Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:12

Getup schreef:
:D

Tot wanneer is de horeca dicht in NL?

Half januari denk ik

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:16

mvdende schreef:
[url]Kabinet denkt na over beperken parkeren bij winkels - https://nos.nl/l/2358734[/url]

Ongelooflijk dit...

Hoe willen ze het juist nóg drukker krijgen in de winkelcentra?!

En daarnaast vergeten ze even dat lang niet iedereen met de fiets of te voet inkopen kan gaan doen... niet iedereen woont binnen 5km van een grotere stad / dorp 8)7

De kerstinkopen moeten tóch gedaan worden, niet iedereen kan / wil online bestellen.

Ze zouden juist de openingstijden langer moeten maken en parkeren gratis voorlopig.

Dan zullen de mensen gemakkelijker omdraaien naar huis, ipv toch maar blijven want het parkeerticket is al betaald.

Drukte zoveel mogelijk spreiden doe je door mensen een zo groot mogelijke keuze te geven welk tijdstip/ wanneer ze kerst inkopen willen gaan doen.

Niet door de openingstijden steeds te verkorten door de winkels eerder dicht te gooien. Mensen gaan tóch wel shoppen, ze gaan echt niet thuisblijven.

Gewoon vanaf nu ieder weekend koopzondag en winkels de mogelijkheid geven tot iedere avond koopavond. Dan zal je zien dat mensen gemakkelijker even na het werk en avondeten nog even cadeautjes gaan kopen ipv met zn alle op die éne vrije zaterdag tussen 09:00 en 14:00 ( want daarna wordt iedere keer de winkels gesloten bij drukte)

Beperken van publiek bij winkels ben ik voor. Betaald parkeren ook.
Juist als je parkeren gratis maakt dan komen er meer mensen. En waarom moet vrijwel alles in dit land gratis zijn....
Ze zouden juist online aankopen moeten stimuleren. En gewoon alles in 1 keer doen ipv gespreid

Van mij mogen de bouwmarkten en de ikea dicht. Deze bedrijven hebben genoeg omzet gedraaid.
Horeca weer open en dan eens kijken of de besmettingen nog zo oplopen
Laatst bijgewerkt door purny op 30-11-20 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:17

Er zijn veel mensen geweest die online aankopen doen hoor. Zelfs rondom Black Friday is bv het aantal pintransacties een stuk minder dan voorgaande jaren, en het aantal Ideal-betalingen een stuk hoger.

(Dan nog was die drukte in het weekend niet goed, maar veel mensen passen hun gedrag dus wel degelijk aan.)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:26

Als ik in Nederland zou zijn met kerst (en nee, we gaan niet, we houden ons netjes aan het dringende advies niet te reizen) zou ik weinig nodig hebben. Als we al met anderen zouden eten, ging ik absoluut de horeca steunen door maaltijden bij hen te bestellen.

Al het andere kan je ruim van te voren bestellen of op een rustiger moment gaan halen, lijkt me. Ik heb nog géén idee wat wij hier in Spanje straks mogen. Voorlopig mogen we de gemeente niet uit, al hebben we vandaag voor het eerst in 8 weken echt goed in kunnen kopen: We gingen de nieuwe auto halen en dat geldt als geldige reden om het gemeente uit te mogen. Stop bij Makro en Aldi gemaakt en enorm ingeslagen (vooral bij de Makro). Wij kunnen er weer tegen voorlopig.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:37

De horeca is wel woedend na het zien van alle drukte dit weekend in de binnensteden. En terecht.

Verder wel opvallend dat bijvoorbeeld in België het aantal besmettingen per dag gezakt was van 25.000 naar 1.000 en nu sinds een paar weken weer flink stijgt in de 3.000. Twee weken nadat de scholen weer begonnen zijn....

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:41

Echwel schreef:
Maar kerstinkopen?
Besteld al bij supermarkt boodschappen.

En voor de rest heb je toch niks nodig

Uh, cadeautjes misschien :Y)

Ik probeer een aantal cadeautjes online te bestellen. Maar soms gaat dat gewoon niet.

