Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:04

_Nelleke_ schreef:
Ik heb hem ook op de iPhone. Het heet hardlopen met Evy.

Dank je!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:08

Lekker bezig allemaal! :D

Nel knap dat je toch bent gaan lopen ondanks dat je niet fit bent! Bacteriën lekker uitzweten haha.

Ik heb net gelopen, was wel een beetje warm maar ook wel weer lekker in het zonnetje. Voor het eerst 5km :D Ik kwam na de ronde van 4km thuis en merkte dat ik nog wel verder kon (en wil graag naar 5km) dus de straat nog even ingelopen. totaal 5,15 km gelopen in 28.13 met een gemiddelde snelheid van 10,95km/uur. Eerste keer 5km! Heel tevreden mee :D Ik loop nog maar 5 weken dus misschien wel beetje gaan opletten dat ik niet te veel doe, aangezien ik ook een keer of 4/5 per week loop.

Djilna

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:22

Dan ga je wel hard ja Daan. Pas op voor blessures!

Ik heb gisteravond gepoogd wat harder te lopen. Maar in 1e stuk beviel de muziek me niet dus gewisseld van genre (gaf oponthoud) en de hele weg zat mijn heuptasje niet fijn. Daar ren ik normaal ook niet mee, maar dacht ik probeer die eens. Geen succes dus heb hem na 20 x verplaatsen maar steeds vastgehouden met een hand :+

Maar goed, eerste helft net onder de 10km/h en 2e helft net harder. Gemiddeld kwam ik na 5km op 9,7km/h uit (zonder stilstaan op 9,9) en het hardst ging ik 14km/h.
Maar, het ging me minder zwaar af dan ik dacht. Dus volgende keer minder storende factoren en kijken of we boven de 10km/h (onder 6min/km) kunnen blijven :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:33

Afbeelding
Ik heb gisteren de ap 10K runner gedownload super fijn.
Vandaag mee gelopen en bijgehouden met sports tracker.
Ik liep meer km's maar Door descooterval hebben mijn knieën het een beetje zwaar gehad.
Ben nu in week 5 week 1 begonnen.
Bij week 14 loop je 60 minuten onafgebroken.
Voor mijn knieën even beter om een paar stapjes terug te doen met opbouwen.
Doel is half juli tien km en oktober 20.
Ook nog een buitenrit van tien km gemaakt net en zo nog een avonddienst werken.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:03

Ik vind het leuk dat zo veel mensen hun progressie, tips en tops delen. Daar heb je zo veel aan!

Hier afgelopen week niet gelopen. Had vreselijk last van hooikoorts. Inmiddels pilletjes op doktersrecept :) Morgen de 4 mijl lopen in Zwolle. Thuis wedstrijd, ik zie vanuit mn slaapkamer hoe ze de start aan het opbouwen zijn. Vind het heeeeel spannend, maar probeer mezelf te herinneren dat uitlopen nog belangrijker is dan een toptijd..

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:08

Hier ook hooikoorts, en merk dat het echt belemmert! Heb ik keihard gewerkt, en dan blijk ik onwijs langzaam te hebben gelopen |( Op advies van de fysio heb ik nu 2 dagen rust genomen (ik was niet stuk hoor, maar was zijn advies voor een beginner). Morgen ga ik weer een lekker loopje doen door de natuur. Weet nog niet hoe lang dat rondje is maar kan altijd bijtijds gaan wandelen. Heb me ook aangemeld voor een hele toegankelijke run volgende maand. Met andere mensen :wow:

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:09

Succes trouwens morgen Amethyst! Maak er je eigen feestje van :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:14

Lijkt mij erg vervelend hooikoorts.

Succes morgen. Fijn uitlopen is belangrijker dan snel lopen

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:37

Veel plezier Amethyst! Voor het eerst? Leuk joh, lekker van genieten. Werkt echt wel motiverend met andere mensen, had ik niet zo verwacht. Morgen ook minder warm.

Knap hoor Daan!

@Horsii: De 10k app ziet er duidelijk uit.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:58

Hier mijn motivatie een beetje kwijt, jullie ook weleens een dipje? Die enkele vrije avond die ik heb ben ik na een werkdag gewoon echt kapot dat ik blij ben als ik op de bank kan ploffen. ook in het weekend zit mijn huishouden me aan te staren, wil ik socializen, paardrijden en tot rust komen..

Maar met +5 kilo in 3 maanden moet ik toch echt even extra gas gaan geven, een dubbel doel dus, maar waar blijft de motivatie zeg...

Iemand tips hiervoor :P

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:00

Ik laat het huishouden gewoon wat langer voor wat het is O:) Ik moet al een week stofzuigen :+ Maar ga liever half uurtje rennen.
Maar herken het hoor! Daarom blijft het bij mij ook 2x per week hardlopen en heel soms een keertje vaker. Maar dat is vaak dan als paard vrij heeft zoals nu.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:30

renee16 schreef:
Hier mijn motivatie een beetje kwijt, jullie ook weleens een dipje? Die enkele vrije avond die ik heb ben ik na een werkdag gewoon echt kapot dat ik blij ben als ik op de bank kan ploffen. ook in het weekend zit mijn huishouden me aan te staren, wil ik socializen, paardrijden en tot rust komen..

