Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:Wat betreft het naar huis keren van die Nederlanders van het cruise-schip, staan ze in Cambodja ze dan wel met open armen op te vangen om in quarantaine te zetten op de kosten van Cambodja? Kan me maar zo voorstellen dat die mensen nergens echt welkom zijn, ja, dan zou ik ook echt wel het eerste het beste vliegtuig terug pakken.
Citaat:Daar gaat het er anders aan toe dan in Nederland. Er lopen honden rond, patiënten liggen in de gang, kamers zijn er primitief. Zo is de douche bedoeld om de wc door te spoelen en moeten patiënten zich wassen met een emmer. Ook worden de zieken niet door het personeel verzorgd, maar door familie. Die zorgen ook voor het eten. En dat is een probleem voor Ton en Jolanda, die niet van hun kamer mogen.
safina schreef:Neonlight schreef:Wat betreft het naar huis keren van die Nederlanders van het cruise-schip, staan ze in Cambodja ze dan wel met open armen op te vangen om in quarantaine te zetten op de kosten van Cambodja? Kan me maar zo voorstellen dat die mensen nergens echt welkom zijn, ja, dan zou ik ook echt wel het eerste het beste vliegtuig terug pakken.
Nou, als ik de ervaringen van deze mensen lees, snap ik in ieder geval wel dat je heel rap naar huis wilt.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/amp/39 ... oronavirus.
Die omschrijving van dat ziekenhuis:
Citaat:Daar gaat het er anders aan toe dan in Nederland. Er lopen honden rond, patiënten liggen in de gang, kamers zijn er primitief. Zo is de douche bedoeld om de wc door te spoelen en moeten patiënten zich wassen met een emmer. Ook worden de zieken niet door het personeel verzorgd, maar door familie. Die zorgen ook voor het eten. En dat is een probleem voor Ton en Jolanda, die niet van hun kamer mogen.
En snel weer weg ging ook al niet. Want de ziekenhuisrekening moest eerst betaald worden. Contant.
germie schreef:Marie_Anne schreef:Je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag wat jij nou gedaan zou hebben Joman. Aangezien het volgens jou zo schandelijk asociaal is dat deze mensen zijn teruggekeerd naar Nederland, wat zou jij dan precies gedaan hebben?
Omdat dat hetzelfde is als wij. Zelfs als je het nu ontkent.
Naar huis dus.
Sizzle schreef:Ziekenhuizen verlangen wel vaker cash van reizigers, ook in Europa gebeurt dit (bij Amerikaanse reizigers bijv).
Joman schreef:Dan lees je niet want ik heb de vraag wel degelijk beantwoord.
Wellicht kun je er rekening mee houden dat mensen fulltime werken en dus niet fulltime met bokt bezig zijn om jouw vraag te beantwoorden
Joman schreef:germie schreef:Ik reis dan gewoon met het ov naar huis. Na zon rotreis wil je naar huis. En ik ben dan echt niet de enige. Melden is vertraging, en je bent al gaar.
Dat vind ik dus super asociaal. Typerend weer
Tiggs schreef:Joman schreef:
Dat vind ik dus super asociaal. Typerend weer
Vergeet niet dat het een 'horrorcruise' was he..
Wat kunnen sommigen overdrijven zeg. Natuurlijk is het k*t als je vakantie zo loopt en ik zou ook heel graag naar Nederland willen - maar kom op, we hebben het nog steeds over een virus waar we gewoon te weinig van afweten. Soms moet je aan het groter belang denken in plaats van aan jezelf.
Chubby schreef:Tiggs schreef:Ik zou wel naar Nederland gaan, maar wel hier contact met de ggd opnemen in plaats van zo laks als Germie het omschrijft met het OV gaan reizen.
Het jammere is dat de goede intenties van 99% van de mensen keihard teniet worden gedaan door één roekeloos figuur.
Marie_Anne schreef:Joman schreef:Dan lees je niet want ik heb de vraag wel degelijk beantwoord.
Wellicht kun je er rekening mee houden dat mensen fulltime werken en dus niet fulltime met bokt bezig zijn om jouw vraag te beantwoorden
Je hebt al gereageerd na mijn vragen, op berichten die na die van mij geplaatst werden. Dus die vlieger gaat niet op![]()
Nee, je hebt mijn vraag niet echt beantwoord, of ik moet er echt gruwelijk over heen lezen. Ik heb je berichten net allemaal nog eens doorgelezen. Als je een antwoord had, had je het nu gewoon opnieuw kunnen geven of jezelf quoten.
Je zegt dat mensen de GGD hadden moeten bellen, en dat als ze dan naar Nederland waren gegaan ze zich in ieder geval hadden moeten melden. Maar je zegt niets over wat je dan zelf gedaan zou hebben. De overheid had vrij duidelijk gemaakt dat ze het zelf maar moesten uitzoeken. Er waren geen restricties opgelegd. Dus was jij dan op eigen kosten 2 weken in quarantaine gegaan in Cambodja? Vast niet. De GGD bellen vanuit Cambodja? Die hadden natuurlijk ook gewoon gezegd: kom maar naar huis.
