) Nu 41+2. Zou eventueel vandaag gestript worden, maar besloten om te wachten omdat ik erg onrustig werd van het idee. Eventueel maandag strippen en anders verder bespreken wat we gaan doen komende week. Ik wil niet ingeleid worden en het liefst thuis bevallen, dus hopelijk komt hij nog voor komende donderdag. Anders word het denk ik flink voor mezelf opkomen dat het alsnog thuis kan met m'n eigen vk of eraan toegeven..

Breekt even in vanuit een ander topic. Ik liep ook flink overtijd en ik heb ananas gegeten (is niet bewezen ik weet het) op donderdagavond en vrijdag zijn mijn vliezen spontaan gebroken. Misschien gewoon proberen? :=