En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:26

Ik snap dat het jou niet snel genoeg gaat, maar dit ziet er echt heel erg mooi uit hoor. De ooghoek is ook een heel stuk verbeterd, ziet er bijna normaal uit.
Dat rode heeft tijd nodig om weg te trekken, mijn oog is ook nog steeds rood na de beschadiging/ontsteking en jeuk soms verschrikkelijk.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:33

Ik vind t wel meevallen, vind t er gewoon heel netjes uit zien. Als je t niet weet zie je t eigenlijk niet eens.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:21

Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Hopelijk is bij de controle ook alles goed

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 21:12

tiwi1969 schreef:
Ik snap dat het jou niet snel genoeg gaat, maar dit ziet er echt heel erg mooi uit hoor. De ooghoek is ook een heel stuk verbeterd, ziet er bijna normaal uit.
Dat rode heeft tijd nodig om weg te trekken, mijn oog is ook nog steeds rood na de beschadiging/ontsteking en jeuk soms verschrikkelijk.

Bedoel je de ooghoek links? [bij het oor zeg maar] of de hoek bij de neus? want de ooghoek bij de neus groeit helemaal dicht.De wond zelf vind ik er ook kei goed uitzien,perfect genezen,net als de linkerooghoek,ziet er perfect uit.Ik mis de onderste traanbuis best wel,me oog blijft maar tranen.Ook blijft er wit slijm uit de ogen komen,maar dat heb ik al heel lang.
Nog maar 1 week en dan weer op controle in Utrecht.

Ik was vanmiddag op de functieafd. in het ziekenhuis voor een evenwichts orgaan onderzoek.Je krijgt dan een rare bril op waar een camera inzit,en de arts kan dan meekijken op het scherm.
Ze vroeg later of mijn ogen wel eens onderzocht waren.Uhm nee niet echt,alleen de tumor is toen onderzocht enzo,maar verder niks. Geen idee waarom ze dat vroeg.
De 14de sept. de uitslag van dit onderzoek.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 07:37

Hoe is t nu met je?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 09:33

Niet zo goed,ben veel draaierig en duizelig,val vaak om.Vaak ook een druk in me hoofd.Dan ga je Googlen en dan komen er rare dingen uit,maar de symptonen kloppen wel.Mijn oog blijft tranen en behoorlijk rood,ook het dubbelzien word niks minder.Het hoekje vlakbij de neus ziet er raar uit,net of er een of ander spiertje groeit? in ieder geval iets wat er niet hoort te zitten.
Ik ben heel benieuwd wat ze a.s. maandag zeggen in Utrecht.

Afbeelding

Iemand zei me dat mijn ene pupil groter is dan de andere! ben blij dat ze dat zei,want ik zag het ook wel,maar heb nu een bevestiging dat het idd. zo is.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:45

Wat vervelend allemaal joh! Sterkte!
Hopelijk maandag een 'nuttige' dag.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 09:54

Dank je Majabeestje. Ik hoop ook dat ze nu wat verder kijken in Utrecht,dan alleen het standaard bezoekje.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 14:16

Hm dat is niet de update die ik gehoopt had te lezen. Heb je alles op papier staan voor maandag?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 15:18

Uhm nee nog niet,maar ik weet wel wat ik moet zeggen,oog blijft knalrood,vaak jeuk in het hoekje,dubbelzien,tranen en er groeit iets in het hoekje.Maar dat zien ze zelf ook wel,is niet te missen.
Maar ga ook vragen over de druk in me hoofd en de draaierigheid,of dat van me oog af kan komen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 08:06

Opschrijven hoor. Zou jammer zijn als je dingen gaat vergeten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 11:52

Na een poosje in de file toch aangekomen in het UMC,wel 20 min te laat,maar daar zeiden ze niks van.

Het Linkeroog:
Het rode in het oog is irritatie van het slijmvlies.
De jeuk soms in het hoekje komt door het [nog] steeds genezings proces.
Dat 'spiertje' in het hoekje is litteken weefsel.
Het dubbelzien komt waarschijnlijk doordat mijn oog niet ver genoeg naar links kan,omdat het litteken weefsel stukje dat tegen houd.
De ene pupil groter dan de andere is geen probleem,dat mag wel iets afwijken.
Ik heb oogdruppels, dexamethason tobramycine gekregen.Ze zei dat het litteken weefsel dan zachter en soepeler zou worden.Maar ik lees dat het ter voorkoming van ooginfecties is.Ik moet deze druppels 2 weken gebruiken.Ze zei dat het een Prednison is,maar daar lees ik dus niks over.
Beetje verwarrend dus.

Mijn Rechteroog:
Ook in dit oog is het slijmvlies irriterend,al merk ik daar zelf niet veel van.Beetje witte slijm af en toe,maar weinig jeuk ofso.
Het witte plekje zit er nog steeds, dit moet goed in de gaten worden gehouden.Want ook dit plekje kan kwaadaardig worden.

Verder moeten alle rare plekjes op de huid in de gaten worden gehouden.Bij verdachte plekjes moet ik het laten nakijken door de H.A.
Over 3 mnd weer terug komen.Als het litteken weefsel dan nog hetzelfde is,dan volgt een Operatie.Dan snijden ze dat stukje door,zodat het niet meer zo strak staat.

