Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:16

phormicola schreef:
Begrijpelijk hoor, ik was alleen erg verbaasd!

Ik ook! Ik had me er heel eerlijk gezegd wat anders bij voorgesteld... MAARHEY! Dit kan alleen maar veel goeds beloven *\o/* *\o/*

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:25

Ik wil me ook graag melden, ik ben zo'n eeuwige suikerverslaafde jojoër die goed genoeg weet wat werkt voor haar lichaam na jaren van proberen, maar het ook telkens weer verliest. Afgelopen jaar ben ik begonnen met hardlopen en ik kan nu 5km lopen (iets wat ik echt nooit heb gekund, ook niet op mijn slankst) en wil dat graag blijven doen en opbouwen op termijn. Daarnaast hou ik wel van wat krachttraining, maar de tijd ontbreekt regelmatig (4 paarden aan huis en een verbouwing, laten we zeggen dat ik de basis een beetje onderhoud door bezig te zijn buiten, maar dat is zeker niet voldoende := ). Dus dat wil ik deze zomer ook weer gaan doen.

Ik heb momenteel nog examens en verander dan in een emotioneel vreetmonster met een zwart gat in mijn maag waarin alles verdwijnt zonder voldoening te geven :+ .

Dus ik zou graag de 22e terug beginnen, eerst even 3 weken van de suiker afkicken en dan weer iets rustiger toch verder bouwen aan mijn doel.

Ik kom dus 1,5 week even meelezen en daarna ga ik ook mee doen :)!

Succes allemaal :D ! Ik had het al gezegd Dreamy, maar je ziet er inderdaad super goed uit voor je gewicht :)!

Travellust

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:53

Dreamy, wauw 35 eraf? Succes :)

Woensdag starten we met C9, ben benieuwd wat voor effect het weer gaat hebben.
Ben al een week opgeblazen, heel vervelend :(

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:57

Succes met de C9.
Ik wilde het eerst ook gaan doen maar ik ben niet zo'n voorstander van 2 dagen helemaal niks eten.
Sport/dieet mensen zeggen ook dat dat niet goed is, zeker in combinatie met veel sporten.
Ik ben wel zeer benieuwd naar je ervaring/resultaten. ;)

Ik heb dit weekend even een schijt aan m'n dieet weekend gehad.
Was heel druk en had 2 kleine kindjes om voor te zorgen. Dus lekker oven pasta gegeten en brood...
En chocola. Hahaha

Nu weer in het regime!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:06

C9 is toch dat met aloe Vera?
Een kennis van me heeft het gedaan (vind het alleen heel erg irritant dat ze iedereen er nu aan probeert te krijgen aangezien ze het nu zelf verkoopt :') )
Ze had wel mooie resultaten moet ik zeggen, maar toch denk ik meer te hebben aan mijn huidige voedingscoach-ding. Misschien dat ik dat c9 nog eens kan doen als aanvulling..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:17

Nou helemaal niks eten is ook niet waar hoor..
Je mag gewoon onbeperkt groente en fruit ;)

Haha soms moet je ook genieten he :P
Leven bestaat niet alleen maar uit diëten :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:18

Dreamy schreef:
C9 is toch dat met aloe Vera?
Een kennis van me heeft het gedaan (vind het alleen heel erg irritant dat ze iedereen er nu aan probeert te krijgen aangezien ze het nu zelf verkoopt :') )
Ze had wel mooie resultaten moet ik zeggen, maar toch denk ik meer te hebben aan mijn huidige voedingscoach-ding. Misschien dat ik dat c9 nog eens kan doen als aanvulling..