Maar met +5 kilo in 3 maanden moet ik toch echt even extra gas gaan geven, een dubbel doel dus, maar waar blijft de motivatie zeg...

Iemand tips hiervoor :P

Ja hoor, tuurlijk ook weleens een dipje. Ik voelde mezelf vaak gejaagd en kwam er achter dat mijn dip vooral op paardengebied zat. Het van mezelf moeten is bij mij heel sterk, dus ik heb besloten om mijn paard te verkopen.
Nu werk ik nog 40 uur per week, maar heb ik nog tijd voor andere dingen. Zoals mijn vriend, vrienden, andere sporten. Het continu alles plannen en agenda vol hebben staan breekt mij in zulke gevallen dan op.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:03

Hier gelukkig geen last van
Honden moeten toch elke dag de benen strekken dus drie keer per week combineer ik dat met hardlopen of canicrossen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:58

Met een tomtom cardio 2 gekregen van mijn liefste fan. Morgen met de training gelijk uitproberen!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:59

hier ook regelmatig een dip hoor, zowel met lopen als paardrijden. Ik prijs me gewoon heel gelukkig dat mijn beste vriendinnen ook honden en een paard hebben en dat ik kan socializen terwijl ik de toch deels verplichte activiteiten doe. Waardoor wanneer het me toch wat te veel wordt, het allemaal veel minder "verplicht"/zwaar valt. Ik mijn hart kan luchten bij een luisterend oor en mijn frustraties fysiek eraf rennen.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:21

Wow succes vandaag Amethyst! Leuk leuk leuk :)

Dat dipje ben ik wel bekend mee ja, soms heb ik dat maar het geeft zo'n super sterk gevoel om dan toch te gaan! En dan ren ik door een prachtig natuurgebied en kan ik alleen maar denken: yes, ik ben er toch voor gegaan. Dat geeft echt kracht en motivatie!

Vandaag nieuwe hardlooparmband binnen, dus vanaf nu ook met mobiel en app tracken hoe of wat. Zal binnenkort dus eens gegevens posten (mits ik me niet te erg schaam haha met al die super goede resultaten hier)!
Ik had eiiiiigenlijk vanochtend willen rennen, maar gisteravond had ik een etentje en borrels met collega's en dat werd net even iets te laat dus ik denk dat als ik nu zou gaan ik me niet goed zou voelen. Ben ook wel erg moe. Daarentegen wel tijd gehad om te stofzuigen en wc schoon te maken :')

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:55

Zo ik liep net gewoon even aan één stuk 5 km! In 39 minuten dat wel. Maar ben echt blij. Het ging best makkelijk eigenlijk. Misschien hadden de pollen (die nu lekker weggeregend zijn) en de warmte toch nog meer invloed dan ik dacht. Zo wat frisser en met een beetje regen huppelde ik zo door :D

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:33

Gefeliciteerd RoosvanBlue! Wat ontzettend goed van je! En ja dat kan heel goed hoor, ik had ook last van de hooikoorts en de warmte. Vind het echt heel knap dat je zo doorgezet hebt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:11

Nou inderdaad!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:44

Thanks meiden *\o/*

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 19:40

Hallo allemaal, mag ik me ook melden?
Ik wil ook weer gaan beginnen met hardlopen, maar dan voor een deel ook in de sportschool op de loopband omdat ik het dan kan combineren met een stukje krachttraining. Daarnaast speel ik 2 keer in de week badminton dus ik moet even kijken hoe het allemaal uit komt :)

Ik wil vooral een beetje vet verbranden en conditie opbouwen, kan ik dan het beste beginnen met een specifieke afstand of gaan lopen en kijken hoever ik kom? Ik heb een aantal jaar terug wel met Evy gelopen maar die kan ik uit mn hoofd meepraten dus dat vind ik niet meer zo leuk :P Als het goed is krijg ik wel dat schema van Renate, dus ik ben benieuwd of dat wat is!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 20:57

Mooie prestatie RoosvanBlue!

Ik ben ook zooo blij! Heb mn eerste 4em (6,4km) uitgelopen in 54:19, ruim 2 minuten sneller dan toen ik laatst die afstand liep als oefenrondje. Super blij. Voor mn gevoel wel tot het naadje gegaan voor nu, na de finish moest ik echt blijven wandelen omdat ik t gevoel had dat ik anders nokkie ging. Maar ik heb het gehaald!!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:42

Oei dat klinkt wel heftig Amethyst. Maar super gaaf dat je het gehaald hebt, mag je trots op zijn *\o/* Nu even lekker bijkomen hè :z

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:27

Mooi om te zien dat ieder binnen het eigen bereik vooruitgang boekt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:35

Poeh Amethyst, leuk dat je het gehaald hebt. Maar lijkt me nu niet ideaal om vaak te doen zo over je grenzen heen te gaan

@Missy voor vetverbranding doet afstand er niet toe, maar vooral de duur en in de ideale hartslagzone blijven