Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:39

Wat een heerlijk topic dit! Ik ben blij dat er zoveel lotgenoten zijn. Ik ben zelf 24, en tot nu toe wil ik absoluut geen kinderen. Over het algemeen vind ik kinderen gewoon niet leuk (Er zijn een paar die ik dan wel weer heel erg leuk vind en waar ik het ook heel erg goed mee kan vinden).

We hebben kennissen en ze hebben 2 kinderen. Eerder had ik al een akkefietje met die vrouw (voor derest is ze erg aardig hoor). We waren er op visite en de kinderen zaten op de trampoline en ze wou dat ik er ook bij ging want dat vonden de kinderen zo leuk. Ik zei dat ik het niet wilde. Ze vond het maar wat raar van mij en bleef aandringen, toen antwoorde ik ook steeds pissiger en mijn moeder zei ook dat ze moest ophouden, wat ze toen ook deed. Ze kwamen later op visite bij ons, en ze had de kinderen mee en wat speelgoed. Zegt ze zo: Mariëlle (ik) wil je vast wel voorlezen! Zonder maar ook iets aan mij te vragen. Nou, vooruit, een verhaaltje dan. Heb ik tegen het jongetje ook gezegd. Dus boek uit en hij wou er weer een voorgelezen hebben. Ik heb duidelijk gezegd dat een verhaaltje genoeg was. En weer ging moeders aandringen, en had totaal geen oog voor mij. Mijn moeder zei weer tegen haar: Het is klaar, Mariëlle wil het niet. Zegt ze: Ja, maar ze zou er toch aan moeten wennen. Dat schoot mijn moeder even in het verkeerde keelgat en heeft haar even duidelijk uitgelegd dat ik kinderen niet leuk vind en dat ze mij niet moet dwingen iets te doen terwijl ik duidelijk aangeef dat ik het niet wil. Tot nu toe heb ik er geen last meer van gehad.

Thanks mam! Mijn moeder wist het gelijk al dat ze van mij niets hoeft te verwachten en respecteert dat ook. Ik vind het voor haar wel jammer, want ze vind kinderen heel leuk, maar af en toe past ze op andermans kinderen. Daarbij heb ik nog een zusje, en ik heb geen idee wat zij wil.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:39

Captain schreef:
Waar vinden jullie trouwens mannen die ook geen kinderen willen? :+ Ik zoek in de christelijke kring maar daar lijkt 95% van de mannen rammelende zaadleiders te hebben..

Hoe het in christelijke kringen is weet ik niet, maar toen mijn nu-echtgenoot en ik elkaar voor het eerst met andere ogen dan alleen vriendschappelijke bekeken, was dat zo ongeveer het eerste wat-ie aan me vroeg: hoe denk jij over kinderen, als in: ik wil ze niet :+

Ik denk trouwens dat een kinderwens die aan één van beide kanten er niet is, een enorm grote relatiebreker is... Ik heb er wel een paar zien sneuvelen, waarbij de man wel wilde en de vrouw niet.

Wings_love

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:00

Oh geweldig topic! Ik wist niet dat er zoveel gelijkgestemden waren! Ik ben nu 25 en mijn vriend 29, maar wij hebben ook allebei geen enkele behoefte aan kinderen. Mijn vriend is vooral erg gesteld op zijn vrijheid en rust. Ik zie het krijgen en opvoeden van een kind gewoon niet zitten. Ik heb helemaal geen zin in de vieze luiers, huilbuien en snottebellen en op latere leeftijd het "opzoeken van de grens", de peuterpubertijd en dergelijke. Ik zou het denk ik pas leuk vinden als ze het huis uit zijn :+
Toch vind ik het best leuk om een keertje op te passen of voor te lezen. Als ik ze aan het eind van de dag maar weer terug kan geven O:)
Ik heb het grote geluk dat mijn vriend dus ook geen kinderen wil. Maar kan me inderdaad voorstellen dat het een relatiebreker zou zijn als één iemand het wel wil en de ander niet, zoals Ibbeltje ook al zegt.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:12

Robin_S schreef:
Ik heb 16 maanden BV gegeven en vond dat verschrikkelijk in het openbaar. Probeerde het ook echt te vermijden, nog liever op een muf toilet zitten dan in een vol restaurant. Er zit altijd wel een of andere viespeuk je aan te staren overigens, vreselijk.

