(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moirin

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:55

Super goed Goldie dat het koffiedrinken al steeds beter gaat! Dat klinkt positief!

Warboel wat een heerlijke pup <3 Heel veel plezier met haar! Hopelijk kan ze je straks ook echt de steun geven die je zoekt!

Moonsparkle dikke knuffel! Het is ook niet makkelijk, al die zorgen om het werk. Hopelijk kan de bedrijfsarts je wat duidelijkheid geven!

Nickolay, wat goed! Fijn dat je, ook na de drukte van de verhuizing, nog genoeg energie over hield. En heerlijk hoor, je eigen sauna en massageruimte in huis :D

Ik ben momenteel een beetje gestrest. Ik heb net een weekje vakantie gehad, dinsdag weer aan het werk. En ik kijk er best tegenop... Niet tegen het werk op zich, maar ik ben bang dat iedereen denkt, ah, ze is er weer! En me direct bestookt met vragen. Het is ook het onbekende, wat is er vorige week allemaal gebeurd en hoeveel achterstallige e-mails heb ik? Gelukkig begin ik dinsdag met een sessie bij de psycholoog dus dan kan ik het mooi bespreken.
Verder wel een oké vakantie gehad, naar de kapper geweest en naar het strand (dat is dichtbij voor mij).

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 02:45

Moonsparkle, herkenbaar. Hopelijk kan de bedrijfsarts je helpen.

Nickolay, wat fijn! Leuke dingen in het vooruitzicht!

Knuffel voor iedereen!

Hier is het een aantal dagen weer goed gegaan, gistermiddag alleen ineens weer een inzinking. Lig ook vaker wakker 's nachts. En niet alleen omdat de jongste dan komt. Lig te malen en te piekeren. Niet fijn.

Vrijdag heb ik voor de laatste keer met de bedrijfsarts gesproken. Mijn contract is afgelopen en ik ga over naar het UWV. Ze merkte wel dat er door de corona crisis geen verbetering is geweest en dat ik eigenlijk een stap terug gedaan heb. Ze heeft ook het advies gegeven dat ik zeker nog maanden herstel nodig heb en voorlopig nog niet kan werken.

Ook contact gehad met de psycholoog maar die kunnen nog niet zeggen wanneer ik aan de beurt ben. Wordt nog even afwachten dan.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:45

Zoals het er nu naar uitziet heeft mijn (ex) werkgever mij niet aangemeld bij het UWV. Dus dat zal ook nog wel een staartje krijgen. Morgen contact met de POH, ook even overleggen over hoe en wat.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:57

Leandra schreef:
Zoals het er nu naar uitziet heeft mijn (ex) werkgever mij niet aangemeld bij het UWV. Dus dat zal ook nog wel een staartje krijgen. Morgen contact met de POH, ook even overleggen over hoe en wat.

Ik was ook niet aangemeld bij het UWV. Heb toen zelf contact met het UWV opgenomen.
Die hebben toen met mijn ex werkgever contact opgenomen. En ze hebben me nog 2 jaar moeten door betalen

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:03

Nickolay schreef:
Leandra schreef:

Ik was ook niet aangemeld bij het UWV. Heb toen zelf contact met het UWV opgenomen.
Die hebben toen met mijn ex werkgever contact opgenomen. En ze hebben me nog 2 jaar moeten door betalen

Had jij toen een vast of een tijdelijk contract?

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 00:54

Leandra schreef:
Nickolay schreef:

Had jij toen een vast of een tijdelijk contract?

Ik had een tijdelijk contract. En mijn contract was ook afgelopen, maar mijn ex werkgever was eigen risico drager. Daardoor moesten ze me 2 jaar door betalen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:25

Oh Leandra das balen, weet wat stress erbij terwijl de bedoeling minder stress is natuurlijk...

Ik heb gisteren een berekening gemaakt van hoeveel ww ik ga krijgen, nou dat wordt wel even wennen hoor :=

Ook de praktijkondersteuning laten weten dat ik stop. Was sowieso alleen nog modules online, maar ik schiet er helemaal niks mee op en heb er ook helemaal geen zin in

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:09

Heb je nog contact gehad met de POH Leandra over het uwv?

