Veganisme - extremisme?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Re: Veganisme - extremisme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:01

:r :r :r :r :r :r dat is wat ik ervan vind, en sorry but not sorry, ik vind jou werkelijk een walgelijk persoon

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:02

Damned schreef:
:r :r :r :r :r :r dat is wat ik ervan vind, en sorry but not sorry, ik vind jou werkelijk een walgelijk persoon

Niet op reageren joh, zonde van je tijd en energie. Puberaal gedrag noemen we dat :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:03

Daarom heb ik 2 kinderen, om dat verschil een beetje recht te trekken :D (grapje uiteraard)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:06

Gelukkig kan ik ter verdediging aanvoeren dat ik geen kinderen heb :D

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:07

Ik weet dat ik er niet zo op moeten reageren... maar soms zou ik zo iemand echt zo hard in zijn gezicht willen slaan := terwijl ik normaal gezien letterlijk ( :') ) zelfs nog geen vlieg kan kwaad doen

Misschien moet ik dan ook maar mijn keuze heroverwegen om later maar 1 kind te krijgen :D

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:09

Ik ben jaloers Kinke. Dat is wel de voor mij beste manier, eigen dieren, zelf verzorgen, weten hoe het dier zijn leven heeft geleefd, ervoor zorgen dat de slachter zo snel en goed mogelijk te werk gaat.
Voor mij helaas nog niet mogelijk dus is een boer selecteren die respect heeft voor zijn dieren en ze goed verzorgd en de ruimte geeft voor mij de next best thing.

Maar ooit.. hopelijk :P

Heb trouwens nog een recept, het is hier super heet, dus low-effort recepten zijn handig.

Vega en heerlijk!
http://kblog.lunchboxbunch.com/2014/05/ ... video.html
Laatst bijgewerkt door Drifter op 02-06-16 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:13

En weer door :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door minikatje op 02-06-16 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:13

Hoe oud is iedereen hier eigenlijk? Waar slaan deze reacties naar elkaar toe op? Van zowel vleeseters als vegetariërs.

Jullie hebben het over "verstandig zijn" in jullie posts, maar dat is er niet in terug te zien. Gedraag je gewoon normaal, anders reageer je maar niet.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:15

Damned schreef:
Ik weet dat ik er niet zo op moeten reageren... maar soms zou ik zo iemand echt zo hard in zijn gezicht willen slaan := terwijl ik normaal gezien letterlijk ( :') ) zelfs nog geen vlieg kan kwaad doen

Misschien moet ik dan ook maar mijn keuze heroverwegen om later maar 1 kind te krijgen :D

Omdat ze de koe eet of omdat ze dat hier zo provocerend post?
Dat laatste begrijp ik wel.

Maar de manier waarop ze die koe eet vind ik vrij ideaal.. Geen massa gedoe, koe heeft waarschijnlijk zijn hele leven lekker buiten gestaan. Als we dan blijkbaar toch perse vlees moeten eten zou de wereld een stuk mooier zijn als we dat allemaal zo deden. (Als dat mogelijk was)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:18

Resistance schreef:
Jullie hebben het over "verstandig zijn" in jullie posts, maar dat is er niet in terug te zien. Gedraag je gewoon normaal, anders reageer je maar niet.

*schoorvoetend* Ja mama, sorry mama :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:18

Vallen we hier nou serieus over iemand die opschrijft vlees te gaan eten? Vlees van een dier waarvan zij zich heeft verzekerd dat het een goed leven heeft gehad?

Ze zegt tegen niemand dat zij ook vlees moeten gaan eten. Ze valt niemand persoonlijk aan (zij niet) en maakt geen groepen belachelijk. Hoe kan zo'n opmerking dan zo verkeerd vallen?
Hebben veganisten echt zo'n kort lontje?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:20

Probeer er boven te staan, dit is gewoon pestgedrag.

Nog even terug komend op de kinder vraag. Mijn Kids worden ook vegan opgevoed en krijgen die basis dus al met zich mee. Nu hoop ik natuurlijk dat ze vegan blijven, of zich in ieder geval bewust blijven zolang ze opgroeien en daarmee dan ook weer een verschil maken :)
Ik geloof namelijk wel dat de wereld sneller verpest wanneer er doorgegaan word op deze manier maar dat verschil ook wel echt verschil kan maken.

En met deze manier bedoel ik het eten, omgang met milieu en gezondheid zonder hier bij stil te staan of voor het beste alternatief te kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:22

oomens schreef:
Vallen we hier nou serieus over iemand die opschrijft vlees te gaan eten? Vlees van een dier waarvan zij zich heeft verzekerd dat het een goed leven heeft gehad?

Ze zegt tegen niemand dat zij ook vlees moeten gaan eten. Ze valt niemand persoonlijk aan (zij niet) en maakt geen groepen belachelijk. Hoe kan zo'n opmerking dan zo verkeerd vallen?

"Hebben vleeseters nou echt het inlevingsvermogen van een doperwtje? " :D

Het is een post met vrij irrelevante en offtopic informatie, die voor mensen die het hele topic proberen uit te leggen waarom zij geen vlees eten en hun gevoel voor de dieren overbrengen, behoorlijk provocerend kan overkomen.

