Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 16:31

Lauratje_88 schreef:
Ik sta ook al een tijd zowat stil.
Romeo wat eet jij zo op een dag? en wat voor beweging heb je?

Ik kan zomaar 3 tot 4 weken stilstaan hoor
Op dit moment eet ik:

Ontbijt:
Eiwitshake kant en klaar flesje (16 gram eiwit)
1 beschuitje met boter en kaas of hagelslag

Tussendoor:
Bakje kwark

Lunch:
1 boterham met kaas, rosbief of huttekase met beleg

Tussendoor:
Bakje kwark en als ik nog plek heb een stuk fruit

Avondeten:
100 gram vlees, hapje groenten, hapje pasta/aardappel

Tussendoor:
Bakje kwark

Verder qua beweging ben ik niet een goed voorbeeld, ik was voor de operatie al heel actief.
Wat ik nu doe:
Elke ochtend van 7.00 -8.00 uur krachttraining in de sportschool (5x per week), 2-3 keer per week mijn paard rijden en mesten en 1-2 keer aquajog.

Ik heb veel lichaamsbeweging nog voor een voldaan gevoel en goed te kunnen slapen. Ik merk wel dat het me veel energie kost en ik regelmatig een trek gevoel heb omdat mijn lichaam meer brandstof nodig heeft.
Daarnaast werk ik 36 uur en is mijn werk op een kwartiertje loopafstand, wat ik dus ook elke dag doe.

Ik ben nu 5 maanden na de operatie en zit op 34 kg eraf (sinds vsndaaag). Nog 13 kg te gaan

Lauratje_88

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:58

Wat is kwark eigenlijk? Smaakt het zoals yoghurt? Ik ben absoluut geen fan van yoghurt...
Zijn hier nog mensen die geen yoghurt lusten en wat eten jullie in de plaats? Iets dat ook eiwitrijk is?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:47

Operatie weer achter de rug maar nog flink in de kreukels. Komende dagen gaat het hopelijk snel de goede kant op. Krijg nu amper een half glas drinken weg en yoghurt ging redelijk maar was er daarna misselijk van. Voel nu alles wat ik drink, beetje afgekoelde thee gaat het best en water niet te koud.
Hoe waren jullie de eerste dagen na de operatie? Ik zit nu op dag 2.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:14

Fijn dat alles goed gegaan is Faline! Ik was de eerste 2 dagen heel erg misselijk. Mocht eigenlijk ook niet naar huis omdat ik te weinig dronk. Uiteindelijk bouillon geprobeerd en dat ging wel dus toen mocht ik naar huis. Bij thuiskomst ben ik vreselijk over mijn nek gegaan en daarna ging het heel snel beter.
Yoghurt word ik ook misselijk van en kwark vind ik vies. Ik eet Kvarg, dat is echt heel lekker en ik drink halfvolle melk en Optimel. En koffie met opgeschuimde melk. Qua eten kan ik gelukkig veel verdragen.
Je kunt je het beste focussen op voldoende vocht. Eten komt later wel. Lekker perenijsjes eten, dat mag en is goed tegen de zwelling van je maag!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:53

Koud water had ik wat last van maar van die ijsjes vind ik wel lekker misschien eens voorzichtig proberen!
Ik concentreer me idd ook zoveel mogelijk op genoeg vocht binnen te krijgen en houden.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:15

Hi Faline,

Fijn dat het achter de rug is.
Heb je ook 2 weken vloeibaar eten?
Ik mocht geen ijs hoor, teveel suiker. Zou ik absoluut niet aan beginnen, kom je nooit van die suikers af.
Proberen yoghurt, 2 theelepeltjes te nemen. En bv. een Opkikkertje afwisselen met thee.
Probeer te variëren met Optimel producten. Maar geloof me, je bent snel de melkproducten zat. En daar kun je geven even niks aan doen.

Ga er vanuit dat je een deze dagen of diarree of verstopping krijgt. Is normaal. Je kan ook ineens ongesteld worden, is ook normaal.
Wat ik deed: een bakje Optimel (100ml) en dan met de stopwatch erbij voor de tv. Elke 2 minuten nam ik een theelepeltje. Hierdoor at ik niet te snel en kreeg ik genoeg binnen.
Daarna weer de wekker aan voor 60 minuten erna zodat ik weer mocht drinken.