Etos vorige week. Ik wil een crème kopen twv €7,50 (Ik doe altijd iedereen €7,50 pp) dat kon ik niet online bestellen want minimaal bedrag was €20.

Ik had verder ook niets nodig bij een etos of Kruidvat. Dan gaat online bestellen dus niet.

En zo nog meer dingen. Als je een budget van €7,50 pp aanhoudt, dan is het erg banketstaaf als daar €6,75 van verzendkosten zijn. Dat doen we dus maar niet!

Dus ik ben de stad in geweest en heb gelijk zo veel mogelijk tegelijk gekocht van wat ik moest hebben. Maar helaas waren er ook een aantal dingen uitverkocht....... even bedenken wat ik daar mee moet gaan doen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:43

Het trieste is dat alswe ons allemaal echt netjes aan de "regels" houden de horeca gewoon open kan.
Dus nergens heen waar het druk is, anderhalve meter afstand in de horeca en alleen met je eigen gezin ( en als je die niet hebt met 1 ander ) aan een tafel. Met weinig mensen afspreken en dan ook afstand houden etc etc.
Iedereen die het kan ook echt thuiswerken.

Als iedereen dat strak zou doen dan kon er dus veel mee.

Ik ga ook de horeca steunen met Kerst ( en dat doe ik elke week, goed excuus om heerlijk thuis uit eten te gaan elke week )

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:53

Bloodymary schreef:
De horeca is wel woedend na het zien van alle drukte dit weekend in de binnensteden. En terecht.

Verder wel opvallend dat bijvoorbeeld in België het aantal besmettingen per dag gezakt was van 25.000 naar 1.000 en nu sinds een paar weken weer flink stijgt in de 3.000. Twee weken nadat de scholen weer begonnen zijn....

Dat is echt niet het geval :n ..de besmettingscijfers zijn sinds eind oktober aan het zakken maar we zijn nog niet in de buurt van 1000 geweest
Vandaag rond de 2500

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:54

mvdende schreef:
Echwel schreef:
Maar kerstinkopen?

Ik probeer een aantal cadeautjes online te bestellen. Maar soms gaat dat gewoon niet.

Etos vorige week. Ik wil een crème kopen twv €7,50 (Ik doe altijd iedereen €7,50 pp) dat kon ik niet online bestellen want minimaal bedrag was €20.

Ik had verder ook niets nodig bij een etos of Kruidvat. Dan gaat online bestellen dus niet.

En zo nog meer dingen. Als je een budget van €7,50 pp aanhoudt, dan is het erg banketstaaf als daar €6,75 van verzendkosten zijn. Dat doen we dus maar niet!

Dus ik ben de stad in geweest en heb gelijk zo veel mogelijk tegelijk gekocht van wat ik moest hebben. Maar helaas waren er ook een aantal dingen uitverkocht....... even bedenken wat ik daar mee moet gaan doen.

Je hebt toch bol.com select? Dan kan je daar je spulletjes uitzoeken als ze het hebben

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:58

Ben het wel eens dat je niet alles kan bestellen maar zeker mvdende hoeft niet persé op zaterdagmiddag naar de stad. Kies gewoon een rustig tijdstip.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:59

besita schreef:
Bloodymary schreef:

Dat is echt niet het geval :n ..de besmettingscijfers zijn sinds eind oktober aan het zakken maar we zijn nog niet in de buurt van 1000 geweest
Vandaag rond de 2500

Waar heb je dat gelezen Bloodymary ?
De scholen zijn hier trouwens nog maar 2 weken weer open na de herfstvakantie.

We zijn inderdaad in de loop van de voorbije weken gezakt tot nu ongeveer 2500 per dag. Aldus het recentste nieuws van Sciensano.
En de teststrategie is ook weer veranderd recentelijk. Er worden weer meer testen gedaan.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 30-11-20 19:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:00

Eleeke schreef:
Het trieste is dat alswe ons allemaal echt netjes aan de "regels" houden de horeca gewoon open kan.

Ik heb wéér een deja vu.

