Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 01:34

Goed gedaan secrible!
Crossfit vind ik ook altijd wel leuk klinken, maar voorlopig nog wat re hoog gegrepen denk ik, hebben ze ook niet bij onze sportschool volgens mij.

Ik ben 29 en BMI van 19,8 als ik dat een site laat uitrekenen, niet dramatisch dus. Ook nog met maatje 36, maar het zit allemaal net te strak zeg maar.
Ach, hebben we iets om aan te werken :).

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 01:46

Gianti schreef:
omg ik wil dit eens doen :oo :oo

[ Video ]

Wauw gaaf!!
Ik voel een bokt meeting jumping aankomen hihi!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 01:55

Ik ben nu net uit de fundamentals course dus succes secricible!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 02:21

SteffiiY schreef:
Gianti schreef:
omg ik wil dit eens doen :oo :oo

[ Video ]

Wauw gaaf!!
Ik voel een bokt meeting jumping aankomen hihi!

Jaaaa, gaaf *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:51

Renee,
het gaat al een stukje beter. Heb er niet ontzettend veel last meer van, dus dat is fijn. Nu heb ik er wel ook spierpijn in mijn buik bij.. :') Straks toch maar hardlopen!

Ik heb het opgezocht of dat jumping ook in Nederland was, en ik zag het vooral omgeving Noord/Zuid-Holland. Dus wellicht voor de mensen die daar in de buurt wonen?

Verder fijn dat je de sportschool hebt overleefd! :P Komt allemaal goed! Lastig dat je je niet fijn voelt in je eigen lichaam. Ik denk dat jij je gaat focussen op spieren krijgen ipv afvallen? Of zie ik dat verkeerd?

Secricible,
fijn dat je goede cijfers had! Dan mag je zeker trots zijn. :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:55

renee16 schreef:
Goed gedaan secrible!
Crossfit vind ik ook altijd wel leuk klinken, maar voorlopig nog wat re hoog gegrepen denk ik, hebben ze ook niet bij onze sportschool volgens mij.

Ik ben 29 en BMI van 19,8 als ik dat een site laat uitrekenen, niet dramatisch dus. Ook nog met maatje 36, maar het zit allemaal net te strak zeg maar.
Ach, hebben we iets om aan te werken :).

Iedereen kan daar mee beginnen hoor of je nou al fit bent of totaal niet.

Ik denk alleen wel dat het met een BMI van 19,8 érg ongezond is om te focussen op gewichtsverlies. In jouw geval kun je beter focussen op het aanmaken van spieren. Daar wordt je ook strakker van zonder dat je dadelijk met ondergewicht zit te kijken.

Gisteren ook weer crossfit gedaan. PR op deadlift 5RM: 72,5 kg

Daarna nog een WOD. 10' timecap;
4 rondes
10 hang clean (25 kg)
10 sit up
10 lunges
5 burpees

Was klaar in 7:40, maar vond dit ook echt een super leuke WOD:)). Nu heb ik spierpijn haha.. lekker!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:08

Hoe was de fundamental bij jou kiwipitje? Ik dacht dat jij al veel langer crossfit deed!!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:25

secricible schreef:
Hoe was de fundamental bij jou kiwipitje? Ik dacht dat jij al veel langer crossfit deed!!
Nee ben ongeveer 6 weken geleden begonnen :)). Ben bij twee verschillende boxen geweest en de uitleg / uitgebreidheid daarvan was wel verschillend maar fundamentals was in principe elke keer warming up / techniek / korte WOD. Techniek bij veel oefeningen met een PVC buis in plaats van met barbell.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:30

Duude jou fundamentals 6weken? Of is dat omdat je het bij 2 verschillende boxen hebt geprobeerd?
Wij krijgen 2 weken 2 lessen per week en mogen dan WOD's gaan doen. Heel beneiuwd, heb er echt zoveel zin in.
Mijn man was ook zo enthousiast, wilde meteen thuis ook materialen gaan neerzetten om thuis te oefenen dus als de techniek straks er goed in zit gaan we denk ik voor thuis ook wat spul aanschaffen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:53

Nee je krijgt gewoon fundamentals tot je alle belangrijke oefeningen gehad hebt en het onder de knie hebt. Hangt ook af van hoe vaak per week je gaat etc.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:22

Deze tekst help mij zo onwijs goed, dus ik post hem hier even voor de mensen die motivatie nodig hebben ;)

Afbeelding

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:23

Gianti, lijkt me supertof, een lesje Bouncing, maar met die enkel van mij zal dit waarschijnlijk nooit gaan lukken. Maar het ziet er wel echt top uit.