Koud water kreeg, en nog steeds krijg, ik moeilijk weg. Voelt als een zware steen in mijn maag en zakt pijnlijk door mn slokdarm heen.

Je kan ook eens vragen of iemand bv. een soepje voor je maakt. Daar sterk je weer een beetje van aan. Bv. een courgettesoep.

Lees in het topic anders eens terug naar begin augustus. toen ben ik geopereerd en heb ook wel het een en ander gepost.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:35

Wij mochten van het ziekenhuis prima perenijsjes eten hoor. Is vooral fruitsuiker. Anders zou je nooit meer iets met een zoete smaak mogen eten. Het is een makkelijke manier om aan vocht te komen en goed voor de zwelling. Slotervaartziekenhuis vindt het prima. Wel alleen de perenijsjes, er is ook waterijs met heel veel toegevoegde suikers en die kun je beter niet nemen. Maar vooral niet te krampachtig doen over een beetje zoet hoor.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:21

Super dank je Romeo! Hopelijk wordt ik niet ongesteld dat zou echt verrot zijn. Heb daar altijd enorm last van :(

Ik had vandaag veel last van lucht en probeer toch wel op te letten dat ik niet teveel lucht inslik als ik wat neem.

In het ziekenhuis kreeg ik slimpie dat was echt vies zoet zeg :oo

Het advies is om een week vloeibaar te eten, maar kreeg nog oude boekjes mee waarin het nog 2 weken is. Ik denk dat ik maar op mijn gevoel af ga wbt het proberen van vaster voedsel.

Meest verrotte is nu nog het slapen, ik ben een buikslaper dus kan mn draai helemaal niet vinden. Teveel op links gelegen dus nu last van die heup zodra ik er 5 minuten op lig.
Hopelijk lukt het slapen vannacht wel weer eens al is het 3 uurtjes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:29

Verdunde appelsap kon ik goed verdragen in het begin, water viel ook zwaar. Thee en boullion gingen ook goed.
Twee weken vloeibaar is vooral om geen etensresten tussen de hechtingen/wondjes te krijgen. Ik werd er wat flauw van na 1,5 week en heb toen babybell kaasjes opgesabbeld. Hapje nemen en lekker opzuigen. Daarna langzaam vaster voedsel toegevoegd. Eet zeker rustig en goed kauwen want 1 hap teveel ga je bezuren! Dat is echt niet grappig.
Ik heb drie weken niet op mn zij kunnen slapen en ook niet in bed vanwege slecht kunnen omdraaien.
Komt allemaal goed maar is wennen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:13

Zo grappig, ik lag de eerste nacht in het ziekenhuis alweer op mijn buik te slapen.

Vanuit ziekenhuis heb ik het advies gekregen om geen producten te eten die meer dan 6,0 gram suiker uit de koolhydraten bevallen. Hier zit den teveel suiker in en kan je op gaan dumpen. De perenijsjes hebben 21 gram suiker. Suikers uit een perenijsje lijken mij toch anders dan suikers uit fruit. Maargoed zo geeft elk ziekenhuis weer andere adviezen dus iedereen moet doen waar ie zichzelf lekker bij voelt.

Ik zou wel echt het vloeibaar goed aanhouden even om teveel druk of etenresten op de naden te voorkomen. Anders kun je naadlekkage geven.
Ik ben uiteindelijk na 6 weken weer gaan opbouwen op mijn werk en in de 12e week werkte ik weer 100 procent.

Winferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:25

Lauratje_88 schreef:
Wat is kwark eigenlijk? Smaakt het zoals yoghurt? Ik ben absoluut geen fan van yoghurt...
Zijn hier nog mensen die geen yoghurt lusten en wat eten jullie in de plaats? Iets dat ook eiwitrijk is?

Voor de Belgen onder ons (waar ik ook deel van uit maak) Kwark is wat wij plattekaas noemen.
Als je niet graag melkproducten hebt en toch aan je eiwitten wil komen, beleg je boteham dan dubbel met vlees.

Winferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:04

Je moet gewoon zelf proberen wat je het beste valt, wat voor de een niet lukt, lukt bij de andere dan weer heel goed. Ik ben bijna 7 maand geopereerd, dump zo goed als niet. Wel heb ik me de zes eerste weken strikt aan de regels die het ziekenhuis had gegeven, gehouden. Maar deze zijn van ziekenhuis to ziekenhuis ook weer zo verschillend.
Op dag twee had ik al beschuit en een warme maaltijd met vis groentjes en aardappels, welliswaar gepureerd/gemalen. Maar bv gekookte worteltjes met gemalen biefstuk (wordt een soort van hamburger) en een geprakt aardappeltje kon in die eerste weken perfect en op advies van de prof zelfs met vat vleesjus(wel uit een pakje) Voor mij viel een warme maaltijd minder zwaar dan de beschuiten.
Na 7 maand bedraagt een broodmaltijd ongeveer 90g en een warme maaltijd rond de 200g. Meer is teveel.

Ik ben nu zo ongeveer 34 kg kwijt en heb er nog 3 te gaan om mijn streefgewicht te behalen. Kom van BMI 35
4 weken na de operatie ben ik weer fulltime beginnen werken. Ik reis heel veel, ben minstens een week per maand in het buitenland voor mijn werk. Het reizen heb pas een 10 tal weken na de operatie hervat en dan nog met een koffer vol crackers en peperkoek light.
Qua beweging: ik heb 5 paarden waarvan ik er met drie competitief dressuur rij (L2, Z1 en Z2), stalwerk hoef ik gelukkig niet de doen, anderes kwam ik met deze bende niet aan rijden toe. Verder zorg ik steeds dat ik een hotel met fitness of zwembad heb, om daar dan een uurtje per dag in te ploeteren.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:56

Welke vitamine pillen hebben jullie?
Ik heb ze momenteel van fitforme maar die dingen zijn echt mega :oo
En kauwtabletten calci-chew die niet te hachelen zijn qua smaak :=

Ben benieuwd of er betere alternatieven zijn :j

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:25

Ik heb de kauwvitaminen van FitForMe. Die zijn goed te doen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:50

Ik heb WLS vitamine...

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:42

Gewoon de Kruidvat A-Z compleet. Zijn ook wel flinke jongens hoor.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:37

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:43

Ik hoop donderdag te kunnen beginnen met het voortraject in Beverwijk, maar de groep is nog niet vol!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:51

-

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:06

Nobel01 schreef:
Het is een tijdje geleden dat ik gepost heb.
Inmiddels door alle keuringen heen, en wacht nu op een telefoontje om te starten met het voortraject.

De vitamines heb ik ook binnen, van WLS, multivitamine in kauwtablet, met extra calcium dat zijn net fruitella, en smelttablet in de vorm van vitamine B12. Ik vind deze wel te doen hoor.

Dat klinkt inderdaad een stuk beter! Ga ik daar even achteraan.

Die pillen zijn echt heel groot, terwijl ik toch echt wel wat gewend ben.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:00

Ik heb ook de kauwvitamine van WLS. Zijn een beetje zuur maar goed te doen

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:02

JAAAAA Ik start donderdag in de groep *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:44

-

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:31

Ik meld me hier ook graag! Ik zit sinds november in het traject bij het Slotervaart ziekenhuis en ik heb vandaag een "ja" gekregen van de chirurg. Ik moet donderdag nog voor een ECG en naar anesthesie. Ik heb nog geen operatiedatum; daar moet ik nog voor bellen maar waar het nu nog op vastzit is het gewicht wat eraf moet zijn op de dag van de operatie. Het afvallen gaat ondanks begeleiding van een diëtiste, een koolhydraatbeperkt schema en beweging echt te traag. Morgen ga ik weer naar mijn diëtiste en dan bespreken wat we daaraan gaan doen.

Bij welk ziekenhuis zitten/zaten jullie?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 08:25

Moet je onder een bepaald gewicht zitten?

Ik ben in het SFG geopereerd en ik moest alleen lichter zijn dan het eerste weegmoment, maar hoefde niet perse een bepaald gewicht te zijn.