CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:52

Skessa_ schreef:
Wij hadden met kerst allemaal zulke spelletjes!

Hier een filmpje ervan voor degene die het leuk vinden om te kijken: https://vimeo.com/248645963

wij doen ook nog regelmatig squat burpee tikkertje..

eerste rondje van een paar minuten is dan de ander proberen op de schouder te tikken.
je mag alleen in squat zitten en bewegen.. ben je getikt, 2 strafburpees.

ronde twee is dan hetzelfde maar dan moet je de enkels raken..

hier zijn het warming up games.. worden wel eens vaker gedaan.. Maar zoveel achter elkaar op een speciale dag is ook erg leuk :D

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:03

Dat pizza hebben wij iid ook wel eens gedaan als wup. Voor vanavond heb ik af gezegd, ik me nu echt een loser maar mijn box is buiten en ik vond de hond uitlaten al verschrikkelijk.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:33

barbar schreef:
Dat pizza hebben wij iid ook wel eens gedaan als wup. Voor vanavond heb ik af gezegd, ik me nu echt een loser maar mijn box is buiten en ik vond de hond uitlaten al verschrikkelijk.

dat is koud O.o, zou ik ook niet gedaan hebben, bij ons in de box staat zelfs t hittekanon zachtjes aan (plafondgeval)

maar is dat niet een enorm gedoe, iedere keer alle materialen daar naartoe?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:15

Er staat een grote container met alle spullen, dus het valt wel mee. Er staat gewoon een officieel crossfit rek en alle spullen achter slot en grendel.
Aankomende zaterdag openen ze een binnenlokatie dus dan kunnen we ook binnen sporten. Dan kunnen we uit 2 abbo's kiezen; of alleen buiten, of binnen en buiten, ik heb toen ik hier ging sporten speciaal voor buiten gekozen omdat ik binnen maar niks vind, maar nu zit ik toch in dubio, buiten hebben we geen roeitrainers, skiërs en airbikes, straks binnen wel en binnen gaan ze ook andere trainingen geven zoals gymnasticks en olimpic lifting. Maar het binnen abbonnement is wel een stuk duurder. Dus ik heb nu flinke strubbelingen. Buiten abbo kost €60,- voor onbeperkt waar ik €5,- korting op heb omdat ik al lid was voor het een box werd en het toen al best duurder werd, betaalde hiervoor €40,- per maand, binnen abbo word 75,- per maand voor onbeperkt. Nu heb ik me laten vertellen dat ze hiermee de goedkoopste zijn in de buurt maar het blijft wel een verhoging van €35,- per maand binnen een jaar tijd. Wat betalen jullie?

barbar

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:18

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:11

ahhh op die manier barbar, kon mij al niet helemaal voorstellen hoe dat zat met een buitenlocatie anders. moest even de foto los opzoeken want ik zat naar die 'borden' te staren met wat dat nu toch moest zijn.. trok zo de aandacht dat ik de wallballs daaronder niet zag..

hoevaak missen jullie t bord in z'n geheel (zie mij zo de bal aan alle kanten er langs mikken rofl)..

leuke opstelling. beetje kruising tussen zo'n Calisthenics opstelling en een crossfit box zonder box eromheen. is dat aan het meer van het haarlemmermeerse bos of zo?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:39

Wat een mooi rek zeg! Zou nu alleen inderdaad niet aan buiten moeten deken. Vind de rondjes hardlopen buiten al erg nu ;)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:54

Die wall bal borden gaan eigenlijk wel goed, zijn klein maar er word er bijna nooit een gemist. Ja is het Haarlemmermeesrse bos, naast pappa's beachhous zeg maar.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:43

Onze warming up is eigenlijk altijd hetzelfde.

Brrrrrrrrr buiten!! Wij zitten in een oude loods, dat is al koud zat :=
Gaat het met regen ook gewoon altijd door?

Alleen OCR trainingen en bootcamp zijn buiten bij ons. Maar bij extreem weer doen ze dan binnen een aangepaste training.

