Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

misschien doordat ik 6 weken lang helemaal niet kon kauwen en daardoor al handig werd met andere manieren.
. Ben echt blij als die er uit is. Misschien word ik dan eindelijk geen 16 geschat... Lijk al jong maar met beugel wordt dat versterkt.
over drie weken gaat m'n onderbeugel eruit en over 5 weken de bovenbeugel
kosseh schreef:Whooeeo over een uurje ben ik geen beugelbekie meer![]()
![]()
Hoop dat ik dan geen 16-17 meer lijk.
Maandag de laatste controle gehad.
Ik hoop vooral dat mijn tanden deze keer wel netjes blijven staan, want mijn vorige ortho had het zo vern*kt dat mijn tanden na een paar jaar weer helemaal scheef stonden. En dat rotding heeft me best veel geld gekost
Eline91 schreef:Over 6 weken ben ik beugelloosMaandag de laatste controle gehad.
Ik krijg nog wel een draad achter mijn tanden en een nachtbeugel, maar de slotjes mogen er wel afIk hoop vooral dat mijn tanden deze keer wel netjes blijven staan, want mijn vorige ortho had het zo vern*kt dat mijn tanden na een paar jaar weer helemaal scheef stonden. En dat rotding heeft me best veel geld gekost
En mijn tanden waren niet eens enorm scheef, alleen een melkkiesje was getrokken en dat gat moest dicht.
Rond mijn twaalfde heb ik al een slotjesbeugel gehad, waarna het perfect recht stond. Onder een spalkje geplaatst en voor boven een nachtbeugel gekregen. Helaas zijn toen mijn verstandskiezen doorgekomen en die hebben mijn twee buitenste snijtanden ten opzichte van de twee binnenste weer helemaal naar achter geduwd. Echt doodzonde. Inmiddels zijn alle verstandskiezen eruit en staat er dus eigenlijk niks meer in de weg (behalve de schaamte
) om toch weer opnieuw te gaan beugelen. Heb het er met mijn tandarts (tevens orthodontist) al wel eens snel over gehad en hij had het toen over 6-8 maanden beugelen dus dat valt op zich wel mee. Ik heb 3 januari een afspraak bij hem om de opties en prijzen even wat serieuzer te bespreken. Ben heel benieuwd!