De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:20

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:23

Wat betreft het naar huis keren van die Nederlanders van het cruise-schip, staan ze in Cambodja ze dan wel met open armen op te vangen om in quarantaine te zetten op de kosten van Cambodja? Kan me maar zo voorstellen dat die mensen nergens echt welkom zijn, ja, dan zou ik ook echt wel het eerste het beste vliegtuig terug pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:08

Neonlight schreef:
Wat betreft het naar huis keren van die Nederlanders van het cruise-schip, staan ze in Cambodja ze dan wel met open armen op te vangen om in quarantaine te zetten op de kosten van Cambodja? Kan me maar zo voorstellen dat die mensen nergens echt welkom zijn, ja, dan zou ik ook echt wel het eerste het beste vliegtuig terug pakken.

Nou, als ik de ervaringen van deze mensen lees, snap ik in ieder geval wel dat je heel rap naar huis wilt.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/amp/39 ... oronavirus.

Die omschrijving van dat ziekenhuis : :
Citaat:
Daar gaat het er anders aan toe dan in Nederland. Er lopen honden rond, patiënten liggen in de gang, kamers zijn er primitief. Zo is de douche bedoeld om de wc door te spoelen en moeten patiënten zich wassen met een emmer. Ook worden de zieken niet door het personeel verzorgd, maar door familie. Die zorgen ook voor het eten. En dat is een probleem voor Ton en Jolanda, die niet van hun kamer mogen.

En snel weer weg ging ook al niet. Want de ziekenhuisrekening moest eerst betaald worden. Contant.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:19

safina schreef:
Neonlight schreef:

Nou, als ik de ervaringen van deze mensen lees, snap ik in ieder geval wel dat je heel rap naar huis wilt.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/amp/39 ... oronavirus.

Die omschrijving van dat ziekenhuis : :
Citaat:
Daar gaat het er anders aan toe dan in Nederland. Er lopen honden rond, patiënten liggen in de gang, kamers zijn er primitief. Zo is de douche bedoeld om de wc door te spoelen en moeten patiënten zich wassen met een emmer. Ook worden de zieken niet door het personeel verzorgd, maar door familie. Die zorgen ook voor het eten. En dat is een probleem voor Ton en Jolanda, die niet van hun kamer mogen.

En snel weer weg ging ook al niet. Want de ziekenhuisrekening moest eerst betaald worden. Contant.

Niet alles klopt in dat artikel. Je kunt in Cambodja ook gewoon met je creditcard betalen. En toch zeker voor de vliegreis. Je kunt gewoon online boeken en met creditcard of paypal je vliegtickets betalen.

germie

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:40

Paypal heeft niet iedereen hoor (ik niet), en ook niet iedereen heeft een creditcard.

En ja, die beschrijving klopt. In Siem Riep ben ik ooit eens met een Belgische arts een ziekenhuis binnengewandeld. Hij was nieuwsigierig en we waren er al meerdere dagen voor langs gewandeld. Nou, de keuken waar de familie eten kan koken staat in het midden. Op de muren van de eerste hulp zit bloed. We stonden ook zo in een operatiekamer. En de zalen lagen meer dan vol. Wassen en kleding regelt de familie ook. Niet iets om blij van te worden hoor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:49

Ziekenhuizen verlangen wel vaker cash van reizigers, ook in Europa gebeurt dit (bij Amerikaanse reizigers bijv).

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:56

Inderdaad, toen mijn vriend (Noors) naar mijn huisarts moest, moest hij gelijk afrekenen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:23

Klopt inderdaad, en daarom hebben wij altijd een creditcard bij, terwijl we alles altijd gewoon betalen met de bankpas. Creditcard is echt voor dat soort noodgevallen, zodat je niet met limieten loopt te klooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:41

germie schreef:
Marie_Anne schreef:
Je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag wat jij nou gedaan zou hebben Joman. Aangezien het volgens jou zo schandelijk asociaal is dat deze mensen zijn teruggekeerd naar Nederland, wat zou jij dan precies gedaan hebben?

