Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spullen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 21:39

Laten we idd ontopic blijven.

Ik kan bovenstaande posten van zwangeren goed begrijpen, maar hoop dat jullie ons ook begrijpen. Het doet al pijn genoeg dat het bij ons niet lukt. Laten we dit topic daar alsjeblieft gewoon aan wijden.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:40

Dames laten we het gezellig houden!! Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook alleen maar gekotst en zwanger eworden dmv iui maar wat dankte ik op m'n blote knietjes dat het eindelijk was gelukt. Heel l*llig en vervelend dat je zo ziek bent maar het is "maar" 9 maanden je wens niet in vervulling zien gaan os de rest van je leven.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:42

Lautje dit berust op een misverstand maar ik heb je een pb gestuurd!

Spullen helemaal met je eens, ik vind het ook echt heel erg dat het bij sommigen niet vanzelfsprekend is. Een vriendin van mij heeft dit meegemaakt en ik weet hoeveel pijn het kan doen. Ik wilde alleen even reageren omdat ik een aantal posts zag die zo generaliserend waren.. voor de rest wil ik niemand de les lezen! Sorry voor evt onduidelijkheid!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 21:48

Dat begrijp ik. En begrijp het heus wel als je een moeilijke zwangerschap hebt, dat je daar wat over kwijt wil, maar ik denk dat ik voor ons allen in dit topic spreek als ik zeg dat we met liefde zouden willen ruilen. En daarom vind ik dit een discussie die hier niet op zijn plaats is.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:59

Moderatoropmerking:
Dames, ik wil hier even met nadruk vragen om het vriendelijk te houden, en vanaf dit bericht niet meer verder te gaan over bovenstaande discussie. Dit kunnen jullie prima per pb oplossen maar niet hier openbaar.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:57

Beetje raar om zo ineens verder te gaan maar we mochten het niet meer hebben over het bovenstaande appels en peren met elkaar vergelijken dus dat doe ik dan ook maar niet haha.

Bedoel je een HSG Caroline-max? Heb je die al eerder gehad?

Ik ben vanmorgen voor een echo geweest en morgen mag ik beginnen met het zeven dagen spuiten van Gonal F. Ben benieuwd hoe ik daar op zal reageren want ik ken alleen Clomid. De spuit Ovitrelle ligt ook alweer klaar dus we kunnen weer. Ik mag me 3 oktober weer melden.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:38

Lennox, hoeveel eenheden moet je spuiten? Ik heb ook altijd Gonal F gehad en vond het veel fijner dan clomid. Het spuiten is even wennen maar als je een hand op je navel legt er daarbuiten spuit valt het mee. Succes!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:44

Ik moet 37,5 spuiten. Ze zeiden inderdaad al dat clomid veel meer bijwerkingen heeft dus ik hoop dat dit voor mij ook fijner gaat zijn :j. Het spuiten zie ik niet zo tegenop gelukkig, dat heb ik vaker moeten doen (ook met trombose). De Ovitrelle zit in net zo'n pen als de Gonal F dat is best fijn. Ik vond het met Pregnyl toch wel een gepruts zelf die spuit prepareren haha. Dan kreeg je dat glas weer niet stuk deed je het wat lomper en vloog weer bijna de ampul uit mijn hand....voor een onhandige prutser als ik werken die pennen beter! :D

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:51

Hahahaha Pregnyl maakte mijn vriend altijd klaar. Alleen hebben ze ooit een foutje gemaakt en dat was dat ze alleen de optreknaald hadden meegegeven. Nou toen deed het behoorlijk zeer. De keer daarop keek ik ook heel vreemd naar het naaldje en zei dat ze die de vorige keer niet had meegegeven. Daar schrokken ze wel van.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:12

Nou ik kan me voorstellen dat prikken met die optreknaald behoorlijk pijnlijk was...respect!! Dat is echt een dikke naald! Mijn betere helft waagt zich maar niet aan het helpen met de spuitjes haha. Het idee alleen al dat ik zelf moet prikken doet hem al bijna flauwvallen..mietje :P.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:58

Pfff heb net weer pregnyl gespoten. Moet er niet aan denken dat te doen met die optreknaald...

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:04

Een HSG inderdaad, heb er al3x een gehad brrr. Maar ja, als het voor een goed doel is misschien wel beter te doen dan voor een diagnose? Ik kijk er nog niet naar uit in ieder geval, en hoop heel harddat het niet nodig zal zijn. Helaas zijn de eerste cystes alweer gesignaleerd grrrrr

Spuiten jullie het zelf of laten jullie partner dat doen?