Vrijdag naar de sportschool, ging redelijk met mn rug, maar tijdens de warming up van funxtion ging het mis. Ben uktgestapt, wat cardio gedaan en het circuit gedaan, niet alle oefenjngen, van veel oefeningen deed mn rug echt zeer. Zaterdag kinderfeestje van mn dochter gehad, dus niet naar de gym gegaan. Vanmorgen geen rugpijn dus weer 1,5 uur in de sportschool vermaakt.

Dinsdag eerste pilates les, ben benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:04

Secricible, dat is inderdaad een hele goede motivatie! Regelmatig lees ik ook motivatietopics door en topics met plaatjes, zodat ik meteen weer gemotiveerd wordt. :D
Deze werkt bij mij goed:
Afbeelding

Helaas ging hardlopen niet zo goed. Ik had toch wel last van mijn rug en ik moest al snel naar de wc (en ik was ervoor nog wel gegaan!) -O-
Uiteindelijk 2x 3 minuten hardgelopen en 3x 2 minuten gelopen en toen terug naar huis gefietst. Normaal moet ik 4x 3 minuten hardlopen.

Ook was ik vanochtend plotseling een kilo meer dan de andere dagen. :oo Dinsdag weer eens wegen en dan hopen dat het eraf is...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:16

Mooi motto secricible!!!

Wat jammer dat hardlopen niet fijn ging, volgende keer beter

Dit is momenteel mijn motto beetje :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:18

Inderdaad, dinsdag weer. :D

Hah, die is ook goed! :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:22

Is waarschijnlijk vocht Deetjeuh. Gisteren zout gegeten?

Ik heb net 17,5 km duurloop gedaan dus zo vreten en op de bank liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:27

Kiwipitje, ja, gister en vandaag helaas wel frietjes/gebakken aardappeltjes gegeten. Kan inderdaad daar van komen. :j (Heb helaas niets te zeggen over wat we savonds eten...) Dus vanaf nu maar weer gezond aan de bak! Komende 2 weken mezelf flink op de proef stellen, want het wordt onwijs druk voor school...

Wow, knap hoor! Ging het goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:00

Ik mag morgen eindelijk weer. Ik heb over 2 weekjes tentamenweek dus vrij weinig tijd gehad. 's avonds had ik steeds al afspraken dus ben woensdag avond voor het laatst kunnen gaan. maar volgens mij ben ik iets te enthousiast geweest. heb 3 dagen verschrikkelijk veel pijn aan mijn linkerkuit gehad. steeds als ik eventjes gezeten had, kon ik bijna niet erop staan. traplopen deed pijn etc. maar als ik eenmaal in beweging was ging het wel. Gelukkig is het nu over!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:25

Dit is mijn status op het moment
Afbeelding

Kiwipitje, ik hoef ook niet zo zeer in kilo's af te vallen, gewoon net wat strakker worden dat mijn kleding weer prettig zit, net dat randje over de broek etc.. Ik voel en er gewoon niet fijn bij..

Ik dacht vandaag even lekker te gaan hardlopen en m'n paardje mee te nemen, vond ze een leuk idee. Ze sprong vrolijk naast me haha, maar er waaide me toch iets te veel takken voorbij dat het een klein rondje is gebleven. Morgen weer de sportschool! Lekker binnen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:34

Gister voor het eerst aan de slag geweest met de fitness apparaten samen met begeleiding. Ong 1,5 uur bezig geweest. Pfffffff kon letterlijk m'n bed niet uitkomen van de spierpijn vanochtend hahaha

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:57

Ik heb nog steeds spierpijn van zaterdag. Pff..lesje van vandaag ga ik maar morgen doen. :o

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:57

manzano schreef:
Gister voor het eerst aan de slag geweest met de fitness apparaten samen met begeleiding. Ong 1,5 uur bezig geweest. Pfffffff kon letterlijk m'n bed niet uitkomen van de spierpijn vanochtend hahaha

Goed bezig! Vond je het wel leuk?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:13

Haha tweede dag is spierpijn altijd erger!! Hoop dat Ik deze week tijd heb.. Heb 2 verslagen die JK mort herkansen deze week

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:18

Gianti schreef:
Haha tweede dag is spierpijn altijd erger!! Hoop dat Ik deze week tijd heb.. Heb 2 verslagen die JK mort herkansen deze week

Ik mag hopen dat het niet nog erger wordt, kan amper lopen hahaha.

Nou leuk is een groot woord zullen we maar zeggen haha. Maar als het resultaat gaat geven wordt het vast leuker.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:43

Ik begin nu in spiegel en op weegschaal resultaat te zien, en dat motiveert enorm :D
Vetpercentage en gewicht dalen gestaag, spiermassa stijgt *\o/*