zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:09

Zo dat is inderdaad groot! :oo
Goed dat ie eruit is. En blij dat je aan de beterhand bent!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:24

Cerilene_ schreef:
Ja zeker. Ben blij dat ie er uit is!
Ik had al een tijdje een sterk vermoeden dat dit het wel eens Kon zijn. Schrok alleen wel dat het al 4x4 cm was.
Maar ik had tot de operatie nog wel de hoop dat ik er zo goed mogelijk uit zou komen.
Nouja, pech gehad en nu gaat het alweer een tijd goed vooruit en daar gaat het om!

Echt super goed jouw updates elke keer !

+:)+

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:27

Vala schreef:
Hey Montie :D ! Ik ga naar de fysio in de Doktershoek bij ons op het dorp. Bij Marijke.
Ik was gisterenavond erg blij maar vanochtend toch behoorlijk wat pijn :( . Hoop maar dat dat geen slecht teken is..

Haha hooooi!

Oké dat is mooi dichtbij, ik zit nu nog in t ziekenhuis aan de overkant van de rivier maar hoop binnenkort de switch te kunnen maken naar een fysio in het dorp, hoewel dat ook weer lastig is omdat hun het verhaal niet zo goed kennen en ik weet ook niet of hun op hersenletsel in kunnen spelen maarja daar kom je maar op 1 manier achter :j
Ik heb wel goede hoop dat hun iets beter met mijn been om gaan kunnen.
Achja we gaan het allemaal zien.
Wel rot dat je niet naar je paard kan inderdaad :(:)
In het begin heeft ons mam mij in de rolstoel elke keer gebracht, en na verloop van tijd werd ik opgehaald door stal genoten, in middels kan ik zelf weer heen gelukkig!

Vala

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:31

Ik laal me ophalen om naar Nop te gaan. Hij wordt gelukkig goed verzorgd! Hopelijk kan ik over een week of 2 weer zelf naar stal. Jij hebt ook een hoop meegemaakt zeg. ..

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:38

Vala schreef:
Ik laal me ophalen om naar Nop te gaan. Hij wordt gelukkig goed verzorgd! Hopelijk kan ik over een week of 2 weer zelf naar stal. Jij hebt ook een hoop meegemaakt zeg. ..

Oh je komt er wel dus? Alleen niet zo vaak dan ?
Wel fijn dat je er wel heen kan :j
Ik hoop het ook echt voor je, maar ik las al dat je goed bezig bent bij de fysio :D
Nou dat kun je wel stellen, niet bepaald iets waar ik om gevraagd had, maar we doen het er maar mee, weinig andere keus.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:51

Nee, ik ga ongeveer 3 keer in de week bij hem kijken. Vind het ook frustrerend om er te zijn, kan toch niks doen.Hopelijk kunnen ze snel weer op de wei dan hoef ik me niet zo schuldig te voelen tegenover mijn stal genoten.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:09

Wat fijn dat jullie lekker naar je paardjes kunnen.

Mijn slaapgebrek begint me op te breken. Ik ben overdag zo onwijs moe dat ik gewoon in slaap val achter m'n laptop met m'n muis nog in de hand...

De werkzaamheden in mijn 'tuin' beginnen nu pas echt blijkbaar. Er stonden 2 pompen waarvan ik dacht dat ze groot waren, nou naast wat ze gisteren neergezet hebben zijn dat ukkies. Er draaien nu in de nacht 3 zware water pompen en een mega aggregaat. Ik ga straks de huisarts maar bellen om iets voor het slapen te krijgen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:13

Das echt balen als je zo slecht slaapt... Ik kan gelukkig wel goed slapen maar wordt alleen al heel vroeg wakker. Omdat ik verplicht op mijn rug lig heb ik dus als ik wakker word enorm pijn in mijn rug. Dus opstarten is heel moeizaam. Gelukkig vandaag minder pijn als gisteren, net mijn oefeningen gedaan en het viel me echt absoluut niet tegen, het gaat vooruit!
Iedereen weer sterkte met de dag door komen vandaag :(:)

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 10:49

@tazzey, wat zijn ze in je tuin aan het doen dat er 3 pompen staan? vervelend dat je niet kunt slapen van het geluid, ik hoop dat de huisarts wat voor je kan betekenen. en dat je snel weer wat opknapt.

@vala, Hoi! en welkom.
irritant he dat verplicht op je rug slapen. Je wordt zo beurs (en doorgezakt) op een gegeven moment. fijn dat je verbetering merkt.

Coberlina; sterkte met wachten... ships zeg, nog geen pakketje.

Cerilene: respect voor jouw doorzettingsvermogen! en hoe gaat t nu met je lens? went het al een beetje?
super dat je ouders je kunnen helpen met je kleine meid. En supergaaf dat je naar babyzwemmen bent geweest! vind ze t leuk?

Tyke, al wat opgeknapt van je snotterigheid?

