Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:50

Eet je wel extra eiwit dan om je spierherstel te ondersteunen?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:55

Ja sowieso, ik zit altijd hoog in m'n eiwitten maar gooi er nu nog maar een extra shake tegenaan!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:57

Sterkte iig!
Zo liep ik vorige week maandag ook na mijn 120km wedstrijd. Bovenbenen en kuiten waren vreselijk. Autorijden was eigenlijk onverantwoord := Dus ik snap wel hoe je je voelt :+

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:23

Bij mij was het gisteren ook zo.. Heb ook moeten autorijden maar gelukkig in fijne auto's
Misschien dat dat een idee is inderdaad, eiwitshakes. Waar haal je zoiets?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:29

@Alexandra__: Ik bestel al mijn supplementen op bodyenfitshop.nl

@Djilna: Haha oef autorijden lijkt mij ook wel een beetje eng nu! Heb met lopen al dat ik om de zoveel passen kramp krijg en m'n been ineens een slinger maakt, zou dat toch met de pedalen niet willen hebben. Hoelang heeft de spierpijn bij jou ongeveer geduurd?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:12

En bevat je shake BCAAs?
Doe je wel een cooling down?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:14

@Jodie, 2 dagen. Toen zakte het heel snel weg.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:22

Hopelijk bij mij ook na vandaag dan! Ach de 2e dag is altijd het ergst. Ik heb nu eigenlijk de neiging om deze legs workout elke week te doen haha, gewoon om te kijken of ik er elke keer zoveel spierpijn van zal krijgen en omdat je dan wel echt het gevoel hebt van wow ik heb wat gedaan.

Ik gebruik als supplementen zowel whey shakes als amino energy van optimum nutrition dus ook BCAA's. Ik moet zeggen dat ik vaak amper een warming up en een cooling down doe, heel slecht maar heb er gewoon nooit zin in, en eigenlijk ook nooit zo heel veel last. Wel doe ik normaal bijna elke dag yoga dus ik stretch wel regelmatig.

Bij mij gaat het meestal als volgt:
ong 20-30 minuten van tevoren 2 scoops amino energy als pre-workout + een banaan
Resistance
Eiwitshake
Stretching
1 scoop amino energy als post-workout

Ach het is gewoon een pittige workout, heb er de vorige keer ook wat moeilijk van gelopen en toen heb ik 'm maar voor de helft gedaan, denk dat het het feit is geweest dat ik hem nu helemaal heb gedaan in combinatie met het weinig sporten en slecht eten gedurende 2 weken ivm vakantie. Sowieso vind ik de resistance trainingen die kracht combineren met cardio vaak wel zwaar, een beetje gewichten tillen oké maar mijn conditie kan stukken beter :D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:14

Succes met de spierpijn. :))

Ik stop er even een weekje mee, voel me al een tijdje niet lekker en deze week nog minder dus ga toch maar even rust nemen. Dus dan volgende week aan week 11 beginnen. Haha en ik had net zo'n zin om BBG 1 helemaal afgerond te hebben. :)) Ik twijfel trouwens nog een beetje of ik BBG 2 ga doen hierna of nog een keer BBG 1 en dat ik dan sommige dingen wat zwaarder maak voor mezelf. Ik hoorde trouwens ook dat er een BBG 3 uitkomt. :wow:

Jodie: Ik heb laatst een keer W1D1 gedaan, omdat mijn leg work-outs steeds zo slecht gingen. Maar ik had alsnog wel spierpijn erna, maar lang niet zo erg als de eerste keer dat ik hem deed. :))

Eiwitpoeder gebruik ik niet meer, ik vind het gewoon zó ranzig. :r Had laatst ook als ontbijt een shake gemaakt met banaan, aardbeien, vanillesoyamelk en eiwitpoeder zonder smaak. Ik kreeg hem niet op 's ochtends dus in de koelkast gezet voor 's avonds, nou het zag er echt supervies uit 's avonds dus heb hem maar weggegooid. := Chemische troep..

Djilna, heb deze nog even teruggezocht:
Danique07 schreef:

Het kan dus ook dat je er dunner uit gaat zien ookal ben je zwaarder. :D

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:51

Succes met je spierpijn, heb je een bad? Koud water in en zitten maar, hoorde dat dat heel goed helpt.

Verstandig om even rust te nemen Loose!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:09

Loose dank je voor de foto! :D
Die persoon is dus wel ook dunner geworden ;) Maar omdat spieren zwaarder zijn dan vet is ze wel zwaarder geworden. Vind ik ook prima :P
Ik ben 1.80m en wil gewoon niet onder de 60kg komen..

