Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 20:06

Duitsland loopt toch ook echt voorop mbt de behandeling van Lyme?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 20:23

België en Duitsland zijn echt beter w.b.t. lyme.
Onbehandelde lyme kan kanker veroorzaken, ik kreeg ál mijn klachten en ziektes ná de tekenbeet mét rode vlek op me rug nu zo'n 10 jaar geleden.Ze weten vaak niet wat ik heb,het lijkt op een bepaalde ziekte,maar is het dan weer nét niet.Of het is iets zeer zeldzaams zoals deze kanker en de SUNCT.Bij de Longarts begon ik met COPD, toen was het Astma, dan weer astmatische bronchitis en nu weer Bronchiëctasis.Ik ben gestopt bij de longarts en de puffers en het gaat nog steeds prima met de longen.
Over Lyme behandeling in het AMC hoor ik ook slechte ervaringen.

Het ziekenhuis in Harderwijk heeft pas een 2de Corona besmetting gehad,daarom zijn ze nu extra voorzichtig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 20:26

Quote: Het is niet voor niets levensbedreigend, .
Wat bedoel je hiermee Keandra?
Ik heb niks levensbedreigend zover ik weet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 20:59

vlekken op de lever,klinkt als leverkanker en dat is wel levensbedreigend.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:31

fokfanaat schreef:
vlekken op de lever,klinkt als leverkanker en dat is wel levensbedreigend.

Sorry maar wij kunnen geen diagnoses gaan stellen !! Natuurlijk moet er naar gekeken worden en kunnen het enge dingen zijn .
Maar ook in deze tijd wordt er naar een onderzoek gekeken en ingeschat hoe snel iemand beoordeeld moet worden .
En 1 week is op zich nog redelijk snel

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:48

Goyha, wat vlekken op de lever kan zijn weet ik niet maar het opzwellen van je buik door vocht icm met die lever , dan gaan er voorzichtige alarmbellen af. Het hoeft niet met elkaar in verband te staan maar zo ja is dat meestal geen goed teken.
Meer je buik na, vanavond, morgenochtend en morgenavond zodat je groei vrijdag aan kunt geven .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 21:56

Das een goed idee! Bigone,want ik denk dat hij dikker is geworden.Ik heb een foto van vorige week en een foto van gisteren (duur staat in dit topic).
Uiteraard houd ik er ook rekening mee dat het uitzaaiingen zijn op de lever,maar het zijn kleine plekjes,dus dan zouden het nog geen tumoren zijn.
Is hetzelfde als in mijn oog, zitten ook steeds uitzaaiingen,maar zijn nog niet een tumor geworden omdat ze op tijd verwijderd worden.De plekjes op de lever kunnen ook weg gehaald worden,en ik las dat de lever zelfs weer aangroeit.
Ik weet dat het goedaardig of kwaadaardig kan zijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:12

Een lever groeit inderdaad aan, echt bizar.
Bij mijn vader vonden ze op zijn nier een plekje bij een scan met contrast to be shure.
Ze hebben vroegtijdig een kankergezwel weg kunnen halen van 1.5 cm en hij wordt gewoon oud met deze vorm.
Het is ook weg, en nu al 3 controles, met kijkoperatie, is alles goed bevonden.
Dus ja mijn vader heeft kanker gehad, maar hij heeft geen chemo gehad of bestraling en hij heeft niet eens een oncoloog.
Hopelijk valt het allemaal mee en ik vind in deze roerige tijd een week ook niet raar hoor.
Ja het is lang, het is zwaar, maar ze kunnen toch ook niet werken op systeem laat alles vallen?
En daarbij hebben wij de scan niet gezien dus weten we niet wat ze hebben gezien.
Mijn vader heeft ook nog enkele weken met dat vlekje op zijn nier gelopen, dat was ook geen 24 uurs werk.