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:36

Bij mij deed mijn vriend dat. Ik moest er zelf niet aandenken. Nu met de insuline is dat een ander verhaal want die moet ik overdag ook spuiten.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:27

Ik moet 62,5 spuiten deze ronde, moet nog 4 keer iui. Ben wel heel benieuwd of het 1 deze rondes wel lukt.
Ga uit van niet want vorige 4 keer ook niks. Dan is het niet z'n grote terleurstellinh elke maand.

Ik spuit zelf m'n vriend is bang van naalden maar heb Strie vest wel pijnlijk.
Hoe doen jullie dat ?? Want deed eerst m'n buik toen mn benen maar. Dat was zeer pijnlijk dus nu maar weer biik

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:54

Brr, dapper! Mijn man is gewend koeien te spuiten, dus die durft het wel. Maar mocht het zover komen dan doe ik het liever zelf denk ik nu.

Maandag langs de huisarts, want ik heb de hele week al pijn links onderin mijn buik, en ben bang dat daar dus (weer) een grote cyste zit. Toch maar even laten nakijken dus.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:50

Succes!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:18

Ik heb vorig jaar ook een HSG gehad, geen feestje inderdaad (understatement haha) maar toch viel het mij mee. Bij mij was ook alles goed doorgankelijk dat scheelt volgens mij ook. Ze hebben bij contrastvloeistof op oliebasis gebruikt in plaats van de goedkopere variant die op waterbasis is. Dat in verband met een onderzoek dat ze op dit moment doen omdat het vermoeden er is dat het doorspoelen met contrastvloeistof op oliebasis meer kans geeft op zwangerschap. Je hebt daar dan een half jaar profijt van geloof ik. Het heeft mij dus helaas niets gebracht, behalve dat ik weet dat alles goed doorgankelijk is.

Ik spuit zelf, dat is toch prettiger. De pregnyl voelde ik nog wel wat van, kreeg ik ook een blauwe plek van. Ik spuit nu twee dag de Gonal F en daar voel ik echt helemaal niets van. Ik spuit wel in mijn buik, naast mijn navel. Zit spek genoeg haha op de een of andere manier voelt dat ook prettiger dan spuiten in mijn been maar dat heb ik nog nooit gedaan.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:24

Ik heb in mei een HSG gehad en was niet prettig, maar niet extreem pijnlijk. Gisteren weer een IUI poging gehad, dus nu weer twee weken wachten. Heb wel wat last van de pregnyl.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:30

Succes met de wachtweken! Die zijn altijd het lastigst.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:44

Ja pregnyl doet echt pijn idd. Krijg daar altijd al de koude rillingen van als ik erna kijk.

Succes met de twee weken. Dan moet ik naar het zieke huis althans ik hoop eigenlijk niet.
Hsg heb k ook gehad, moet eerlijk zeggen het viel me wel mee alleen toen ze dat kapje gingen doen dat deed gaf wel een steek maar verder weinig van gemerkt

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:24

Weet iemand misschien hier als je hormonen slikt ivm vervroegde overgang dat het normaal is dat je een bloeding krijgt?

Lastige is mijn telefoon laten vallen van de week dus zit zonder en weet de naam van de medicijn niet.
Dus kan ook de huisarts niet bellen, vind niks op google en zit op mijn werk dus kan de naam niet nakijken.

De strip is nog niet klaar maar weet ook eigenlijk niet als de strip op is of ik zo aan een nieuwe strip moet beginnen....stond niks over in de gebruiksaanwijzing weet ik nog.
over bloeding kan ik mij niks herinneren.

Dacht misschien weet iemand het hier.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:43

Van wie heb je deze medicatie gekregen? Neem anders contact op met deze partij of mogelijk met je apotheek voor de naam en eventuele uitleg.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:45

Ja via de gynaecoloog en opgehaald bij de apotheek.

Heb nu geen telefoon om te bellen vandaar het berichtje hier.
Schiet mij niet te binnen dat het volgens mij femoston heet.

Ik ga even googlen weer.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:46

Het is al duidelijk hoort erbij in het begin

http://www.apotheek.nl/medicijnen/estra ... rogesteron

Alleen staat er ook:

•Gebruik dit medicijn niet langer dan 1 of 2 jaar. Als u het langer gebruikt, heeft u meer kans op ernstige bijwerkingen, zoals borstkanker of hartvaatziekten.

Dat heeft niemand mij gezegd....ik denk dat ik dit toch heel veel jaren nog moet slikken?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:16

Hoe is het hier dames?

Ik heb vandaag weer een inseminatie gehad. We gaan de fijne wachtweken dus weer in.