Omdat dat hetzelfde is als wij. Zelfs als je het nu ontkent.
Naar huis dus.

Aangezien Joman de vraag blijft negeren, denk ik dat we dit best veilig kunnen concluderen germie. Die zou ook gewoon het eerste vliegtuig naar huis hebben gepakt. En dan wel die mensen asociaal noemen en ze afzeiken op internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:56

Dan lees je niet want ik heb de vraag wel degelijk beantwoord.

Wellicht kun je er rekening mee houden dat mensen fulltime werken en dus niet fulltime met bokt bezig zijn om jouw vraag te beantwoorden :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-02-20 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:58

Sizzle schreef:
Ziekenhuizen verlangen wel vaker cash van reizigers, ook in Europa gebeurt dit (bij Amerikaanse reizigers bijv).

Ik kon in Thailand gewoon met creditcard betalen gelukkig. Reisde alleen en had ook geen cash voorhanden en was zodanig slappe dweil dat ik echt niet even met 'n tuktuk naar een pinapparaat had kunnen gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:06

Dat is mooi, ik zeg enkel dat het soms ook cash moet zijn zodat de transactie niet ongedaan gemaakt kan worden. Ik kan me voorstellen dat niet ieder klein ziekehuisje am Arsch der Welt een credit card verificatie wil of kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:13

Joman schreef:

Wellicht kun je er rekening mee houden dat mensen fulltime werken en dus niet fulltime met bokt bezig zijn om jouw vraag te beantwoorden :)

Je hebt al gereageerd na mijn vragen, op berichten die na die van mij geplaatst werden. Dus die vlieger gaat niet op :)

Nee, je hebt mijn vraag niet echt beantwoord, of ik moet er echt gruwelijk over heen lezen. Ik heb je berichten net allemaal nog eens doorgelezen. Als je een antwoord had, had je het nu gewoon opnieuw kunnen geven of jezelf quoten.

Je zegt dat mensen de GGD hadden moeten bellen, en dat als ze dan naar Nederland waren gegaan ze zich in ieder geval hadden moeten melden. Maar je zegt niets over wat je dan zelf gedaan zou hebben. De overheid had vrij duidelijk gemaakt dat ze het zelf maar moesten uitzoeken. Er waren geen restricties opgelegd. Dus was jij dan op eigen kosten 2 weken in quarantaine gegaan in Cambodja? Vast niet. De GGD bellen vanuit Cambodja? Die hadden natuurlijk ook gewoon gezegd: kom maar naar huis.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:31

Joman schreef:
germie schreef:
Ik reis dan gewoon met het ov naar huis. Na zon rotreis wil je naar huis. En ik ben dan echt niet de enige. Melden is vertraging, en je bent al gaar.

Dat vind ik dus super asociaal. Typerend weer :7

Vergeet niet dat het een 'horrorcruise' was he..

Wat kunnen sommigen overdrijven zeg. Natuurlijk is het k*t als je vakantie zo loopt en ik zou ook heel graag naar Nederland willen - maar kom op, we hebben het nog steeds over een virus waar we gewoon te weinig van afweten. Soms moet je aan het groter belang denken in plaats van aan jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:37

Tiggs schreef:
Joman schreef:

Dat vind ik dus super asociaal. Typerend weer :7

Vergeet niet dat het een 'horrorcruise' was he..

Wat kunnen sommigen overdrijven zeg. Natuurlijk is het k*t als je vakantie zo loopt en ik zou ook heel graag naar Nederland willen - maar kom op, we hebben het nog steeds over een virus waar we gewoon te weinig van afweten. Soms moet je aan het groter belang denken in plaats van aan jezelf.

Ze mochten op dat moment gewoon naar huis. Waarom zou je dan iets anders doen, als niemand dat op dat moment nodig vond?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:43

Ik zou wel naar Nederland gaan, maar wel hier contact met de ggd opnemen in plaats van zo laks als Germie het omschrijft met het OV gaan reizen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:55

Tiggs schreef:
Ik zou wel naar Nederland gaan, maar wel hier contact met de ggd opnemen in plaats van zo laks als Germie het omschrijft met het OV gaan reizen.

