Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:13

imaudy schreef:
Ja, ik ga ook eens klagen. Ik houd mij netjes aan de regels, steeds al. Ga supergraag laat naar stal omdat het rustig is dan en ik woon toch vlakbij. Door alle idioten die zich niet aan de regels kunnen houden moet ik nu eerder naar stal en kom je meer in de drukte terecht bah. Soms is de drukte wel leuk, maar liever rustig.
Ben ook bang dat zo'n stalhouder denkt hmmm lekker de stal eerder dicht en dat dat zo zal blijven ook :(

Niet door de idioten die zich niet aan de regels houden. Ik ken mensen die besmet zijn en zich uiterst aan de regels gehouden hebben, het hele jaar al.

Maar vooral door een idiote regering die een politiek spel maakt van maatregelen dan werkelijk te kijken of ze wel nut hebben.

In het voorjaar hadden we een intelligente lockdown, nu een domme...

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:19

Ja nu je het zegt, in het voorjaar waren ze vond ik strenger met bezoek en adviseerde ze uberhaupt alleen essentiele verplaatsingen. Maar geen avondklok en de winkels waren open, dus de economie draaide deels door.
Het lijkt wel of andere landen dat juist nu hebben (in Belgie en Frankrijk volgens mij ook nog steeds zijn de winkels wel open).

FrNo

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:31

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:41

FleurVP schreef:
Ja nu je het zegt, in het voorjaar waren ze vond ik strenger met bezoek en adviseerde ze uberhaupt alleen essentiele verplaatsingen. Maar geen avondklok en de winkels waren open, dus de economie draaide deels door.
Het lijkt wel of andere landen dat juist nu hebben (in Belgie en Frankrijk volgens mij ook nog steeds zijn de winkels wel open).

Toen liet iedereen het wel uit zijn hoofd om te gaan winkelen want iedereen was bang en het was nieuw en spannend en we hadden een samenhorigheidsgevoel want virus wappie bestond toen nog niet eens. :+

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:10

Er waren toen best wat mensen in winkels hoor, winkeliers die ik gesproken heb zaten vaak toch nog wel op 50-70% van hun omzet. En in de bouwmarkten en tuincentra was het megadruk. Je hebt uiteindelijk toch spullen nodig. In bijna ieder land in Europa mag je op z'n minst spullen afhalen bij de ingang.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:31

FleurVP schreef:

In België alleen de essentiële vertelde mijn ex. Frankrijk weet ik niet, maar de regels zijn daar veel strenger dus ik verwacht het niet.
In Nederland proberen de politici juist vanwege het gezeur en de protesten een middenweg te zoeken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:36

In Frankrijk zijn zowel de niet-essentiele winkels alsook de scholen open.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:40

Net nog even gekeken en alles gewoon open daar. Vorige week nog virtuele borrel gehad met veel Franse collega's. Het is daar vooral anders, scholen enzo zijn ook nog open, maar wel avondklok om 6 uur. Nou zijn de Fransen ook wel van het samen eten, dus ik denk dat het daar een ander effect heeft.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:46

Ik zag van de week een interview met Ilja Gort en die gaf idd aan dat Frankrijk de regel vanaf 6 uur ingevoerd heeft, om het samenkomen met grote families voor het eten met daarbij behorende wijncultuur af te remmen. Ik kon mij wat bij die reden voorstellen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:55

Bloodymary schreef:
imaudy schreef:
Ja, ik ga ook eens klagen. Ik houd mij netjes aan de regels, steeds al. Ga supergraag laat naar stal omdat het rustig is dan en ik woon toch vlakbij. Door alle idioten die zich niet aan de regels kunnen houden moet ik nu eerder naar stal en kom je meer in de drukte terecht bah. Soms is de drukte wel leuk, maar liever rustig.
Ben ook bang dat zo'n stalhouder denkt hmmm lekker de stal eerder dicht en dat dat zo zal blijven ook :(

Niet door de idioten die zich niet aan de regels houden. Ik ken mensen die besmet zijn en zich uiterst aan de regels gehouden hebben, het hele jaar al.

