3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:05

Mijn lijstje voor vandaag

O: 1 snee bruin brood met vlokken (had geen ander beleg in huis)
T: 2 eierkoeken.
L: smoothie aardbei/banaan met alphro melk.
T: nog geen idee
A: ook nog geen idee eet bij mams
B: net fysio gehad, vanmiddag paardrijden, en Savonds 10 min rennen op t veld met de hond ivm behendigheid . En misschien nog t land uit mesten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:39

Hier weer een kilootje kwijt dus mijn 'terug in het gareel' actie werkt toch wel. Heb de afgelopen weken echt super veel gedronken vooral, veel wijntjes op terrasjes en daar horen natuurlijk hapjes bij en dan ga je toch maar even uit eten etc etc. Nog steeds heerlijk maar moet het gewoon niet meer 3x per week doen. Morgen ga ik 's avonds uit eten dus overdag even een beetje balansen, al is het een foodsharing concept en zijn het sowieso kleine hapjes.

Vandaag is mijn planning:

L: Quasedilla van mager rundergehakt, maïs en een beetje kaas (660)
T: Strawberry protein yoghurt van Melkunie (134)
A: Nog geen idee, even kijken wat de pot schaft. Denk iets van pasta dus rijk in kcal.

Zit zonder m'n avondeten pas op 794 vd 1850, bewust gedaan want ik weet dus niet wat we gaan eten, heb zin in pasta maar dat moet ik wel even incalculeren in de rest van de dag.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:48

Ik vind het best wel jammer dat ik gisteren ongeveer een liter icetea heb gedronken.. Het is zó veel en ik had er niet eens specifiek zin in, water of lichte limonade waren meer dan prima geweest en nu baal ik best wel..
Vandaag 7 broodjes mee (tarwebrood) met pindakaas, hagelslag en chocopasta (kan beter, ben zoekende naar dingen die ik lekker vind en makkelijk zijn) en tot nu toe 1 Liter water op. Ben om 6 uur thuis (dan heb ik m'n brood ook op) en eet ik 2 pannekoeken.
Verder weet ik nog niet wat ik nog als tussendoortjes pak als dat nodig is, ik weet niet wat er thuis ligt
Beweging: vanochtend krantenwijk, 50 minuten mee bezig, totaal 20 minuten op de fiets vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:50

Even van balen, ervan leren en dan gewoon weer verder. Ik drink soms ook dingen in een opwelling en dan sta ik er achteraf pas bij stil hoe zonde dat eigenlijk was. Heb het vooral met melk en idd ice tea, en dan meestal als ik een kater heb en langs een station kom. Ik drink tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar water met een scheutje citroensap, dan zijn al mijn cravings naar zoete drankjes al wat makkelijker onder controle te houden.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:53

dat heb ik ook wel gedaan, toen ik begon met water drinken (ook nog maar een week geleden), want ik lustte het niet anders :D er moest gewoon citroensap in, alleen wel jammer dat ik er vaak teveel in deed en ik op school opeens met een veel te zuur gezicht zat :') ondertussen is het wel puur water, maar als citroensap helpt bij die cravings, kan ik het wel weer een keer oppakken.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:54

Drinken was voor mij in het begin ook lastig. Was er ook nooit van bewust hoeveel kcal er in zitten.. Als je zat bent van het water dan kun je ook iets van fruit erdoor doen. Diepvries fruit kan ook. Limonade is ook ongezonder dan je denkt. Drink zelf nu 1 glas frisdrank avonds, meestal Rivella. Dat is laag in kcal dus dat mag dan van mezelf. Kan er echt van genieten ook haha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:57

Ik doe er gewoon een klein scheutje citroensap in, genoeg om het even een smaakje te geven maar niet al te zuur want dat is ook enorm slecht voor je tanden. Als ik echt zin heb in frisdrank drink ik altijd iets sugarfree of light, meestal cola en heel af en toe nog een blikje red bull (ben echt goed bezig met het afbouwen daarvan :)) ). Vind light frisdrank net zo lekker en vind het echt heel zonde om mijn kcal te drinken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:06

Ik drink idd ook light frisdrank. Eigenlijk nog wat te veel, maar dat ben ik aan het afbouwen.

