Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:55

Polly schreef:
eclair98 schreef:
Hoi, ik meld me ook!

Ik heb net een uitnodiging gehad voor een vaccinatie aangezien ik tot een risicogroep behoor >;) Ik heb dus geen idee welke :+ Nu begreep ik dat hier nog wel eens fouten mee worden gemaakt? Kan ik dan een afspraak maken of niet? Want ik wil hem wel heel graag ivm. mijn werk met dieren die ook risico lopen op COVID O:)

Als je een uitnodiging hebt gehad kan je een afspraak maken.
Maar bedoel je nou serieus dat je covid een groter risico vind voor de dieren waarmee je werkt dan voor jezelf (en daarmee voor de kwetsbaren die in jouw buurt kunnen rondlopen) of begrijp ik je bericht verkeerd?

Ik loop zelf juist meer risico door de dieren. Die kunnen het naar alle waarschijnlijkheid ook naar ons overdragen. En aangezien de dierentuinen binnenkort weer open mogen!

Ik heb de afspraken gemaakt. Ik heb in het verleden ook geen pufjes oid gehad...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:34

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:37

DuoPenotti schreef:
SusanH schreef:
https://www.rivm.nl/nieuws/paracetamol- ... vaccinatie paracetamol innemen voor je geprikt wordt is dus niet slim wordt hier uitgelegd. Erna kan wel.

Dit gaat dan wel weer over kinderen en jong volwassenen.

Een familielid van mij, bijna 25
Vandaag een kater en aan de paracetamol en net zijn 2e AZ prik gehaald.. best wel heel stom. :')

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:50

Olympia schreef:
Ik heb vanmorgen op nu.nl gelezen dat mensen die bijv ooit in het verleden een puffer hebben gehad al brieven krijgen. En dat het systeem te tijdrovend is om zulke mensen er tussenuit te filteren.

Ik ook inderdaad. Paar keer een puffer gehad in het verleden ivm lichte astma en heb nu ook een uitnodiging gekregen. Volgende week zaterdag ga ik voor de eerste prik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:05

DuoPenotti schreef:
Ben aan het terug denken. Weet er eigenlijk niet of er terug is gehaald. Denk eigenlijk van niet. Maar weet het niet zeker.
Het is niet opgenomen in de prikinstructie, dus wordt het hier veelal niet gedaan óf de prikker moet zelf al de overtuiging hebben dat het beter is om wel te doen.

BigOne

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:36

Karuna, waarom word jij dan niet in het ziekenhuis onder begeleiding van een arts gevaccineerd wanneer je zulke heftige bijwerkingen hebt. Mijn neefje was allergisch, heeft pas op zijn vijfde de BMR gehad, in het ziekenhuis en moest zeker een dag blijven. Is dertig jaar geleden dus met jouw history snap ik dat niet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:41

DubbelFun schreef:
DuoPenotti schreef:
Ben aan het terug denken. Weet er eigenlijk niet of er terug is gehaald. Denk eigenlijk van niet. Maar weet het niet zeker.
Het is niet opgenomen in de prikinstructie, dus wordt het hier veelal niet gedaan óf de prikker moet zelf al de overtuiging hebben dat het beter is om wel te doen.

Dan is het ook niet gebeurt. Want ik kijk altijd wanneer de prik komt, maar ben niet bewust bezig geweest met wat ze dan precies deden.
Er is daarna ook 1 druppel bloed uitgekomen en nu zie je een minuscuul plekje. Dus ze zal als wel ervaring genoeg gehad hebben denk ik zo :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:44

Dat is ook de instructie die er is gegeven bij ggd, ophalen niet nodig, alleen bij het slikken van bloedverdunners binnen zes uur voor vaccinatie 10 min druk op de plek houden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:56

karuna schreef:
Screenshot van de nooit aangekomen brief wilde ze wel zien. Ik vermoed dat de dame nooit een liggende persoon heeft geprikt. Haalde ook niet op om te testen of ze in een bloedvat zat. Heb dat nog gevraagd. Ik prik zelf ook en spierprikken is ophalen om bloedvat uit te sluiten.

Liggend en half uur is ivm eerdere reacties op entingen. extra check op overreactie.

Welk bloedvat denk je dat ze aan kunnen prikken als ze in de bovenarm spuiten? Je moet wel heel erg mis prikken wil je een groot bloedvat raken.
Volgens protocol moet terugtrekken alleen bij prikken in de bilspier aan de rugkant. Vandaar dat niemand het doet bij injecteren in de bovenarm.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:18

Hier niks terug getrokken hoor.
Ze spoot alleen langzaam ( en zei ook, “ doe t lekker langzaam”... tot ze m’n hoofd zag... toen zei ze “ oh ik maak wel even iets meer vaart “.)
Vind dat altijd zo onprettig..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:38

Blijkbaar hoort dat zo, dat langzame spuiten. Deden ze bij AZ ook, niets van gevoeld maar duurde inderdaad lang.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:39

Bij B12 doen ze dat ook. Dan voel je er minder van.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:42