Maar vooral door een idiote regering die een politiek spel maakt van maatregelen dan werkelijk te kijken of ze wel nut hebben.

In het voorjaar hadden we een intelligente lockdown, nu een domme...

Die mensen bedoel ik uiteraard niet..
Ik bedoel bv meer mensen die niet tot 1 huishouden horen en ook geen knuffelcontact zijn elkaar toch moeten omhelzen als eentje jarig is..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:06

Knuffelcontact bestaat toch niet in Nederland?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:29

Ik heb net alles bekeken en in orde gemaakt, zie ik op het rooster dat ik tot 9 februari alleen dagdiensten heb. Nou ja, mocht er een verlenging komen dan ben ik straks gedekt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:41

secricible schreef:
In Frankrijk zijn zowel de niet-essentiele winkels alsook de scholen open.

En daar waren ze in het begin van de crisis juist vele malen strenger.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:49

Ja, terwijl de cijfers in NL en frankrijk elkaar niet erg ontlopen en NL juist in de dalende lijn zit en frankrijk (licht) stijgend is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 08:57

secricible schreef:
Ja, terwijl de cijfers in NL en frankrijk elkaar niet erg ontlopen en NL juist in de dalende lijn zit en frankrijk (licht) stijgend is.

Waarschijnlijk kwestie van tijd of wij gaan ook weer in lockdown. De meesten houden daar al rekening mee hoor. Wij hebben hier alleen de avondklok om 18 uur, en de adviezen.
Begrijp wel dat Frankrijk al 2x een zware lockdown heeft gehad. Geen bezoek, max 1 uur naar buiten in een straal van 1 km rond je huis, alles dicht behalve de noodzakelijke winkels, aporheken etc. Zelfs notarissen en verbouwmarkten zijn dicht. Dus dat gaat wel ergens over.
De scholen zijn dicht in de gebieden met hoge besmettingen. Bij ons zijn ze open (zitten op 121,6 op de 100.000 gevallen en dat is dus te hoog, ook al is het iets gedaald).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:06

Hoe zit het in Frankrijk met de opkomst van de 'Britse' variant?

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:23

Ja er gaat toch heel veel verkeer en transport vanuit de UK via Frankrijk. Hier zijn ook de bouwmarkten dicht, alleen daar mag je wel afhalen als uitzondering. Bij andere winkels niet en je hebt hier geen hypermarches waar ze bijna alles hebben. Gelukkig is online alles best oké geregeld maar ik vraag me oprecht af hoe mensen met bv. een weekbudget dit doen met alles 2 maanden dicht (want daar komen we straks wel op uit). En voor ondernemers is het natuurlijk ook een drama.
En dat ze dan kantoren waar 16% van de besmettingen plaats vinden blijkbaar niet kunnen sluiten, quarantaine niet kunnen verplichten. Ik vind het bizar. Ook overigens dat ze zolang zo soepel zijn gebleven met bezoek.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:55

imaudy schreef:

Buiten dat het fijner en ontspannender is als het rustig is moet je weer meer je best doen om afstand te houden als iedereen in het gangpad staat/loopt en dergelijke. Bij ons zal dat nu ook het geval worden,dus wat betreft heeft de avondklok een negatief effect. Als een stalhouder zou besluiten de openiningstijden definitief te wijzigen zou dat best klanten kunnen gaan kosten natuurlijk of dat nieuwe mensen niet komen als er een plekje vrij is. Ik heb ooit ook een stal afgewezen vanwege de openingstijden door de week..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:13

Urielle schreef:
Hoe zit het in Frankrijk met de opkomst van de 'Britse' variant?

