Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 11:00

Ik vind smalle schoenen inmiddels echt heel bizar eruit zien, zo ben ik gewend aan het uiterlijk van barefoot schoenen.

Ik ben alleen echt nog op zoek naar een paar fijne barefoot outdoorlaarzen, waterdicht en liefst met een dusdanig hoge schacht dat ik er ook mee kan paardrijden (met gesloten beugels, ivm veiligheid).

Helaas bestaan die nog niet...

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 17:43

Ik rij in ariat fatbaby’s.
Ze zijn niet dun, maar wel breed genoeg vooraan voor mijn voeten.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 08:50

Ik heb ook vrij brede Ariats, maar ik merk ook in die laarzen inmiddels wel dat mijn tenen niet de ruimte hebben die ze inmiddels gewend zijn... Het is te doen, maar niet fantastisch. Maar hopen op westernlaarzen met barefootmodel is ijdele hoop vrees ik :=

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 15:16

Ik wil dus geen westernmodel.
Anders zouden de laarzen van Koel misschien nog kunnen.
Al hebben die de rits aan de binnenkant, niet handig.

Maar ik heb sowieso hogere laarzen nodig met mijn dressuurzadel.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 15:19

Wat leuk, een barefoot topic voor mensen. Ik ga hier mee en terug lezen. Ben op zoek naar schoenen voor mijzelf nu ik steeds vaker last heb van mijn tenen en kuitspieren. Ik leg een link met de schoenen omdat ik er thuis op sokken geen last van heb.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 22:30

Ik ben na een aantal jaar wel gewend aan het uiterlijk. Vind gewone schoenen nu gek smal eruit zien. :') En als ik te lang mijn paardenschoenen aan heb gehad heb ik écht pijn in mijn voeten de nacht en vaak ook de dag erna. Ik ga nóóit meer terug.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:12

Ik heb een vraag aan de mensen die ervaring hebben met het bestellen bij barefoot and more;

Hoe komen de maten die zij in de maattabel hebben staan bij jullie overeen? Ik kom wel drie! maten groter uit dan dat ik nu heb, en dat vind ik vreemd.

Merk van de schoen die ik heb gezien is Koel

Heb je bij Barefoot schoenen vaak een grotere maat nodig?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:31

Heb je nog geen barefoot schoenen nu?

Mijn eerste paar barefootschoenen ben ik dus wel in de winkel gaan passen, maar ik woon op fietsafstand van Arnhem.
Regulier droeg ik meest 38, soms 39 toen ik ging overstappen naar barefoot. Ik dacht ook zeker op 40 uit te komen nav de maattabellen, maar uiteindelijk ging ik met een paar Trackers van Vivobarefoot naar buiten in maat 39 en die passen ruim 3 jaar later nog steeds.
Maar een paar Groundies maat 40 paste ook, die zijn me inmiddels te smal en heb ik verkocht. Lengte was wel nog steeds goed.
Koel heb ik in maat 39 en maat 40, die in maat 40 zijn iets ruim, maar omdat het hoge laarzen zijn heb ik daar verder geen last van. Wol gevoerde van Koel vallen naar het schijnt iets krapper.

Van Wildlings (niet bij B&M te koop) heb ik zomerschoenen in maat 39, winterschoenen (gevoerd) in maat 40.

Het is dus op basis van de maattabellen een beetje uitvogelen wat je nodig hebt.
Ik heb iig nog steeds niet standaard 1,5 cm extra ruimte nodig aan de voorkant, dan ga ik struikelen, heb ik dus gemerkt bij het testen in de winkel.

Als het je eerste paar wordt, zou ik of 2 maten bestellen zodat je goed kunt vergelijken, of toch op de een of andere manier een keer naar Arnhem proberen te reizen om goed te kunnen passen en vergelijken tussen verschillende merken en maten.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:49

Dank voor je uitgebreide antwoord.

Het worden inderdaad mijn eerste barefoot schoenen. Ik had gisteren in Groningen gekeken bij HappyWalker maar vond de collectie daar erg tegenvallen en heb niets gepast.

Misschien moet ik toch eens een ritje Arnhem inplannen. Heb nu een aantal schoenen in mijn winkelmandje maar als ik die ook nog in dubbele maten ga bestellen wordt het wel erg veel :o

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:53

Ritje Arnhem is zeker aan te raden! Ik vind de tabellen van B&M wel helpend, maar wel alleen als je eigenlijk al weet welke merken je goed passen. Vivobarefoot past goed bij mijn voeten, Koel hoef ik niet eens te proberen. Nu ik weet welke merken voor mij kunnen en welke niet, en hoe ze qua maat ongeveer vallen (bij Vivobarefoot zit daar best verschil in tussen de modellen) kan ik ze wel online bestellen. Ik woon niet in de buurt maar het is echt de moeite.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:23

Het nadeel is wel dat van een deel van de schoenen er bij staat dat ze niet op voorraad zijn in Arnhem.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:26

De Koel Flora heb ik eerst te klein besteld, in maat 39 die ik van gewone schoenen had. Tijdje op gelopen, toen verkocht en maat 40 besteld. Daar loop ik nu nog op. Ik heb ook wel schoenen terug gestuurd naar Barefoot and more na het passen van een online bestelling. De winkel is ver weg voor mij. Ik kon 1 keer gaan om 1 paar te kopen (en 1 paar te passen om later in een andere kleur online te bestellen). De rest heb ik online besteld bij ze. Zomerschoenen was voor mij een aardige zoektocht qua bestellen en terugsturen..