Het is echter ook gewoon een feit dat iedereen steeds meer moeite krijgt met braaf zijn en vrijwillige beperking.
Het duurt gewoon erg lang, de inconsequente dingen gaan steeds meer opvallen icm ongestrafte massale samenscholingen verlagen de bereidheid. Het lijkt er steeds meer op dat de brave burgers de stupide excessen mogelijk maken doordat zíj het totale probleem nivelleren.

Ik ben helemaal vóór zelf zoveel mogelijk doen, doch word ook opstandig van het beleid in Madrid en niet voorkomen van massale bijeenkomsten bij het aansteken van kerstverlcihting zoals in Málaga.
Van núl gezond verstand beleid om duízenden bij elkaar in één straat te voorkomen en wel politiecontrole bij de toegangsrotonde voor een bergdorp met nul gevallen word mijn bereidheid om me aan regels te houden fórs lager.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:02

En laten we eerlijk zijn. Een deel van de horeca heeft het ook verpest voor de goede restaurants.
Belachelijk om te lezen dat hier een café 3x gesloten moest worden...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:03

Eleeke schreef:
Dus nergens heen waar het druk is, anderhalve meter afstand in de horeca en alleen met je eigen gezin ( en als je die niet hebt met 1 ander ) aan een tafel. Met weinig mensen afspreken en dan ook afstand houden etc etc.

Ik ga ook de horeca steunen met Kerst ( en dat doe ik elke week, goed excuus om heerlijk thuis uit eten te gaan elke week )

Ik ben het met je eens. :j Ik ben in mijn huis bezig met alles opknappen. Dus moet ik regelmatig naar een bouwmarkt. (Oké
moet niet, veel dingen bestel ik alsnog) Maar ik kies wel de bouwmarkt uit die heel streng is en ik sta om half 8 voor de deur. Dan is die net een half uur open en is de stroom die spullen nodig heeft voor werk al weg en de meeste klussers komen later. Netjes aan alle richtlijnen en geen probleem. Hoewel ik bij een andere wel eens omgedraaid ben vanwege drukte, maar daar kwam ik later/ die ging pas later open. Ik ben afhankelijk van anderen voor de klussen in huis en die hebben door corona nu juist tijd.

Horeca zou ik graag zo ondersteunen, helaas geen budget en dat vind ik eigenlijk heel vervelend. Vind het een goede manier.

Cadeaus doen wij online bestellen of overslaan. Als het niet online te krijgen is krijg je of iets anders of over een tijd pas iets. Langere openingstijden werken niet hoor. Dat zie je hier bij de tuincentra, die hebben elke avond koopavond en juist dan is het enorm druk, maar het is inderdaad niet rustiger sinds de langere openingstijden. Dat gaat in een stad ook niet gebeuren, helemaal niet met gratis parkeren. Dan vraag je juist om extra drukte.

Ik bestel wel en soms ophalen in de winkel, geen verzendkosten en geen stress. Ook omdat ik de tijd heb ga ik absoluut niet in het weekend oid. Ik sta vroeg op en ga dan juist. En als dat niet lukt ga ik een andere dag. Maar goed, dat zijn meer de noodzakelijke dingen die bij de drogist zijn en niet in de supermarkt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:08

Wij hebben een milde aanpak (minder regels, meer eigenverantwoording) en die lijken op dit moment toch ook te werken. Strenge regels zijn duidelijk geen bewezen recept voor slagen.

Maar inderdaad sommige zaken zijn gewoon te dom voor woorden. Onze zwemlessen mocht niet plaatsvinden in een openbaar zwembad omdat het op papier openbaar heet (ookal is het besloten toegang voor lessen). Nu zijn de zwemlessen dus in een schoolzwembad of therapeutisch bad en dan mag het wel... 8)7

Dochter vind het wel een goede regel want het therapeutische bad is lekker warm :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:14

Tja dan maar geen cadeautjes gezondheid is het grootste cadeau..

Heb voor kleinzoon voor Sinterklaas online besteld..
De volwassenen hebben pech ik ga nergens naartoe

Zelfs mijn man krijgt niks voor verjaardag.

Als dat het belangrijkste is momenteel je zorgen maken.om cadeaus zijn je prioriteiten misschien wel verkeerd

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:15

Eleeke schreef:

Hoe zie je dat voor je?

