Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 21:07

badeendje schreef:
pmarena schreef:
Heb je het tegen mij...? Waarom zou ik uit de buurt van mijn eigen kindje blijven als die ziek is :?

Overigens kan ik dezelfde vraag terug stellen: wat zou jij doen als jouw kindje 1 van de ziektes uit het RVP krijgt?
Immers vaccineren geeft geen enkele garantie dat je de ziekte niet kan krijgen :)

Omdat je aangeeft dat je niet levenslang immuun blijft bij vaccineren. Kinderziektes zijn bij volwassenen veel heftiger, dus dan neem ik aan dat je niet besmet wil worden?

Edit: als ik kinderen zou hebben zou ik die laten vaccineren, dus die krijgen die ziektes niet.

Die zekerheid geven vaccinaties dus helemaal niet :)*

Het is niet zo dat je na het halen van die prik 100% garantie hebt dat die ziekte aan je deurtje voorbij gaat, zo werkt het niet. Die informatie kan je ook gewoon bij het RIVM e.d. vinden :)

Dat is 1 van de vele dingetjes die je tegenkomt als je je in vaccinaties gaat verdiepen en die je allemaal mee weegt in je beslissing waar je een beter gevoel bij hebt.

Vandaar het afwegen van de mogelijke voordelen tegen de mogelijke nadelen :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 21:14

nuscaniels schreef:
pmarena schreef:
Nee. Ik heb het er over hoe een ziekte waar men in de praktijk helemaal niet zo enorm bang voor is, tot een angstwekkend monster wordt gemaakt om mensen maar aan het prikken te krijgen. Zoals ik eerder ook de griep er bij noemde :)* Maarja zeggen dat ik griep er aan gelijk stel staat niet zo leuk als 2 "vlekjesziektes" op een hele andere manier aan elkaar koppelen -O-

Ach er gaan jaarlijks alleen al in Nederland tussen de 2000 en 3000 mensen dood aan de griep, dus zo onschuldig zou ik de griep ook niet noemen.

Dat is nu juist mijn punt: de mensen die zo panisch doen over kritische prikkers, maken die zich net zo veel zorgen over de griep? Ik denk dat dat voor een heel groot deel wel meevalt omdat ze die griep nog kennen als iets dat over het algemeen een goede week heel vervelend is maar daarna ook voorbij.

Terwijl ze ziektes als de mazelen / bof e.d. voornamelijk kennen van de uitvergrote ramp-scenarios....en die dus tot een veel angstaanjagender monster zijn gemaakt dan een simpele griep waarvan je de mogelijke gevolgen ook niet moet onderschatten...maar waar normale gezonde mensen over het algemeen helemaal niet zo extreem bang voor zijn :)

Citaat:
Aantal overlijden zou zeker vele malen hoger liggen als risicogroepen geen griepprik haalden.
Mensen halen die prik voor zichzelf of wegens het werk wat ze doen.

Volgens mij neemt het animo voor de griepprik steeds meer af omdat vrij veel mensen de indruk hebben dat ze zich beroerder voelen met prik dan zonder....verhalen die ik steeds hoor zijn vaak in de trant van elke winter na die prik (die toch vaak de plank mis schijnt te slaan qua soort griep :P ) lamlendig en aan het tobben met ellenlange verkoudheden.....tot ze een keer een jaar die prik niet meer willen...en zich sindsdien gewoon prima voelen in de winters :P

Maargoed dat zijn weer niets betekenende anekdotes ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:21

pmarena schreef:

No oliebol Sherlock heeft iemand dat hier dan ooit gezegd? Ga je nu serieus de volledige discussie weer opnieuw voeren? Alles wat je schrijft is al meerdere malen ontkracht namelijk maar toch blijf je selectief lezen. Het is ondertussen echt lachwekkend, pardon my French.

Kritisch zijn is goed, maar jij bent bang op grond van verkeerde informatie en weet daarbij voor de helft niet hoe het lichaam werkt gezien je reacties.

verootjoo

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:56

Griep vaccin is ook heel moeilijk te maken omdat dat virus heel vaak muteert. Het virus waarvan ze verwachten dat het deze winter de kop op gaat steken, dat stoppen in het vaccin voor dat jaar.
Maar je kan dus ook pech hebben en een ander griepvirus oplopen.

