[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:23

Zo, tot nu toe 2 broodjes salami gehad, een glas roosvice (m'n darmpjes moeten ietwat aansterken) en een paar stukjes ananas. Vanmiddag weer 2 broodjes salami als lunch en tussendoor druifjes en een stukje appeltaart met slagroom. Avondeten weet ik nog niet..

Bewegen is m'n lichaam nog niet echt aan toe.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:15

Salami is een erg vet broodbeleg. Lijkt mij niet goed voor je darmen. Als die witte spikkels erin zijn vet. Zou eerder lekker kipfilet nemen

Mijn voeding tot nu toe (ben nu aan het lunchen):
O: eiwithshake
T: 250 gram magere kwark
L: 2 gebakken eieren, salade en een roggebrood

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:18

Romeo2007 schreef:
Salami is een erg vet broodbeleg. Lijkt mij niet goed voor je darmen. Als die witte spikkels erin zijn vet. Zou eerder lekker kipfilet nemen

Tja je moet iets bij gebrek aan beter, ik had er ook chocopasta op kunnen doen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:24

Hi all, mag ik ook bijvoegen?

Ik hoef niet perse af te vallen, maar heb af en toe wel moeite met het volhouden van mn trainingschema O:) mijn doel is eind augustus de ironman 70.3 te doen in oostenrijk!!!! (halve triathlon= 2km zwemmen, 90km fietsen, 21km lopen)

Voor nu moet ik minimaal 6 uur per week trainen, dat moet ik opbouwen naar 15 uur... Kortom, ik kan wel wat motivatie gebruiken! :)

Planning voor deze week:
Zondag 2 uur wielrennen
Maandag 1 uur kkrachttraining en half uur hardlopen
Dinsdag 1 uur zwemmen
Woensdag rust
Donderdag 1.5 uur hardlopen
Vrijdag of zwemmen of rust
Zaterdag rust

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:27

Damn jullie gaan wel echt heel hard!

Romy: 90 km fietsen :wow:

Ik ga ook maar even plannen deze week want heb het druk :')

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:27

Jeetje wat is dat een flinke uitdaging! daar zullen flinke trainingsuren in moeten zitten! Succes!

Hoop dat het vandaag mooier weer wordt, dit is weer zo somber bewolkt..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:33

_Yasmine_ schreef:
Jeetje wat is dat een flinke uitdaging! daar zullen flinke trainingsuren in moeten zitten! Succes!

Hoop dat het vandaag mooier weer wordt, dit is weer zo somber bewolkt..

Hier schijnt een prachtig zonnetje :)
Ik eet toch geen broodje salami, ze zijn geplet in m'n tas.. Blegh
Dat wordt een broodje pindakaas denk ik!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:37

_sharonnn schreef:
Romeo2007 schreef:

Tja je moet iets bij gebrek aan beter, ik had er ook chocopasta op kunnen doen.

En nu moet ik in mijn handen klappen voor je? Salami is geen betere optie dan chocopasta..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:41

WoW,

Je zou ook niks kunnen zeggen als t je niet aan staat toch?

Ik ben hier niet op zoek naar mensen die commentaar leveren op m'n eten.

Bedankt!

Ik ben namelijk niet perse op m'n eten aan het letten, ik bespaar niet op m'n ontbijt, lunch en avondeten. Ik drink veel water en eet veel fruit. Ik hoef namelijk geen 15 kilo af te vallen, maar wil me gewoon fijn voelen bij wat ik eet. Ik ben op deze manier in 9 weken tijd zo'n 4 kilo afgevallen en daar ben ik tevreden mee. Dus ja ik heb een plakje salami op m'n brood gedaan en ja dat is misschien ongezonder dan pasta, maar 1 plakje salami gaat mij geen overgewicht geven.

Edit: toevoeging
Laatst bijgewerkt door Bhodi op 09-03-15 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:44

_sharonnn schreef:
WoW,

Bedankt!

