Soepblik schreef:Of Proper chips. Dat zijn chips gemaakt van linzen en per portie maar iets van 90 kcal. Heel lekker zijn ze ook.
Ik pik deze er even uit. Linzen chips klinkt inderdaad als een gezond iets, maar qua kcal is het helemaal niet veel minder dan bijvoorbeeld Lay's naturel chips.
Ik heb de voedingswaarde er even bijgepakt;
100 gram PROPER Sea Salt Lentil Chips; 482 kcal, 20.8 gram vet, 63.6 gram khd en 9.7 gram eiwit
100 gram Lays Naturel Chips; 508 kcal, 30 gram vet, 53 gram kh en 6.1 gram eiwit.
Ze zijn dus iets minder vet dan de naturel chips van Lays, maar daar is ook alles mee gezegd. PROPER chips geeft inderdaad aan dat ze per portie 96 kcal, maar zij gaan er vanuit dat een portie 20 gram is. Dit is ontzettend weinig natuurlijk en tenzij je echt een portie van 20 gram afweegt is dit ontzettend verneukeratief.
Wat ik hiermee wil zeggen; staar je niet blind op zogenaamde "gezondere" opties van ongezonde snacks. Ze weten het leuk te brengen met hun 96kcal per portie. Maar 20 gram Lay's naturel chips is ook maar 102 kcal.