Klopt :j
Erg smerig maar ijskoud is hij goed te doen
Sommige doen het een paar keer per jaar, en vorig jaar was ik ook tevreden over de resultaten.
Dus ben heel erg benieuwd hoe het dit keer gaat en wat de resultaten zijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:19

Er is in principe niets mis met twee dagen niets of weinig eten. Ik doe dat zelf en raad het mijn klanten aan wanneer de honger de spuigaten uit loopt.
Het echte probleem is de verkoop van onzin producten.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:21

gribaldi schreef:

Eerste 2 dagen beste van niet.
Ik ben naar een avond geweest van forever en dat ging toevallig over de C9
Voor het beste resultaat de eerste 2 dagen alleen de shake, en water.
Niks extra's. Ook geen groente/fruit.
Dag 3 tot 9 lichte avond maaltijd en wel groente/fruit tussendoor.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:55

phormicola schreef:
Er is in principe niets mis met twee dagen niets of weinig eten. Ik doe dat zelf en raad het mijn klanten aan wanneer de honger de spuigaten uit loopt.
Het echte probleem is de verkoop van onzin producten.

Ben ik met je eens :j

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:58

Don_Zhivago schreef:
gribaldi schreef:

Eerste 2 dagen beste van niet.
Ik ben naar een avond geweest van forever en dat ging toevallig over de C9
Voor het beste resultaat de eerste 2 dagen alleen de shake, en water.
Niks extra's. Ook geen groente/fruit.
Dag 3 tot 9 lichte avond maaltijd en wel groente/fruit tussendoor.

Ik mocht wel gewoon de eerste 2 dagen fruit eten oid. Heeft de rest van de C9 geen hinder van ondervonden hoor ;)
Maar het ligt er ook maar net aan of ik uberhaupt "trek" heb dan. Vorige keer heb ik op maandag enkel een bak van 500gr aardbeien op en de dinsdagavond helemaal niks.

Als het net zo gaat als de vorige keer ben ik tevreden. Dit keer wil ik het sporten er wel gewoon naast blijven doen.
Gisteren is de sportkamer uitgebreid met gewichten en stangen dus ben helemaal blij *\o/*

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:39

Hier gaat het redelijk goed. Afgelopen week in totaal 2,7 km gezwommen (270 baantjes in de zwemvijver :') ). Gisterenavond had ik een zwak moment, stress stress stress door de examens en me helemaal volgestopt met suiker. Gelukkig vandaag weer herpakt :)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:39

Ik heb mijn verjaardag alvast gevierd dus ouders van mijn limburgse vriend kwamen met vlaai
Ook pinkpop patat en bier gegeten/gedronken...
Ik heb echt een heerlijk weekend gehad.. en kwam niks tekort :9
nu weer back to basic en mij richten op mijn chalange.

ook begonnen met my killer body eerst het dieet (maar dan wel een beetje met mijn eigen draai eraan... want ik kreeg idd de kriebels toen Faja begon over 'houden van het hongergevoel :wave: '

daar ben ik het echt niet mee eens... veel water drinken daarentegen stem ik voor :))

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:42

Ik wil het boek ook bestellen Bianca, is het een aanrader?

Lekker genoten dus :) Had je nog een beetje weer met Pinkpop?

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:48

He Gribaldi,

wat workouts en voeding betreft vind ik het boek wel oke.
Het is simpel en leuk geschreven en de boodschappenlijsten achterin zijn ook handig.
in 12 weken afvallen vind ik alleen wel snel en veel.. ik wil dit (zoals ik het nu doe) lekker op mijn eigen manier doen en de workouts verdelen in mijn eigen tijd.
echt een killerbody hoef ik niet ik wil alleen nog wat strakker en wat vetpercentage kwijt.

De informatie die er in staat ben ik het over het algemeen mee eens alleen dat hongergevoel (heb ik gelukkig weinig last van... maar krijg je misschien wel meer met het dieet van Faja).

