Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shadow0 schreef:Qimm schreef:Alles kan, maar je moet het ook écht willen anders is het niet vol te houden
Dat is niet waar. Veelvuldig misverstand, maar sommige dingen kunnen toch echt gewoon niet, ook niet als je heel erg wilt. En waar de grenzen liggen, kun je van de buitenkant niet zeggen. Bij iemand in een rolstoel snapt men gelukkig wel dat het meestal niet reeel is om te verwachten dat die persoon weer kan rennen als ze maar echt wil. Maar grenzen zijn vaak subtieler en onzichtbaarder dan dat - maar daarom niet minder echt.
Collie2008 schreef:Maar iemand in een rolstoel hoeft ook geen overgewicht te hebben want er zijn ook dingen die je wel kan in een rolstoel. Ken zelfs een meid die zelfs fitness doet.
Citaat:Iemand met ASS die wellicht weinig prikkels kan verdragen, kan wel kiezen om 's avond een rondje te gaan racefietsen of hardlopen.
miss_lizje schreef:Maar wat doe je in bepaalde "akward" situaties?
Zo zat ik in de zomer in de trein die best wel druk was. Toen er een plekje naast mij vrij kwam, kwam daar een man zitten die zo dik was dat het gewoon niet paste en eigenlijk 1,5 plek minimaal nodig had. Toch vond de man het nodig te gaan zitten naast mij en mijn been te pletten. Tja, hoe zeg je dan "lief" dat het gewoon niet past en dat je niet geplet wil worden?
Toen er na een tijd eindelijk een plekje vrij kwam ergens anders ben ik daar heen gevlucht. Kreeg ik toch een grote bek dat ik zijn overwicht niet accepteerde en dat hij er niks aan kon doen en bla bla bla.
Tja allemaal leuk en aardig en het zou me eigenlijk een worst wezen in hoeverre dit niet eigen schuld was (ieder pondje door mondje of medicatie). Maar ik hoef geen fysiek last te hebben?
Hoe had zo iets nou netjes opgelost kunnen worden zonder dat mensen gekwetst worden of jezelf helemaal weg te cijferen? Dat lukt toch bijna niet?

secricible schreef:WT wil je nou uiteindelijk bereiken met al die berichten waar je de uitzondering beschrijft shadow? Wat is je punt daarmee? Je doet de afgelopen pagina niet anders als roepen dat er op situatie ook wel een uitzondering is.
Mijn oma die vrijwel 24 uur per dag op bed ligt kan ook biet fitnessen. Your point is?
Citaat:Kortom: ik maak elke dag opnieuw keuzes voor mijn bezigheden die dag. Wat kan wel en wat kan niet. Van de 10 mogelijkheden, kan ik er maar 3. Is het dan niet willen als ik niet voor sport kies, maar andere prioriteiten stel? Of is het niet kunnen, omdat er andere prioriteiten zijn? En inderdaad, je ziet het niet aan me. Dus is het ook nog eens moeilijk uit te leggen en voor andere mensen moeilijk te begrijpen. Geen probleem, maar respecteer dan wel mijn keuze om dingen wel of niet te doen.
Collie2008 schreef:Citaat:Kortom: ik maak elke dag opnieuw keuzes voor mijn bezigheden die dag. Wat kan wel en wat kan niet. Van de 10 mogelijkheden, kan ik er maar 3. Is het dan niet willen als ik niet voor sport kies, maar andere prioriteiten stel? Of is het niet kunnen, omdat er andere prioriteiten zijn? En inderdaad, je ziet het niet aan me. Dus is het ook nog eens moeilijk uit te leggen en voor andere mensen moeilijk te begrijpen. Geen probleem, maar respecteer dan wel mijn keuze om dingen wel of niet te doen.
Maar dan nog steeds moet je kijken naar wat wel kan i.p.v. alleen wat niet kan. Sorry hoor, maar je kan als sociale activiteit ook gaan wandelen met je hond en de hondenclub bijvoorbeeld. Het zijn keuzes. En ook al is de keuze voor bepaalde mensen meer beperkt dan nog heb je keuzes. Je kan ook kiezen om je paard weg te doen zodat je minder hard hoeft te werken en niet naar je paard hoeft maar dus kan gaan sporten. Juist ja, keuzes. (ik grijp jouw week overzicht even aan Amanda, dus geen persoonlijke aanval)
Zolang je blijft staren naar je onmogelijkheden/beperkingen en alles wat niet kan zet je jezelf alleen maar vast.

). Maar dat kan niet, dat is gewoon een gegeven. Kijken naar wat wel kan, betekent dus keuzes maken. En mijn keuzes zijn de jouwe niet. Dat kan en mag ook. Qimm schreef:Maar als je dingen waar je van houdt weg moet doen om 'gezonde' dingen te doen die je wellicht met tegenzin doet... Wat doet dat dan met je levensgeluk?
Collie2008 schreef:Vjestagirl schreef:Jij weet echt niet van ophouden hé?
Niet echt nee, waarom zou ik?
Qimm schreef:Je kan er ook voor kiezen om op te houden natuurlijk...
Collie2008 schreef:Vjestagirl schreef:Jij weet echt niet van ophouden hé?
Niet echt nee, waarom zou ik?
Qimm schreef:Maar als je dingen waar je van houdt weg moet doen om 'gezonde' dingen te doen die je wellicht met tegenzin doet... Wat doet dat dan met je levensgeluk?

secricible schreef:maar je geeft in je betoog duidelijk aan waarom je die keuze niet maakt.