Gebroken bovenbeen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 17:38

Ik wil je ook heel veel sterkte wensen TS. Lees al vanaf het begin mee, en jemig, wat een pech heb jij. Maar heb zoveel bewondering voor je positiviteit.

Hopelijk wordt dit de laatste operatie en kun je dan eindelijk goed herstellen. :(:)

pien_2010

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 18:59

Wat lief aanbod van sessie podotherapeut met korting.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 20:49

ontherun schreef:
Wat een verhaal zit jij middenin zeg. Het mag toch wel dat je deze keer ‘gewoon’ mag herstellen! En ik zou echt achter die verwijzing voor de medisch psycholoog aanzitten, al is het maar om hem te hebben en jij daar je hart kunt luchten. Je hebt er echt wel recht op.

Een evt beenlengteverschil zou ik wel echt gaan compenseren na je operatie. Anders ga je rugklachten of heup klachten krijgen ben ik bang. Hoeft in principe alleen maar een verhoginkje in je schoen te zijn hoor, t/m 1 cm kan in je schoen, meer zul je onder de schoen moeten gaan maken. Een mm verschil kan je lichaam meestal nog wel prima compenseren, maar richting de 1 cm wordt wel veel, zeker als het ineens na operatie is. Als je in de buurt woont, ik ben podotherapeut, dan ben je altijd welkom na je operatie met boktkorting :))

Nou wat ontzettend lief! Ik woon zelf in zo ongeveer het noordelijkste punt van de kop van Noord-Holland (als ik te ver naar het noorden loop krijg ik natte voeten :D). Weet niet of dat bij jou id buurt is (vind het ook niet zo'n probleem om een stukje te reizen), maar anders kom ik heel graag langs mocht het nodig zijn!

pinto_1 schreef:
Ik wil je ook heel veel sterkte wensen TS. Lees al vanaf het begin mee, en jemig, wat een pech heb jij. Maar heb zoveel bewondering voor je positiviteit.

Hopelijk wordt dit de laatste operatie en kun je dan eindelijk goed herstellen. :(:)

Dankjewel! :) Mijn positiviteit is ook deels een overlevingstechniek denk ik, maar ook deel van wie ik ben. Verdriet mag er zijn, daar is zeker de ruimte voor, maar ik wil er ook niet in verdrinken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 21:25

Ik weet niet hoe het met verhogings zooltjes is, maar als je goede zooltjes hebt als je weer kunt lopen, dan is dat zeker comfortabel. Daar zal ik dan zeker naar kijken. Ook als er geen echt lengteverschil uit zou komen. Zie het dan als even je voeten verwennen. :knuffel:
Ik merk bij mij in mijn wandelschoenen een wereld van verschil tussen zolen uit de winkel die ook al 40 euro per paar kosten, of een paar van een podotherapeut van 100 euro (op maat gemaakt door online zelf de afdrukken te maken, dus niet langsgeweest, dan zouden ze natuurlijk nog beter passen en dan zijn ze nog duurder). Maar mij is het die 100 euro waard en ik verwacht er ook wel een aantal jaren mee te kunnen doen. Dat is dan langer dan die wandelzolen van Sidas of andere merken. Heel ander materiaal bij de podotherapeut.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-23 12:55

Ik moet even kijken hoe het gaat na de operatie, kan dat nu toch ook niet zo goed voorspellen. Misschien pakt het voordelig uit en kan ik het compenseren en misschien ook niet. Heb het er met mijn fysio vanmorgen ook over gehad en het is echt afwachten. Zij hoopt dat het beenlengteverschil voordelig is voor het triggerpoint in m'n rug. Ga het meemaken. Voor nu ligt de dry needling ook even stil, eerst maar opereren en zien hoe het herstel gaat.
De ogen van mijn fysio vielen wel echt bijna uit haar oogkassen van verbazing toen ik vertelde wat er vrijdag is gezien op de scan. Kwam mijn oude fysio ook nog tegen id praktijk, dus heb ook nog even met haar gesproken. Zij was ook echt heel erg verbaasd, zoals iedereen natuurlijk. "Wat een gezeik" zei ze, ja zeg dat :\

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 13:00

Altijd eerst de operatie afwachten en dan kijken hoe het gaat. Je fysio kent je al een tijd dus die zou ik zeker ook wel vertrouwen in zijn (of haar :D) oordeel. Eerst revalideren en dan verder kijken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard.
Wat een gezeik is wel een goede omschrijving ja :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 13:27

Inderdaad goede omschrijving! Pffff

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 13:37

2 jaar alweer en dan op nul.
Wat intens rot. Jee.
Ik vind dat je het allemaal erg knap doet hoor :j
Maar hele dikke knuffel vanuit hier :knuffel:

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 13:58

De orthopeed heeft net nog gebeld. Volgende week heeft hij alleen nog plek op maandag en dat is echt net de enige dag dat ik niet kan, dus de operatie wordt id week van 17 juli gepland. Heb mijn vragen kunnen stellen (al poppen er meteen weer nieuwe vragen op nu ik dit gesprek laat bezinken), dus dat is fijn. Dus nu wordt het wachten tot ik een oproep krijg en dan moet ik er weer voor gaan.
Hij heeft de procedure nog eens uitgelegd en ik heb mijn vragen kunnen stellen. Het belangrijkste is dat hij er nog steeds in gelooft dat ik er zonder restschade vanaf kom. Het herstel+revalidatie gaat wel weer een jaar duren, dus tegen de tijd dat er weer echt helemaal bovenop ben is het juli 2024 en dat moet nu maar eens de datum zijn dat het echt voorbij is. Laat dit het moment zijn dat ik de cirkel doorbreek en ik echt ga herstellen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:25

Daar gaan we voor Leuntje, dat is je zo gegund!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 16:26

Ik hoop het echt!
Beter nieuws is dat ik nu wel op de wachtlijst sta voor de medisch psycholoog

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 16:46

Dat is goed. Daar mag je wel wat ondersteuning bij krijgen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:43

3x is scheepsrecht, toch? Jammer van het uitstellen, maar 17 juli is het uiteindelijk ook maar zomaar weer. Fijn dat je wel al je vragen hebt kunnen stellen en dat zij er nog steeds in geloven. Maar ik weet wel wat het is, stiekem vind je dit topic gewoon veel te gezellig }> wat wij natuurlijk ook zijn O:)

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 18:04

Ssssst, eigenlijk word ik helemaal niet weer geopereerd, ik wilde jullie gewoon spreken :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:30

Snap ik :j is ook gewoon veel te gezellig zo :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:50

leintje_ schreef:
Ssssst, eigenlijk word ik helemaal niet weer geopereerd, ik wilde jullie gewoon spreken :D

_O- heerlijk

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:24

Ook vanuit mij een hart onder de riem! Wat een megapech heb je toch! En hoe je er mee om kunt gaan, zal ook per dag verschillen. Soms is het fijn om je ei kwijt te kunnen, maar het kan ook juist heel confronterend zijn als mensen dan zeggen: 'goh, al twee jaar?!'. Terwijl je zelf net in de mindset zat van: leven bij de dag en kijken naar de volgende stap.
Laat het er allemaal zijn, is wat ik je mee kan geven. En waarschijnlijk als je denkt aan herinneringen in de afgelopen twee jaar, dan zitten daar heel veel herinneringen bij die niets te maken hebben met je beenbreuk (en medische nasleep), maar juist ook een boel vrolijke herinneringen. Misschien geeft dat je nog wat rust.
De optie van medisch maatschappelijk werker, die hierboven genoemd werd, is inderdaad een heel goede. Die kijkt niet alleen naar het psychische, zoals een psycholoog doet, maar kan ook met goede ideeen komen voor dagelijkse dingen. En eventueel helpen bij ondersteuningsaanvragen en mogelijke uitkeringen. Vaak weten die namelijk goed de weg te vinden in de gemeentelijke bureaucratie.

Sterkte!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 20:02

Dankjewel Gonniee :). Ik heb de afgelopen 2 jaar zeker meer herinneringen gemaakt die niks met mijn ongeluk te maken hebben en ook veel die er wel iets mee te maken hebben en dat is oké. Klinkt misschien heel gek, maar op beide ziekenhuisopnames kijk ik ook heel goed terug, net als op alle poliafspraken en bij de fysio is het elke week weer feest. Uiteindelijk heb ik veel meer leuke dingen gedaan dan me enkel zorgen maken om mijn been en die scherpe randen die ik nu bijvoorbeeld voel vervagen ook wel weer naarmate de tijd vordert. Ergens voelt het voor mij ook niet als twee jaar, dus ik ben zelf ook wel eens heel verbaasd dat het over 2 weken al twee jaar geleden is dat ik met gierende banden en helemaal high van de ketamine naar het ziekenhuis in Den Helder werd gebracht.
Ik moet ook eerlijker zijn tegen mezelf, want ondanks dat ik op fysiek vlak niet veel verder ben gekomen, ben ik mentaal wel heel erg gegroeid. Twee jaar geleden had ik nooit durven vragen om een doorverwijzing naar een psycholoog, want ik kon alles zelf wel oplossen. Laat maar vooral niet zien dat je verdrietig bent, want daar hoef ik een ander niet mee op te zadelen, dus zeg maar gewoon dat het goed gaat en maak vooral overal grappen over. Ik heb gisteren op mijn werk heel lang met alle collega's van het secretariaat gesproken over mij, waarin er even alle aandacht was voor mij en ik ook gewoon durfde toe te geven dat ik heel boos en verdrietig was vanwege de hele situatie en zoals de POH al zei; ook dat is groei. Dus uit fysiek oogpunt sta ik er misschien nog wel slechter voor dan twee jaar geleden, maar mentaal ben ik wel heel erg gegroeid en daar ben ik wel heel trots op. Als ik dan iets goeds mag halen uit deze hele oliebol, dan mag het dat zeker zijn.