En nee, een gezond sterk mens gaat niet dood van de griep. Risicogroepen zoals kleine kinderen, ouderen, longpatienten, hartpatiënten, kankerpatiënten, of mensen met een anderszins verzwakt immuunsysteem gaan hier dood aan of belanden iig op de IC.

Het probleem is dat mensen zich al 'grieperig' noemen als ze een verstopte neus hebben en een beetje koorts. Maar dat is geen griep. De echte griep door het influenzavirus daar ben je nog niet jarig mee. Helemaal niet als je al kwetsbaar bent.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:06

Mijn vader met copd in de laatste fase gaat effectief dood als hij de griep krijgt, een simpele valling is al levensgevaarlijk.

Hij heeft dus een griepspuit gehad, net zoals wij en ben ik dankbaar dat veel hulpverleners dit ook doen.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 01:21

Degene voor wie griep een risico is maken zich zeker zorgen.
En dan een risico voor zichzelf of anderen.
Griep is voor een gezond mens geen probleem. Wel voor zijn omgeving.

En zoals verootje aangeeft, echte griep hebben veel mensen niet. Die denken dat een goede verkoudheid al een griepje is.

Ja veel mensen voelen zich wat minder na een griepprik, maar dat is niet te vergelijken met echte griep.
Mijn collega heeft ook weleens last na haar vaccinatie, maar met haar zware astmaklachten is de griep zelf geen optie.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 02:42

pmarena schreef:
badeendje schreef:
Omdat je aangeeft dat je niet levenslang immuun blijft bij vaccineren. Kinderziektes zijn bij volwassenen veel heftiger, dus dan neem ik aan dat je niet besmet wil worden?

Edit: als ik kinderen zou hebben zou ik die laten vaccineren, dus die krijgen die ziektes niet.

Het is niet zo dat je na het halen van die prik 100% garantie hebt dat die ziekte aan je deurtje voorbij gaat, zo werkt het niet. Die informatie kan je ook gewoon bij het RIVM e.d. vinden :)

Dat klopt, maar alsnog heel veel meer meer zekerheid dan helemaal niet vaccineren. De werking van een vaccin is zoals eerder uitgelegd onderzocht.

Dat is 1 van de vele dingetjes die je tegenkomt als je je in vaccinaties gaat verdiepen en die je allemaal mee weegt in je beslissing waar je een beter gevoel bij hebt.

pmarena schreef:
Vandaar het afwegen van de mogelijke voordelen tegen de mogelijke nadelen :j

Het zijn geen "mogelijke voordelen", het is bewezen dat de afweer van kinderen die gevaccineerd zijn beter kunnen omgaan met potentieel dodelijke ziekten.

Zou je op de post van Oomens in willen gaan, ook als vind je hem niet leuk geschreven? Ik vind de vragen die gesteld worden wel heel relevant en ben erg benieuwd hoe jij dit ziet. Ik ga ze nog een keertje stellen.

1. Wat is precies vaccinatieschade? Hoe wordt deze veroorzaakt, welke ingredienten van een vaccin veroorzaken deze schade? Hoe kan een ingredient uit bijvoorbeeld het BMR vaccin autisme veroorzaken?
2. Wat is de werking van het "ontstoren"? Wat is het precies, en wat doe het in je lichaam? Welke "giffen" worden er opgeruimd?
3. Waarom is het beter een kind op de "natuurlijke" manier ziek te laten worden? Waarom is de weerstand van een niet gevaccineerd kind beter als hij een ziekte op een natuurlijke manier heeft doorlopen? Wat zijn eigenlijk de voordelen van niet vaccineren?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 08:34

Gelukkig dat hier de meesten hetzelfde denken als ik. 40 weken is een voldragen zwangerschap. Ik hoor echt veel in mijn omgeving dat ze echt niet tot 40 weken door willen lopen. Met 37 weken moet het eigenlijk al komen. Ik verbaas mij dan daar over. Waar ik liep grepen ze ook niet zo snel in. Maar goed dat is ook een andere discussie.