Heb nu rechts een dik oog,zit een ontstekingkje bij de bovenste traanbuis.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:28

Dexamethason is inderdaad een prednison, maar dan veel sterker (25 x geloof ik). Het kan gegeven worden bij infecties, maar het verweekt ook de huid en littekens en verder verminderd het oedeem.

Ik heb verschillende kuren Dexa gehad, voor hersenoedeem. Maar de wonden genezen daardoor veel slechter en kreeg er veel paars/rode striae van. Dat zou bij jou niet zijn, omdat het oogdruppels zijn. Hopelijk helpt t je wel. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 13:09

Oke thnx. Quir, dus toch Prednison.
Ik las idd. dat de tabletten bij hersen aandoeningen gebruikt word o.a. bij een Tumor en om vocht af te drijven rond de tumor.
Ik heb idd. alleen maar de druppels.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:39

Die druppels heb ik ook gebruikt omdat er geen prednison was. Tegen mij zeiden ze juist dat dit minder sterk is. Ik moest daar 8 druppels van to 6 druppels van prednison normaal.

Heb nu wel prednison en ben aan het afbouwen gelukkig. Ondanks dat ik mn traan buis goed dicht hou, loopt het toch vaak door en proef je het wel

Als 1 van de ogen slecht is, krijg ik atropine en moet het pupil us groot blijven staan. Daar ga je al wazig van zien. Dat is ook zwaar vermoeiend.

Mensen denken snel; ach, het zijn maar je ogen, maar het is echt zwaar vermoeiend. In principe kun je je ogen niet echt uitzetten. Een gebroken arm pak je in en hang je in een mitella bijvoorbeeld.

Als mijn pupil slecht is, blijf hij toch reageren. Zelfs als we hem afplakken voel ik nog het licht. Als maar 1 oog slecht is, werkt je andere oog overuren.

Wanneer moet je nu weer terug?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 13:46

Ik moet 7 Dec. weer terug komen in Utrecht.
Ik dacht echt dat het helemaal klaar was,maar het duurt langer allemaal, voor het oog helemaal genezen is.

Ik ga zo de druppels halen bij de apotheek,zal daar wel vragen of ze minder sterk zijn dan Prednison.
Ik word iedere keer geholpen door een assistente van de Oogarts,en de oogarts zelf komt later effe kijken en is binnen 1 minuut weer weg.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:46

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 16:32

Hebben ze jou verkeerd ingelicht superpony.
De drupppels hadden ze niet in huis bij de apotheek,ze zijn besteld en komen morgen binnen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:03

Oke, kan hoor. De apotheek had de pred druppels niet, dus die heeft me toen die gegeven. Ik gooide er al zoveel druppels in en zalf dat ik niet echt verschil heb gemerkt. Heb nu de pred wel al weken en bouw nu af.

7 december is wel laat....Hier ook vaak dat eerst een ass kijkt en dan de oogarts. Heb ook geen vaste oogarts, ze delen me maar ergens in. Heb denk ik nu wel alle oogartsen gezien. Vind het op zich niet erg, maar ze stellen steeds zelfde vragen en komen weer met een net iets anders behandeling.

Maar goed, ik heb zelf ook nog een mond enzo. Laatst had ik met oogarts het schema zitten uitrekenen en zou ik een afspraak krijgen voor na 8 wkn. Kom ik thuis en zie dat we het aantal druppels hebben zitten optellen ipv het aantal weken afbouwen. Moest dus na 5 wkn komen. gebeld en nieuwe afspraak. Afbouw schema was weer anders dan de vorige keer, maar goed, het gaat weer beter, dus zal wel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 17:33

Ik heb daar wel een vaste Oogarts,alleen haar hulpjes krijg ik steeds.
Ja ik vind 3 mnd. ook best lang duren. Ik ga liever naar het St.Jansdal,heb ik toch meer vertrouwen in.In Utrecht ben je een nummer,in het Jansdal niet. [vind ik].

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 16:21

Waarschijnlijk nu een tumor in het oor.Wel een goedaardige tumor,de Brughoek Tumor.
Mijn Evenwichts orgaan rechts werkt niet meer en er is gehoorschade in het oor.De KNO arts wil het nog even aankijken,als de klachten erger worden moet ik aan de bel trekken zei die.

Ik moet ook weer naar de Neuroloog voor een hersen scan.De H.A. vertrouwd het allemaal niet,de klachten die ik heb.Draaierigheid,duizeligheid,omvallen,zwaar geheugen verlies,druk in het hoofd én die vergrote pupil.W.b.t. de pupil,hij vind het vreemd dat die niet constant vergroot is.
Hij wil nu een Hersentumor uitsluiten.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:26

Jeetje ik volg stil mee, maar wat een verhaal.

Ik zou idd voor een scan van je hoofd gaan, goed dat dat gaat gebeuren, weet je al wanneer?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 17:17

Heb gebeld voor een afspraak, 8okt. moet ik naar de Neuroloog.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:16

Tjee het zit ook niet mee zeg! Heel veel succes!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 18:20

Dank je idylle.
Vind het wel raar dat de KNO arts me niks vertelde over die Brughoek tumor.Dat ik dat via de H.A. moet horen.Ik had zelf wel een vermoeden dat er iets mis was met me oor,omdat de KNO arts het niet meer wist.Dat ik aan de bel moest trekken als de klachten erger werden.Dan zou hij een MRI scan laten maken van de oren,zei me H.A.

Nu las ik dat ook een neuroloog een Brughoek tumor kan ontdekken,das wel fijn natuurlijk.