Ja, het is een commercieel boek maar ieder haalt er denk ik wel tips en tricks uit... dus ik ben blij dat ik hem heb gekocht is die €20,00 wel waard.
Het dieet ben ik vanmorgen pas mee begonnen dus ik kan daar nog geen zinnig woord over zeggen :)

Dieeten krijg ik eigenlijk ook gewoon kippenvel van
gezond eten en goed bewegen klinkt mij fijner in de oren :)

Pinkpop was onwijs gaaf wij zijn alleen de vrijdag geweest en was ONWIJS mooi weer dat was de zondag zag ik op tv wel even anders.
Volgend jaar willen we het hele weekend :j *\o/*

en wat eten betreft ik denk altijd maar YOLO!! ik voel me op het moment fantastisch (ondanks de hooikoorts)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:57

Trijnie; Kan gebeuren, zwakke momenten zal iedereen wel eens hebben. Gewoon weer knallen nu, je kunt het :j Moet je nog veel examens?

Bianca: Omnomnom, klinkt lekker. Welke vlaai was het? (ik kom zelf oorspronkelijk ook uit Limburg) En hoe was PP? Ben benieuwd naar het boek, zal eens gaan Googlen.

Gisteren was het qua eten echt behoorlijk rommelig. Het was natuurlijk zondag en ik moest de hele dag werken, maar had ook pas mijn schema gekregen en nog geen boodschappen daarvoor ingeslagen. Dus ik heb eromheen moeten knutselen door op werk wat producten nog even snel te kopen, maar daardoor wel minder gegeten (een lunch overgeslagen en een tussendoortje) dan eigenlijk op mijn schema stond. Nou was dat niet heel erg, aangezien ik gisteren buiten werk om (wel een "actief" beroep) gewoon een rustdag had.
Vandaag alles wel bij de hand qua eten en ik ga vandaag niks overslaan, anders krijg ik waarschijnlijk wel een hongergevoel. Heb al lekker gesport vanochtend (half uur cardio, half uur kracht) en wil vanavond nog even op mijn paard :j

Edit: ondertussen was er al antwoord gegeven op mijn vraag :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:01

Hoeveel kilo afvallen in 12 weken staat er in het boek? Geen 12 kilo neem ik aan toch :P
Na de C9 schaf ik hem aan, ben benieuwd. Recepten zijn namelijk altijd handig!
Work outs kan ik ook enkel savonds doen hoor :P in de ochtenden geen tijd en zin in :')

Was je er voor de files? Die andere die nog onderweg waren zullen wel flink gebaald hebben... 4 uur stil staan is ook geen pretje..

Dreamy, kan soms gebeuren toch. Is je schema erg streng?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:07

Ik mag in principe eigenlijk best veel eten en er zijn veel alternatieven mogelijk, mocht ik nou echt patat/pizza/oid willen een keer dan past hij het schema aan zodat het in balans blijft.

Als ik het schema goed volg zou ik echt geen hongergevoel moeten kunnen hebben. Het oogt allemaal meer dan wat ik normaal eet, maar nu eet ik gewoon wel de goede gezonde producten waardoor het kcal een stuk lager is.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:08

Mag ik vragen hoe jou schema (1 dag) eruit ziet? :)

Fijn dat ze dan ook pizza/patat makkelijk kunnen toepassen, zo blijft het leuk!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:20

gribaldi schreef:
Mag ik vragen hoe jou schema (1 dag) eruit ziet? :)

Fijn dat ze dan ook pizza/patat makkelijk kunnen toepassen, zo blijft het leuk!

Ik ga je PBen :j
Misschien een beetje taboe, maar heeft iemand wel eens fatburners geprobeerd? (uiteraard in combi met dieet en sport) Ik heb nu een bakspray (stuk minder kcal, mits je juist gebruikt natuurlijk) besteld en mijn bestelbedrag was te laag, dus ik zag dat bij de opties en heb het maar besteld. Een vriend van me heeft ze ook wel eens gehad en was toen best tevreden, dus daar kan ik ze anders evt. wel aan kwijt :)) Gaat om de FatAttack van xxlnutricion :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:30

Ik heb ze ooit eens van B&F gebruikt maar geen verschil, heb ze ook weggegooid want werd er misselijk van :')
Het schijnt dat ze wel het honger gevoel tegen gaan maar echte resultaten heb ik nog niet gezien of gehoord. Volgens mij is voeding en sport nog steeds de beste combinatie.

