Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:15

Pien even begrijpend gaan lezen en uit he modus komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:17

En misschien zelf ook even minder wijzen pien.. Kun je ook begrijpen dat ik mijn ouders graag zsm geboosterd zie? Tinus is toch bijna 20 jaar jonger..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:18

Echwel schreef:
Pien even begrijpend gaan lezen en uit he modus komen...

Echwel lees even goed de posts hierboven ipv en hoe gabbertje Tienus hier gekiel haald wordt. Er wordt totaal niet meer meegeleefd met het schrijnend verlies van anderen. Ik vind het gewoon heel verdrietig.

Relaxed ik gun het iedereen, en vooral die mensen die de hele riedel bij familie van ziekenhuis,.op de buik op de IC liggen en uiteindelijk afscheid nemen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 15-12-21 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:18

Ik heb gewoon bijzonder veel moeite met mensen die zichzelf belangrijker vinden dan anderen en daarvoor regels overtreden. Zal wel komen door mijn grote rechtvaardigheidsgevoel of mijn principiële aard. Of mijn empathie voor de mensen van die AZ hebben gehad en heel bang zijn.

witenbruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:20

Nou idd schande is het pas om zo voor te dringen
er zijn zoveel nare verhalen ivb coronazieken.
Iedereen wil graag zo snel mogelijk de booster krijgen.
En Pien wat een ontzettend lelijke reacties geef je op sommige mensen hier.....bah

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:21

Nee Pien men leeft wel mee, alleen er zijn veel schrijnende gevallen
Heel veel helaas.
En als ik schrijf

Citaat:
Maar Pien het komt ook wel omdat sommige mensen zich super zielig vinden en constant dat uitdragen

Gaat dat niet over 1 persoon maar heel veel en dat brengt wrevel...
Omdat het momenteel.een ego maatschappij is
En waarom als je hebt kunnen voordringen het zo groot hier schrijven
Dat doet veel.mensen pijn dus ook dat is niet netjes

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:22

MarlindeRooz schreef:
Ik heb gewoon bijzonder veel moeite met mensen die zichzelf belangrijker vinden dan anderen en daarvoor regels overtreden. Zal wel komen door mijn grote rechtvaardigheidsgevoel of mijn principiële aard. Of mijn empathie voor de mensen van die AZ hebben gehad en heel bang zijn.

Ik heb moeite met mensen die niet meer het invoelend vermogen hebben dat er mensen zijn met zoveel verlies in de familie, zware ziekte vanwege covid en dat zij als ze dan prik hebben kunnen krijgen, dan dit soort verwijten krijgen.

Er zijn mensen die onterecht voordringen, maar Tienus niet.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:24

Ik snap het wel van Tinus en heb er geen problemen mee. Een mens mag ook zelf nadenken in plaats van alleen de regeltjes volgen. Als je vermoedt dat je familie min of meer gepredisponeerd is, mag je daar de regels m.i.wel voor om omzeilen. Al zou ik het in dat geval niet openbaar maken want je ziet wat ervan komt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 21:25

@pien: Tinus dringt wel degelijk voor. Zij is qua goede geboortejaar nog niet aan de beurt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:26

Ah kom op jongens. Er is al zoveel haat en nijd, moeten we nou iemand zo volledig de grond intrappen omdat ze eerder zijn? De hele maatschappij veranderd naar ikke ikke ikke.

Er zijn zoveel meer jongere mensen die al een prik hebben gehad

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:26

Electra63 schreef:
Jan Kluytmans was net bij OP1 en hij zei, dat we sneller gaan boosteren, omdat de nieuwe variant nog besmettelijker is dan de Delta. Of hij gevaarlijker is, durven ze nu nog niet te zeggen.
Eind van de week krijgen ze uitslag uit een onderzoek.
Voordeel is wel dat we nu nog in een aantal beperkende maatregelen zitten.
Hij zei tevens, dat de kinderen op dit moment erg besmettelijk zijn en door de sluiting van de scholen verdere besmettingen met name naar oma en opa willen voorkomen.

En wie moeten er oppassen als de scholen gesloten zijn?
Juist, opa en oma...... :roll:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:27

mysa schreef:
Ik snap het wel van Tinus en heb er geen problemen mee. Een mens mag ook zelf nadenken in plaats van alleen de regeltjes volgen. Als je vermoedt dat je familie min of meer gepredisponeerd is, mag je daar de regels m.i.wel voor om omzeilen. Al zou ik het in dat geval niet openbaar maken want je ziet wat ervan komt.

Ja je ziet inderdaad wat er van komt Mysa. We hebben allemaal zo meegeleefd met de familie van Tienus die als een van de eerste vorig jaar begin 2020 zo enorm geraakt werd . Ik vond / wij vonden het zo verdrietig en indrukwekkend dapper dat we zo'n inkijkje kregen in de dappere familie keuken. Daar is nu weinig van over. Dus of mensen zijn het vergeten, of we zijn als maatschappij verhard. Zo sneu eigenlijk voor ons allemaal.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:35

Gelukkig zijn we als het goed is over een week of 2-3 van de ellende met leeftijden af.

Overigens zijn de 2 vals speel routes nog steeds actief dus heel erg vindt de overheid het blijkbaar niet.

Heb aardig hoofdpijn van de derde Pfizer van vandaag, maar blij dat ik over een paar dagen 75 procent minder kans heb op infectie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:38

Zebrastreep schreef:
Mag je voor kiezen , gaan ze over het algemeen niet mee prikken.