Ik ben ook wel benieuwd wat je bedoelt met ontstoren. Heb al even gezocht, maar kon geen duidelijk antwoord erover vinden.

Ik krijg echter een beetje het idee dat TS een niet zo leuke bevalling heeft gehad en zich misschien daardoor een beetje "afzet" tegen de medische wereld. Kan het helemaal mis hebben, maar zo komt het op mij over. Daarbij vermoed ik dat zij ook net iets anders in het leven staat als de meesten van ons. Begrijp me niet verkeerd TS ik veroordeel je niet. Ik krijg echter het idee dat er veel meer mee speelt dan alleen maar de troep in vaccinaties.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 08:50

Een niet zo'n leuke bevalling???

Hoe verloopt een leuke bevalling dan?? :')

Mijn eerste bevalling was een drama. Dat was ook simpelweg niet anders. Het was een zeer gecompliceerde zwangerschap. Daar ben ik ingeleid met 37,3 weken.
Niet omdat ik het zat was maar omdat anders mijn kindje in gevaar kwam.(via PB kan ik de details geven voor wie dat perse wil)
Inderdaad via een infuus. Niet direct met een ruggeprik maar om die ruggeprik heb ik later wel gevraagd.

Alles is steeds met mij overlegd en niets is zomaar even gedaan. Ik heb zeer goede zorg gekregen(WKZ te Utrecht)

Maar leuk??

Bevallen is iets waar je doorheen moet. En soms moeten alle zeilen worden bijgezet. Soms is er misschien ook effe geen tijd om te overleggen in belang van de gezondheid van moeder en kind.

Maar bevallen heeft toch niets met vaccinaties te maken?

Kijk horken heb je overal op deze wereld. Je kan moeilijk je tegen de hele medische wereld afzetten omdat er een verloskundige was die niet netjes te werk ging.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:26

Ik vind het afschuwelijk dat dat er schijnbaar mensen zijn die door onderbuikgevoelens en broodje aap verhalen laten leiden in plaats van onderbouwde onderzoeken.
Kwetsbaren in onze samenleving lopen daardoor gewoon onnodig hogere risico's. Onze dochter heeft Taaislijmziekte (cystic fibrosis) en zij is getransplanteerd waardoor haar weerstand laag is. Mijn haren gaan dus behoorlijk omhoog als ik lees dat het 'toch maar simpele kinderziektes zijn'.
Gezonde mensen kunnen daar al aan overlijden, laat staan kwetsbare groepen.
Van mij mogen ze dus absoluut bij de kdv aangeven of daar kinderen komen die niet geënt zijn. Sterker nog, van mij mogen die geweigerd worden! Ik mag met mijn paard niet eens op wedstrijd of op pad zonder inentingen, dus waarom ook niet zulke regels voor kinderdagverblijven/scholen en dergelijke?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:13

Ik denk dat het nu gewoon nog redelijk onschuldig is omdat je deels mee surft op de golf van wel gevaccineerde mensen en de gevolgen pas voor binnen aantal jaren zijn.

Ik ben wel eens benieuwd naar het opleidingsniveau van de tegenstanders, mag ik weten wat je gestudeerd hebt pmarena?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:58

Wow. Die laatste vraag van jou furrow.... ik vind dat nogal wat. Als ik pmarena was zou ik daar ook niet op antwoorden. Zodat je kunt zeggen dat ze dom is ofzo?
Dat heeft toch totaal niets met de discussie te maken?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:08

assie schreef:
Wow. Die laatste vraag van jou furrow.... ik vind dat nogal wat. Als ik pmarena was zou ik daar ook niet op antwoorden. Zodat je kunt zeggen dat ze dom is ofzo?