We proberen je alleen maar te helpen. Jij wilt je doel bereiken en met vier broodjes salami en verder alleen avondeten gaat dat je niet lukken.

Ik lig nog steeds in bed want ik voel me niet goed, dus ik ga er zo uit en ontbijt maken. Yoghurt met bevroren vruchtjes en wat muesli. Tussendoor een appel en een banaan.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:46

Danique schreef:
_sharonnn schreef:
WoW,

Bedankt!

We proberen je alleen maar te helpen. Jij wilt je doel bereiken en met vier broodjes salami en verder alleen avondeten gaat dat je niet lukken.

Ik lig nog steeds in bed want ik voel me niet goed, dus ik ga er zo uit en ontbijt maken. Yoghurt met bevroren vruchtjes en wat muesli. Tussendoor een appel en een banaan.

Dat kan ook op een nette manier toch?
Ik vond dit geen fijne reactie en als je gelezen had, eet ik niet 4 broodjes salami en avondeten. Ik heb ook ananas gehad, ga nog druiven eten en een stukje appeltaart vanwege een verjaardag.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:47

gaan we opeens bitchie lopen doen lady's
Voor straf rondje om het blok hardlopen :Y)
Maar er is helpen als zijnde "salami is niet slim" en de " moet ik nu in mijn handjes klappen" en dan is die tweede naar mijn idee ook niet de meest subtiele hint :o
En om nu meteen salami te laten liggen als je het heel lekker vind?

En nu weer lief, anders nog een blokje om!

Ik wil ook zon, ziet eruit juist alsof het niet eens droog blijft hier.. >;)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:48

_Yasmine_ schreef:
gaan we opeens bitchie lopen doen lady's
Voor straf rondje om het blok hardlopen :Y)
Maar er is helpen als zijnde "salami is niet slim" en de " moet ik nu in mijn handjes klappen" en dan is die tweede naar mijn idee ook niet de meest subtiele hint :o
En om nu meteen salami te laten liggen als je het heel lekker vind?

En nu weer lief, anders nog een blokje om!

Dankjewel! :)
Ik zal zo de hond wel even pakken voor een rondje :P

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:51

Niet elkaar in de haren vliegen dames :=
Als je met broodjes salami of chocopasta je macro's haalt en binnen de calorieperkjes blijft kan dat prima in je dieet. Het maakt mij persoonlijk ook niet uit als iets vet is, men moet niet zo bang zijn voor vetten wat mij betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:57

Simoonzel schreef:
Niet elkaar in de haren vliegen dames :=
Als je met broodjes salami of chocopasta je macro's haalt en binnen de calorieperkjes blijft kan dat prima in je dieet. Het maakt mij persoonlijk ook niet uit als iets vet is, men moet niet zo bang zijn voor vetten wat mij betreft.

Maar het gaat niet alleen om de calorieen he, als je 1000 calorieen per dag eet waarvan 80% vet is ben je nog net zo ongezond bezig. Dan kan je beter 1500 calorieen eten met een gezonder ontbijt, want 4 broodjes salami + 2 kleine fruitjes + avondeten is niet erg gevarieerd.

Dus zoals ik al zei; het is een motivatietopic en als je je doel wilt behalen kun je beter iets anders uitkiezen en dat broodje salami er bij doen. Nee, die opmerking over in de handjes klappen was geen slimme zet maar vettig eten vervangen voor ander vettig eten is geen verbetering.

Prima als iemand lekker veel vettig wilt eten maar je bent in dit topic om je doel te behalen en het is voor de anderen ook niet erg motiverend als er steeds maar wordt gepronkt met hoeveel ongezonds/cheatdays/vettige rommel wordt gegeten.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:58

Tja vervolgens heb ik ook een aantal berichten terug verteld dat ik m'n 2 broodjes salami ga vervangen ;)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:00

Nou daarom zei ik dus dat je je macro's ook moet halen! Dat je die met 4 boterhammen salami haalt lijkt me ook sterk. :)
Ik ben het verder met je eens hoor. En goed dat je erkent dat die opmerking een beetje té was.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:02

Mijn opmerking was zeker niet onaardig bedoelt. Maar het is inderdaad wat het is: of je gaat ervoor of niet. Half half je best doen werkt niet. En dan denk ik van als voor jou de keus ligt tussen salami en chocopasta dan denk ik al dat je niet goed bezig bent.