Vorige week 1% van alle besmette gevallen maar de overheid is vreselijk bezorgd hierover gezien UK, Ierland. Dus er wordt op de radio over niet anders gesproken dus zal wel snel gaan oplopen. Elk besmet geval wordt gelijk getest op UK variant.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:22

pien_2010 schreef:
secricible schreef:

Waarschijnlijk kwestie van tijd of wij gaan ook weer in lockdown. De meesten houden daar al rekening mee hoor. Wij hebben hier alleen de avondklok om 18 uur, en de adviezen.
Begrijp wel dat Frankrijk al 2x een zware lockdown heeft gehad. Geen bezoek, max 1 uur naar buiten in een straal van 1 km rond je huis, alles dicht behalve de noodzakelijke winkels, aporheken etc. Zelfs notarissen en verbouwmarkten zijn dicht. Dus dat gaat wel ergens over.
De scholen zijn dicht in de gebieden met hoge besmettingen. Bij ons zijn ze open (zitten op 121,6 op de 100.000 gevallen en dat is dus te hoog, ook al is het iets gedaald).

Nou ik ben blij met mijn paard en twee honden. Ik ga maar extra lang met de honden wandelen na 21u :+ ...pff je huis niet uit mogen..

En die paarden, ze worden nu 's avonds minder goed in de gaten gehouden. Denk dat er zomaar meer koliekgevallen verkeerd aflopen. Ook al loopt een stalhouder een extra rondje. Die gaat dan niet bij ieder paard uitgebreid in de stal kijken..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:37

Ik schrik er wel een beetje van hoe weinig vertrouwen mensen hier hebben in hun staleigenaar. Bang dat de stal eerder dicht blijft gaan, meer koliekers omdat de staleigenaar vast niet goed kijkt. Als staleigenaar ken je de paarden, je weet het ritme van de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:41

Als de stal anders dicht gaat om 23u en de eigenaar doet dan nog een ronde, dan zal die dat nu ook nog wel gewoon doen. Zelfs met de poort eerder in het slot. Of ze hebben camera's hangen zodat ze vanuit huis kunnen meekijken.

Sowieso zijn er altijd de uren dat je stalhouder slaapt dat er geen toezicht is. Dat is nu niet anders. Als er dan eentje fiks koliek krijgt of zich vastrolt, dan weet je dat ook pas de ochtend nadien. Avondklok of niet

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:43

De stal gaat gemiddeld een tot twee uur eerder dicht. Die niet zo moeilijk mensen. “Meer koliek”. Hoe dan?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:17

Varekaj schreef:
Als de stal anders dicht gaat om 23u en de eigenaar doet dan nog een ronde, dan zal die dat nu ook nog wel gewoon doen. Zelfs met de poort eerder in het slot. Of ze hebben camera's hangen zodat ze vanuit huis kunnen meekijken.

Sowieso zijn er altijd de uren dat je stalhouder slaapt dat er geen toezicht is. Dat is nu niet anders. Als er dan eentje fiks koliek krijgt of zich vastrolt, dan weet je dat ook pas de ochtend nadien. Avondklok of niet

Ik hoor t hoor, als ik nachts onrust heb op stal loop ik m'n huis uit de stal in. Gebeurd geregeld, meestal is er niks aan de hand .
Ligt er ook wel aan hoe je huis bij stal staat .

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:29

Je zou wel mogen verwachten dat als normaal de laatste ronde na 21.00 is, dat nu zo blijft. Meestal wordt er dan ook iets gevoerd waardoor je ziet of ze komen eten. Ik heb ook wel op stallen gestaan waar tot 22.00/22.30 doordeweeks altijd mensen waren. Als je dan bv. nu en rijden niet red en er is niemand meer na 20.45 kan ik me er iets bij voorstellen. Maar dat lijkt me dan normaal in het weekend ook zo.

Ik ben sowieso nogal van het checken sinds een koliekoperatie. Er hangen camera's en voordat ik in slaap val kijk ik en als ik wakker wordt weer. En straks na de verbouwing gaat onze slaapkamer naar de achterkant, dan zou ik onrust ook moeten horen.