Dat maak jij er van niet ik, in hogere studie leer je kritisch denken en het filteren van wetenschappelijk onderzoek en niet te focussen op google onderzoek.
Dus ja, het heeft wel belang in de discussie sinds daar veel antwoorden van komen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 11:11

Nee, ik wil niet antwoorden op de vragen van Oomens of van de rest van de horde die al met hooivorken, brandende fakkels en pek en veren staan te roepen hier :D

Waarom niet? Omdat ik geen homeopathie goeroe ben en zoals ik zelf ook al heb gezegd, snap ik ook niet precies hoe het zou kunnen werken. Maar ik ben niet zo arrogant om te zeggen: ik snap het niet DUS werkt het niet. Daarvoor zijn er immers (naar MIJN) mening veel teveel positieve verhalen van mensen en dieren die heel toevallig na tussenkomst van een homeopaat wèl ineens van jarenlange problemen af zijn geholpen waar de normale dokters niet zoveel mee konden.

Dus ook al vind ik het heel raar klinken met die verdunningen en LIJKT het onzin... wie ben ik om het af te doen als onzin. Dat open mind mis ik hier heel erg. Hartstikke leuk hoor voor jullie dat jullie zo zeker van je zaak, maar op die basis is het niet leuk om een gesprek of discussie aan te gaan en daar pas ik dan ook voor.

Wat een stukje terug ook al gezegd werd: je kan hele leuke gesprekken hebben met mensen die een andere mening hebben MITS er wel respect is voor het simpele feit dat er heel veel verschillende meningen zijn en je beseft dat niemand DE waarheid in pacht heeft.

Hier in het topic is de sfeer dermate naar, zelfingenomen en vijandig dat er geen sprake kan zijn van een goed gesprek want immers iedereen die er anders over denkt dan de Bokt prik-politie wordt weggehoond en belachelijk gemaakt.

Dat mensen over welk onderwerp dan ook van de niet-mainstream kant in zo'n nare, aanvallende, negatieve en zelfingenomen sfeer geen zin in hebben om te reageren moeten jullie vast wel kunnen begrijpen.

Dat ik überhaupt nog de moeite neem om af en toe te reageren is al bijzonder :P

Ik krijg overigens ook niet of nauwelijks reactie op dingen die IK vraag maar wel cherry-picking van zinnetjes die verdraaid worden.

Vinden jullie dit nu een fijne sfeer en wat hopen jullie uit dit topic te halen?

Het komt namelijk heel sterk over dat van de meeste mensen de insteek slechts is: alles bashen dat niet in hun wereldbeeld past. Op welke manier dan ook maar zorgen dat de zaken die jullie niet aan staan / niet willen zien of kunnen begrijpen, zo belachelijk mogelijk worden gemaakt.

Is dat dan iets dat je aan je kinderen mee wilt geven, zo'n manier om met verschillende meningen om te gaan?

Ik reageer op datgene waar ik op wil reageren, vragen waar ik iets mee kan, een toon die me aanstaat, maar teveel tijd stoppen in mensen die uitstralen dat ze alleen maar een reactie willen om daarop te kunnen bashen daar pas ik gewoon voor. Op die manier gaan we dit niet verder doen :n

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 11:18

Mijn opleidingsniveau doet er natuurlijk geen snars toe :P

Volgens de mainstream-media is het trouwens toch juist zo'n enorm probleem dat juist de hoger opgeleide ouders tegenwoordig stoppen met prikken? Willen jullie er nu van maken dat het de met de handen werkende Wilders aanhangers zijn ofzo :P

Ofwel vertrouwen jullie je eigen vertrouwde bronnen dan niet die de hoger opgeleide ouders aanwijzen als de nieuwe lastige groep kritische prikkers?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:24

Furrow schreef:
assie schreef:

Dat maak jij er van niet ik, in hogere studie leer je kritisch denken en het filteren van wetenschappelijk onderzoek en niet te focussen op google onderzoek.
Dus ja, het heeft wel belang in de discussie sinds daar veel antwoorden van komen.

De kritische prikkers uit mijn vriendenkring zijn juist stuk voor stuk allemaal WO+ers. Dus ik vind het een linke uitspraak.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:26

Overigens vind ik de sfeer in dit topic van beide kanten dramatisch. Pmarena's kamp (sorry, maar je bent ts :P ) leest half en reageert zo selectief en met rare drogredenen dat er eigenlijk niet mee te discussiëren is.
Het andere kamp reageert deels bitchy en minachtend waardoor het ook niet uitnodigt tot reageren.