Qua dikte van je buik, een hele domme misschien maar kun je wel goed naar de wc?
Als je verstopt zit en door de heisa vergeet dat dat ook nog een optie is, zou ik het nog snappen ook want soms vallen dingen erg rauw op je dak.
Dus zorg dat je in elk geval naar de wc kunt zou ik zeggen, niet dat er niks is want ze gaan niet zomaar kijken, maar even ter attentie op. :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:20

Wanneer het uitzaaiingen zijn dan word het een heel ander verhaal Gohya . Ik hoop het niet voor je.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:22

Dat weet ze zelf ook Bigone, alleen soms wil je niet direct te zwart kijken.
Maar voor nu kan ze er geen fück mee en heeft die arts ook zijn huiswerk te doen over haar dossier.
Laten we maar gewoon hopen dat ze een stel goedaardige rottige oliebol heeft.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:26

gohya schreef:
Das een goed idee! Bigone,want ik denk dat hij dikker is geworden.Ik heb een foto van vorige week en een foto van gisteren (duur staat in dit topic).
Uiteraard houd ik er ook rekening mee dat het uitzaaiingen zijn op de lever,maar het zijn kleine plekjes,dus dan zouden het nog geen tumoren zijn.
Is hetzelfde als in mijn oog, zitten ook steeds uitzaaiingen,maar zijn nog niet een tumor geworden omdat ze op tijd verwijderd worden.De plekjes op de lever kunnen ook weg gehaald worden,en ik las dat de lever zelfs weer aangroeit.
Ik weet dat het goedaardig of kwaadaardig kan zijn.

Je bent een dappere vrouw Gohya met veel pech. En ook ik ben het met je eens, dat je nu niet gelijk aan het ergste moet denken. Jij doet je best om gezien te worden, en de artsen beslissen anders. Daar zul je jezelf nu eenmaal bij neer moeten leggen.
Eerst het telefonisch consult, en dan verder. Ik zou nu ook het telefonisch consult afwachten hoor.
Hopelijk kun je in het weekend iets leuks gaan doen met de paarden. Even afleiden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 22:57

Kijk het zijn meerdere kleine (gelukkig kleine) plekjes en niet een grote plek of plekken.
De huisarts zei ook dat de radioloog/arts ze verdacht vond en ze nader wil onderzoeken.Uiteraard omdat ik al kanker heb word er extra goed gecontroleerd.Huisarts zei dat het ook onschuldig kan zijn, iets als littekentjes.
Hij wenste me ook veel sterkte met de onderzoeken.

Ik kan goed naar de w.c. geen verstopping,loos bijna elke dag de afval, darmen mooi schoon.Ook nooit buikpijn, of andere pijn in de buikstreek.
Liever heb ik wel pijn daar,want kanker geeft eigenlijk nooit pijn,pas veel later wel.

Ik heb me buik gemeten 94 CM nu strak gemeten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 23:36

Mijn opa had op zijn long een verdacht vlekje.
Dat bleek dus 99% zeker een litteken inderdaad.
Omdat het op het uiterste puntje van zijn long zat hebben ze dat puntje long weggehaald.
Hij zou het toch niet missen zeg maar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 10:22

Kunnen ze dan niet zien op de echofoto of het littekentjes of poliepen zijn?
Nog nooit van gehoord trouwens van lever poliepen.
Ik heb vaak wel dat de ontstekingwaarden in het bloed hoog waren,maar ik heb nooit wat gemerkt van een ontsteking van b.v. de lever,ook nooit koorts ofso gehad,altijd lage temp.tussen de 34,5 en 36.
En nu heb ik steeds verhoging en soms boven de 38,alles gaat op en af,net als de bloeddruk.
Ik weet ook bijna zeker dat de borellia dit allemaal doet,want ze kunnen niks vinden steeds.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:01

gohya schreef:
Kunnen ze dan niet zien op de echofoto of het littekentjes of poliepen zijn?
Nog nooit van gehoord trouwens van lever poliepen.
Ik heb vaak wel dat de ontstekingwaarden in het bloed hoog waren,maar ik heb nooit wat gemerkt van een ontsteking van b.v. de lever,ook nooit koorts ofso gehad,altijd lage temp.tussen de 34,5 en 36.
En nu heb ik steeds verhoging en soms boven de 38,alles gaat op en af,net als de bloeddruk.
Ik weet ook bijna zeker dat de borellia dit allemaal doet,want ze kunnen niks vinden steeds.