Joanne da's wel balen, dat je er financieel zo op achteruit gaat! Heb je nog wel iemand anders waar je je verhaal kwijt kan dan de praktijkondersteuner? Die modules online, waren die via Therapieland? (stomme naam trouwens, het is toch geen pretpark :7) Ik had daar persoonlijk ook veel minder aan dan de echte gesprekken.

Ik had vorige week vakantie en keek er best tegenop weer te beginnen. Zeker toen ik het nieuwe rooster onder ogen kreeg, maandag en woensdag thuiswerken, dinsdag en donderdag op kantoor... Toch veel meer indrukken en prikkels dan thuis natuurlijk. Maar ik heb vandaag mijn 8 uur volgemaakt! Best moe nu maar dat is normaal. Eigenlijk is het best fijn om het zo op te bouwen haha. Gelukkig wordt niemand verplicht om naar kantoor te komen, je mag ook best thuiswerken. Maar ik vind het toch ook wel fijn om 2 beeldschermen te hebben in plaats van alleen mijn laptop. En vooruit, ook om mijn collega's weer te zien :D

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:20

Is via online huisartsenpraktijk mind district
Loop verder niet bij een hulpverlener, maar hoop dat ik nu werk weg valt gewoon rust heb. De echte gesprekken schoot ik ook niet heel veel mee op, ik wist waar mijn problemen lagen en die heb ik nu allemaal zoveel mogelijk getackeld

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:24

Dat klinkt ook goed :)
Je rust pakken en dan daarna langzaam weer iets opbouwen wat bij jou past.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:53

Ik heb de UWV gebeld en die zeiden ook dat de werkgever dat verplicht is om de ziek uit dienst melding door te geven. Dus een mail naar de manager gestuurd of ze dat nog gaan doen. Dus weer afwachten. De vrouw bij het UWV was wel heel aardig.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:36

Kan me voorstellen dat dat even slikken is Joanne.

Wat een geregel zo nog evengoed Leandra.

Lekker dat je even vakantie had Moirin. En wat ontzettend goed dat je een hele dag hebt gemaakt en weer je collega's hebt gezien :)

Ik had dinsdag weer een gesprek met de bedrijfsarts, en ook koffie gedronken op het werk. Gisteren psycholoog nog gesproken.
Ze zitten iig met z'n 3en op 1 lijn, echt heel fijn. Ik krijg van werk uit nog 4 afspraken bij psycholoog erbij, want we waren er doorheen.
Conclusie is dat langer thuisblijven geen grote verschillen meer gaat opleveren nu. Zodra ik denk aan m'n werk vind ik het doodeng en stress en weet ik niet of ik het allemaal wel weer kan. Maar dat gaat niet weg uit zichzelf. Daarom is in goed overleg afgesproken dat ik maandag voor het eerst weer (hooguit) 2 uurtjes kom. Heb nu 4x koffie gedronken en de laatste 2x kon ik zelfs zelfstandig naar binnen.
Leidinggevende wilde dat ik een mailtje maakte die naar m'n collega's wordt gestuurd om het zo voor mezelf wat makkelijker te maken. Tijdens het schrijven daarvan kwam het zo op me af, weer helemaal overstuur en in paniek. Wilde alles alweer afzeggen..
Bedrijfsarts wil vooral dat ik eerst verbinding ga maken met de afdeling weer, voordat ik weer inhoudelijk iets ga doen. Psycholoog en bedrijfsarts hebben overlegd en leidinggevende weer met psycholoog ook, conclusie is dat het allemaal heel voorzichtig moet en heel rustig en dat we het echt over maanden hebben en dat het afwachten is hoe ik ga herstellen en of mijn normale uren weer haalbaar zijn. We gaan hele kleine stapjes maken, zodat de kans op succes ervaringen groot is en ik weer vertrouwen in mezelf krijg..
Leidinggevende zei nog heel duidelijk dat hij zijn verwachtingen heel laag heeft, in de hoop dat het bij mij nu ook doordringt. Want de enige die veel verwacht ben ik zelf...