Het jammere is dat de goede intenties van 99% van de mensen keihard teniet worden gedaan door één roekeloos figuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:49

Chubby schreef:
Tiggs schreef:

Het jammere is dat de goede intenties van 99% van de mensen keihard teniet worden gedaan door één roekeloos figuur.

Precies. En dat vind ik dus asociaal. Blijkbaar vinden anderen, zoals Germie, dat normaal gedrag. Bizar.
En waarschijnlijk is dit nog een afspiegeling van de maatschappij ook.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-20 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:53

Marie_Anne schreef:
Joman schreef:

Je hebt al gereageerd na mijn vragen, op berichten die na die van mij geplaatst werden. Dus die vlieger gaat niet op :)

Nee, je hebt mijn vraag niet echt beantwoord, of ik moet er echt gruwelijk over heen lezen. Ik heb je berichten net allemaal nog eens doorgelezen. Als je een antwoord had, had je het nu gewoon opnieuw kunnen geven of jezelf quoten.

Je zegt dat mensen de GGD hadden moeten bellen, en dat als ze dan naar Nederland waren gegaan ze zich in ieder geval hadden moeten melden. Maar je zegt niets over wat je dan zelf gedaan zou hebben. De overheid had vrij duidelijk gemaakt dat ze het zelf maar moesten uitzoeken. Er waren geen restricties opgelegd. Dus was jij dan op eigen kosten 2 weken in quarantaine gegaan in Cambodja? Vast niet. De GGD bellen vanuit Cambodja? Die hadden natuurlijk ook gewoon gezegd: kom maar naar huis.

Haha jij weet wat de ggd zou hebben gezegd? Werk je bij de ggd? Of beter nog, misschien bij het rivm? En ben je woordvoerder?
Wat een lachertje, sommigen in dit topic. Echt ik walg bijna van dit soort onvoorzichtig en asociaal gedrag. Zelf lekker met het ov naar huis, niet de ggd bellen, en mogelijk je medemens in gevaar brengen. Maar hee, zit je zelf wel comfortabel thuis of in de bus naar het werk }:0

Blijkbaar vind jij het antwoord niet duidelijk genoeg. Ik ga mezelf niet quoten of wat dan ook. Maargoed, speciaal voor jou en Germie; ik zou alvorens ik überhaupt voet in een vliegtuig zou zetten eerst contact opnemen met de ggd ja. Om te vragen wat de procedure is en wat voor veiligheidsregels ik in acht moet nemen. Afhankelijk daarvan zou ik pas gaan handelen.

Ik vind het getuigen van dom en ondoordacht gedrag om gewoon maar wat te doen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:54

Joman schreef:
Chubby schreef:

Precies. En dat vind ik dus asociaal. Blijkbaar vinden anderen, zoals Germie, dat normaal gedrag. Bizar!

Dat is het probleem. mensen zijn niet te vertrouwen. en hier kunnen de gevolgen zo enorm groot zijn dat ik daarom vind dat de overheid zich er actief mee moet bemoeien. die paar mensen die roekeloos zijn kunnen zoveel ellende veroorzaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:57

Loretta schreef:
Joman schreef:

Precies. En dat vind ik dus asociaal. Blijkbaar vinden anderen, zoals Germie, dat normaal gedrag. Bizar!

Dat is het probleem. mensen zijn niet te vertrouwen. en hier kunnen de gevolgen zo enorm groot zijn dat ik daarom vind dat de overheid zich er actief mee moet bemoeien. die paar mensen die roekeloos zijn kunnen zoveel ellende veroorzaken.

