Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
234 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
608 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
50 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
72 (7%)

Totaal aantal stemmen: 971

Binoche

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 23:47

Zou ik ook een voor en na foto mogen?

En misschien nog een rare vraag, maar voelt je gezicht normaal aan erna, en heb je nog wel een normaal gevoel erin?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:42

Urielle schreef:
Dank je wel!
1 ml zit al in m'n lippen, dacht dat het direct ook wel meer zou zijn gezien de oppervlakte.

Lippen is weer een ander verhaal. 1 ml in lippen verdwijnt zo goed als helemaal. Om lippen een kleine plump te geven heb je voor de eerste keer zeker 2,5 ML nodig. En daarna elk half jaar iets erbij omdat filler in lippen snel verdwijnt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:43

Binoche schreef:
Zou ik ook een voor en na foto mogen?

En misschien nog een rare vraag, maar voelt je gezicht normaal aan erna, en heb je nog wel een normaal gevoel erin?

Ik stuur pb. En je gezicht voelt gewoon normaal. Al kan je na de behandeling wel beurs voelen en blauwe plekken krijgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:22

Ik heb over die lipfillers wel gelezen dat je eigenlijk niet vaker dan 1x per 1,5 jaar je lippen kan laten bijvullen omdat er wel restjes fillers blijven zitten..
Ik voel dit zelf ook... hier en daar zitten nog een paar richeltjes.. Daarom durf ik nu ook niet echt wat te laten corrigeren (bij mij is 1 kant 'wel' gevuld en in de andere kant is het verdwenen..)

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:10

Cer schreef:
Ik heb over die lipfillers wel gelezen dat je eigenlijk niet vaker dan 1x per 1,5 jaar je lippen kan laten bijvullen omdat er wel restjes fillers blijven zitten..
Ik voel dit zelf ook... hier en daar zitten nog een paar richeltjes.. Daarom durf ik nu ook niet echt wat te laten corrigeren (bij mij is 1 kant 'wel' gevuld en in de andere kant is het verdwenen..)

Ik heb het in 3/4 maanden wel 3 keer laten opvullen, bij vervliegt de filler op een of andere manier heel snel. Een goede arts kan gewoon bijvullen hoor met restjes filler nog in je lippen.
Ik heb nu een ander merk en dit blijft beter zitten maar moet toch weer opgevuld worden, er zit nog filler in maar ik ga wel weer bijvullen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:36

Cer schreef:

Dat heb ik nog nooit gehoord, filler moet je je juist opbouwen. Hier adviseren ze juist elk half jaar wat bij te laten zetten om de vorm mooi te houden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:50

Ja ik kan het artikel zo snel niet meer vinden.. maar dat was een cosmetisch arts die daar iets over zei, en ik vond het niet eens een raar verhaal...
Bij mij is bijv rechts niet te zien dat er gevuld is... echter, als je gaat voelen,dan voel je het ribbeltje wel zitten, maar dan in het 'midden', dus niet aan de oppervlakte van de huid, maar wat dieper.
Als ik daar overheen zou laten vullen, wordt t dubbel.. Niet dat je dat misschien zou zien, maar onder de huid zit het nog wel..

Overigens heb ik ook het idee dat de huid rond de fillers soms een allergische reactie vertoont op bepaalde producten.. dan heb ik ineens wat vollere lippen :') Hebben anderen die ervaring ook?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:52

Suzanne F. schreef:
Urielle schreef:
Dank je wel!
1 ml zit al in m'n lippen, dacht dat het direct ook wel meer zou zijn gezien de oppervlakte.

Lippen is weer een ander verhaal. 1 ml in lippen verdwijnt zo goed als helemaal. Om lippen een kleine plump te geven heb je voor de eerste keer zeker 2,5 ML nodig. En daarna elk half jaar iets erbij omdat filler in lippen snel verdwijnt.

2,5? :wow: ik had aan 1 genoeg :+
Of zal het met canule anders zijn qua benodigde inhoud?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:56

Cer schreef:
Ja ik kan het artikel zo snel niet meer vinden.. maar dat was een cosmetisch arts die daar iets over zei, en ik vond het niet eens een raar verhaal...
Bij mij is bijv rechts niet te zien dat er gevuld is... echter, als je gaat voelen,dan voel je het ribbeltje wel zitten, maar dan in het 'midden', dus niet aan de oppervlakte van de huid, maar wat dieper.
Als ik daar overheen zou laten vullen, wordt t dubbel.. Niet dat je dat misschien zou zien, maar onder de huid zit het nog wel..

Overigens heb ik ook het idee dat de huid rond de fillers soms een allergische reactie vertoont op bepaalde producten.. dan heb ik ineens wat vollere lippen :') Hebben anderen die ervaring ook?

Nee, dat herken ik niet. En fillers kan je soepel/glad masseren. Dus echt een randje hoort er ook niet te zitten. Lipfillers worden pas echt mooi als je meerdere keren hebt bijgevuld, dan kan je de vorm ook steeds iets meer aanpassen naar je zin. Ik ga over 2 maanden ongeveer weer en dan laat ik 0,6 ofzo bijzetten.

