Make-up topic: deel 5!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:14

Voordat ik aan make-up begin reinig ik altijd mijn gezicht en hydrateer ik het met een dagcrème voor de droge huid. Deze laat ik even intrekken voordat ik de foundation opbreng.
Primer gebruik ik ook al (https://www.douglas.nl/douglas/Make-up- ... 45849.html), maar maakt eigenlijk geen bal uit.

Aanbrengen doe ik met een foundationkwast. Heb het ook met mijn vingers geprobeerd, draaiende beweging, kloppende beweging, maar effect blijft.

Edit: Betreft overigens deze foundation: https://www.douglas.nl/douglas/Make-up- ... =kNe7QRtV4
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-09-15 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

Re: Make-up topic: deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:15

Hmm, heb je misschien een (voorbeeld) foto?
Vind het lastig om er zo over te oordelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:18

Zal hem morgen eens opbrengen en er een foto van maken bij daglicht. Kan ik hem daarna weer snel verwijderen want ik ga er niet mee de straat op.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:20

Een kwast of vingers werkt bij mij ook bij lange na niet zo goed als de beautyblender, maar bij mij wisselt het ook per dag of het toonbaar is of niet. Ik merk wel dat ik de primer heel lang in moet laten trekken en ook een ruime tijd tussen de dagcreme en primer moet houden. Misschien kan je daar nog iets mee?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:22

Alexandra ja :) met behulp van yt filmpjes
Mwm dat kan ik niet bij anderen hoor :=
Maar zijn genoeg echte visagisten ;)

Ik gebruik mn iphone (6) en een spiegel zodat ik de achyerste camera gewoon kan gebruiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:33

@MyWishMax: zit toch gauw 10 minuten tussen. Hoe lang laat jij de producten intrekken? Ga niet een uur eerder opstaan voor mijn foundation haha :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:36

Weet ik, Suus. Ik ben alvast aan het zoeken. Ik ga eerst overal maar dag make up proberen,voordat ik een proefmake up probeer.

Ehm, geen idee, wel langer. Maar ik ben een luie make upper, alleen als ik alle tijd heb.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:38

Ik lees al een tijdje mee, mag ik komen meepraten? :D
Al een tijdje bezig met make-up, maar kocht altijd alles behalve lipstick. Dankzij jullie inmiddels een leuke verzameling aan Mac lipsticks liggen, haha. Waaaarom is dat zo verslavend :')

Suus, je ooglooks zijn echt prachtig! Ben wel benieuwd hoe je de looks gemaakt heb met de Mac Burgundy times 9, ben daarmee nog een beetje de goeie en mooie combi's aan het proberen.

S8903N,ik had hetzelfde probleem, maar dan met de Mac Prolongwear foundation. Die lag er teveel bovenop, je zag juist alles.. Bij Douglas uiteindelijk een goede dagcrème gekocht waar mn huid echt beter van is geworden en daarna dezelfde foundation als die van jou, die van YSL, gekocht.
Ik vind m inmiddels echt prachtig, maar na het aanbrengen gebruik ik eerst Mac Fix+ en als die bijna is opgedroogd gebruik ik een stippling brush om het poedereffect helemaal weg te krijgen.
Andere tip, mn Mac foundation meng ik met Mac Strobe cream, daar wordt ie echt mooier van. Wil ook wel met die van YSL.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:53

Suus, wat een prachtige look weer!

Ik ben hier heel erg verliefd op Stone geworden, hij blijft zo mooi zitten en hij droogt bijna niet in. Best zeldzaam voor een matte lipstick van MAC. Het is een apart kleurtje en veel lijken met Stone op hun lippen op een geest, maar bij mezelf vind ik hem echt super haha :))

Afbeelding

Persistence is trouwens een hele mooie nude, maar die droogt dus wel héél erg in helaas. Benadrukt onwijs erg velletjes enzo, dus dat is wel jammer.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:58

Mn look met burgundy:
Crease basiskleur: linksonder en middenboven gemixt
Ooglid rechtsboven en rechts midden
Crease donkerder rechtsmidden
Zijkant ooglid en diepste punt crease midden midden
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:59

