"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:55

Ik ben nu ongeveer 3 maanden geleden gestopt en ben echt blij dat ik 't gedaan heb. Veel minder hoofdpijn en heb totaal geen slechtere huid gekregen waar ik wel bang voor was. Menstruaties vallen alles mee, wel de 1e 2 dagen iets heftiger maar dan nog 3 dagen weinig en het zit er al weer op.

Ik voel me gewoon veel beter en meer mezelf. En sowieso gezonder door niet meer al die hormonen dagelijks te slikken.
Qua libido is het ook een enorme plus en condoomgebruik is niet ideaal nee maar weegt niet op tegen al die nadelen van de pil. Als ik ooit een kind krijg dan laat ik daarna een koperspiraal zetten :j

Don_Zhivago

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:04

Oké ik ben om.

Ik moest vanavond weer beginnen met de pil maar ook ik ga mede door jullie ervaringen stoppen!
Ik kamp met libido problemen, veel moe, buikpijn klachten die in het ziekenhuis niet te diagnostiseren zijn en soms "depressief" ik ben niet zielig maar heb soms van de dagen dat ik nergens zin in heb en het liefst alleen op de bank zit.

Kinderwens is er binnen 1-2 jaar dus een spiraal laten plaatsten zou ik nu niet willen.
Mijn vriend heeft een hekel aan condooms.

Heeft iemand hier ervaring met het vrouwen condoom?
En zo ja, hoe werkt dat en hoe praktisch is het in gebruik?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:10

Ik lees in dit topic toch best veel vrienden/mannen die niet aan het condoom willen maar zijn ze dan niet bereid om wat discomfort op te geven zodat hun vriendin/vrouw zit stukken beter voelt?

Mijn vriend is juist heel erg blij dat ik me zo goed voel en dat ik niet alleen hoef op te draaien voor ONZE anticonceptie want het is toch de verantwoordelijkheid van beide? (Jaja als vrouw wordt je zwanger maar ik vind het niet oké om dan alles maar bij de vrouw neer te leggen. Mijn vriend voelde zich rot omdat ik elke dag al die hormonen moest slikken en er duidelijk last van had.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:14

Oh heb gisteren te hard geroepen voor wat betreft menstruatie , inmiddels mijn eerste echte menstruatie en echt rood bloed haha.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:28

deflin schreef:
Oh heb gisteren te hard geroepen voor wat betreft menstruatie , inmiddels mijn eerste echte menstruatie en echt rood bloed haha.

Dan ben je in ieder geval niet van adel }:) }:)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:55

Ik heb me nog nooit zo depressief gevoeld als sinds ik gestopt ben met de pil.. Weet natuurlijk niet of het daaraan ligt maar ken mezelf niet meer. Lees hier alleen maar dat mensen zich veel beter voelen. Heeft ook iemand het andersom ervaren?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 15:19

ikke schreef:
deflin schreef:

Dan ben je in ieder geval niet van adel }:) }:)

;( ;( nee ;( ;( en ik had nog wel een klein beetje hoop, die is nu echt weg |( |o

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:09

xApple schreef:
Ik lees in dit topic toch best veel vrienden/mannen die niet aan het condoom willen maar zijn ze dan niet bereid om wat discomfort op te geven zodat hun vriendin/vrouw zit stukken beter voelt?

Mijn vriend is juist heel erg blij dat ik me zo goed voel en dat ik niet alleen hoef op te draaien voor ONZE anticonceptie want het is toch de verantwoordelijkheid van beide? (Jaja als vrouw wordt je zwanger maar ik vind het niet oké om dan alles maar bij de vrouw neer te leggen. Mijn vriend voelde zich rot omdat ik elke dag al die hormonen moest slikken en er duidelijk last van had.

Hij heb het ervoor over als ik het wil uitproberen. Maar vind t zelf ook een grote drempel

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:45

Mijn man heeft aangegeven zich wel te willen 'laten helpen' als ik definitief met de pil wil stoppen. Hij vind het ook fijner als ik me goed voel en mijn libido beter is ;)

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:01

Hoop dat je vriend inderdaad gewoon even wilt helpen om te kijken of het iets is. Jij bent al jaren degene die er "last" van heeft. Kleine moeite om er ff een keer een hoesje om te doen voor tijdelijk?

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:09

Jildau schreef:
Ik heb me nog nooit zo depressief gevoeld als sinds ik gestopt ben met de pil.. Weet natuurlijk niet of het daaraan ligt maar ken mezelf niet meer. Lees hier alleen maar dat mensen zich veel beter voelen. Heeft ook iemand het andersom ervaren?

Yep. Ik was ook gestopt met de pil na het lezen van dit topic en de veelbelovende ervaringen van anderen. Ik heb het 2 maanden volgehouden, echt nóóit meer. Inmiddels ben ik bijna een maand weer aan de pil, en ik voel me weer stukken beter!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:14

Leprycorn schreef:
Hoop dat je vriend inderdaad gewoon even wilt helpen om te kijken of het iets is. Jij bent al jaren degene die er "last" van heeft. Kleine moeite om er ff een keer een hoesje om te doen voor tijdelijk?