Ik ben nu wel weer in de gelukkige positie dat ik auto kan rijden en dus naar mijn paardje kan gaan. Een bijrijder heeft bij mij 1week geduurd, merrie wil het gewoon niet. Ze werd boos, en viel mijn vriend zelfs aan, en dat is echt niet zoals ze gewoon is. Gelukkig is mijn merrie een allrounder, en loopt ze net zo makkelijk voor de wagen of aan de longeerlijn of naast de fiets dan wanneer ik erop zit.

ik heb een tegenslag, zaterdag avond ben ik door mijn knie geklapt, nooit geweten dat mijn knie zover de verkeerde kant op kon buigen.. zondag hele dag met kruk gelopen en het gaat nog niet veel beter. maandag getaped maar als ik van huis moet brace er bij om.. Gistermiddag werd ineens mijn voet steenkoud, en toen ik mijn been bekeek was rond de knieschijf een ronde gloeiend hete vlek zichtbaar.
ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:18

Ze zijn twee waterleiding netwerken aan elkaar aan het koppelen. Gaat tot eind september duren ;(

Wat balen van je knie! Ik heb dat als kind een keer gehad en ben er toen aan geopereerd. Ik hoop dat het bij jou wel goed hersteld. Rustig aan doen en vooral niets forceren.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 11:41

eind september... oei! en al die tijd staan die pompen bij jouw huis?

het gaat nu dus ook mijn geopereerde knie...

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:42

sterkte allemaal :(:) tazzey ik hoop dat je snel weer wat kan slapen

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:15

Je, er schijnen er zelfs nog meer bij te komen. Ik begrijp dat het nodig is hoor maar ik zie er enorm tegen op. Vanaf eind september ga ik een winterslaap houden ben ik bang :D

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:00

@susanne: ai balen van je knie. Als ik het zo lees denk ik dat je de dokter beter even kan bellen wat te doen Klinkt niet heel goed...... Wel fijn dat je weer wat mobieler aan het worden bent.

@vala: verplicht op je rug slapen... vreselijk. Ik kon met mijn been ook niet anders en met mijn arm was het ook erg lastig.

@tazzey: lekker zoiets in de tuin.... hoop herrie. Goede oordorpjes in ieder geval.... en dat al bij slaap problemen.....

Ik snotter nog steeds maar het word minder. Eergisteren stikte ik haast met paardrijden. Rijd met mond open en was zo droog dat slikke niet ging. Begon bijna over te geven....
Gaat nu beter.
Morgen naar de dierenarts. MOet uur later. rottijd 17.00 uur maar goed wil het wel door laten gaan. Heb het idee nu ik gebeld heb dat paard meer aankomt in gewicht... maar goed probleem / gevoel is nog niet goed dus check kan geen kwaad.
Hoefsmid zou ook komen deze week helaas ook nog niets van gehoord. Als hij morgen niet heeft gebelt ga ik zelf maar bellen aangezien ijzer nr 1 eraf ligt.
Zo mag ik weer gaan werken. Mogen vanaf vandaag kwartier later beginnen in de avonddienst. Aangezien we altijd te laat weg zijn. Al zou ik liever bed in willen. Kan wel uren slapen.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:09

Susanne, beterschap met je knie! Laat maar goed rustig. Zal wel behoorlijk wat verrokken zijn.

Tazzey, wat vervelend van die pompen. Hoop dat je beter kan slapen met een pilletje. Want slaapgebrek is rovend op je lichaam.

Ik merk nu ook dat ik erg veel slaap, al wekenlang. Denk dat een lichaam gewoon erg veel energie verbruikt om te genezen.

Hier staan de paarden trouwens thuis, dus kan ze elke dag zien. Maar kan nog niks zelf van voeren of binnen / buiten zetten.

Tyke, succes bij de DA. Hopelijk snel gevonden en genezen!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 08:57

Tyke, sterkte bij de DA vanmiddag.

Susanne, hoe is het nu met je knie?

Wat betreft slapen, ik doe tegenwoordig gewoon een middagdutje als ik merk dat mijn ogen dichtvallen. Ik slaap 's nachts zo slecht dat ik op een gegeven moment ook te moe werd om nog fatsoenlijk te slapen, werd alleen maar onrustiger. Door me in de middag dan een uurtje over te geven aan die zware oogleden kom ik de dag toch nog een beetje gezellig door.

Merk dat de revalidatie van mijn arm nu wat stagneert of, volgens de fysio, gewoon langzamer gaat. Vind ik wel jammer, want het was iedere keer een weer zo'n opsteker als ik merkte dat ik weer iets beter kon of dat iets minder zeer deed. Op zich gaat het met die arm best goed hoor, hij heeft het goed aan wanneer ik toch nog te veel doe, maar ik kan inmiddels het meeste wel weer, zij het nog met beleid. Alleen erop leunen lukt niet, maar volgende de arts moest ik het begin februari ook een half jaar geven om weer echt normaal te worden.

