Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sureido schreef:Ik dacht dat er maar 250 tickets verkocht werden en toen we aankwamen was het druk. Wij zijn toen in een hoekje gaan liggen en verder niet in het zwembad geweest want het ging ook regenen op en duur maar ik denk dat kinderen niet meegeteld zijn of zo. Ja het advies is, is het druk draai om. Niet opgevolgd. Fout vanuit mij maar fouten maken in menselijk.
lenaa_tje schreef:Zwembad heeft toch ook nog zat regels? Hier mogen volwassenen nog steeds niet recreatief zwemmen. Dat vind ik dan ook weer bijzonder.
En bericht hierboven zegt het goed. Een goede horeca zaakdie regels zijn er ook om die ‘slechte’ zaken er uit te filteren hè. Dat een goede zaak dan pech kan hebben. Dat kan maar wat ik hier zie is dat die vooral ook zelf zeggen. Besmettingen? Dan gaan we dicht. Al voor die regel werd ingevoerd.
En ook in de supermarkt verschilt het. Die zaak in Deurningen ging vast niet zomaar dicht.
Hier zijn ze nog steeds streng.
sureido schreef:Maar ik heb een beetje het idee dat er niet gehandhaafd wordt. En als het ene terras zich heel streng er aan houdt en de buurman niet, en die buurman krijgt ook nooit op zijn ‘flikker’, dan snap ik dat de motivatie heel moeilijk wordt..
bigone schreef:Maar wanneer je als klant je aan de regels houd sta je snel buiten en was je je handen bij thuiskomst , nog steeds iets heel anders dan twee uur ergens zitten eten of drinken .
sureido schreef:Dat is inderdaad een groot verschil met hier in de gemeente (die nog steeds 0 besmettingen telt, is wel heel heftig getroffen in maart dus wellicht toch enige vorm van immuniteit?) en waar mijn studenten kamer woont. Hier nog niks gesloten namelijk! Terwijl het hier echt lang niet altijd netjes gaat.
secricible schreef:Citaat:In een supermarkt of HEMA ben je natuurlijk wel veel korter in elkaars nabijheid dan in een restaurant, en dat geeft gewoon minder risico. Ik maak me juist geen zorgen over de AH, dat gaat zo snel, ik vlieg er door heen. Ik scan ook zelf bij de kassa, dus sta ook niet een tijdje in de rij met voor en achter me mensen.
Maar in de appie ben ik een half uurtje. In dat half uurtje lopen er 5mensen vlak langs me. 1 dame kan niet wachten tot ik een pakje kaas uit de koeling heb gepakt en kruipt langs me heen waarbij ze me aanraakt.
In het volgende gangpad staat een stel uitgebreid te beppen waardoor er een opstopping ontstaat waar mensen langs moeten dus waar is die 1.5m? Als ik naar de achterste kassa wil moet ik vlak langs een mevrouw die staat te wachten voor de niet-zelfscan, die niet voor of achteruit kan. En zo maar door, en zo maar door.... in mijn gemiddelde wekelijkse supermarktrondje zijn er wel 5 of 6 situaties waarbij de maatregelen niet nageleefd worden of kunnen worden.
Terwijl ik in de horeca alleen de bediening vlak bij me heb, in een goede horecazaak is dat nog steeds dezelfde die de borden op tafel zet ook. De rest houdt netjes afstand. Ik vraag me dan oprecht af of die horecazaak echt zoveel meer risico oplevert, alleen omdat ik langer op dat terras of in dat restaurant zit.
secricible schreef:Juist in deze relatief rustige periode zou er meer onderzoek naar dit soort dingen gedan moeten worden, daar gaat het me nou juist om.
sureido schreef:De horeca is ook al bijna 3 maanden open en de curve is nog steeds plat.
secricible schreef:Mqar loopt het aantal positieve testen op ondat we meer besmettingen hebben, ofomdat we bijvoorbeeld beter inschatten wie getest moet worden, en er beter in slagen de juiste personen eruit te vissen.
Feit blijft dat alleen de rekenmodellen stijging laten zien. De echte concrete cijfers waar het om draait (namelijk zkhcijfers) blijven laag.
Hoe erg is dan die verhoogde besmetting als het blijkbaar tot nauwelijks zkhopname leidt?
Magrathea schreef:Is er ook een overzicht van het aantal mensen op IC's elke dag? want het aantal nieuwe opnames zegt niet zoveel als je niet weet hoe lang ze er blijven liggen.
Marie_Anne schreef:Iedereen met verkoudheidsklachten kan zich melden voor een test hè. Er wordt niet door iemand ingeschat wie moet testen, althans, de mensen die ik ken konden gewoon een afspraak maken. Nu kun je zelfs online een test inboeken, zonder iemand te spreken.
Citaat:De ziekenhuiscijfers zijn (nog) laag, omdat nu vooral jonge mensen worden besmet. Het neemt wel degelijk heel langzaam toe als je vergelijkt met eind juni, begin juli toen het echt even heel goed ging.
Magrathea schreef:Is er ook een overzicht van het aantal mensen op IC's elke dag? want het aantal nieuwe opnames zegt niet zoveel als je niet weet hoe lang ze er blijven liggen.
safina schreef:secricible schreef:Juist in deze relatief rustige periode zou er meer onderzoek naar dit soort dingen gedan moeten worden, daar gaat het me nou juist om.
En hoe wil je dat dan onderzoeken? Want dat lukt juist steeds slechter.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... ziekenhuis