ziekenhuisopname en daarna

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 00:08

Het was even geleden. Maar ik heb er weer eentje...

Afbeelding

mariekeoo

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 11:34

Zo even naar huisarts geweest. Kuurtje in de pocket. Zo begon het vorig jaar ook :(. Hopelijk niet weer nierbekkenonsteking

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:50

Zúúr!!!
Blijven ademen hoor.
Ik snap dat je denkt fück dit begon vorig jaar ook zo, maar probeer vertrouwen te hebben hoor.
Wij kennen het hier, de ellende met urineweginfecties gevolgd door ernstig ziek en opnames.
Vanaf is het hier weer duimen draaien of het goed gaaf of niet, en de urinestrips en bloeddrukmeter etc. staan al klaar zo’n beetje.
Maar ik probeer echt hoop te houden dat het deze keer wél normaal gaat en anders met een kuur over zonder verdere ellende.
Daar gaan we hier voor, en jij ook. :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:11

Hoe gaat het met je, TS?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 21:10

Ik heb nog niet het idee dat het kuurtje wat doet. Plassen is nog steeds branderig en pijnlijk. Het is een 7 daagse kuur. dus geef het nog even, en anders maar weer terug naar de dokter

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 13:11

heb sinds vandaag ook echt drukkende pijn in mijn rechter zij, onderrug. Terwijl ik anders altijd pijn had links.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:53

Schiet lekker op dus, is het op kweek gezet?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 21:05

ik ga morgen even weer naar de dokter. ik heb mijn urine net gesticked en blijft maximale leukocyten, erytrocyten en nitriet. Ik had vanmorgen al wat rugpijn, maar nu ook echt wel pijn in mijn rechterflank. Zolang ik nog geen hoge koorts heb ga ik niet vandaag naar de HAP. Dus morgen even een ritje dokter.

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:11

Eventueel kan je je waarde door bellen na de hap kan zijn je andere antibiotica nodig hebt en moet niet zo zijn je dadelijk een nierbekkenonsteking hebt

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 09:52

Nou dat hebben we al nierbekkenonsteking en als ik het juist voel beiderzijds. Krijg zo antibiotica. Mocht niet zelf naar de dokter om urine in te leveren. Gelukkig wilde mama het wel dken

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 14:32

Zo fikse blaasontsteking aldus mw. Ik zei volgens mij heb ik ontzettende rugpijn/flank pijn. Ben misselijk en heb 40 graden koorts. Kan het niet wezen dat ik een nierbekkenontsteking heb?
U moet maar gewoon met de AB starten (doe ik ook), als ik me slechter ging voelen moest ik hap maar bellen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:41

Je had 19 juni toch ook al antibuotica? Heeft dat een hele week niks gedaan? Rare gang van zaken bij je arts zeg..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:42

Wat een sufferds zijn het af en toe. Natuurlijk kunnen zij ook niet alles weten, maar gezien je geschiedenis qua klachten, zou ik denken dat wat meer alertheid wel nodig is.
Hoe sta je hier zelf nu in?
Wel direct bellen als het minder gaat, lijkt mij.
Sterkte.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 15:07

senna21 schreef:
Wat een sufferds zijn het af en toe. Natuurlijk kunnen zij ook niet alles weten, maar gezien je geschiedenis qua klachten, zou ik denken dat wat meer alertheid wel nodig is.
Hoe sta je hier zelf nu in?
Wel direct bellen als het minder gaat, lijkt mij.
Sterkte.

Ik had idd al kuur ab gehad, die nauwelijks wat gedaan heeft (niet gekweekt).

Ja rare gang van zaken. Denk dat ze mijn dossier niet in hebben gekeken.

Het was dat ik zelf niet naar huisarts mocht ivm koorts. Anders had ik ze laten merken hoe beroerd ik mij voel.

Idd als ik mij slechter voel ga ik direct naar de HAP

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:09

Laat jij je niet teveel afschepen?
Beter had je niet opgehangen voor je serieus was genomen? En kan er bij jou beter niet altijd gekozen worden voor meteen een kweek?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:15

Kan je het niet via de uroloog regelen?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 15:24

zonnebloem18 schreef:
Kan je het niet via de uroloog regelen?

Dat zou een goede zijn. Maar heb geen consult bij de uroloog

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 15:25

Hannanas schreef:
Beter had je niet opgehangen voor je serieus was genomen? En kan er bij jou beter niet altijd gekozen worden voor meteen een kweek?

Nou soms denk ik wel. Maar dat ik eerst met antibiotica en paracetamol moest starten is wel logisch denk ik

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:30

Maar als de arts niet heeft gekeken in je dossier, is de kans groot dat ze/hij het onderschat.
Helaas gebeurt dat meer dan je denkt.
Volgende keer maar direct noemen dat dit belangrijk is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:39

mariekeoo schreef:
Hannanas schreef:

Nou soms denk ik wel. Maar dat ik eerst met antibiotica en paracetamol moest starten is wel logisch denk ik

Maar met jouw story denk ik dat gewoon ff een kuurtje meegeven not done is.. kuurtje mee voor de tussentijd tot uitslag kweek oké... maar nee deze gang van zaken vind ik niet normaal.
A: risico resistentie
B: risico nierbekken
Twee niet malse extra risico’s op deze manier.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 15:41

Jee precies. Ik kijk even aan wat mijn. Temperatuuur doet vanavond. Word ik zieker ga ik gewoon naar de HAP. Dan maar weer een opname

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:17

Als je pijn al teveel na de nieren is getrokken gaat orale antibiotica weinig doen. Dan heb je het echt via het infuus nodig. Sorry spreek uit te veel ervaring op dat vlak. Ik zou straks rond 18u gewoon een opname eisen vooral omdat eerder AB niks gedaan heeft en je voor AB al snel resistent kan worden

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:29

Henniie schreef:
Als je pijn al teveel na de nieren is getrokken gaat orale antibiotica weinig doen. Dan heb je het echt via het infuus nodig. Sorry spreek uit te veel ervaring op dat vlak. Ik zou straks rond 18u gewoon een opname eisen vooral omdat eerder AB niks gedaan heeft en je voor AB al snel resistent kan worden

Dat hangt van het middel af. Ciproxin werkt oraal bijvoorbeeld net zo goed, maar dit geldt niet voor alle antibiotica.

Vervelend dat je weer het gevoel krijgt dat er nog goed naar gekeken wordt. En niet naar de huisarts mogen vanwege koorts vind ik bij een duidelijk ander focus dan corona toch ook heel vreemd. Hoe moet de huisarts dan inschatten hoe ziek je bent en of je evt naar het ziekenhuis moet voor verder onderzoek of ic-behandeling...

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 16:35

gomir schreef:
Henniie schreef:

Dat hangt van het middel af. Ciproxin werkt oraal bijvoorbeeld net zo goed, maar dit geldt niet voor alle antibiotica.

Vervelend dat je weer het gevoel krijgt dat er nog goed naar gekeken wordt. En niet naar de huisarts mogen vanwege koorts vind ik bij een duidelijk ander focus dan corona toch ook heel vreemd. Hoe moet de huisarts dan inschatten hoe ziek je bent en of je evt naar het ziekenhuis moet voor verder onderzoek of ic-behandeling...

ja geen idee! heb idd ciproxin nu. 7 dagen 2 x pd. Ze wuiven het echt af naar de HAP, terwijl ze daar helemaal mijn dossier niet kennen. zonde. Maar als het de spuigaten uit loopt word dat wel de weg naar beter worden.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 18:56

HAP gebeld, word zo terug gebeld.