Wat ik mij afvraag is wat bewust kinderlozen zouden doen als je per ongeluk zwanger wordt. Dat is mij overkomen en ik heb gekozen om de baby te houden.

Hoewel ik echt niks met kinderen had (maar dan ook echt niks) is het toch iets wat ik nooit had willen missen. Het ouderschap verandert een mens toch. Het is een onbeschrijflijk gevoel.

Maar goed er zijn al zoveel kids in de wereld, ik ben blij dat er nog mensen zijn die ervoor kiezen om het niet te doen.

Heel simpel, het is niet gewenst en dus het gaat ook niet komen. Dan abortus als alle middelen gefaald hebben. Overigens heb ik een stil vermoeden dat ik van nature al onvruchtbaar ben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:16

Robin_S schreef:
Ik heb 16 maanden BV gegeven en vond dat verschrikkelijk in het openbaar. Probeerde het ook echt te vermijden, nog liever op een muf toilet zitten dan in een vol restaurant. Er zit altijd wel een of andere viespeuk je aan te staren overigens, vreselijk.

Wat ik mij afvraag is wat bewust kinderlozen zouden doen als je per ongeluk zwanger wordt. Dat is mij overkomen en ik heb gekozen om de baby te houden.

Hoewel ik echt niks met kinderen had (maar dan ook echt niks) is het toch iets wat ik nooit had willen missen. Het ouderschap verandert een mens toch. Het is een onbeschrijflijk gevoel.

Maar goed er zijn al zoveel kids in de wereld, ik ben blij dat er nog mensen zijn die ervoor kiezen om het niet te doen.
Ik zou het weg laten halen. Maar liefste zorg ik ervoor dat het niet zo ver komt.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:21

Robin_S schreef:

Stel ik zou nu zwanger raken, dan zou ik het kindje weg laten halen. Mijn broer was 19 en mijn schoonzus net 18 toen zij ouders werden. Zij woonden ook nog allebei thuis. Echt waar, ons gezin heeft hier zo enorm onder geleden. Een gezin die bij een gezin inwoont werkt gewoon niet. Daarbij was mijn schoonzus niet van het schoonmaken en opruimen, dus er ontstonden enorme irritaties. Er zijn heel veel ruzies geweest plus de rest van de ellende. Sinds drie jaar zijn alle contacten weer goed, maar ik zou deze ellende echt niet nog een keer mee willen maken.

En ook als ik op mezelf zou wonen.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:29

_San87_ schreef:
Robin_S schreef:

Ik zou het weg laten halen. Maar liefste zorg ik ervoor dat het niet zo ver komt.

Precies dit. Ik zou het ook weg laten halen, maar doe er nu alles aan om het te voorkomen :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:31

Ik ben geen liefhebber van kinderen maar als ik nu zwanger zou zijn dan is dat zo. Niks gebeurt zonder reden. Maar het risico op een ongelukje heb ik echt altijd tot een minimum beperkt. Het leven komt zoals het komt en daar heb je mee te dealen. En het beste van te maken.Ik kan mijn partner ook niet opgraven omdat ik er nog lang niet klaar voor was hem te moeten missen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:33

Als ik zwanger raak gaat het meteen eruit, doe wat ik kan om het niet te laten gebeuren en dat is niets voor niets.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:33

Robin_S schreef:

.

Dat mag je van mij best weten; ik zou a la minute naar de abortus kliniek rennen! Het past gewoon echt niet bij mij.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:35

Ook hier zou het vruchtje weggehaald worden.
Ik heb meerdere redenen om geen kinderen te willen en die redenen veranderen niet als ik toch ineens zwanger zou zijn.

