Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:43

Needje schreef:
Heel eerlijk, waarom zou je je druk maken om zweet in een sportschool?...

Nou ik snap het probleem wel.... ik heb een broek van gymshark energy seamless in steel blue super mooie en fijne broek maar als ik klaar ben met cardio (fiets) is het net alsof ik in mijn broek geplast heb :')
Probeer er nu toch wel rekening mee te houden dat ik die dan niet aan doe. Donkere kleuren zijn dan toch beter....

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:50

Needje schreef:

Ik zou zelf ook niet heel happy worden van een broek waar je het enorm in ziet vs totaal niet. Is toch een beetje een comfort dingetje, ik heb soms wel eens dat m'n Gymshark leggings strak trekken op .. oncharmante plekken. Vind ik ook geen fijn idee (of gevoel) :')

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:12

Needje schreef:

Ik maak me niet druk om zweten in de sportschool, maar als ik met een nat kruis bijvoorbeeld rondloop pak ik liever een broek waarin je dat niet zo ziet :+

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:14

Iris1702 schreef:
Needje schreef:

Nou ik snap het probleem wel.... ik heb een broek van gymshark energy seamless in steel blue super mooie en fijne broek maar als ik klaar ben met cardio (fiets) is het net alsof ik in mijn broek geplast heb :')
Probeer er nu toch wel rekening mee te houden dat ik die dan niet aan doe. Donkere kleuren zijn dan toch beter....

Precies wat ik bedoel haha

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:11

Needje schreef:
Welke voor handen is. :D

Duidelijk antwoord :D

Castilja

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:17

Ik heb een legging van MyProtein en zweet echt achterlijk snel, vind het een fijne legging! Moet wel eerlijk zeggen dat ik de achterkant nog nooit direct heb bekeken na een zware sessie, maar ja god.. Dan heb je een zweetreet. Het is menselijk. <<)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 00:04

Ik heb ook nog nooit zweetplekken gespot in mijn Myprotein legging. Maar heb mezelf nu ook nog niet echt uitgebreid bestudeerd na het sporten :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 16:44

Ik heb net (eindelijk) de 100kg met hiptrusten kunnen aantikken :+ Persoonlijk recordje, toch wel leuk :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 16:59

*\o/*

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:35

Wauw, 100kg! Keigoed *\o/*

M'n rug speelt weer op ;( Wilde gisteren gaan, maar durf dat dan niet aan. Voelde het maandag al met trainen , dat het niet lekker zat. Misschien toch maar niet meer squatten..

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:31

Rebel_Jits schreef:
Wauw, 100kg! Keigoed *\o/*

M'n rug speelt weer op ;( Wilde gisteren gaan, maar durf dat dan niet aan. Voelde het maandag al met trainen , dat het niet lekker zat. Misschien toch maar niet meer squatten..

Doet je rug pijn na het squatten? Dan doe je de oefening niet goed hoor.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:10

Kan ook aan r rug liggen hè. Mijn squat is beroerd en heb echt nooit last van Mn rug.
Je kan ze evt vervangen voor db front foot elevated split squats Rebel.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:50

Ik ben vrijdag weer eens flink bezig geweest. Zaterdag moest ik de hele dag stil zitten dus toen kwam de spierpijn wel aardig opzetten.. Toen had ik wel eventjes spijt dat ik het niet tot maandag had uitgesteld hehe. Deadlift PR verhoogd naar 75 kg (zelf 49 kg). Ook voor het eerst weer eens gesquat sinds dat ik hier om tips had gevraagd. Ging nu echt stukken beter! Heb op sokken gesquat ipv op mijn gebruikelijke sportschoenen en nu ook zonder zo’n pad in de nek. De barbell lag gelijk veel stabieler. Het komt tevens de techniek ook wel ten goede denk ik. :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:01

Ik heb een hernia die soms opspeelt. Vorig jaar 5 maand niets kunnen doen vanwege dat rotding. Sindsdien al m'n oefeningen aangepast op rugsparend (geen draai- of buigbewegingen) en inderdaad heel goed op m'n houding letten. Squat ook maar 45kg. In de legpress kan ik makkelijk 70+ kg.

Needje schreef:
Kan ook aan r rug liggen hè. Mijn squat is beroerd en heb echt nooit last van Mn rug.
Je kan ze evt vervangen voor db front foot elevated split squats Rebel.

Oeh, die geeft ook een goede stretch op m'n psoas. Klinkt als een leuke uitdaging om die op te bouwen +:)+ Morgen ga ik 'm proberen!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:17

Netjes Flamehorse! Mooi PR ook.