Emma doe jij citroensap uit zo'n flesje? Of pers je een citroen uit oid?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:07

DeEenhoorn schreef:
Ik vind het best wel jammer dat ik gisteren ongeveer een liter icetea heb gedronken.. Het is zó veel en ik had er niet eens specifiek zin in, water of lichte limonade waren meer dan prima geweest en nu baal ik best wel..
Vandaag 7 broodjes mee (tarwebrood) met pindakaas, hagelslag en chocopasta (kan beter, ben zoekende naar dingen die ik lekker vind en makkelijk zijn) en tot nu toe 1 Liter water op. Ben om 6 uur thuis (dan heb ik m'n brood ook op) en eet ik 2 pannekoeken.
Verder weet ik nog niet wat ik nog als tussendoortjes pak als dat nodig is, ik weet niet wat er thuis ligt
Beweging: vanochtend krantenwijk, 50 minuten mee bezig, totaal 20 minuten op de fiets vandaag.

Aaah irritant inderdaad, maar goed dat je er nu van baalt dan gebeurd het minder snel opnieuw.
Wat mij opvalt aan je dag planning is dat je geen groente of fruit gaat eten vandaag. Is dat toevallig vandaag of gebeurd het vaker?
Ik deed dat ook nooit maar ben er nu veel bewuster mee bezig. Vooral tijdens het avond eten eet ik 6 dagen van de week minimaal 200 gram groente. Voornamelijk door pasta of rijst, want gekookte aardappelen lust ik niet.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:23

ik heb nooit veel fruit gegeten, en toevallig vandaag geen groente. binnenkort ga ik ook even fruit inslaan, want ik vind veel dingen lekker maar ze zijn nooit in huis, en dat is juist zo'n goed tussendoortje :D
meestal is het 4 of 5 keer aardappelen, vlees, groente, 1 keer vlees vervangen door vis en dan nog de rest van de week van alles, van pizza tot salade tot soep of chinees.
ik eet nog wat de pot schaft, want ben niet zo vaak vroeg thuis van school en dan nog een eigen maaltijd willen maken heb ik niet zo veel zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:37

Laura82 schreef:
Ik drink idd ook light frisdrank. Eigenlijk nog wat te veel, maar dat ben ik aan het afbouwen.

[naam] doe jij citroensap uit zo'n flesje? Of pers je een citroen uit oid?

Ik koop bij de toko een grote fles citroensap die ook in de horeca gebruikt wordt. Die flessen gaan hier met een liter per week (we houden allemaal van water met citroensap) dus dat is het enige wat een beetje aan te slepen is. Vers is het lekkerst, maar heel veel werk, en die kleine flesjes uit de supermarkt zijn zo leeg als je 3 liter water op een dag drinkt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:02

Ok, het zou bij mij gaan om een enkele keer, dus dan is zo'n klein flesje wel genoeg denk ik. Is voor net even een stukje afwisseling.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:31

Jammer De Eenhoorn, maar je erkent zelf dat je niet van die liter limonade genoten heb, dus dit is volgende keer gewoon een wijze les! Gewoontes aanpassen lukt niet op een dag.

Goed zo Emma! *\o/*

Lovelys, nu weet je de stand van zaken en kan je er aan verder werken! Komt helemaal goed!

You go Imre! *\o/*

Voor wie het vroeg: mijn macro's gisteren waren:
309 g kh
44 g vetten
64 g eiwitten

Proteïne mocht iets hoger, maar zo veel heb ik niet gesport, dus meh. Vandaag even wat hoger in proteïne zitten.

En deze ochtend een halve kilo minder na twee dagen, ik kon wel dansen van blijdschap. Nu is een halve kilo natuurlijk weinig en ben ik pas begonnen met een andere eetstijl, maar op zich eet ik absoluut niet minder, en sta ik wel al zes weken gewoon stil op de weegschaal. En daarvoor nog langer, maar sinds zes weken weeg ik wekelijks.

Nog eens kijken of ik vandaag kan sporten, het wordt een dag huishouden - boodschappen - zusje helpen met de examens en zelf werken.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:44

Een halve kilo is best veel in 2 dagen. Als je dat in een week doet mag je heel tevreden zijn. En afvallen gaat lang niet altijd netjes lineair. Of altijd niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:56

Ik zou als ik eerlijk ben toch wel even wat kleins pakken, of vanavond na je werk nog wat. Vind dit echt extreem weinig.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:00

Emmaa_ schreef:
Ik zou als ik eerlijk ben toch wel even wat kleins pakken, of vanavond na je werk nog wat. Vind dit echt extreem weinig.