Iemand die net 20 minuten heen gereden is, die gelijk maar weer rechtsomkeert naar huis? Dat gaan ze gewoon niet doen.

Ik in ieder geval niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:16

Sizzle schreef:
Wij hebben een milde aanpak (minder regels, meer eigenverantwoording) en die lijken op dit moment toch ook te werken. Strenge regels zijn duidelijk geen bewezen recept voor slagen.

Maar inderdaad sommige zaken zijn gewoon te dom voor woorden. Onze zwemlessen mocht niet plaatsvinden in een openbaar zwembad omdat het op papier openbaar heet (ookal is het besloten toegang voor lessen). Nu zijn de zwemlessen dus in een schoolzwembad of therapeutisch bad en dan mag het wel... 8)7

Dochter vind het wel een goede regel want het therapeutische bad is lekker warm :D

:') Maar dat was hier met de sportscholen die mochten open maar zwemlessen mochten niet. :+ En ik snap heus dat je ergens een grens moet trekken.

Zo kreeg ik een mail dat wij een mondkapje op moeten als wij het gebouw van de dansschool in moeten maar tijdens het dansen mag het af. Dansen mag ook nog steeds das cultuur en geen sport.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:16

mvdende schreef:
Eleeke schreef:

Hoe zie je dat voor je?

Iemand die net 20 minuten heen gereden is, die gelijk maar weer rechtsomkeert naar huis? Dat gaan ze gewoon niet doen.

Ik in ieder geval niet.

Hoezo? Ik draai rustig om hoor.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:17

mvdende schreef:
Echwel schreef:
Maar kerstinkopen?

Maar heb je cadeautjes ECHT nodig? Of is een jaartje overslaan echt zo,n groot probleem? Je kan ook tegoedbonnen maken, en dat deze inwisselbaar zijn wanneer het weer wat rustiger is in de winkels. Er zijn meerdere mogelijkheden te bedenken.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:17

Echwel schreef:
Tja dan maar geen cadeautjes gezondheid is het grootste cadeau..

Heb voor kleinzoon voor Sinterklaas online besteld..
De volwassenen hebben pech ik ga nergens naartoe

Zelfs mijn man krijgt niks voor verjaardag.

Als dat het belangrijkste is momenteel je zorgen maken.om cadeaus zijn je prioriteiten misschien wel verkeerd

Mag jij vinden.

Wij gaan gewoon kerst vieren mét cadeautjes!

Die dit jaar al véél meer online worden besteld, maar sommige dingen net even niet.

Het viel vrijdag middag trouwens reuze mee met de drukte. Liepen natuurlijk wel mensen, maar afstand houden was goed mogelijk.

Edit: ik moet binnenkort ook weer voor nieuwe schoenen gaan kijken. Ik stel het nu steeds uit (sowieso al een bloedhekel aan schoenen kopen) maar binnen nu en een paar maanden, ga ik het niet meer uit kunnen stellen.

Dan zijn de zolen zó ver afgesleten dat ik op de binnenzool aan het lopen ben. Vorig jaar september was dit een nieuw paar -O- binnen 1,5 jaar helemaal aan gort gelopen dus.

Ik hoop dat ik het nog een paar maanden uit kan stellen en dat corona dan weer aardig op zn retour gaat zijn.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 30-11-20 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:18

Citaat:

Ik in ieder geval niet.

Gewoon niet gaan
Je zoekt echt constant excuses voor alles
Maar wil wel vooraan voor vaccin..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:21

Ik draai dus wel om. :j

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:24

MyWishMax schreef:
Ik draai dus wel om. :j

Ik niet. De auto loopt niet op lucht.....

Probeer de drukste momenten te vermijden als dat kan, maar als het dan toch nog druk blijkt te zijn, is het jammer dan. Sorry.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:26

God... het egoïsme is weer lekker aanwezig bij jou... je kan er ook voor kiezen dat mochten de cadeautjes van levensbelang zijn op maandagmorgen te gaan. Zo'n druk leven heb je immers niet