Dat los van de pareltjes van geduldige heldere goed uiteengezete reacties die er ook tussen staan, waarvoor dank.
Met name die reacties zorgen ervoor dat als ik later groot ben ( ;) ) ik voor vaccineren, maar dan wel in mijn eigen gewenste tempo ga. Overleg en kritisch, maar niet achterdochtig nadenken lijkt me daarbij de sleutel.

Anyway, ik ga maar weer ontstippen. Succes met jullie "discussie".

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:50

Klopt, het schijnt juist bij hogeropgeleiden nogal hip te zijn om niet te enten. Het voelt mij als zich een soort van 'verheven' voelen van het gewone gepeupel die als makke schapen achter de meute aan rennen en daarmee hun kinderen iets 'aandoen' uit domheid. Terwijl er toch echt voldoende medisch onderbouwde onderzoeken/resultaten zijn dat de voordelen van wel-enten toch echt vele malen hoger zijn dan de nadelen.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:02

In mijn omgeving zijn veel kritische prikkers ook WO geschoold.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 12:09

Ik denk dat beide kanten zich (als je het zo graag negatief wilt stellen) verheven voelen boven de andere kant. Immers je besluit komt toch voort uit het idee dat je het beste wilt èn doet voor je kind.

Dus dat issue zie ik niet zo.

Ik respecteer de keuze van mensen die anders besluiten om te gaan met de mogelijkheid om te vaccineren. Het IS immers bij uitstek een onderwerp dat maatwerk verdient :j

Fijn dat de mogelijkheid van vaccineren er is voor de mensen die denken dat ze er goed aan doen.

En fijn dat de mogelijkheid er is om het NIET te doen voor de mensen die denken dat het middel wel eens erger zou kunnen blijken te zijn dan de kwaal. Of gewoon sowieso het risico van een direct slechte reactie waar alle kampen het over eens zijn dat die voor komen, er niet voor over hebben.

Ik vraag me wel oprecht benieuwd af hè :)

Zijn jullie nu daadwerkelijk bang voor (deels) onbespoten kindjes?
Voor jezelf?
Voor je volledig gevaccineerde kinderen?
Of alleen / voornamelijk voor de kleintjes die nog niet alle prikken van het huidige RVP gehad hebben?
En voor mensen met een zwakkere gezondheid.

Maar zijn jullie dan niet net zo bang voor volwassenen die lang niet al die vaccinaties gehad hebben?
En voor hen die nooit boosters halen?
En voor wel gevaccineerden waarbij je altijd toch ook nog steeds de kans hebt dat die toch wat bij zich dragen?

Zou het voor jullie al een oplossing kunnen zijn om voor de echt kleine kinders (zeg tot ze de BMR prik hebben gekregen en dan zogezegd "volledig beschermd" zouden moeten zijn tegen de RVP ziektes) een aparte opvangplek te maken waar niemand maar dan ook echt NIEMAND zonder volledige up-to-date vaccinatie-status binnen zou mogen komen?

Dat zijn echt serieuze vragen :j

Ik ben echt benieuwd hoe diep die angst nu eigenlijk gaat :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:47

Ja ik ben daar oprecht bang voor. Niet voor mijzelf, maar wel voor mijn dochter. Ik vind het zeer beangstigend en onrechtvaardig dat nietenters zomaar over het lot van mijn kind kunnen beslissen. Want het besluit om niet te enten kan voor haar enorme gevolgen hebben, terwijl dit zo eenvoudig te voorkomen zou zijn. Met alleen aparte kinderdagverblijven is dat probleem helaas niet opgelost.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:11

pmarena schreef:
Ik denk dat beide kanten zich (als je het zo graag negatief wilt stellen) verheven voelen boven de andere kant. Immers je besluit komt toch voort uit het idee dat je het beste wilt èn doet voor je kind.

Zijn jullie nu daadwerkelijk bang voor (deels) onbespoten kindjes?