C alsemgeest: dat ligt aan je lippen. Als je kleine strakke lippen hebt dan heb je aan 1 misschien genoeg. Maar grote losse lippen zie je van 1 helemaal niks. Mij werd verteld dat je lippen de eerste milliliter eigenlijk gewoon opnemen en het weinig tot geen volume toevoegt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:00

Ik heb van nature al hele volle lippen en heb nu 2 keer 1 ml erin laten spuiten met 6 maanden tussentijd. Dat was ook meer dan genoeg. Van die fake tractorbanden op je gezicht vind ik dan ook weer niet mooi, dus voor mij was een klein beetje voller met wat curl op mijn bovenlip genoeg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:08

Urielle schreef:
Ik heb van nature al hele volle lippen en heb nu 2 keer 1 ml erin laten spuiten met 6 maanden tussentijd. Dat was ook meer dan genoeg. Van die fake tractorbanden op je gezicht vind ik dan ook weer niet mooi, dus voor mij was een klein beetje voller met wat curl op mijn bovenlip genoeg.

Bij mij is er eerst 1 ingegaan, niks van te zien. Toen nog een keer 1 en nog niet naar mijn zin. Toen ergens anders andere methode gedaan en 1,5 erbij en toen was het mooi. Dus hier pas na 3,5 ML resultaat. En nee, ik heb geen tractorband. Wil best een foto sturen. Je ziet het nog steeds niet echt heel duidelijk.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:38

Voor de dames die hun lippen hebben laten doen, als er iemand is die via pb mij voor en na foto's wilt laten zien, heel graag. Ik zoek namelijk een beetje doorsnee voorbeelden, als je googled krijg je toch vaak te overdreven beelden.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:42

Heb eerder al foto's gedeeld maar dit zijn mijn voor en na;
voor;
Afbeelding
na;

Afbeelding

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:46

Mooi resultaat! Hoeveel ml heb jij als ik mag vragen? :)

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:01

Shaggy09 schreef:
Mooi resultaat! Hoeveel ml heb jij als ik mag vragen? :)

1 ML restylane :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:11

Mijn arts zou geeneens gelijk 2ml zetten. Beginnen ook met 1
En voor te dikke lippen hoef ik daar ook niet te vragen. Doen ze gewoon niet. Zij willen dat alles er natuurlijk uit blijft zien en moet passen bij het persoon.

Heel mooi Willemiens

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:15

Willemiens schreef:
Heb eerder al foto's gedeeld maar dit zijn mijn voor en na;
voor;
[ [url=m/OYwYvB.jpg]Afbeelding[/url] ]
na;

[ [url=m/MsNHeG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij jou was het ook met canule gedaan toch als ik het mij goed herinner?

Ik heb 2ml bij de mijne ook echt nooit langs horen komen, en ken best veel mensen die er geweest zijn. Als je op de FB en site kijkt zie je ook veel resultaat, maar mijn vaak max 1ml.
Ik weet dat hij vrijwel alleen met canule werkt, dus vandaar dat ik mij af vraag of dat verschil maakt?

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:29

Ja met een canule idd.
Ik heb het in december zonder canule laten doen en een andere filler, ook een andere arts btw.
Maar toen liep ik er 6 dagen zo bij... :')
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:30

ja, ik herken het van een vriendin... die was ook voor het eerst bij een ander geweest... mega blauw :')

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:34

c_alsemgeest schreef:
ja, ik herken het van een vriendin... die was ook voor het eerst bij een ander geweest... mega blauw :')

lang leven de mondkapjes in dit geval :') :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:54

hahahaha nou zeker :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:45

Ik heb gezien dat ,Sculptra, een mooi effect geeft wat betreft het opvullen van slapen, wangen en het gebied rond de mond.
Het geeft langdurig resultaat. Moet met 2 jaar opnieuw gedaan worden. Behandeling gaat in een aantal keren. De Sculptra word in de huid omgezet naar collageen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:14

Popstra schreef:
Ik heb gezien dat ,Sculptra, een mooi effect geeft wat betreft het opvullen van slapen, wangen en het gebied rond de mond.
Het geeft langdurig resultaat. Moet met 2 jaar opnieuw gedaan worden. Behandeling gaat in een aantal keren. De Sculptra word in de huid omgezet naar collageen.

Ja maar het werkt heel anders dan een hyaluronzuurfiller. Die werken meteen. Wat ik begreep werkt Sculptra pas na een tijdje. Waar ik ga werken ze niet met Sculptra in ieder geval.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:04

Klopt, word ook niet overal gezet. Ik denk wel dat als je wat ouder bent zoals ik, 49
Het wel mooi kan zijn. Je hebt dan immers een andere huid en probleempjes dan iemand die 25-30 is. Ik vind het erg interessant iig maar kan me voorstellen dat je liever gelijk resultaat ziet

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:15

Er waren hier meer mensen met ervaringen ooglid correctie toch? (reguliere, geen PlexR)
Hoe lang duurde het bij jullie voordat de littekens een beetje minder zichtbaar werden?