Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:05

Corine, zou fijn zijn als je eindelijk de juiste slag te pakken hebt. Dat je dan voor de zwaardere dagen een andere nodig bent is niet erg, als het maar gewoon goed gaat, dan maar vaker wisselen.

Hier kruipt hij de eerste nacht ook wat omhoog maar kan hem er prima 'uitpersen' zodat ik hem kan pakken. En het zorgt niet voor lekkage/buikpijn of welke klachten ook. Zal er wel bijhoren?...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:03

Ik mag komende week uitproberen. Hoop met een nieuwe vouw/insteek toch minder doorlek te hebben.
Corine, eindelijk de juiste te pakken!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:53

Zo het ging vanmiddag in de sauna ff erg mis... gelukkig geen vlekken op mijn badjas of zo maar mennen... Mijn vertrouwen was weer ff weg. Ik had de mami in vandaag maar die klapt toch wat moeilijk uit (geen idee waarom)...
Maar goed, nadat dat opgelost was zat hij prima alleen met zwemmen neem ik het halve bad mee naar buiten wat dus ook betekent dat hij andersom kan lekken... toch niet de bedoeling lijkt mij.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:37

Corine, dan lijkt het alsof hij toch niet netjes rond om vacuum zit als je er water bij in krijgt. Dat is niet goed.

Die andere die je via Ali hebt, krijg je daar ook water bij naar binnen? Stevige rand, soepele cup, klinkt voor mij als beter vacuum/strakker en toch minder last van dat je hem voelt.

Aria_zz, hopelijk krijg je de slag te pakken. Ik heb ook de Lunette en lek gelukkig absoluut niet door.
Had in het begin wel wat moeite met uitklappen ed maar maak nu een C vouw en die laat ik naar achteren wijzen met inbrengen, dan zit hij gelijk goed.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:15

Bij mij komt er ook water in (maar er komt gelukkig niks uit :') ) Zelfs als ik ontspannen in bad lig en niet echt beweeg. Maar dat heb ik ook met een tampon, die is na het zwemmen vaak helemaal verzadigd met zwemwater :x Dat zuigt gewoon aan bij mij van onder ofzo :+ Kwam er laatst na jaren achter dat een vriendin van me dat ook heeft. Dus toch niet iets heel geks misschien.
Verder dus echt nooit lekkage. Heb wel ooit gelezen, een paar jaar geleden alweer, dat je met een cup alles kan doen behalve zwemmen. Maar die tekst hebben ze later aangepast.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 16:32

Ik lees wel meer problemen met zwemmen... ik heb nu de diva weer in. Het verschilt echt per dag bij mij lijkt wel.
De pasvorm van de Ali is prima maar hij zou iets stugger mogen. Dus denk erover zo'n vorm te zoeken in een betrouwbare cup :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 16:35

Ik heb sinds kort een heel ander beeld bij: is het kopje (cupje) half vol of half leeg...

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:02

Haha Riddershow :')
De mijne heeft maatstreepjes, dat laat geen ruimte over voor discussie! :Y)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:15

Ha ha. Inderdaad...
Vandaag met de Kids wezen badderen en de diva loopt dus niet vol. Is natuurlijk wel iets anders dan zwemmen maar toch beter vacuüm denk ik.
Ik denk dat ik ook de draai gevonden heb... eens kijken of het volgende menstruatie helemaal met de diva lukt. En anders een Ali kopie zien te vinden:x

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:50

Ik blijf veel, teveel bloed verlies hebben, hoe ik hem ook plaats. Had bij mijn vorige ook wel eens bloedverlies, maar nu is het echt vervelend. Ik ga voor een andere kijken denk ik.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:36

Bij mij wilde het de afgelopen periodes echt niet om hem in te krijgen. Had sowieso al het idee dat mijn doos veel kleiner is dan ik dacht, en heb ook nog eens veel spanningen (en dus ook geen geduld) de laatste tijd vanwege mijn studie. := Ik mis het echter wel en irriteer me ook direct aan tampons, ze zijn alleen zoveel makkelijker om in te brengen... Heb nu dan ook maar gekozen om een kleinere aan te schaffen, dit keer ook meteen met het desinfectie ei..
Ik ga dus van de meluna Classic small, naar de meluna Classic small short. Lekker klein! Hopelijk hoef ik m daardoor niet vaker te legen... :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:03

Laat je weten hoe dat gaat?
Ik heb het idee dat het bij mij het een beetje hetzelfde probleem is. Mijn vorige was namelijk iets kleiner en daar had ik minder doorlek.