Ja. Onbespoten kindjes lopen een groter risico dan bespoten kindjes om een potentieel dodelijke ziekte op te lopen. Ze vormen een risico voor baby's of kindjes met een om de 1 of andere reden verminderde weerstand.

pmarena schreef:
Voor jezelf?

Niet noodzakelijkerwijs, mijn weerstand is vrij goed. Daarnaast ben ik zoals eerder gezegd helemaal platgevaccineerd door reizen naar Afrika die ik heb gemaakt en heb ik nooit, maar dan ook nooit enig nadeel ondervonden van deze vaccinaties. Behalve dat ze prijzig waren.

pmarena schreef:
Voor je volledig gevaccineerde kinderen?
Of alleen / voornamelijk voor de kleintjes die nog niet alle prikken van het huidige RVP gehad hebben?
En voor mensen met een zwakkere gezondheid.

Voor deze laatsten. De aller, nog ongevaccineerde kleinsten, maar ook mensen met een verminderde weerstand door bijvoorbeeld chemo of een auto immuunziekte. Zoals eerder aangegeven stel je deze bloot aan jouw ongevaccineerde kindje en lopen zij potentieel risico ziek te worden door jou keuze niet te enten. Daarom blijf ik reageren en heb ik er moeite mee - dat je voor je eigen kind zoiets beslist, moet je zelf weten maar deze beslissing is breder dan dat en heeft ook invloed op anderen.

pmarena schreef:
Maar zijn jullie dan niet net zo bang voor volwassenen die lang niet al die vaccinaties gehad hebben?
En voor hen die nooit boosters halen?
En voor wel gevaccineerden waarbij je altijd toch ook nog steeds de kans hebt dat die toch wat bij zich dragen?

Zoals gezegd ben ik niet zozeer bang voor mezelf maar voor hele jonge kindjes, mensen met een verminderde weerstand of ouderen. Ik durf me dus rustig in een kamer vol "onbespoten" kindjes te begeven.

pmarena schreef:
Zou het voor jullie al een oplossing kunnen zijn om voor de echt kleine kinders (zeg tot ze de BMR prik hebben gekregen en dan zogezegd "volledig beschermd" zouden moeten zijn tegen de RVP ziektes) een aparte opvangplek te maken waar niemand maar dan ook echt NIEMAND zonder volledige up-to-date vaccinatie-status binnen zou mogen komen?

Ik vind het geen probleem en juist een goede zaak dat er een meldingsplicht bestaat voor kinderdagverblijven. Zo heb je als ouder de keuze om je kindje in een veilige omgeving met minder risico op ziekten te zetten. Dit gaat trouwens vooral om de vaccins die polio en mazelen voorkomen (de BMR)?

pmarena schreef:
Dat zijn echt serieuze vragen :j

Ik ben echt benieuwd hoe diep die angst nu eigenlijk gaat :)

Mijn vragen zijn ook heel serieus. Ik zou het warderen als je die beantwoord.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 14:17

DatBenIkNou schreef:
Ja ik ben daar oprecht bang voor. Niet voor mijzelf, maar wel voor mijn dochter. Ik vind het zeer beangstigend en onrechtvaardig dat nietenters zomaar over het lot van mijn kind kunnen beslissen. Want het besluit om niet te enten kan voor haar enorme gevolgen hebben, terwijl dit zo eenvoudig te voorkomen zou zijn. Met alleen aparte kinderdagverblijven is dat probleem helaas niet opgelost.

Begrijpelijk :(:)

Maar zou je het dan rechtvaardiger vinden als door jouw behoefte anderen verplicht zouden moeten prikken en daarbij zeg maar jij over het lot van hun kinderen zou gaan beslissen? Want die kinderen kùnnen gewoon slecht reageren op de prik. Ook al zou het maar weinig gebeuren...ik weet vantevoren niet of mijn kind net diegene is die begint te klapwieken door zo'n prik -O-

Vind je dan niet dat elke ouder zelf het recht heeft om te besluiten of die dat risico wil lopen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 14:27

TMR: die meldingsplicht bestaat naar mijn weten (nog?) helemaal niet :)
Daar zijn ze nu juist over aan het konkelen of ze zoiets in het leven willen gaan roepen.
Voor jou ook de bovenstaande vraag eigenlijk, die ik aan DatBenIkNou stelde.