Er is niemand die dat zal ontkrachten Loretta. Maar ik ga er vanuit dat ieder normaal denkend mens, dat nota bene mag stemmen, wel het verstand in de bovenkamer heeft, om netjes te handelen in het belang van de maatschappij ipv alleen aan zichzelf te denken zoals Germie hier een perfecte weergave van geeft.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 07:06

Ik ben niet laks of aso, verre van dat. Ik durf alleen uit te spreken wat iedereen zou doen. En ja, ik denk aan het milieu, dus kom met het ov naar het vliegveld. Daarom reizen met het ov.
En wat is er aso aan iets doen wat mag, wat niet verboden is, en wat je dan ook nog graag wilt?
NIETS. NIETS.
Dus ophouden te zeiken over aso gedrag. Zeik dan dat je de ggd of whatever laks vindt, maar je kunt nooit dat zeggen van mensen die een toegestane en op dat moment geheel logische keuze maken. Als het niet mag, dan deed jehet niet. Er isgezegd geen gevaar. Dan mooi naar eigen bedje. En je veronderstelt dat de reizigers geen contact gehad hebben. Hoe weten ze dan dat ze mogen gaan? Juist omdat er contact was, anders kon je de vlucht niet boeken. Dit 60000 keer navragen hoeft niet.
Het wordt anders indien je iets moet op straffe van. Maar daar is hier geen sprake van. AMEN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 07:33

Joman schreef:
Marie_Anne schreef:

Haha jij weet wat de ggd zou hebben gezegd? Werk je bij de ggd? Of beter nog, misschien bij het rivm? En ben je woordvoerder?
Wat een lachertje, sommigen in dit topic. Echt ik walg bijna van dit soort onvoorzichtig en asociaal gedrag. Zelf lekker met het ov naar huis, niet de ggd bellen, en mogelijk je medemens in gevaar brengen. Maar hee, zit je zelf wel comfortabel thuis of in de bus naar het werk }:0

Blijkbaar vind jij het antwoord niet duidelijk genoeg. Ik ga mezelf niet quoten of wat dan ook. Maargoed, speciaal voor jou en Germie; ik zou alvorens ik überhaupt voet in een vliegtuig zou zetten eerst contact opnemen met de ggd ja. Om te vragen wat de procedure is en wat voor veiligheidsregels ik in acht moet nemen. Afhankelijk daarvan zou ik pas gaan handelen.

Misschien kun je ophouden met mensen een lachertje e.d. te noemen. Je kunt ook je mening geven zonder in ieder bericht te schelden en woorden als lachertje, dom, en walgen te gebruiken. Ook vaak je berichten met hahaha of whahaha beginnen, gewoon iemand uitlachen dus, is niet erg constructief en heel onbeleefd. Zo praat je in het echte leven toch ook niet met mensen?

Ik kan wel voorspellen wat de GGD gezegd zou hebben denk ik ja. BZ vond dat mensen prima gewoon met een lijnvlucht naar huis konden komen, de GGD gaat niet opeens heel erg afwijken van buitenlandse zaken en zeggen: nee blijf maar daar.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:04

Ik heb al getemd, want dit is idd een belediging. Laks, dom, niet weldenkend.
En dat over een keuze die mag, die niet tegen 1 of andere wet is. Dan moetje idd niet zeuren over wat de mensen doen, maar je moet zeuren bij degenen die zeggen het mag, ggd of whatever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:53

Marie_Anne schreef:
Joman schreef:

Misschien kun je ophouden met mensen een lachertje e.d. te noemen. Je kunt ook je mening geven zonder in ieder bericht te schelden en woorden als lachertje, dom, en walgen te gebruiken. Ook vaak je berichten met hahaha of whahaha beginnen, gewoon iemand uitlachen dus, is niet erg constructief en heel onbeleefd. Zo praat je in het echte leven toch ook niet met mensen?

Ik kan wel voorspellen wat de GGD gezegd zou hebben denk ik ja. BZ vond dat mensen prima gewoon met een lijnvlucht naar huis konden komen, de GGD gaat niet opeens heel erg afwijken van buitenlandse zaken en zeggen: nee blijf maar daar.

Je doet steeds erg veel aannames in je berichten, dat is behoorlijk vervelend vind ik persoonlijk.
Je denkt te weten wat de ggd zegt, je denkt te weten hoe ik in het echte leven met mensen om zal gaan of met ze communiceer. Je weet dat soort dingen helemaal niet, dus waarom dat soort uitspraken?