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:53

Super Goldie!
Herkenbaar hoor die angst. Natuurlijk is het eng om nu weer te beginnen, daar is het eerst fout gegaan. Maar hoe langer je het nu uitstelt, hoe erger (en enger) het wordt. Hopelijk kun je maandag ervaren dat je die 2 uurtjes weer aan kan. En dat zal best veel energie kosten en daar zul je heus weer van moeten bijkomen, maar na een tijdje wen je daar weer aan en merk je dat je niet wordt gelyncht door boze collega's die vinden dat je je best niet doet :P
Alleen door het te ervaren kun je leren. Neemt niet weg dat het verrekte spannend is! Veel succes maandag :*

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:07

Wat fijn Goldie, dat iedereen zo op 1 lijn zit. Zal voor kou ook heel fijn zijn. En die angst is niet gek.

Ik heb nog niets gehoord dus ga maandag de UWV weer bellen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:15

Dat denken we dus ook allemaal, dat langer uitstellen het echt niet makkelijker gaat maken. Tuurlijk ben ik er nog niet en kan ik echt nog niet zeggen dat ik 'beter' ben, maar om hierin verder te komen moet ik wel stappen vooruit maken..
Afgelopen 2 dagen voel ik me ook echt niet fijn, emoties weer heel hoog, vaak weer zo'n paniek gevoel en veel huilen, maar dat hoort er vast ook allemaal bij.. -O- Vandaag de hele dag op bed gelegen eigenlijk, zodra ik iets probeer gaat het niet goed..
Ben er inderdaad al voor gewaarschuwd dat het echt zwaar zal zijn en dat ik me daar niet meteen door af moeten laten schrikken..
Bedankt iig :*

Ja Leandra dat is wel echt fijn inderdaad.
Succes met bellen maandag..

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:48

Dikke knuffel Goldie.

Ik had vanmiddag een enorme dip. Ik ging naar mijn man en kinderen toe die in de duinen waren. Maar alles ging fout. Ik was verkeerd gefiets, mijn fiets viel om, het was druk en niets werkte mee. Toen er ook nog een mevrouw bijna achterover over haar hond struikelde toen ze overdreven ruimte voor mij maakte was dat de druppel. Ik zei dat ze zeker voor mij niet aan de kant hoefden want ik moest rekening houden met andere mensen en niet andersom. En ik zei dat ik toch een k*wijf was. De mevrouw zei dat niemand dat was en dat ik dat zeker niet was maar dat ging er bij mij niet in. Stomme reactie, dat besefte ik ook wel maar op dat moment gebeurde dat gewoon. Daarna heb ik een uur in de duinen gezeten terwijl mijn man met mijn dochters aan het vliegeren was. Toen werd ik wel rustig. Maar leuk was anders. Stom dat je dat soort dingen ineens gaat zeggen en je zo gaat gedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:41

Balen hé Leandra, als het zo'n dag is waarop alles mis gaat ... Ik kan ook van die dagen hebben, en dat kan heel stom beginnen met iets te laten vallen of mij ergens stoten, en dan gaat het van kwaad naar erger :7 Ik probeer mezelf dan voor te houden dat het allemaal zo erg niet is, en dat dingen gewoon gebeuren, maar soms makkelijker gezegd dan gedaan. Gelukkig kon je wel weer rustig worden daarna, dat is al heel wat!

Succes met de toekomstige tijd Goldie, hopelijk vind je toch de weg er naartoe!

Ik zit nog steeds een beetje in hetzelfde cirkeltje .. Medicatie is opgestart en gaat goed (in de zin van geen bijwerkingen ed), heb weer wat gesprekken gehad met loopbaanbegeleiding op het werk, daarvan staat er volgende week nog 1, net als de arbeidsgeneesheer en morgen start het externe burn-outtraject.

Daarnaast ook nog via loopbaanbegeleiding een extra, online traject mogen doen, weer vragenlijsten :') maar het is voor het goede doel. Kwamen wel interessante dingen uit, op zich ook wel wat te verwachten was maar toch wel fijn dat het ook klopt. Kleine samenvatting is dat mijn belastbaarheid niet zo ideaal is en mijn recuperatie helemaal niks. Dus daar moet 'even' een oplossing voor gevonden worden, want daar zit natuurlijk een groot deel van het probleem. Alleen weet ik nog steeds niet hoe .. Zit nu al zolang thuis en heb periodes dat het beter gaat, maar nu sinds een week gaat het weer slecht (fysiek, waardoor mentaal natuurlijk ook). En ik vind dit al moeilijk om te behappen, laat staan dat ik het ook nog met werken moet combineren. Maarja, de rest van mijn leven niet meer werken is ook geen optie ...