Maar na een keer uit noodzaak naar maandverband gegrepen te hebben weet ik wel heel zeker dat ik daar niet naar terug wil, bah wat een troep :=

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:09

Ja, zeker! Hoop hem morgen binnen te hebben, als het goed is word ik vandaag of morgen ook alweer ongesteld... Ik heb nooit gelekt trouwens als hij uiteindelijk zat, alleen dat hele plaatsen wilde gewoon niet meer. Ik kan ook heel goed mijn baarmoedermond voelen, als dat het is tenminste... ik voel namelijk een soort van 'berg' en denk dat dat het is... :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 18:23

Nou, hij de meluna classic small short bevalt! Krijg m echt direct er goed in, terwijl het met de meluca classic small echt een ramp was! Ik ben blij! :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:18

Dat is goed om te horen! En klapt ie beter open of voel je hem gewoon minder?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:23

Fijn zo'n match!!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:40

Aria_zz schreef:
Dat is goed om te horen! En klapt ie beter open of voel je hem gewoon minder?

Klapt veel beter open! Beetje draaien daarbinnen := en na 1 rondje is die helemaal open! Bij die normale maat (ook de small maar niet de short) had ik daar zo veel moeite mee! Ben nog wel een beetje bang dat deze gaat 'zweven' en daardoor gaat lekker, maar we gaan het zien.. :)

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:32

Kan iemand me wat tips geven?
Ik heb ongeveer een jaar of iets langer geleden ook eens een cup geprobeerd. Geen idee hoe hij noemt, maar het is een doorschijnende met vrij dikke rand.
inbrengen lukte eigenlijk vrij goed, k heb hem een paar keer geprobeerd. denk 1 of 2 keer doorgelekt omdat hij waarschijnlijk niet goed vacuum zat.
Maar hem er weer uit krijgen wou maar niet lukken. Het was elke keer heel erg pijnlijk.
Vacuum verbreken lukte wel denk ik, en ik probeerde hem dan weer wat te vouwen zodat hij er gemakkelijker uit kon. Maar om die rand van de cup eruit te halen, dat was echt heel erg pijnlijk.
Hoe ik het ook probeerde, het bleef echt heel pijnlijk. ben dus al snel weer overgestapt op tampons...
Ik zou het wel nog eens willen proberen, maar ik zie er zo tegenop om hem weer te verwijderen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:20

Ik zou dan eigenlijk een andere cup zoeken die was zachter is... Maakt het wel lastiger als je niet weet welke! Weet je nog waar je hem vandaan hebt? Misschien kan het bedrijf het wel terug vinden in een factuur, die zijn ze namelijk verplicht om een aantal jaar te bewaren..

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 09:10

Onlangs heb ik de Care cup compleet besteld. Een kleine en een grote en een opvouwbare cup in een doosje. Dit leek mij wel een handig setje. Het inbrengen en verwijderen is goed te doen, maar zit nog wel te stoeien met het steeltje. Het is een plat steeltje, die ik behoorlijk voel zitten vooral als het overdwars zit. Zou ik toch beter het steeltje kunnen afknippen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 09:24

ikkebenhier, ik zou je verhaal even naar Cute Cotton sturen, die kunnen je waarschijnlijk wel antwoorden wat beter is.
Als je in mijn berichten hier zoekt (op geplaatst boven dit bericht klikken) vind je een vergelijkingstabel, die is erg uitgebreid maar misschien kan je er wat mee.

it_is_me ik heb mijn steeltje van de Lunette behoorlijk ingekort (was plat met 3 ribbels en nu nog 1), durf hem nog steeds niet af te knippen, haha.
Maar inkorten was bij mij voldoende, voelde hem eerst ook. Uit eindelijk in 2 fases ingekort en nu is het prima.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 10:33

Ik heb ze bij beide gewoon afgeknipt :o
Maar dat heeft ook wel even geduurd voor ik dat durfde haha..

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 13:45

Heb het steeltje ingekort en heb er nu geen last meer van.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:38

Zo ik mag vanaf vanaf weer...:r
Diva vandaag in gedaan... de Ali is te slap die zit heerlijk maar kan hem alleen maar samen knijpen ipv goed frummelen en hij kruipt omhoog
Misschien toch een xl meluna proberen ofzo...

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:54

Heeft er iemand de Meluna basic (zonder steeltje)? De cup van de care cup is fijn in gebruik, maar dat steeltje blijft ook na afknippen iriteren. Of zijn er nog andere cups zonder of met een heel kort steeltje?