Ik betaal nu € 50,- per maand voor 2 x in de week. Is een jaar abbo. Voor een half jaar betaal je € 60,- als ik het goed heb onthouden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:20

ik betaal 60 euro voor onbeperkt. is een 'garage' (als in bedrijfsruimte, niet als in plek voor 1 auto lol)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:27

Ik zit bij Iron Blaze in Hoofddorp heb het daar zeer naar mijn zin. Groot community gevoel.
We warmen soms wel op buiten in vorm van hardlopen maar verder in grote loods die er geheel op ingericht is.
Ik train ook 2 x pw heb persoonlijke begeleiding en betaal 65 euro voor onbeperkt trainen

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:35

Ja met regen gaat het ook gewoon door, alleen met onweer niet, dat is een beetje gevaarlijk met een stalen rek. De binnenlokatie komt/is ook in een loods, voor de genen die hoofddorp kennen, het is zeg maar naast/achter basic fit, maar het word wel een echt luxe box, het ziet er supermooi uit. Zaterdag de grand opening, dus willl65 als je wil komen kijken... Ze doen niet aan jaar abbo's wat ik wel fijn vind.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:57

barbar schreef:
Ja met regen gaat het ook gewoon door, alleen met onweer niet, dat is een beetje gevaarlijk met een stalen rek. De binnenlokatie komt/is ook in een loods, voor de genen die hoofddorp kennen, het is zeg maar naast/achter basic fit, maar het word wel een echt luxe box, het ziet er supermooi uit. Zaterdag de grand opening, dus willl65 als je wil komen kijken... Ze doen niet aan jaar abbo's wat ik wel fijn vind.

schoot gelijk in de lach met het 'bij onweer niet'..
zie dat ook helemaal voor mij :')

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:59

Ja, allemaal mensen aan het rek vast geroosterd }:)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:03

barbar schreef:

Dank je maar ik zit hier echt heel goed :j . Geen enkele reden om te veranderen in ieder geval maar mocht jij ooit nog iets anders zoeken ... :D

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:41

Ik ben dinsdah voor het eerst naar een crossfit lesje geweest, was super leuk! Ik fitnes zelf ook gewoon dus heb al wel een goede basis.
Heb nogsteeds spierpijn in mn armen en schouders :p

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:00

Gisteravond weer een leuke wod gehad, dirty thirty, had 18,20 RX

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:04

De 18.2 is bekend ! Succes voor degene die hem gaan doen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:41

sunnybellami schreef:
Ik ben dinsdah voor het eerst naar een crossfit lesje geweest, was super leuk! Ik fitnes zelf ook gewoon dus heb al wel een goede basis.
Heb nogsteeds spierpijn in mn armen en schouders :p

Zal wel ja! Het is toch heel anders trainen.

Wij hadden gisteren eerst oefenen overhead squat. Blehhhhh wat een rotoefening. Met kettlebells, plates en een lichte stang.

Daarna oefenen dubble unders. Dat ging best goed! Ik kon er zowaar een paar uit krijgen :D Niet achter elkaar. Maar wel even door springen en dan na een paar singles er nog een dubble uit krijgen. Helemaal leuk! Snap ook wat ik fout deed. Moet gewoon al eerder snelheid maken en dan in 1 x door trekken.

Wod was buddy

20 x Synchro burpees
21-15-9-6 Push ups en de buddy onder tussen zoveel mogelijk pull ups. Wij hebben alleen pull ups aan de ringen gedaan. Klaar in 9.26 en 76 pull ups er uit gekregen :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:08

wow 18.2 is een bi.tch O.o
lijkt ok, maar als je de gewone atleet het ziet doen dan zie je echt de impact van een oplopende hoeveelheid v.s. aflopend..

wij hadden gisteren 17.5 als afsluitende wod..
heb m gedaan met 20kg en singles.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:40

elenaMM77 schreef:
lijkt ok, maar als je de gewone atleet het ziet doen dan zie je echt de impact van een oplopende hoeveelheid v.s. aflopend..

haha ben wel benieuwd wat die oplopende burpees met me doen indd :') ik en burpees zijn niet echt vrienden, vooral omdat je niet bij mag stappen, maar echt met twee benen tegelijk moet. Hoop nog wel dat ik een clean van 60/65 er uit kan krijgen aan het eind. Ik had bij 18.1 overigens precies 5 rondjes rx gemaakt, kan alleen losse ttb, dus moet dan steeds weer even herstellen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:20

kimmysan schreef:
elenaMM77 schreef:

haha ben wel benieuwd wat die oplopende burpees met me doen indd :') ik en burpees zijn niet echt vrienden, vooral omdat je niet bij mag stappen, maar echt met twee benen tegelijk moet. Hoop nog wel dat ik een clean van 60/65 er uit kan krijgen aan het eind. Ik had bij 18.1 overigens precies 5 rondjes rx gemaakt, kan alleen losse ttb, dus moet dan steeds weer even herstellen.