En eerlijk is eerlijk, ik heb gisteren ook even de grap gemaakt dat ik een soort jengatoren ben die op het punt staat in te storten :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:00

Ben trots op je! :knuffel:

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-23 10:44

pien_2010 schreef:
Ben trots op je! :knuffel:

Thanks <3

Ik heb vorige week een kaartje gestuurd naar mijn vorige orthopeed, om hem ook op de hoogte te brengen van de complicaties, want hij schijnt nog best met mij in te hebben gezeten vorig jaar. Belde hij net op om me te bedanken voor de kaart en me veel sterkte te wensen. Dat vond ik wel heel erg lief. :)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 23:15

Spuit elf reageert ook even.. was druk en twee weken niet op bokt geweest.
Jeeeeetje, wat een stom nieuws. Enorm grote knuffel voor jou. Je bent heel dapper en stoer zoals je alles aangaat en hier deelt.

Hoe is je examen gegaan?

Wat lief dat die orthopeed je belde. Lijkt me heel fijn om te merken dat zoveel mensen meeleven.

Ik las iets over een 3D printer. Er is heel veel mogelijk. In mijn been hebben ze ooit overwogen om een groeiprothese te plaatsen, die m’n been elke dag een tiende millimeter langer kon maken met een druk op de afstandsbediening maar dat wilde ik ook niet. Het nare met alle inwendige kunst-protheses is echter dat het een grotere kans op infecties (bacteriën) geeft en dat wil je echt niet. Voorkeur gaat daarom vaak uit naar (donor)bot, zeker als je jong bent, dacht ik.

Hopelijk krijg je snel een datum voor de operatie TS! Take care

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-23 16:37

Dankjewel Ievie <3. Kan ineens veel veranderen in twee weken, stom nieuws is het zeker, maar ik ben er nu wel rustiger onder dan twee weken geleden. Nog steeds wel verdrietig en dat zal ook nog wel blijven, maar ook weer wat strijdvaardiger.
Mijn examen ging volgens mij wel redelijk, dus van een vriendin heb ik geleerd dat ik dan gewoon moet zeggen dat ik het heb gehaald, want je moet goede punten gewoon afdwingen.
Het is heel fijn om steun te krijgen uit zoveel verschillende hoeken, ook op mijn werk is iedereen heel lief en zitten ze allemaal met me in. Heb gisteren ook een gesprek gehad met mijn TL en als ik er klaar voor ben dan gaan we alles klaarmaken zodat ik thuis aan de slag zou kunnen gaan, dus er wordt wel echt met me meegedacht, wat wel heel fijn is.
Vooralsnog staat de operatie gepland op 17-07 om 08:00u, dat heeft de orthopeed afgelopen zaterdag tegen me gezegd. Zolang er die ochtend geen zwaar ongeluk op de A10 gebeurt, waardoor hij niet beschikbaar is of er geen ruimte meer voor me is, staat die afspraak gewoon. Dus daar ga ik gewoon vanuit. Ben nog niet gebeld door OK planning, maar ik werd vorig jaar ook pas een paar dagen van te voren gebeld door de planning. Heb wel al het TC met anesthesie gehad. Dus voor nu is het verder gewoon afwachten en nog even genieten van het feit dat ik nog redelijk mobiel ben.
Dit weekend is Sail Den Helder, dus daar ga ik wel even heen met een vriendin, want dat is altijd wel erg gezellig :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 18:40

Sail is ook altijd erg indrukwekkend.

Klinkt goed de kring mensen om je heen.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 09:11

Happy anniversary! Vandaag is het twee jaar geleden dat ik viel en mijn dijbeen brak. Ik heb jullie allemaal een storm cadeau gedaan, lief hè :D

Afbeelding

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:30

Ik durf er bijna niet om te lachen maar ik las ook iets van een wolkbreuk in het noorden… :')
sorry voor m’n humor :=

Hoe was sail? Kun je je de komende weken goed vermaken of staat er nog een examen op de planning?