Dit inderdaad. Je komt nog niet eens in de buurt van 1000kcal verwacht ik zo. Dat is wel extreem weinig. Neem desnoods iets 'ongezonds' waar je wel zin in hebt.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:03

Ben alleen bang dat ik als ik nu wat eet, straks geen trek heb, en moet wel een uur of 5 door. Maar misschien ligt er nog wel een banaan oid, dat is ook nog wel snel naar binnen de proppen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:04

Zal straks even uitgebreider reageren.
Woensdag = weegdag, maar het was deze week niet zo leuk -O-
Ik heb afgelopen week meer bewogen en toch wel goed opgelet met eten en ik ben 3(!) kg aangekomen... |(
Ik zit nu dus op hetzelfde gewicht als 24 mei..
Sinds dat er niet echt een logische verklaring voor is, zit ik er nu dus even een beetje doorheen ;(

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:29

@_Snow_White, vervelend zeg! Kan het niet toevallig aan je cyclus liggen of dat het wat warmer is en je meer vocht vast houdt? Mijn diëtiste zei dat sommige mensen wel 2/3 kg aankomen als ze hun menstruatie krijgen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:29

Zou dat niet gewoon vocht zijn? 3 kg vet aankomen in 1 week kan voor zover ik weet niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:30

3kg kan nooit vetmassa zijn, om dat in een week te bereiken zul je 21000kcal meer hebben moeten eten dan je behoefte, dus 3000kcal per dag BOVENOP je normale kcaldoel. Gemiddeld rond de 5000kcal per dag.
Dus of je vorige metingen waren slecht, of deze meting klopt niet. Vocht oid.

Verder ka het helpen om, door even je eigen berichten aan te klikken in dit topic, je eigen lijstjes van deze week terug te kijken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:33

Emmaa_ schreef:
Vandaag is mijn planning:

L: Quasedilla van mager rundergehakt, maïs en een beetje kaas (660)
T: Strawberry protein yoghurt van Melkunie (134)
A: Tortellini met gorgonzola, wat kookroom en pancetta (736)
T: 3 rijstwafels (114)

Totaal: 1740. 124g (28%) khd, 93g (49%) vet en 98g (23%) eiwitten

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:45

Stille meelezer wil graag wat meer meepraten :)

Ik ben met koolhydraatarm vanaf januari 9 kilo afgevallen en wil er nu nog graag 4/5 kilo af. Ben nu weer begonnen met meer koolhydraten te eten sinds vorige week maar hou wel het zelfde aantal Caloriën aan. Nu ben ik deze afgelopen week 1,5 kilo aangekomen. Krijg nu gelijk de neiging om weer koolhydraatarm te gaan eten maar dat wil ik niet. Dus maar gewoon even doorzetten. De kilo's gaan er straks hopelijk toch weer vanaf.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:54

Snowwhite, laat je niet gek maken of het je teveel aangrijpen. Er is vast een hele goede verklaring voor, zoals vocht vasthouden..

Gewoon weer verdergaan waar je gebleven was, op naar de volgende meting. Komt vast goed!

Ik heb een paar dagen gewoon lekker gegeten, met hier en daar wat extra's, reuze mergpijpen, choco zoenen een brownietaart met aardbei, heerlijk!

Deze week nog niet gesport, vandaag wel een half uur gefietst. Zo heftig deze mnd dat ik afentoe krom hang van de buikkramp. Lijkt elke maand erger te worden. Heb nu ook veel werkstress en weinig energie, maar dat maak ik vlgd wk vast wel weer goed.

Lijstje van vandaag;
O; banaan havermout pannenkoekjes
T; 50 gr druiven
L; 2 gebakken ei met kaas, 2 dikke rijstwafels met pindakaas en appelstroop
T; reuze mergpijp
A; shoarma met 2 piabroodjes sla en knoflooksaus

Ik moet nog naar de ah, hopelijk hebben wij ook bloemkool bodems voor vrijdag. Gisteren groentelasagne, morgen wortels en vis

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:54

Dancer, als je weer koolhydraten gaat eten na een tijd koolhydraatarm, ga je weer iets meer vocht vasthouden. Even doorzetten dus :)