En beterschap!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:06

Heel grappig, ik heb gisteren dag 1 van week 6 gedaan. Dat is arms and abs. En raad eens waar mijn spierpijn het ergste is? In mijn bovenbenen! :+ haha!
Ik moet er wel bij zeggen dat ik bijna twee weken niet gesport had omdat ik niet lekker was, dus misschien dat daarom mijn hele lijf nu meedoet, maar ik vond het wel apart :P Ik heb ook spierpijn in mijn schouders en een beetje in mijn buik maar mijn benen zijn echt het ergste.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:37

@Annetje: Oh die wilde ik vandaag gaan doen :') na sinds maandag niet meer gesport te hebben door de spierpijn wilde ik er vandaag weer een beetje doorheen duwen. Had al gekeken naar de workouts van deze week maar bij allebei zit toch wel veel benen. Ik vond alleen de indeling van week 6-8 niet logisch, 2 keer achter elkaar buik en dan de laatste dag benen, en dan als je week 7 en 9 doet de eerste dag van de week erna weer benen. Denk dat het fijner is om benen op de woensdag te doen en dan buik op de vrijdag.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:28

Annetje schreef:
Heel grappig, ik heb gisteren dag 1 van week 6 gedaan. Dat is arms and abs. En raad eens waar mijn spierpijn het ergste is? In mijn bovenbenen! :+ haha!
Ik moet er wel bij zeggen dat ik bijna twee weken niet gesport had omdat ik niet lekker was, dus misschien dat daarom mijn hele lijf nu meedoet, maar ik vond het wel apart :P Ik heb ook spierpijn in mijn schouders en een beetje in mijn buik maar mijn benen zijn echt het ergste.

Het zou kunnen dat je een oefening teveel vanuit de benen hebt gedaan. Bijvoorbeeld als je met een bankje de biceps traint, deze oefening kun je per ongeluk fout doen door het vanuit de benen te doen.

Jodie_ schreef:
@Annetje: Oh die wilde ik vandaag gaan doen :') na sinds maandag niet meer gesport te hebben door de spierpijn wilde ik er vandaag weer een beetje doorheen duwen. Had al gekeken naar de workouts van deze week maar bij allebei zit toch wel veel benen. Ik vond alleen de indeling van week 6-8 niet logisch, 2 keer achter elkaar buik en dan de laatste dag benen, en dan als je week 7 en 9 doet de eerste dag van de week erna weer benen. Denk dat het fijner is om benen op de woensdag te doen en dan buik op de vrijdag.

Ik zou voor de indeling van workouts gewoon luisteren naar je lichaam, en als omdraaien dan beter uitkomt gewoon lekker doen.

Als je nog spierpijn hebt, zou ik die groep laten liggen tot het hersteld is. (Supercompensatie principe).

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 08:56

Slikken jullie ook magnesium? Werkt het?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:25

Ik ben sinds een week begonnen met extra calcium en magnesium, heb er tot nu toe nog niet significant verschil van gemerkt maar ik moet het sowieso even vergelijken als ik weer een tijdje goed in m'n ritme zit. Ben er namelijk na begonnen na mijn vakantie dus dan is vergelijken ook lastig. Als je wil kom ik er nog wel even op terug over een week of 2 of ik het idee heb dat het werkt. :j

Ben wel benieuwd of er verder mensen het gebruiken trouwens.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:36

Ik slik magnesium tegen restless legs en een trillende oogspier/zenuw en merk zeker verschil.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:55

Ik heb het nu echt te druk met school om BBG te doen, volgende week begint de toetsweek. Daarna zal ik weer gaan sporten. Ik blijf meelezen en zal wel reageren maar ben iets minder actief, dus dat jullie dat even weten ;)

Ik slik geen magnesium, waar helpt het vooral voor?

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:41

Graag Jodie! We hebben het namelijk nog in huis en hoop dat het wat kan doen tegen spierpijn oid

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:00

Zo een hele put werk! Maar ik heb al de eerdere berichtjes gelezen!
Leuk om te zien dat het zo goed gaat!

Ik ben nu bezig met week 3, maar vind het behoorlijk pittig!

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die de LISS e HIT trainingen overslaat, omdat ik al elke dag een uur met de hond wandel en elke dag op het paard zit.

Daarnaast heb ik mijn eetpatroon ook niet aangepast en eet ik lekker waar ik zin in heb.
Dit omdat dit altijd voor mij al werkte:)

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:57

Klinkt goed toch ItsmeGaby, helemaal als je niet (veel) hoeft af te vallen! Ik probeer de LISS wel te doen, maar ik heb een hekel aan regen en heb nog geen loopband

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:57

Vandaag W3D1 doen. Moest even zoeken in het topic waar ik was gebleven :') zag dat iemand vroeg waar je zo'n massageborstel haalt. Ik heb er een bij de tuinen vandaan. Merk bij de kant waar mijn cellulite is dat het door het masseren alleen maar erger wordt (misschien een teken dat de doorbloeding beter wordt) hopelijk gaat het uiteindelijk weg (of op zijn minst verminderd) :=

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:06

IG zo doe ik het ook. Alleen de resistancetrainingen en ik probeer gewoon netjes te eten. Jij beweegt wel wat meer dan ik denk ik, maar ik krijg het qua tijd nu al bijna niet ingepland.

Ik moet vandaag eigenlijk week 6 dag 3 doen.... ik ben alleen een beetje bang geworden door jullie reacties op die dag! :P haha!

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:51

Wauw jullie zijn allemaal al ver! Ik merk nu echt nog dat ik sommige dingen gewoon motorisch en qua kracht nog niet eens kan ;p ben benieuwd of dit beter gaat worden!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:58

Haha dat heb ik ook hoor! Ik doe ook pas sinds twee weken die mountain climbers. Voorheen lukte het echt niet met mijn zwakke rug.
Opdrukken en commandos kan ik nog steeds niet.