Ik ga vanavond weer, begin eindelijk wat progressie op m’n armen te zien ook. Vanochtend gewogen en ik zit nu op 62kg (ben 1.77 dus dat is wel redelijk in verhouding.

Ik eet voornamelijk vega maar soms voor de gains en protein vind ik het wel chill om wat kip producten in huis te hebben. Vandaag was weer een kip dag :Y)

Afbeelding

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:55

Hoe is het met iedereen hier? :D

Ik heb zondag weer wedstrijd, net 130kg deadlift gehaald :D 135 kwam van de grond maar kreeg hem niet helemaal omhoog. Misschien zondag beter, maar 130 is ook een +7,5kg PB :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:39

Ik ben de hele week niet geweest, was heel druk en zat met klussen en verhuizing. Deze week ga ik wel weer drie keer :). Vanavond weer geweest. We hadden test week. Had ik nog niet eerder meegemaakt. Ik heb gekozen voor de deadlift. We deden 5RM. Ik heb pas 1 keer eerder gedeadlift met stang, dus ik ben nog lang niet zo goed als jij! Heb 35kg gedaan en dat ging goed.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 23:10

Eulogy, wauw! Ik heb vandaag 40 kg gedeadlift. M'n benen konden meer aan, maar m'n rug zat te kloten. Ik doe iets verkeerd, want m'n knieen hebben altijd ruzie met de stang. Moet teveel buigen in de heupen en eerst benen strekken, daarna pas "overeind" komen. En dat trekt dan op m'n rug, obviously.
Edit: na wat oplezen, denk ik dat ik te sterk m'n knieen buig bij de start, en te snel bij het laten zakken. :=

Lat pull down voelde goedd. 49 kg 3x8 *\o/*

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:02

Eulogy schreef:

Ik heb zondag weer wedstrijd, net 130kg deadlift gehaald :D 135 kwam van de grond maar kreeg hem niet helemaal omhoog. Misschien zondag beter, maar 130 is ook een +7,5kg PB :)

Net PR zeg! Is het een powerlifting wedstrijd? Deadliften is echt totaal m’n sterke kant niet, doe ‘t uitsluitend ook wanneer ik mensen erbij heb die m’n vorm kunnen checken.

Ik heb sinds gister wat last van m’n linkerbeen, heb het idee dat ik wat verdraaid heb ofzo maar moet even kijken wat ik ermee doe vanavond voor m’n training. Als ik er de hele dag last van houd ga ik er even niet teveel gekke dingen mee doen, wil niks overbelasten zo vlak voordat ik naar Tokyo ga.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:04

Eulogy schreef:

Goed bezig!!
Ik ga komende maand weer Deadliften in m'n schema. Ben benieuwd. Ik kom daar echt al eeuwen niet verder mee. :')

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:50

Ik vind deadliften juist weer heel erg leuk. Ga zeer regelmatig vooruit bij die oefening ook. Squats bijvoorbeeld vind ik juist weer veel minder leuk. }>

Vandaag redelijk rustig aan gedaan. Voornamelijk rug getraind want die begon weer vervelend op te spelen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:19

Het is echt een kwestie van smaak, haha.

Ik heb net alsnog gedeadlift, ging best okee (50kg) maar wil er echt rustig mee gaan opbouwen voor de vorm. Hiptrusts met wat minder gewicht erop en wat meer reps erop en verder wat upperbody getraind. Ik heb echt belachelijk snelle spiervorming bij m'n armen, begin bijna te twijfelen om het iets minder te gaan doen :+

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:23

Bij mij gaat het echt niet lekker. Ik mis enorm de motivatie, heb vandaag een vriend die ik heb leren kennen in de fitness verplicht om mij te komen halen 3x per week.
Als ik er op eigen initiatief heen moet lukt het mij niet.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:35

Ik heb momenteel ook zo'n dipje. Zal vast door de omslag van het weer komen.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:53

Wauw wat een pr! Alvast succes met je wedstrijd!
Ik doe nog steeds niet veel deadliften, staat niet vaak in mijn schema’s.

Dipje is hier ook lichtelijk aanwezig tenminste ik voel me wat moe soms. Maar ik sleep me nog netjes naar de gym! :j

Verder ben ik deze week gestart met opbouwen.
Doodeng vindt ik het, bang om aan te komen. Maar aan de andere kant wil ik ook eens meer eten :9
We gaan het rustig aanpakken dmv een reverse diet en daarnaast de cardio rustig verlagen en mijn schema is nu nog meer gericht op kracht.
Ben heel erg benieuwd hoe mijn lijf gaat reageren hierop.

We gaan het zien....