Maar goed dit is voor iedereen natuurlijk anders, het kan voor jou bijvoorbeeld wel goed werken :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:47

Citaat:
Trijnie; Kan gebeuren, zwakke momenten zal iedereen wel eens hebben. Gewoon weer knallen nu, je kunt het :j Moet je nog veel examens?

Nog tot 23 juni -O- . Maar dan wel 3 maanden vakantie :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:53

TrIjNiE__ schreef:
Citaat:

Nog tot 23 juni -O- . Maar dan wel 3 maanden vakantie :D

Voor je het weet is 't voorbij! :):)

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:35

woooow Dreamy, wij hebben dezelfde lengte, en ik ben dan wel 13 kilo lichter, maar ik zie er echt niet zo goed uit als jou hoor! Ik mag blij zijn als zo'n buikje als jou heb :=

Hier gaat het nog steeds aardig goed! Afgelopen zaterdagavond en zondag wel ongezond gedaan maar niet extreem. Had het gewoon even nodig, anders zat ik vandaag al op 3 weken compleet zonder koekjes en chips en chocolade etc :D Maar afgelopen weekend kon ik het niet meer weerstaan :o Zat ook met toetsen enzo dus het mocht van mezelf.

C9 zal ik me eens over inlezen..
Fatburners heb ik nog nooit gebruikt, ik denk juist dat je daar alleen maar honger van krijgt := en nog meer honger kan ik echt niet hebben :=

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:08

Dreamy: PinkPop was super vet volgend jaar zeker weer (bij goed weer haha)
oef we hadden 4 soorten vlaai de rijstevlaai met slagroom, pudding met kruimel, abrikozen en appel vlaai.
Ik was dus aardig verwend :)
Het boek van Fajah moet je liggen en je kan denk ik uit ieder boek iets positiefs halen (maar de eiwit shake voordat je naar bed gaat nemen vind ik een beetje vreemd ik begin de ochtend vooral graag met mijn shake).

Gribaldi; we waren rond 12.00 vertrokken uit amsterdam we hebben wel wat file gehad ri PP maar denk dat we de ellende net voor waren ja. 15.30 stonden we voor de ingang :)
Wat betreft het 12 weken dieet van Fajah gaat het wel om een kilo per week kwijtraken... maar zoals ik wel vaker schrijf het gaat niet persee om de kilos

Ik had net een oefen coaching gesprek met meting erbij dit meisje/vrouw had 1,5 maand geleden ook een check gedaan en die was veel aan het sporten... wat bleek ze was wel afgevallen maar haar vetpercentage was met 3% omhoog en haar spiermassa naar beneden... door het sporten verbrandde ze helaas haar vocht en spieren... (en dat is zoooooo zonde!!!)
Dus ik kijk echt naar vetpercentage :)

Fatburners heb ik wel s geprobeerd maar had er geen baat bij... wel heb ik via mijn coach een week iets van een vezel suplement gebruikt die ff gas op je verbranding zet (dus neem ik aan een natuurlijke vet verbrander... heb me er toen niet verder in verdiept 'shame on me' kan ik natuurlijk alsnog doen).

vriendinnetje die net een meting had gedaan schrok giga... ze baalde enorm van haar vetpercentage dat die was toegenomen terwijl ze voor haar doen onwijs goed bezig was met voeding... (maar toch een mineralen, eiwitten en gezonde vetten te kort).

Ze wilde liever niet beginnen aan een try out via mij maar eerst zelf nog met voeding aan de gang... en dan nog eens een meting doen...

Helaas is het zo dat er tegenwoordig te weinig voedingsstoffen in onze voeding zitten :(

Zo nu beginnen aan mijn gezonde curry maaltijd met garnalen :D en vanavond paardrijles :9