Naja, afwachten nog maar zeker? Bedoeling is in juli terug te gaan starten maar momenteel zie ik het beetje somber in, al zal ook dat er vast bij horen.. ;)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:39

Wat fijn dat de medicatie geen bijwerkingen geeft.
Dikke knuffel, het blijft lastig allemaal.

De aanvraag voor de UWV is in gang gezet door de werkgever. Nu nog even afwachten hoe het verder gaat. Vandaag ook weer een mindere dag, ook door spanning over de uitkering en een slechte nacht gehad. Vanmorgen wel even lekker in bed gelegen en geslapen, de kinderen waren allebei niet thuis.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:29

Soms heb je van die dagen dat inderdaad alles mis gaat Leandra :(:)
Lekker dat het nu toch in gang is gezet.. En fijn dat je nog even je rust kon pakken ook :j

Fijn [***] dat je geen bijwerkingen hebt van de medicatie, dat scheelt weer :)
Wat houdt dat externe burn-out traject in?
Ik herken wat je zegt, als het dan fysiek niet gaat dan gaat het mentaal ook meteen niet. Dat had ik van het weekend.. De dag ervoor waren m'n medicijnen op, dus waarschijnlijk kelderde m'n waarde meteen zo hard dat ik alleen nog maar lamlendig op bed kon liggen.. Bedrijfsarts en vriend noemde dat laatst ook nog, dat het feit dat ik er een nieraandoening bij heb het allemaal wat gecompliceerder maakt, omdat je niet weet wat nou waar van komt en je echt in een soort cirkel vast zit soms.. Ik zou zo graag een gezond lijf willen hebben..
Juli is nog een paar weken weg, zo kan je vast langzaam aan het idee wennen :) En ja het hoort er denk ik echt wel bij, en weer starten betekend niet meteen weer op volle kracht vooruit he, heel rustig aan en van daaruit verder kijken :(:) Ik begin nu de eerste 2 weken met 1 x 2uur
Dikke knuffel iig :(:)

Gisteren voor het eerst dus weer 2 uur 'gewerkt', vond het allemaal echt wel weer spannend en stond echt op het punt om af te bellen.. Toch mezelf bij elkaar weten te rapen, eerst weer voortgangsevaluatie even goedkeuren. Toen naar de plek waar ik m'n klusje zou doen. Moest ik dus door de wachtkamer en daar zag ik zo tegenop... -O- Leidinggevende was gelukkig bij me en daar heb ik dan wel veel steun aan, dus even eerst bekertje water, diep in en uitademen en door... Ging uiteindelijk allemaal best goed, laatste kwartier werd ik wel weer heel onrustig dus toen ben ik af gaan sluiten en gegaan.
Gistermiddag natuurlijk niks waard, maar nog wel positief gevoel. 20:15 naar bed gegaan want ik kon niet meer, vervolgens tot 0:00 wakker gelegen want ik moest de dag nog even 6x herbeleven en analyseren :roll:
Stond vanochtend al huilend op, heel hoog in m'n emoties nu de hele tijd. Wel gelukt om even naar paard te gaan, al was rijden echt geen optie dus gelongeerd.
Voel me nu zo waardeloos en moe, hoe moet dit ooit goed komen :\

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:51

Het komt echt goed Goldie! Dit zijn je eerste stapjes. Een tijd geleden had je je al niet kunnen voorstellen dat je dit zou kunnen. Het heeft tijd nodig en het gaat niet vanzelf. Je zult hersteltijd nodig hebben en hobbels tegen komen, maar deze stappen zijn al zo positief! Niet te ver vooruit denken!

Leandra, fijn dat je even in bed kon gaan liggen. Ik snap dat het allemaal stress met zich mee brengt. :(:)

Moirin, hoe is het nu bij jou? Hoe is het op werk gegaan na je vakantie?

Ik heb een tijd thuis gewerkt en dat heeft me heel goed gedaan, waardoor ik sneller kon opbouwen. Ondertussen wel weer twee dagen per week op kantoor en dat vind ik zwaar inclusief reistijd. :o
Over 4,5 week ben ik (als het goed gaat) weer volledig aan het werk.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:57

Ik denk dat je dan echt onwijs trots op jezelf kan zijn Goldie!
Als je nu waardeloos voelen wel heel rot natuurlijk, houdt dat wel goed in de gaten he...