Wiebelen met je tenen of vingers helpt
Dan ben je daar zo op geconcentreerd dat je verder niets merkt
Dat werkte echt als.ik het zei wanneer ik prikte..
Doe het zelf ook.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:45

Gelukkig is het supersnel voorbij.
Ik doneer ook, ( alleen wel liggend) dus dit kan ik ook wel handelen haha.
Maargoed, nummer 1 zit erin.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:05

Ik zat gewoon toe te kijken, doe ik met bloedprikken ook altijd :))

Ik heb een nieraandoening, maar toch hoor ik volgens mij niet tot de risicogroep, maar ik heb hem toch al via m'n werk :Y)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:56

Ik heb met hemelvaart Pfizer gehad en nergens last van (okay, ik voelde een blauwe plek op mijn bovenarm, dat was alles). Ik had geen pijnstiller nodig en gewoon alles gedaan wat ik anders ook doe.
Ik hoop dat mensen wat gerustgesteld worden met mijn reactie, zo kan het dus ook.

Ik had het met een mattie nog over een mogelijk omgekeerd placebo effect door alle bangmakerij op socials. Zij had ook nergens last van namelijk.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:06

Muze schreef:
Welke heb je gekregen?

Pfizer!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:07

Balen dat je je niet fit voelt.
Hopelijk voel je je morgen beter.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:28

Ik heb donderdag mijn eerst Pfizer gehad. Wel flinke zere arm, nu al veel minder, en heeel erg moe. Dus valt heel erg mee.

Ik lees veel over geen nsiaders ect. Ik durf bijna niet neer te zetten wat ik op een dag gebruik :') maar ik mocht alles door blijven gebruiken van mijn arts (reumatoloog). Ik gebruik ook diverse weerstandsverlaagde medicatie dus vond het toch even spannend wat mijn lijf ging doen.

Maar snap dat als je normaal gesproken niets van dat gebruikt dat op voorzorg iets nemen word afgeraden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:45

Ik zag net na het douchen dat ij na ruim. 4 weken nog steeds een blauwe plek op mijn arm heb waar er geprikt is. Voel iks, heb ook al die tijd. Iks gevoeld

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:54

Mijn vader heeft 2 transplantatie organen, die is dus ook echt niet gestopt met het nemen van zijn afweeronderdrukkers. Dan is hij straks die organen kwijt.
Hij doet overigens wel mee met een onderzoek om te kijken wat het vaccin nu doet in combinatie met dergelijke medicatie qua antistoffen in zijn bloed.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:57

Dat lijkt mij logisch ook. In mijn geval mag ik met mijn nsaids zelf verhogen, stoppen etc.
Overige medicatie niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 01:05

bigone schreef:
Karuna, waarom word jij dan niet in het ziekenhuis onder begeleiding van een arts gevaccineerd wanneer je zulke heftige bijwerkingen hebt. Mijn neefje was allergisch, heeft pas op zijn vijfde de BMR gehad, in het ziekenhuis en moest zeker een dag blijven. Is dertig jaar geleden dus met jouw history snap ik dat niet.

Goede vraag. Ik stond op de ziekenhuis modernalijst. Maar ja extra eisen dus mocht niet. Daarna ha lijst maar ivm astra zenica nu dus de ggd. Ik was niet de eerste die beter in het ziekenhuis geprikt kon worden daar. Gelukkig een erg ervaren oudere arts :j en alerte rode kruizers.

Gevraagd trouwens, brufen mag mits je toch al vaker nodig hebt voor chronische klachten.

Tegen 1900 in diepe slaap gevallen ijskoud met een watten hoofd. Rond 2200 gedesorienteerd wakker geworden met een arm die voelt alsof hij overreden is. Van schouder tot elleboog is ie dik stijf en aardig pijnlijk. Behalve de prikplek. :+ die voel ik niet.

Inmiddels bloedheet en een bleh gevoel en geen slaap kunnen vatten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 01:27

karuna schreef:
bigone schreef:

Goede vraag. Ik stond op de ziekenhuis modernalijst. Maar ja extra eisen dus mocht niet. Daarna ha lijst maar ivm astra zenica nu dus de ggd. Ik was niet de eerste die beter in het ziekenhuis geprikt kon worden daar. Gelukkig een erg ervaren oudere arts :j en alerte rode kruizers.

Gevraagd trouwens, brufen mag mits je toch al vaker nodig hebt voor chronische klachten.

Tegen 1900 in diepe slaap gevallen ijskoud met een watten hoofd. Rond 2200 gedesorienteerd wakker geworden met een arm die voelt alsof hij overreden is. Van schouder tot elleboog is ie dik stijf en aardig pijnlijk. Behalve de prikplek. :+ die voel ik niet.

Inmiddels bloedheet en een bleh gevoel en geen slaap kunnen vatten.

Zelfde had ik ook warm niet lekker en niet kunnen slapen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 08:54

Dat zijn minimale bijwerkingen, meestal na twee dagen over .