Anoniem

Ik zeg nu ook dat ik het weg zou laten halen, maar stel dat ik echt zwanger zou zijn dan zou ik dat waarschijnlijk niet zo stellig meer zeggen. Ik weet niet, dan zou ik toch gaan twijfelen terwijl ik echt niks met kinderen heb(zelfs het kind van mijn zus heb ik liever niet in de buurt) en in mijn situatie momenteel ook geen kind kan hebben.

Goof

Jennyj01 schreef:
Ik ben geen liefhebber van kinderen maar als ik nu zwanger zou zijn dan is dat zo. Niks gebeurt zonder reden. Maar het risico op een ongelukje heb ik echt altijd tot een minimum beperkt. Het leven komt zoals het komt en daar heb je mee te dealen. En het beste van te maken.Ik kan mijn partner ook niet opgraven omdat ik er nog lang niet klaar voor was hem te moeten missen.

Nou nee hoor. Ik hoef daar helemaal niet mee te dealen. Er zijn, godzijdank, andere opties.
Ik zou het niet houden. Ik zou doodongelukkig worden en ik zou om die reden een kind absoluut niet kunnen geven wat het nodig heeft. Bovendien staat mijn eigen geluk toch echt voorop in het leven.
Spijtig te horen trouwens dat je al vroeg (?) afscheid hebt moeten nemen van je partner.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:42

_San87_ schreef:

De media inschakelen en het ziekenhuis aanklagen denk ik, er zou iets goed mis zijn gegaan dan bij de operatie en ik zou à la Maria een onbevlekte ontvangenis hebben. :+
Maar even serieus; stel dat ik zwanger zou zijn (die kans is echt 0,0 aanwezig) dan weet ik het niet.
Abortus kan ik psychisch wsl niet aan maar een kind opvoeden ook niet dus wellicht zou dat kind dan voor adoptie afgestaan gaan worden oid met daarbij een kopie van mijn medische dossier zodat de adoptie-ouders weten dat de kans groot is dat het kind dezelfde erfelijke afwijking heeft.
Maar imo zou het meest eerlijk naar het kind een abortus zijn, dus zeer wsl wordt het dan abortus en zorg ik dat er een batterij aan hulpverleners klaar staat om mij op te vangen daarna.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:53

Pff topic gaat snel!
Voor mij ook een makkelijke keuze, abortuskliniek it is! Een vriendin van mij heeft zelfs eens gedroomd dat ik bevallen was en het kind aan haar had gegeven. Ze is volgens mij ook de enige in mijn omgeving die me echt snapt en zei al dat als ze kinderen krijgt (ze is echt gek met kleine kinderen) ik ze pas ontmoet als ze een jaar of 15-18 zijn :')

Ik heb gewoon echt niks met kinderen. Met een kind in de buurt maak je me echt niet blij... En dan komen alle vieze slijmerige plakhandjes, snottebellen, luiers, gekrijs etc er nog bij. Nee bedankt. En waarom moeten ze altijd zo schreeuwen als ze praten/lachen/spelen/etc. Zelfs slapend vind ik ze niet schattig.
Hier komen de beestjes ook op de 1e plaats. Komt echt geen kind tussen.

Als ik er over nadenk heb ik nooit wat met kinderen gehad. Als kind op de basisschool snapte ik al niet waarom mijn leeftijdsgenootjes het zo geweldig vonden om met de jongere kinderen rond te zeulen. Op de middelbare school wel eens tijdelijk een oppasadresje overgenomen van eerder genoemde vriendin, maar was blij dat de kinderen al in bed lagen als ik kwam.
En terwijl ik dit schrijf voel ik mijn eierstokken alleen maar meer mummificeren door het gestamp en geschreeuw van de geweldig opgevoede kinderen van de buren (buuf heeft letterlijk gezegd dat haar kinderen goed opgevoed zijn...'t is maar waar je je persoonlijke grens legt >;) ).