Ben je getest op corona?
Dit soort klachten lees ik vaak terug in de groep op fb
Ook de opgezette buik

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 12:00

Nee niet getest,maar dit heb ik al van ver voor de Corona.En de opgezette buik is sinds ruim een week.
Mijn temp. is nu weer goed 36,5 ook geen andere corona klachten,zei het UMC ook.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:17

dat je geen verhoging of andere klachten hebt zegt helaas niks. Mijn vader wordt ivm zijn ziekte geschiedenis al een paar jaar zeer regelmatig gecontroleerd en begin dit jaar bleek dat hij 3 verdachte plekjes op de lever had. Hij is in maart geopereerd in het UMCG, dat is gelukkig heel goed gegaan. Hij had geen klachten mbt tot de lever.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 16:00

@Kinke ik bedoelde andere klachten w.b.t. Corona.
Klopt wat je zegt, je hoeft geen eens klachten te hebben,en kanker doet bijna nooit pijn.
Ik had liever dat ik er pijn bij had, stelt me meer gerust.Ben eigenlijk best wel bang, wat als??

Fijn dat het met je vader goed gaat!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:16

Citaat:
eigenlijk best wel bang, wat als??
dat is zo normaal die angst :(:) .
Ooit moeten wachten op borstpunctie uitslag. Ik had mijn begrafenis bij was van spreke al geregeld. Alleen beste vrienden en manlief wisten ervan. Nog nooit in mijn leven ben ik zo vreselijk bang geweest. Gelukkig vals alarm en het heeft echt een tijd geduurd voordat het ook innerlijk over was.
Pas een maand later toen mijn jongens hier waren en we rustig hierover vertelden was het voorbij. Ze waren zoo geschrokken . Kanker sucks en is enorm ingrijpend voor iedereen want je leven is nooit meer zoals het was.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 16:23

Ow dit citaat! Ik had mijn begrafenis bij was van spreke al geregeld.

Dat had ik bijna hetzelfde vannacht, ik sliep heel slecht. Ik was al de spullen aan het verdelen en aan het regelen bij de gemeente dat me dochter niet zonder begeleiding kon wonen,en dat ik me hondje mee neem, die kan echt niet achter blijven,die kan absoluut niet zonder mij.

Stom is dat zeg! miss. is er niks aan de hand.
Mja mijn voorgevoel heeft er bijna nog nooit naast gezeten,dat maakt het ook erg lastig.
Nou zal ik morgen natuurlijk nog niks weten, dan moet er eerst een onderzoek komen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 02:37

Sterkte voor vandaag. Toch ook weer een spannend moment

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:46

Sterkte en vraag goed uit en geef aan wat je wil!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:08

Sterkte vandaag !

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 09:49

Ben al gebeld,klinkt echt niet goed hoor! wat ze zien is heel verontrustend.Ze gaan bloedprikken, krijg een CT scan van me hele lijf,ze wil kijken of er ergens anders nog een tumor zit.Ze acht de kans klein dat het een uitzaaiing is vanuit het oog.Na de scan moet ik naar de poli de boel bespreken en eventueel volgt er een bioptie.
Ze vroeg of er in de familie kanker voorkwam, Ja me zusje overleed aan Lymfklier kanker en me broer aan Alvleesklier kanker.
Ze was het met me eens dat ik nabehandeld had moeten worden na de 1ste tumor,mja omdat het zo zeldzaam is staan ze er niet bij stil en weten ze dat nu wel.
Alles word in versnelling gezet nu, hele lieve meelevende arts die vrouw.Ze vond het heel erg voor me.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:53

|( wat een nieuws gohya. Gelukkig had je een lieve arts, is dit jouw nieuwe vrouwelijke oncoloog voor vast?