Daar zit ik namelijk mee. Ik snap helemaal dat mensen bang kunnen zijn voor het zogezegde risico van niet / deels / anders gevaccineerde kinderen (en de enorme hoeveelheid volwassenen die hun vaccinaties niet allemaal hebben gehad / niet boosteren).

En dat je dat vanuit die emotie kan zien als "zij brengen mijn kind in gevaar".

Maar ik snap dan niet zo goed dat je als oplossing voor dat probleem, andermans kind in gevaar zou willen brengen door min of meer liefst te zien dat er verplicht gevaccineerd gaat worden. Of is dat jullie insteek niet?

Zou er geen andere oplossing te bedenken kunnen zijn waardoor jullie niet bang hoeven te zijn voor onbespoten kinderen?

Misschien juist de bron van de ziektes aanpakken?
Want die onbespoten kinderen zijn natuurlijk niet de bron :)*

Die krijgen de ziekte van iemand die het heeft.
Waar komt die dan vandaan denken jullie? Uit het buitenland? Dan prikken bij de grens ofzo als betere oplossing?

Of wat anders?

Om ouders nu te dwingen om hun kinderen een niet 100% veilige medische handeling te laten ondergaan, dat vind ik nogal wat. Mijn inziens zou je dan eerst heel goed moeten kijken naar andere mogelijke oplossingen voor het probleem :j

TMR, ik zal je vragen nog even opzoeken.

Ah dat zijn dus gewoon die vragen van Oomens. Zoals ik al zei: ik kan daar niet zoveel mee, heb daar geen pasklare antwoorden op dus het heeft weinig zin als ik daar op reageer en het vervolgens weer een welles-nietes wordt tussen verschillende inzichten.

Ik denk dat we daar niks mee bereiken behalve wederzijdse frustratie en ergernis en heb niet de behoefte om mezelf op die hooivork of brandende fakkel te werpen :)

Ik heb niet alle antwoorden en pretendeer die ook niet te hebben.
Anders had ik het topic ook niet hoeven openen ;)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-11-16 14:32, in het totaal 2 keer bewerkt

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:28

TS sorry als jij je persoonlijk aangevallen voelt door mijn vorige bericht. Maar ik kreeg en krijg de indruk dat jij je vertrouwen in de medici verloren bent. Een bevalling kan veel met je doen en ik weet dat het voor sommigen zelfs traumatisch kan zijn. Het ontstoren is toch iets wat veel genoemd wordt bij de homeopathie.

Hier ook de vrees voor mijn kinderen en voor de zwakkeren onder ons. Er is jaren terug een beleid gemaakt om bepaalde ziektes "uit te roeien". Dat hebben ze toen met een rede gedaan en niet voor de leuk.

Ik vind ook dat de niet geënte kindjes meeliften op de geënte. Nu kan het misschien nog, maar wat als er straks heel veel niet geënte kindjes/mensen zijn. Ik ben inderdaad bang dat we dan weer te maken krijgen met die ziektes en dat het grote gevolgen kan hebben voor veel van ons en onze kinderen. Dus ik vind het nogal wat als iemand besluit om niet te enten en dat normaal vind. Juist omdat er tot op heden geen enkel wetenschappelijk bewijs is dat het "veilig" is.

Ik vind echter wel dat we kritisch moeten zijn en goed moeten kijken naar de entingen. Ik heb al eerder geschreven dat ik van mening ben dat er gekeken moet worden of alles wel van het "nu" is. Misschien kunnen bepaalde "schadelijke" stoffen vervangen worden voor minder schadelijke. Feit blijft natuurlijk dat je iets "slechts" in een klein lijfje spuit. Ook vind ik dat ouders vrij zijn om te bepalen wanneer ze willen enten, echter zodra ze naar een kdv of school gaan ben ik van mening dat ze geënt horen te zijn. Wil je langer wachten prima moet je zorgen voor andere opvang.