Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Pien even begrijpend gaan lezen en uit he modus komen...
Citaat:Maar Pien het komt ook wel omdat sommige mensen zich super zielig vinden en constant dat uitdragen
MarlindeRooz schreef:Ik heb gewoon bijzonder veel moeite met mensen die zichzelf belangrijker vinden dan anderen en daarvoor regels overtreden. Zal wel komen door mijn grote rechtvaardigheidsgevoel of mijn principiële aard. Of mijn empathie voor de mensen van die AZ hebben gehad en heel bang zijn.
Electra63 schreef:Jan Kluytmans was net bij OP1 en hij zei, dat we sneller gaan boosteren, omdat de nieuwe variant nog besmettelijker is dan de Delta. Of hij gevaarlijker is, durven ze nu nog niet te zeggen.
Eind van de week krijgen ze uitslag uit een onderzoek.
Voordeel is wel dat we nu nog in een aantal beperkende maatregelen zitten.
Hij zei tevens, dat de kinderen op dit moment erg besmettelijk zijn en door de sluiting van de scholen verdere besmettingen met name naar oma en opa willen voorkomen.
mysa schreef:Ik snap het wel van Tinus en heb er geen problemen mee. Een mens mag ook zelf nadenken in plaats van alleen de regeltjes volgen. Als je vermoedt dat je familie min of meer gepredisponeerd is, mag je daar de regels m.i.wel voor om omzeilen. Al zou ik het in dat geval niet openbaar maken want je ziet wat ervan komt.
pien_2010 schreef:MarlindeRooz schreef:Ik heb gewoon bijzonder veel moeite met mensen die zichzelf belangrijker vinden dan anderen en daarvoor regels overtreden. Zal wel komen door mijn grote rechtvaardigheidsgevoel of mijn principiële aard. Of mijn empathie voor de mensen van die AZ hebben gehad en heel bang zijn.
Ik heb moeite met mensen die niet meer het invoelend vermogen hebben dat er mensen zijn met zoveel verlies in de familie, zware ziekte vanwege covid en dat zij als ze dan prik hebben kunnen krijgen, dan dit soort verwijten krijgen.
Er zijn mensen die onterecht voordringen, maar Tienus niet.
purny schreef:@pien: Tinus dringt wel degelijk voor. Zij is qua goede geboortejaar nog niet aan de beurt
Zebrastreep schreef:purny schreef:@pien: Tinus dringt wel degelijk voor. Zij is qua goede geboortejaar nog niet aan de beurt
Maar dan zou je ook kunnen zeggen dat zorgmedewerkers nog niet mogen boosteren. Ik ben ook 24 en ja ik zal uiteindelijk voor mensen gaan die het misschien harder nodig hebben.
Maar dat had ik begin dit jaar ook , ik ging voor de risicogroepen puur vanwege mijn beroep.
bigone schreef:Zullen we stoppen over Tienus, veranderd niets aan het feit.
Misschien ook eens even het beleid de schuld geven dat bvb telefoonlijn gesloten was , waarom? Omdat ze aankondigen dat er maar 3 ipv 6 maanden tussen hoeft te zitten en het allergrootste deel van de bellers mensen waren die hun afspraak van eind december of begin januari even een weekje eerder wouden. Die hebben niet het geduld om een week langer te wachten en voorkomen door hun massale bellen dat andere oudere mensen met brief er niet door kwamen.