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:39

Captain schreef:
Dat gedeelte staat niet in mijn Bijbel denk ik. :+ :D

Elke vertaling is anders toch? :D

Als ik onverhoopt zwanger raak laat ik het weghalen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:41

Goof schreef:
Jennyj01 schreef:

Nou nee hoor. Ik hoef daar helemaal niet mee te dealen. Er zijn, godzijdank, andere opties.
Ik zou het niet houden. Ik zou doodongelukkig worden en ik zou om die reden een kind absoluut niet kunnen geven wat het nodig heeft. Bovendien staat mijn eigen geluk toch echt voorop in het leven.
Spijtig te horen trouwens dat je al vroeg (?) afscheid hebt moeten nemen van je partner.

Ik kan me goed voorstellen dat velen dat wel zouden doen alleen sta ik er zo niet in.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:12

Mocht ik ooit zwanger raken denk ik dat ik t weg zou laten balen. Ik wil geen kind, past niet in mijn leven en ik vind kids echt niet leuk. Ik slik de pil en gebruik condoom, knap zaadje die t lukt! Ben al 15 jaar met mn vriend maar vertrouw de pil of condoom niet genoeg om ze alleen te gebruiken.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:34

Mummificerende eierstokken _O- whahaha het moet niet gekker worden, het topic begint weer leuk te worden!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:34

lor1_1984 schreef:
_San87_ schreef:

De media inschakelen en het ziekenhuis aanklagen denk ik, er zou iets goed mis zijn gegaan dan bij de operatie en ik zou à la Maria een onbevlekte ontvangenis hebben. :+
Maar even serieus; stel dat ik zwanger zou zijn (die kans is echt 0,0 aanwezig) dan weet ik het niet.
Abortus kan ik psychisch wsl niet aan maar een kind opvoeden ook niet dus wellicht zou dat kind dan voor adoptie afgestaan gaan worden oid met daarbij een kopie van mijn medische dossier zodat de adoptie-ouders weten dat de kans groot is dat het kind dezelfde erfelijke afwijking heeft.
Maar imo zou het meest eerlijk naar het kind een abortus zijn, dus zeer wsl wordt het dan abortus en zorg ik dat er een batterij aan hulpverleners klaar staat om mij op te vangen daarna.

Quote faaltje :o, ik stelde de vraag niet :D.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:34

Ik ben 23, nog studerend en heb nog niet super lang een vriend.
Toch wil ik geen kinderen.

Vind ze echt super leuk. Op verjaardagen :+. Ben altijd blij als ik thuiskom en het is rustig. Geen huilende, zeurende of met speelgoed gooiende kinderen.

Mijn vriend wil ze wel en denkt dat het een fase is.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:31

Ik weet nog wel dat ik net met mijn vriend ging en ik was 16. Zijn schoonmoeder zei, Jaa ik denk dat hij vroeg kinderen krijgt! Hij is zo gek met kinderen. En ik dacht oooooohh oliebol, niet uit mijn poes!! Nu zijn we dik 5,5 jaar verder en nog steeds geen kind en mijn vriend is echt van gedachte veranderd.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:40

_O-

Niet uit mijn poes :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:46

Ook hier zou een ongelukje weggehaald worden, gezien er een spiraal in zit kan dat sowieso ook niet anders meen ik. Maar ook als die er niet zat werd het weg gehaald.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:51

Nou in het zwanger worden topic net iemand met spiraal die ondanks dat toch zwanger is geworden en nu bleek het nog een tweeling ook...dus....Ayasha... als jij per ongeluk net zo vruchtbaar bent ben je misschien ook wel een keer aan de beurt <<)

Geen idee hoe dat verder gaat dan trouwens, neem aan dat die spiraal er dan uit moet als je de zwangerschap wilt voldragen :?