Je doet het niet voor mij, maar voor jezelf. Vergeet dat niet ;) Dussssss geen salami en chocopasta meer ;)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:05

Romeo2007 schreef:
Mijn opmerking was zeker niet onaardig bedoelt. Maar het is inderdaad wat het is: of je gaat ervoor of niet. Half half je best doen werkt niet. En dan denk ik van als voor jou de keus ligt tussen salami en chocopasta dan denk ik al dat je niet goed bezig bent.

Je doet het niet voor mij, maar voor jezelf. Vergeet dat niet ;) Dussssss geen salami en chocopasta meer ;)

Ik ben zeker wel goed bezig. Je zou ook kunnen vragen in plaats van steeds conclusies trekken, dat vind ik niet zo leuk :( Ik ga m'n schoonmoeder niet zeggen wat voor broodbeleg ze in huis moet halen. Ik had dus geen keus zoals ik al zei.
Als je eerdere berichten van me leest, dan had je gezien dat ik normaliter kipfilet/ham/kaas eet :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:06

Ik heb vanochtend havervlokken op met melk en een glas sap, en tussen de middag twee bruine boterhammen met een beetje stroop. Tussendoor een appel en water *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:08

Sharonnn, ik begrijp dat het niet altijd gaat zoals je wilt maar je kan toch ook zelf een pakje kipfilet meenemen naar je schoonmoeder? Zoals ik het nu lees heb je al een cheat day gehad eergisteren en ga je straks ook weer een taartje eten.
Nogmaals, je doet het voor jezelf maar kom hier niet om motivatie vragen als je er zelf toch niks aan doet.

Goedzo Liekec! Waar haal jij die havervlokken vandaan?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:12

Danique schreef:
Sharonnn, ik begrijp dat het niet altijd gaat zoals je wilt maar je kan toch ook zelf een pakje kipfilet meenemen naar je schoonmoeder? Zoals ik het nu lees heb je al een cheat day gehad eergisteren en ga je straks ook weer een taartje eten.
Nogmaals, je doet het voor jezelf maar kom hier niet om motivatie vragen als je er zelf toch niks aan doet.

Goedzo Liekec! Waar haal jij die havervlokken vandaan?

Nee, ik neem geen pakje kipfilet mee naar m'n schoonmoeder, dat vind ik belachelijk.
Jullie vallen over een plakje salami(!)

Nogmaals, ik hoef geen 15 kg te verliezen.
Ik mag toch doen waar ík me goed bij voel?
Verder zijn het bij mij nu toevallig 2 dagen bij elkaar in de buurt terwijl ik al 8 weken niet snoep..

Ik zal stoppen mijn ervaringen te delen. Als het hier zo extreem is, pas ik.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:15

Overigens succes voor de mensen die wél goed bezig zijn! Keep up the good work :)

Nog een tip van mij; eet geen salami, mocht je het wel doen, lieg erover en zeg dat het kipfilet was +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:17

:n Hele rare reactie...

Ik probeer je alleen maar duidelijk te maken dat je in een motivatietopic zit wat betekent dat je hier tips/commentaar zal krijgen over wat je beter kan doen. Dat is alleen maar goed bedoelt.
Als jij die tips niet wilt: prima, maar zet hier dan niet in het topic wat je hebt gegeten want daar ga je feedback over ontvangen.

Je bent niet verplicht om al je maaltijden hier neer te zetten hoor...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:18

Ik heb net een Italiaanse bol met geitenkaas en kipfilet (met daarin kleine stukjes chorizo verwerkt) gegeten. How's that :))