Slaat dit op mij ? Geen idee maar zal antwoorden hahaha. Het is niet de moeite. Maar vind het gewoon een onding. Verpest het moment. En wellicht ook wel een psychologische drempel :+ .. daarnaast in die 8 jaar samen nog nooit gebruikt, dus tis ook wat onwennig

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:16

Leprycorn schreef:

Of op mij...
Ik denk dat er na jaren wel meer speelt dan alleen een condoom maar daar ga ik niet teveel op in in een openbaar topic ;)
Ik vind het ook ondingen het glibbert, het stinkt en heb er gewoon niks mee.
Maar goed, vrouwen condoom zou hetzelfde idee zijn denk ik.

Daar wil ik wel graag ervaringen over horen als iemand dat voor mij heeft.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:17

Jildau schreef:

Nou niet zozeer dat ik in een depressie ben geschoten na het stoppen, al zal het me niet verbazen als het gebeurt als ik ooit stop := want ik heb wel een positief 'pil-verhaal'. Geen gram aangekomen, geen extra puistje gezien ooit, geen stemmingswisselen (behalve die ik voor het pilgebruik ook al had :') je bent een vrouw of je bent het niet natuurlijk) en met het libido zit het ook wel snor :)) Slik de pil nu ruim 8 jaar, waarvan nu minstens 3 jaar zonder stopweek op een enkele keer na (op aanraden van HA) en ik voel me prima!
Ojaa en laat ik het belangrijkste niet vergeten. Voor ik aan de pil ging kon ik zo'n 3-5 dagen per maand niet functioneren van de buik en rugpijn en ik maak geen grapje :n man man man wat een ellende was dat elke keer weer. Ik vrees voor de dag dat ik zwanger wil gaan worden :+

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:02

Wow.. precies 4 weken na mn vorige periode en dus ook mn stop met de pil, begint t vandaag precies op de "geplande" dag voor t eerst na de pilstop.
Heb weinig gemerkt van dat het eraan zat te komen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:20

Hier geen pil meer , wel een Mirena spiraaltje !
En moet zeggen ben er zeer tevreden over .
Geen menstruatie en een goed libido ...

Nadeel , dat je met een andere bed partner toch aan die stomme rubbers moet !
Maar so be it

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:33

Dat moet toch sowieso? Wat is het verschil daarin tussen de pil en mirena?

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:21

Dott schreef:
Wow.. precies 4 weken na mn vorige periode en dus ook mn stop met de pil, begint t vandaag precies op de "geplande" dag voor t eerst na de pilstop.
Heb weinig gemerkt van dat het eraan zat te komen.

Nou, ik had afgelopen dinsdag de 2e periode verwacht maar helaas, nog niks.
De eerste keer zonder pil was ook na 3 weken dus stipt op tijd en daar heb ik ook helemaal niks van gemerkt.
Alleen een beetje jammer dat het de 2e keer dan op zich laat wachten zo met de vakantie voor de deur grrrrr

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:57

onkeltje schreef:
Wel al ongesteld geweest Mandarijn? Ze zeggen dat sommige dingen duren tot de 1e menstruatie en dat het daarna weer over gaat.

Ja al drie x :( Whuuuuu.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:12

Mijn laatste pil was 8 juli,

Na mijn ongesteldheid die van zaterdag tot vrijdag duurde (pfff lang) onwijs chago geweest. Ik was meer depri dan vrolijk. Dat is wel weer bijgetrokken.

Voor nu heb ik iig veel meer zin in sex. Ipv 1x per 3 weken wil ik nu 5x per week :')

en de grot is nu ook nat ipv een droge doos. ( was eerder niet nat te krijgen)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:58

Hahahahahaha dank je voor deze mooie beeldspraak TT :') _O-

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:40

Whahaha schitterend!!! :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:31

Haaahahaha TT :') TMI! :') _O- _O-

Zelf een hele tijd relatieloos en daarmee ook actieloos geweest. Daarmee sowieso een lager libido, want tja. Er gebeurde toch niets :+ Nu een scharrel, en geen verminderd libido of ah... droogte _O- Sterker nog, als het door stoppen met de pil nog 'beter' zou worden dan functioneerde ik denk ik niet meer :') Ik slik dus wel een lichtere versie van de pil. Werkt super voor mij.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:59

O:)

Goed bezig! Wat is een lichtere versie van de pil?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:12

De merkloze versie van de Microgynon 20, in plaats van de 30. De dosis werkzame stoffen is dus lager, maar nog wel voldoende om geen eisprong te krijgen (hoop ik :oo := ). Hierdoor heb ik minder last van de veel voorkomende bijwerkingen, die ik wel bij de 30 had. Nadeel is wel dat ik 'gewoon' ongesteld bij als ik een stopweek heb, inclusief alle bijbehorende troep. Maar dus meer dan voldoende libido :)) en geen hoofdpijn, stemmingswisselingen etc.