pmarena schreef:Ik denk dat beide kanten zich (als je het zo graag negatief wilt stellen) verheven voelen boven de andere kant. Immers je besluit komt toch voort uit het idee dat je het beste wilt èn doet voor je kind.
Zijn jullie nu daadwerkelijk bang voor (deels) onbespoten kindjes?
Ja. Onbespoten kindjes lopen een groter risico dan bespoten kindjes om een potentieel dodelijke ziekte op te lopen. Ze vormen een risico voor baby's of kindjes met een om de 1 of andere reden verminderde weerstand.
pmarena schreef:Voor jezelf?
Niet noodzakelijkerwijs, mijn weerstand is vrij goed. Daarnaast ben ik zoals eerder gezegd helemaal platgevaccineerd door reizen naar Afrika die ik heb gemaakt en heb ik nooit, maar dan ook nooit enig nadeel ondervonden van deze vaccinaties. Behalve dat ze prijzig waren.
pmarena schreef:Voor je volledig gevaccineerde kinderen?
Of alleen / voornamelijk voor de kleintjes die nog niet alle prikken van het huidige RVP gehad hebben?
En voor mensen met een zwakkere gezondheid.
Voor deze laatsten. De aller, nog ongevaccineerde kleinsten, maar ook mensen met een verminderde weerstand door bijvoorbeeld chemo of een auto immuunziekte. Zoals eerder aangegeven stel je deze bloot aan jouw ongevaccineerde kindje en lopen zij potentieel risico ziek te worden door jou keuze niet te enten. Daarom blijf ik reageren en heb ik er moeite mee - dat je voor je eigen kind zoiets beslist, moet je zelf weten maar deze beslissing is breder dan dat en heeft ook invloed op anderen.
pmarena schreef:Maar zijn jullie dan niet net zo bang voor volwassenen die lang niet al die vaccinaties gehad hebben?
En voor hen die nooit boosters halen?
En voor wel gevaccineerden waarbij je altijd toch ook nog steeds de kans hebt dat die toch wat bij zich dragen?
Zoals gezegd ben ik niet zozeer bang voor mezelf maar voor hele jonge kindjes, mensen met een verminderde weerstand of ouderen. Ik durf me dus rustig in een kamer vol "onbespoten" kindjes te begeven.
pmarena schreef:Zou het voor jullie al een oplossing kunnen zijn om voor de echt kleine kinders (zeg tot ze de BMR prik hebben gekregen en dan zogezegd "volledig beschermd" zouden moeten zijn tegen de RVP ziektes) een aparte opvangplek te maken waar niemand maar dan ook echt NIEMAND zonder volledige up-to-date vaccinatie-status binnen zou mogen komen?
Ik vind het geen probleem en juist een goede zaak dat er een meldingsplicht bestaat voor kinderdagverblijven. Zo heb je als ouder de keuze om je kindje in een veilige omgeving met minder risico op ziekten te zetten. Dit gaat trouwens vooral om de vaccins die polio en mazelen voorkomen (de BMR)?
pmarena schreef:Dat zijn echt serieuze vragen

Ik ben echt benieuwd hoe diep die angst nu eigenlijk gaat

Mijn vragen zijn ook heel serieus. Ik zou het warderen als je die beantwoord.