Je kan nu al voor de booster van Janssen namelijk een afspraak maken zag ik gisteren.

Janssen was een ander soort vaccin dan pfizer toch?
Dan ga ik hopen dat ik die wel mag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:54

pien_2010 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik heb moeite met mensen die niet meer het invoelend vermogen hebben dat er mensen zijn met zoveel verlies in de familie, zware ziekte vanwege covid en dat zij als ze dan prik hebben kunnen krijgen, dan dit soort verwijten krijgen.

Er zijn mensen die onterecht voordringen, maar Tienus niet.

Say what?! Ze vult bewust een foutief geboortejaar in om überhaupt een afspraak te kúnnen maken, zoiets noemen we hier frauderen.. En dat is dus zeker onterecht voordringen, ze is immers gewoon nog niet aan de beurt. heel simpel :n

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:03

Ik ken niet alle persoonlijke verhalen, en ik vind het niet heel vreemd an sich dat men vooral aan zichzelf gaat denken als het om overleven gaat. Volgens mij zit een mens gewoon zo in elkaar.
Maar ja, als je besluit om op een illegale wijze eerder aan de beurt te komen, dan moet je je wel realiseren dat dat in principe ten koste van een ander gaat.
Er zijn mensen die overgevoelig zijn en veel pech hebben, en er zijn mensen die zichzelf al twee jaar opsluiten om elk risico te vermijden.
Voor mij voelt het ook niet eerlijk dat er heel wat (jonge) mensen eerder aan de beurt kwamen voor een vaccin omdat ze tot de griepprik groep behoren, terwijl ze al meer dan tien jaar geen griepprik meer haalden.
En wat mijn eigen gezondheid betreft val ik niet in een specifieke categorie, en ik heb een huisarts die niet aan maatwerk doet. Dus een gevalletje "jammer dan".
Mijn vriend is echter mijn grootste zorg. Als hij maar eerst een prik krijgt. Maar ja, nog geen zestig..

Ik probeer me ondanks alle stress aan de regels te houden, maar overweeg wel om naar Duitsland te gaan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:04

purny schreef:
@pien: Tinus dringt wel degelijk voor. Zij is qua goede geboortejaar nog niet aan de beurt

Maar dan zou je ook kunnen zeggen dat zorgmedewerkers nog niet mogen boosteren. Ik ben ook 24 en ja ik zal uiteindelijk voor mensen gaan die het misschien harder nodig hebben.

Maar dat had ik begin dit jaar ook , ik ging voor de risicogroepen puur vanwege mijn beroep.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:04

Zullen we stoppen over Tienus, veranderd niets aan het feit.
Misschien ook eens even het beleid de schuld geven dat bvb telefoonlijn gesloten was , waarom? Omdat ze aankondigen dat er maar 3 ipv 6 maanden tussen hoeft te zitten en het allergrootste deel van de bellers mensen waren die hun afspraak van eind december of begin januari even een weekje eerder wouden. Die hebben niet het geduld om een week langer te wachten en voorkomen door hun massale bellen dat andere oudere mensen met brief er niet door kwamen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 22:05

Zebrastreep schreef:
purny schreef:

Maar dan zou je ook kunnen zeggen dat zorgmedewerkers nog niet mogen boosteren. Ik ben ook 24 en ja ik zal uiteindelijk voor mensen gaan die het misschien harder nodig hebben.

Maar dat had ik begin dit jaar ook , ik ging voor de risicogroepen puur vanwege mijn beroep.

Jij bent immers een groep die voorrang krijgt net zoals ik.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:12

bigone schreef:
Zullen we stoppen over Tienus, veranderd niets aan het feit.
Misschien ook eens even het beleid de schuld geven dat bvb telefoonlijn gesloten was , waarom? Omdat ze aankondigen dat er maar 3 ipv 6 maanden tussen hoeft te zitten en het allergrootste deel van de bellers mensen waren die hun afspraak van eind december of begin januari even een weekje eerder wouden. Die hebben niet het geduld om een week langer te wachten en voorkomen door hun massale bellen dat andere oudere mensen met brief er niet door kwamen.

Precies. Helaas ken ik de mensen ook die kostte wat kost op vakantie willen, en dáárom zo'n haast hebben -O-

Zebrastreep dat vind ik logisch, je loopt ook risico, en mensen die zorg nodig hebben lopen ook risico als het personeel niet gevaccineerd is. Dus die voorrang is nodig.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 15-12-21 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:14

Weet iemand of het al duidelijk is wanneer je met welk geboortejaar kan bellen ? Dus bij uit 68 ?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:15

Dat hangt er vanaf wanneer ze weer met de jaargangen verder gaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:15

Ik vermoed vanaf maandag als ze steeds twee jaargangen doen. Vrijdag 62/63 zaterdag 64/65 zondag 66/67 en dan maandag 68/69

Ik zou dan maandag een afspraak kunnen inplannen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:16

Is het zeker dat ze vrijdag verder gaan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:17

Er werd op de persconferentie gezegd eerst twee dagen de 60+ vanaf 3 maanden en dan vrijdag weer door met geboortejaar vanaf 3 maanden. Eerder werd soms 3 jaren gedaan maar ik denk dat dat twee blijft omdat de groep natuurlijk nu veel groter is