Maar een lijf wat je in de steek laat, check!
Ik ben afgelopen week gestopt met mijn bijrijdpaard, met afstappen voortaan pijn en daags er na ook. Bekken zit zo in de knoei dat ik van de therapeute niet meer mag stofzuigen, dweilen en vegen En das knap lastig...
Binnen nu en een maand kan ik de uitslagen van het DNA onderzoek verwachten en ik hoop zo dat daar dan al iets uit komt, anders moet er verder getest worden op een andere mutatie en zijn we weer 3/4 maanden onderweg

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:59

Dat is naar Joanne. :(:)
Hopelijk weet je binnenkort al meer en hoef je geen andere testen te ondergaan en lang te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:12

@ Goldie : goed gedaan van jou! Kan me voorstellen dat het enorm zwaar was en nu nog na weegt, maar het zou steeds beter moeten gaan ;)

Hier waarschijnlijk niet de optie om echt kort te beginnen, gaat meteen volledige werkdagen zijn, maar wel minder uren als normaal (dus deels werken, deels ziektewet). Maar hoe en wat precies moet nog allemaal besproken worden. En ben nog steeds niet op het werk geweest (alleen aan de hele andere kant van het gebouw) dus dat wordt ook nog wat. Het lijkt alsof er nog zoveel moet gebeuren voordat ik kan beginnen, terwijl het wel al over 3 weken is .. En als ik iets geleerd heb de voorbije tijd is het dat tijd vliegt...

Dat externe traject is een begeleiding waar de werkgever mee samenwerkt, moet je intake-gesprekken doen wat er aan de hand is en als je problemen werkgerelateerd zijn kom je in aanmerking en krijg je een aantal sessies (4 tot 6) met een psycholoog en wordt er gekeken waar het probleem zit en wat je daaraan kan doen om er zelf sterker in te staan en dat soort dingen. Dus dat gaat nu beginnen, ben benieuwd.

Je gaat toch goed Mandyy, maar het zal inderdaad wel weer heel anders zijn nu je weer naar kantoor moet. Het gaat verder wel gewoon goed?

Hopelijk weet je snel een uitslag Joanne, en hopelijk heb je meteen antwoorden bij test 1. Duurt ook altijd zo lang hé, als je ergens op zit te wachten.. ;) Stom dat je bent moeten stoppen met je bijrijdpaard. Andere dingen doen (buiten rijden) was geen optie? Misschien dat je daar dan wel nog ontspanning uit kan halen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:31

Klinkt een beetje als wat ik voor traject had ook vanuit werkgever/bedrijfsarts :j Jammer dat dat nu pas opgestart wordt dan en niet al eerder. Iig voor mijn gevoel zou dat fijner zijn als dat al eerder had gekund, maar misschien was het een bewuste keuze zo natuurlijk :)
Ooh wat vervelend dat zoiets niet kan. Je bent er nu toch ook niet denk ik dan. Ik hoop voor je dat zoiets toch mogelijk blijkt te zijn, hopelijk wordt dat ook snel duidelijk iig. Al die onzekerheid is ook vervelend..
Ik had 3 weken terug ook niet verwacht dat ik nu weer 2 uur gewerkt zou hebben. Maar snap heel goed hoe onmogelijk het voor je voelt..

Dank je Joanne, dit soort reacties doen me goed :* Om deze reden werd traject met psycholoog wel verlengd, juist nu kan ze me goed helpen nog en in de gaten houden dat werk niet weer mijn prioriteit 1 wordt en dat ik niet meteen weer over m'n grenzen ga.
We zitten allemaal wel goed in elkaar zeg :=
Wat ontzettend waardeloos, dan moet je je ontspanning ook nog opgeven... :(:)
Die DNA testen duren lang ja, been there done that..

Thnx Mandyy! Jij bent ook echt goed bezig!

Ik lag iig de hele middag in bed, koken wordt niks dus we hebben maar pizza besteld. Wat vervelend :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:55

Niet altijd, maar dat hoort erbij. ;) Ik moet nog heel erg zoeken naar een balans tussen werk/ontspanning/rust. Keuzes maken in de dingen die ik kan doen en niet kan doen.
Verder raak ik nog snel in paniek van onverwachte gebeurtenissen.