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:34

Klinkt als een zoektocht! Ging dat terugsturen verder wel makkelijk? Ik woon ook aardig ver weg van Arnhem.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:48

Ik vind voor de eerste keer barefoot het een aanrader om naar Arnhem te gaan. Voor ik ging had ik me online georienteerd maar ben met iets compleet anders de winkel uit gelopen. Sommige schoenen zitten echt raar :o En sommige echt superfijn, zoals in dit topic te lezen is.

Personeel is ook heel kundig en behulpzaam.

Heb bij het passen in de winkel een lijstje gemaakt met merken die goed bij mijn voeten passen, en welke maat dan, en welke een absolute no-go zijn voor mij.

Zomaar een tip!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:49

Ik ben er een keer langs gegaan toen we een weekendje in de buurt waren, dat is wellicht ook een optie...? :)

Heb toen gewoon van tevoren gemaild welke schoenen ik graag zelf en met die kleine zou willen passen en zij hebben die vanuit de opslag naar de winkel gehaald +:)+

Maar bij twijfel bestel ik ook wel meerdere maten van dezelfde schoenen waarvan ik echt de intentie heb om er 1 paar te houden. Betalen via Klarna met uitgestelde betaling. Na ontvangst snel passen en kiezen en dezelfde dag of 1 dag later weer terugsturen wat je niet wilt houden.

Dat is wel zo sociaal zodat zij de schoenen snel weer beschikbaar hebben voor andere klanten :j

En wat je terugstuurt gaat van het bedrag in Klarna af dus dan betaal je uiteindelijk 'alleen maar' voor wat je daadwerkelijk gehouden hebt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:53

Hier de meeste toch een maat groter dan reguliere schoenen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:30

Ik heb ook een maat groter dan ik van mijn reguliere schoenen had. Wel besloten mijn vivo’s (eerste bf schoenen die ik had) te verkopen. Loop er nooit op. Veel liever op mn verschillende Koel schoenen.

Ik wil eigenlijk nog winterschoenen maar als ik de website moet geloven valt Be Lenka (die ik leuk vindt) extra breed. Dat heb ik niet nodig. Dus durf het niet aan.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:36

Het terugsturen vond ik wel makkelijk, geen problemen mee gehad gelukkig. Ik heb 6 paar teruggestuurd zag ik. Maar ook 5 paar gekocht in de afgelopen jaren.

Zelf heb ik de Be Lenka Snowfox als winterschoenen (snowboots), maar ik ben nogal een koukleum :brr:

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:08

Ik had altijd maat 38 maar nu zit ik echt op maat 39/40 zelfs meer richting 40 nu. Heb zelfs een paar schoenen 41. Maar die vallen eigenlijk wel wat te ruim. Draag die nu met een zooltje.

Maar merk echt dat mijn voeten flink zijn veranderd.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:30

Eilish schreef:
Het terugsturen vond ik wel makkelijk, geen problemen mee gehad gelukkig. Ik heb 6 paar teruggestuurd zag ik. Maar ook 5 paar gekocht in de afgelopen jaren.

Zelf heb ik de Be Lenka Snowfox als winterschoenen (snowboots), maar ik ben nogal een koukleum :brr:

Zelf vind ik be Lenka niet extreem breed. Zijn hier mijn favo schoenen(3 verschillende modellen), maar merk weinig verschil qua breedte dan bv vivo of camper wat ik ook heb.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:29

Weet niet of iemand hier iets aan heeft, misschien als iemand overweegt de Be Lenka Snowfox te kopen. Als het goed is heb ik smalle voeten. Vroeger in ieder geval, ik moest specifiek smalle wandklimschoenen. Misschien dat ze sinds het barefoot lopen breder zijn geworden. Als ik goed gemeten heb 9,5 cm breed. Snowfoox zool 11,5, maat 41. En de balomtrek 23 cm, wijdtemaat E volgens internet.

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:14

tengeltje11 schreef:
Eilish schreef:

Zelf vind ik be Lenka niet extreem breed. Zijn hier mijn favo schoenen(3 verschillende modellen), maar merk weinig verschil qua breedte dan bv vivo of camper wat ik ook heb.

Vivo en Camper zijn voor ons over het algemeen te smal, BeLenka wel goed :j
Wij hebben bredere voeten met een hogere wreef waardoor er véél afvalt :=

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 06:20

Als je Groundies bestelt: die vallen perfect op maat. Ik ben nog nooit bij barefoot and more geweest maar bestel altijd Groundies. Vaak sale ook dus niet duur.

Qua uiterlijk ben ik inmiddels wel redelijk gewend aan barefoot. Wel moet ik zeggen dat ik er wel op let hoe de schoen eruit ziet. Zo heb ik geen Belenka's. Die vind ik er vaak zó breed (en krom!) uitzien dat ik het net clownsschoenen vind. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:21

Groundies zijn hier ook net te smal :=

Wij zijn echt van Koel en Xero de laatste jaren.