Iepke schreef:
S8903N,ik had hetzelfde probleem, maar dan met de Mac Prolongwear foundation. Die lag er teveel bovenop, je zag juist alles.. Bij Douglas uiteindelijk een goede dagcrème gekocht waar mn huid echt beter van is geworden en daarna dezelfde foundation als die van jou, die van YSL, gekocht.
Ik vind m inmiddels echt prachtig, maar na het aanbrengen gebruik ik eerst Mac Fix+ en als die bijna is opgedroogd gebruik ik een stippling brush om het poedereffect helemaal weg te krijgen.
Andere tip, mn Mac foundation meng ik met Mac Strobe cream, daar wordt ie echt mooier van. Wil ook wel met die van YSL.

Bedoel je deze? http://www.maccosmetics.nl/product/shad ... index.tmpl
En welke huidcrème heb jij gekocht?

Ik hoor trouwens ook goede verhalen over deze icm een droge huid: http://www.maccosmetics.nl/product/shad ... index.tmpl

Iemand ervaring mee?

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:10

Drunksheep, staat je goed, mooie kleur!

Suus, thanks, kijken of ik m zo mooi krijg, haha.

S8903N schreef:
Bedoel je deze? http://www.maccosmetics.nl/product/shad ... index.tmpl
En welke huidcrème heb jij gekocht?

Ik hoor trouwens ook goede verhalen over deze icm een droge huid: http://www.maccosmetics.nl/product/shad ... index.tmpl

Iemand ervaring mee?

Nee, heb deze http://www.maccosmetics.nl/product/shad ... index.tmpl Maar zou m je niet aanraden. Ze raadden me bij Douglas toen juist de mineralize foundation aan van Mac of dus die van YSL.

Qua gezichtsverzorging gebruik ik nu Shiseido Ibuki refining moisturizer, superfijn spul.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:21

Prachtige kleur, drunksheep!!!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:28

Pro longwaer blijft ook bij mij op de huid zitten.. maar moet wel zeggen dat mijn huid en verzorging niet optimaal waren.
Eigenlijk zou ik het nu nog eens moeten proberen.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:35

Furrow schreef:
Pro longwaer blijft ook bij mij op de huid zitten.. maar moet wel zeggen dat mijn huid en verzorging niet optimaal waren.
Eigenlijk zou ik het nu nog eens moeten proberen.

Ja, nu ik m soms gebruik icm strobe cream en betere huidverzorging is ie wel een stuk mooier en ligt ie er minder bovenop. Maar vind de YSL toch fijner..

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:14

Bij de studio schulpt moet ik wel zorgen dat mijn huid vooraf goed gehydrateerd is. Verder is het wel een fijne foundation :j

Wederom een prachtige look Suus!

Drunksheep, wat een bijzondere kleur!

Volgens mij heb ik vandaag eindelijk een fijne rode lipstick gevonden dankzij de mua: Viva Glam I :-)
Afbeelding

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 00:35

Die staat je geweldig!
Ik ben er ook erg blij mee. Is mijn meest recente MAC aanwinst

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 01:13

Super kicke kleur ds!
Humbug wauw die staat je prachtig!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:29

Loose schreef:
Waarom had je hem in de magnetron gestopt Kana? := :))

Dat deed ik eens per week omdat zon ei ontzettend veel bacteriën verzameld. Gewoon een paar seconden.

Alleen de laatste keer was ik afgeleid door iets en liet ik hem iets te lang erin, toen is hij overleden. :o

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:30

Wauw Suus je make -up zit prachtig! Mooie egale huid heb je ook.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:52

Hoelang doe je dat kana? en op hoeveel watt?
Is wel de foundation hoor :=
Mag niet klagen met mn huid maar heb van mezelf vrij roze wangen dus die maskeer ik graag anders is mn blush niet mooi

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:05

Thanks! :-)

Ik heb het gevoel dat een spons veel foundation opneemt...

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 16:57

Dat is ook wel zo, niet heel veel hoor. In een kwast blijft ook vaak wel wat product zitten

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:39

Ik gebruik dezelfde hoeveelheid makeup met mn rt spons (gister getest, echt heel fijn) als met mn buffer kwast dus net zoveel verlies :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:09

Is dat ook zo'n spons die je eerst water moet laten zuigen?