Gisteren was ik samen met mijn man bij mijn hoofdbehandelaar voor gesprek over hoe het nu gaat. De mentale verandering is wel duidelijk en volgens haar kan dit de voorloper zijn van ook fysiek herstel. Durf hier niet al te veel op te hopen, omdat mijn andere behandelaar juist zegt dat ik me niet zo moet richten op het fysieke, omdat dat nou eenmaal een stuk moeilijker beter te krijgen is dan het mentale deel. En zij waarschuwt me ook wel dat het niet zo is dat als ik over een jaar misschien weer loop, dit niet direct betekent dat ik dat ik dan mijn leven zoals het ooit was ook weer terug heb.
Dus probeer ik maar niet te veel met de lange termijn bezig te zijn, maar vooral te genieten van de kleine overwinningen die ik nu behaal. Soms benauwd dat me vreselijk, ik had bijvoorbeeld voor mijn werk en carrière altijd een lange termijn planning in mijn achterhoofd en nu moet ik dat loslaten omdat het gewoon niet eens zeker is dat ik ooit weer kan werken.
Maar goed, in feite weet natuurlijk niemand waar die over een jaar staat, want er kan van alles gebeuren in de tussentijd.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:35

Dat lijkt me ook moeilijk, ben ook een toekomst planner, en als dingen dan anders gaan vind ik dat heel moeilijk, dan raak ik mijn houvast kwijt en dat veroorzaakt paniek! Ik heb een aantal jaar geleden een forse burn-out gehad en kan moeilijk schakelen zeg maar.

Ik slaap ook vaak in de middag even, vanochtend ook weer vroeg wakker geworden van een gierende rugpijn, echt niet leuk meer....

Susanne, hoe gaat het met je knie?

Gisteren erg slecht nieuws gehoord, stalgenootje van mij van 30 jaar oud met uitgezaaid melanoom heeft nu nog maar heel kort te leven. Dat zet je eigen sores toch wel weer in perspectief. Ik baal alleen dat ik nu niet kan helpen met haar paard of naar haar toe kan...

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:41

Dat is echt vreselijk... Geen woorden voor.
Het is rot om iets tegen te komen, waardoor je leven beperkt wordt. Maar weten dat je nog maar kort te leven hebt, dat is echt te erg voor woorden ;(
Sterkte met je stalgenootje Vala ;(

Dreamybol, idd blij zijn met de kleine stapjes vooruit. :(:)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:42

Dat is zeker heftig, Vala! Praktische hulp is misschien niet eens nodig, een vriendelijk woord of mooie kaart kan ook veel steun geven...

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:49

heftig vala :(

en idd dreamybol blij zijn met de stapjes vooruit

ik begin nu toch wel een beetje zenuwen te voelen voor morgen ik hoop zo dat het gaat lukken :( ben zo klaar met ziekenhuizen eigenlijk maarja

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:13

Vala schreef:
Dat lijkt me ook moeilijk, ben ook een toekomst planner, en als dingen dan anders gaan vind ik dat heel moeilijk, dan raak ik mijn houvast kwijt en dat veroorzaakt paniek! Ik heb een aantal jaar geleden een forse burn-out gehad en kan moeilijk schakelen zeg maar.

Ik slaap ook vaak in de middag even, vanochtend ook weer vroeg wakker geworden van een gierende rugpijn, echt niet leuk meer....

Susanne, hoe gaat het met je knie?

Gisteren erg slecht nieuws gehoord, stalgenootje van mij van 30 jaar oud met uitgezaaid melanoom heeft nu nog maar heel kort te leven. Dat zet je eigen sores toch wel weer in perspectief. Ik baal alleen dat ik nu niet kan helpen met haar paard of naar haar toe kan...

Dat is een achternicht van mij, echt heel heftig inderdaad |(

Waarom mag je alleen op je rug slapen dan? Omdat je knie anders in de banden gaat handen ?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:29

Veel sterkte MK! :(:) ;(

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:37

Ook sterkte voor jou, MonteKarlo!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:21

Ik slaap met mijn brace om en op mijn zij doet pijn, dan drukt die brace op mijn binnen knieband. En zonder brace klapt de knie inderdaad te ver door. Krijg als het goed is over 1,5 week een kleinere brace zonder staal dus misschien dat het dan wel weer gaat.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 12:52

Vala/ montekarlo; sterkte met het nieuws dat jullie te horen hebben gekregen.

de 'slaapgeleerden' geloven niet in middagdutjes, maar als je herstellende bent moet je rusten wanneer je lichaam dit aangeeft, dus ik geef jullie groot gelijk! als je te moe bent, lukt het vaak ook niet meer om lekker te kunnen slapen.
@dreamybol; in het begin maak je ook de grootste stappen, van iets niet naar iets wel kunnen is een hele stap he.. Keep up the good work!

vala, ben jij ook al zat van die braces?

maatje: succes morgen, zal aan je denken!

knie gaat niet zoals het zou moeten, lijk wel een maand terug te zijn gegaan in pijn. Gisteren advies gevraagd bij fysio of ik naar de huisarts moest, zij vond dat ik vandaag even met mn eigen fysio moest overleggen, dus dat ga ik vanmiddag dan ook maar doen.
dat ik deze week het grootste deel van de tijd vrijwillig op een stoel heb gezeten is in mijn geval niet echt positief..