scaled is stappen.. als je scaled doet zou ik ook stappen. of doe je de hele open rx?
als je niet vol rx kunt gaan is het eigenlijk zonde om rx te starten als je je wilt meten met de rest van de mensen.. dan zou ik gewoon rx doen als het op een normale wod langskomt.

nieuwe burpee moet je ook volledige gesprongen naar achter en naar voren.. in en uit de burpee stappen op de grond mag dit jaar ook niet meer lol..

gelukkig spring ik ze eigenlijk vanaf t begin af aan al.. alleen als ik echt op ben dan wil er wel eens iets meer de grond raken.. enige dat ik doe ik een dubbele tik met mijn tenen (soort 'extra dip' of minisprongetje waarvan ik de vering gebruik om voorwaarts te springen, voor ik terug naar voren spring.. dat mag nog wel, maar je been mag niet naar voren bewegen)

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:03

elenaMM77 schreef:
scaled is stappen.. als je scaled doet zou ik ook stappen. of doe je de hele open rx?
als je niet vol rx kunt gaan is het eigenlijk zonde om rx te starten als je je wilt meten met de rest van de mensen.. dan zou ik gewoon rx doen als het op een normale wod langskomt.

nieuwe burpee moet je ook volledige gesprongen naar achter en naar voren.. in en uit de burpee stappen op de grond mag dit jaar ook niet meer lol..

gelukkig spring ik ze eigenlijk vanaf t begin af aan al.. alleen als ik echt op ben dan wil er wel eens iets meer de grond raken.. enige dat ik doe ik een dubbele tik met mijn tenen (soort 'extra dip' of minisprongetje waarvan ik de vering gebruik om voorwaarts te springen, voor ik terug naar voren spring.. dat mag nog wel, maar je been mag niet naar voren bewegen)

Als ik het enigzins kan doe ik het rx :) Ik heb me niet officieel ingeschreven, dus het gaat voor mij sowieso niet om me te meten met andere mensen. Ik vind het gezellig om te doen met z'n allen (we doen het met 30 man) en ik sport om zelf beter te worden. Dus als er ttb (of veeel DU's oid) in zitten, dan doe ik ttb :')
Ahh ja ik heb die burpees dus met een been springen en dan met de ander bijstappen aangeleerd :') probeer ik een soort van minder vermoeid te raken :p dus dat wordt wel feest. Ik ben benieuwd! Wanneer ga je hem doen?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:40

kimmysan schreef:
Als ik het enigzins kan doe ik het rx :) Ik heb me niet officieel ingeschreven, dus het gaat voor mij sowieso niet om me te meten met andere mensen. Ik vind het gezellig om te doen met z'n allen (we doen het met 30 man) en ik sport om zelf beter te worden. Dus als er ttb (of veeel DU's oid) in zitten, dan doe ik ttb :')
Ahh ja ik heb die burpees dus met een been springen en dan met de ander bijstappen aangeleerd :') probeer ik een soort van minder vermoeid te raken :p dus dat wordt wel feest. Ik ben benieuwd! Wanneer ga je hem doen?

18.1 hebben we afgelopen maandag allemaal gedaan, dus ik gok dat we aankomende maandag allemaal 18.2 doen..

ik begin mijn burpees ook rx.. bij mij is vooral t over de bar jumpen datgeen wat mij zal vermoorden ben ik bang lol..

de mensen die in de open deelnemen doen m vandaag voor t eerst (natuurlijk ook opgenomen), maar doen m maandag nogmaals.. die van Jill wordt pas op t laatste moment ingediend zodat concurentie geen mogelijkheid meer heeft om nog een poging te doen op basis van haar ingediende score.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:03

Mijn man is zojuist naar de box vertrokken voor deelname 18.2 rx leeftijd 50-55 . Volgend jaar ga ik zeker mee doen.