Joman schreef:Chubby schreef:
Het jammere is dat de goede intenties van 99% van de mensen keihard teniet worden gedaan door één roekeloos figuur.
Precies. En dat vind ik dus asociaal. Blijkbaar vinden anderen, zoals Germie, dat normaal gedrag. Bizar!
Loretta schreef:Joman schreef:
Precies. En dat vind ik dus asociaal. Blijkbaar vinden anderen, zoals Germie, dat normaal gedrag. Bizar!
Dat is het probleem. mensen zijn niet te vertrouwen. en hier kunnen de gevolgen zo enorm groot zijn dat ik daarom vind dat de overheid zich er actief mee moet bemoeien. die paar mensen die roekeloos zijn kunnen zoveel ellende veroorzaken.
Joman schreef:Marie_Anne schreef:
Je hebt al gereageerd na mijn vragen, op berichten die na die van mij geplaatst werden. Dus die vlieger gaat niet op![]()
Nee, je hebt mijn vraag niet echt beantwoord, of ik moet er echt gruwelijk over heen lezen. Ik heb je berichten net allemaal nog eens doorgelezen. Als je een antwoord had, had je het nu gewoon opnieuw kunnen geven of jezelf quoten.
Je zegt dat mensen de GGD hadden moeten bellen, en dat als ze dan naar Nederland waren gegaan ze zich in ieder geval hadden moeten melden. Maar je zegt niets over wat je dan zelf gedaan zou hebben. De overheid had vrij duidelijk gemaakt dat ze het zelf maar moesten uitzoeken. Er waren geen restricties opgelegd. Dus was jij dan op eigen kosten 2 weken in quarantaine gegaan in Cambodja? Vast niet. De GGD bellen vanuit Cambodja? Die hadden natuurlijk ook gewoon gezegd: kom maar naar huis.
Haha jij weet wat de ggd zou hebben gezegd? Werk je bij de ggd? Of beter nog, misschien bij het rivm? En ben je woordvoerder?
Wat een lachertje, sommigen in dit topic. Echt ik walg bijna van dit soort onvoorzichtig en asociaal gedrag. Zelf lekker met het ov naar huis, niet de ggd bellen, en mogelijk je medemens in gevaar brengen. Maar hee, zit je zelf wel comfortabel thuis of in de bus naar het werk![]()
Blijkbaar vind jij het antwoord niet duidelijk genoeg. Ik ga mezelf niet quoten of wat dan ook. Maargoed, speciaal voor jou en Germie; ik zou alvorens ik überhaupt voet in een vliegtuig zou zetten eerst contact opnemen met de ggd ja. Om te vragen wat de procedure is en wat voor veiligheidsregels ik in acht moet nemen. Afhankelijk daarvan zou ik pas gaan handelen.
Ik vind het getuigen van dom en ondoordacht gedrag om gewoon maar wat te doen.
Marie_Anne schreef:Joman schreef:
Haha jij weet wat de ggd zou hebben gezegd? Werk je bij de ggd? Of beter nog, misschien bij het rivm? En ben je woordvoerder?
Wat een lachertje, sommigen in dit topic. Echt ik walg bijna van dit soort onvoorzichtig en asociaal gedrag. Zelf lekker met het ov naar huis, niet de ggd bellen, en mogelijk je medemens in gevaar brengen. Maar hee, zit je zelf wel comfortabel thuis of in de bus naar het werk![]()
Blijkbaar vind jij het antwoord niet duidelijk genoeg. Ik ga mezelf niet quoten of wat dan ook. Maargoed, speciaal voor jou en Germie; ik zou alvorens ik überhaupt voet in een vliegtuig zou zetten eerst contact opnemen met de ggd ja. Om te vragen wat de procedure is en wat voor veiligheidsregels ik in acht moet nemen. Afhankelijk daarvan zou ik pas gaan handelen.
Ik vind het getuigen van dom en ondoordacht gedrag om gewoon maar wat te doen.
Misschien kun je ophouden met mensen een lachertje e.d. te noemen. Je kunt ook je mening geven zonder in ieder bericht te schelden en woorden als lachertje, dom, en walgen te gebruiken. Ook vaak je berichten met hahaha of whahaha beginnen, gewoon iemand uitlachen dus, is niet erg constructief en heel onbeleefd. Zo praat je in het echte leven toch ook niet met mensen?
Ik kan wel voorspellen wat de GGD gezegd zou hebben denk ik ja. BZ vond dat mensen prima gewoon met een lijnvlucht naar huis konden komen, de GGD gaat niet opeens heel erg afwijken van buitenlandse zaken en zeggen: nee blijf maar daar.