Wel heel grappig, dat dit dus helemaal oke is, maar dat er andersom als veganisten op andermans posts reageren of vragen beantwoorden ze 'zich opdringen'. Hoe werkt dat nou toch precies, vraag ik me af. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:25

NikkiDeKerf schreef:
oomens schreef:

Het is een post met vrij irrelevante en offtopic informatie, die voor mensen die het hele topic proberen uit te leggen waarom zij geen vlees eten en hun gevoel voor de dieren overbrengen, behoorlijk provocerend kan overkomen.

Wel heel grappig, dat dit dus helemaal oke is, maar dat er andersom als veganisten op andermans posts reageren of vragen beantwoorden ze 'zich opdringen'. Hoe werkt dat nou toch precies, vraag ik me af. :+

Mee eens. Wel verwachten van de andere kant dat ze normaal doen, maar de andere kant op wel zoiets neerzetten. Ik vind het ook een ietwat rare post die niets toevoegt, meer om reacties uit te lokken. :n

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:27

Is het dan niet volwassen om op " die provocerende" post niet te reageren?

Wat is er zo volwassen aan die reactie je leest van bepaalde mensen die hier op reageren?

Onvolwassen, beledigend, en persoonlijk reageren is dan wel ok?

Ik denk dat het topic niet meer lang gaat open blijven...

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:28

*elsa-modus*

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:29

NikkiDeKerf schreef:
oomens schreef:

Omgekeerd zou ik er ook echt geen probleem van maken wanneer een veganist schrijft dat hij nu lekker falafel staat klaar te maken, of een doperwtje.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:32

Ach zie het zo. Ik vertel iemand dat ik gek ben op katten en 2 katten heb. Diegene antwoord met dat als hij katten voor zijn auto krijgt hij extra gas geeft.

Van alle opties die hij had om antwoord te geven kiest hij dit antwoord :+
Maar goed, we leven in vrijheid van meningsuiting laten we het verstandig houden :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:36

minikatje schreef:
Ach zie het zo. Ik vertel iemand dat ik gek ben op katten en 2 katten heb. Diegene antwoord met dat als hij katten voor zijn auto krijgt hij extra gas geeft.

Van alle opties die hij had om antwoord te geven kiest hij dit antwoord :+
Maar goed, we leven in vrijheid van meningsuiting laten we het verstandig houden :)

Met het verschil dat sucadelapjes klaarmaken en opeten in Nederland volstrekt normaal is, en katten doodrijden niet.
Ik weet het, dat zal vast cultureel bepaald zijn, en er zijn ongetwijfeld ook landen waar meer mensen katten doodrijden dan koeien opeten.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:38

Voor een aantal mensen in dit topic niet :)
Als ze dit in een hktopic had geplaatst dan was er niemand over gevallen.

Er worden wel veel katten als haas verkocht, als ze gevild zijn zie je het verschil bijna niet meer.
#nutteloos weetje 5674

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:39

Citaat:
Omgekeerd zou ik er ook echt geen probleem van maken wanneer een veganist schrijft dat hij nu lekker falafel staat klaar te maken, of een doperwtje.

Hihi. Nu maak je ook een grapje toch? Hihih.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:41

Sorry maar als je iemand keihard in zijn- of haar gezicht wil slaan omdat iemand vlees eet, dat vind ik niet normaal aangepast gedrag. Of ik heb het niet goed gelezen; in dat geval mijn excuses voor deze opmerking.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:43

Ik snijd een granaatappel open :oo

Het is eerder provocerend gedrag wat minder nette antwoorden geeft.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:45

Even een vraag, oprechte belangstelling. Voor de vegans/vegetariers hier die kinderen hebben en dus ook de kinderen opvoeden zonder vlees en dierlijke producten.
Hoe zou je ermee omgaan als je kind een dag vlees wil eten? Of bijvoorbeeld bij een vriendje/vriendinnetje wil blijven eten en daar vlees eet? Of perse leren schoenen of een tas wil etc?

En even dezelfde vraag beantwoord, ook al heb ik hier geen kinderen rondlopen. Als mijn kind thuis zou komen en zou zeggen 'ik wordt vegetarier' is het aan mij om respect te hebben voor de keuze van mijn kind, en zou dus geen probleem zijn.

Toevoeging, vraag omdat het me zo lastig lijkt als het scenario andersom zou zijn, of uberhaupt als een kind thuis komt met een keuze die tegen je eigen gebruik in gaat.
Laatst bijgewerkt door Drifter op 02-06-16 17:47, in het totaal 2 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:45

minikatje schreef:
Misschien een rare opmerking, maar waarom moet ik jou dan een monster vinden?
Sta je vanavond met het karkas bij mij op de stoep? :D

Eigen slacht vind ik een goede optie voor mensen die vlees eten :)

vinden mijn buren hier in het appartenmentencomples een heel slecht idee gok ik..
die eigen slacht komen ze misschien nog wel overheen, maar mijn eigen vee op de galerij houden.

ik neem liever mijn stukje natuurvlees (drinken dus geen kraanwater, noch hoeft er soja voor verbouwd te worden), of van de slager die mij ook kan vertellen waar het stukje vlees vandaan komt.