Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happiness91

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:24

wauw mooi loes! ziet er prachtig uit!

Hier mag hij er over 5 weken uit. jippie.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:55

Ohhh Loes wat mooi!!! Echt super resultaat!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:56

mooi Loes! Hier gaat het prima, inmiddels onder er ook bij en zie al wat resultaat. alleen op twee kiezen onder lijmblokjes ivm hoektand die naar binnen staat en dat kauwt echt heel beroerd. ben blij als die er weer af zijn, kan ik weer een stuk meer eten haha maar verder allemaal prima te doen :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:51

Ik betaal 50 euro voor een setje van een week (4 spuitjes). Moet het weer eens doen.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 06:53

Dank jullie wel! :*

Dat lijkt me idd lastig Ilsemarie, maar het is voor een goed doel! :D

Poes, jij bent nu ruim 1.5 jaar aan het beugelen toch? Wanneer heb je voor het laatst gebleekt? En gewoon met bleek van de tandarts?
Er is mij verteld dat ik ongeveer 2/3 jaar vooruit kan met dit setje voor het bleken, genoeg voor een of twee weken achter elkaar een paar x bleken volgens mij en dan moet het genoeg zijn voor 2/3 jaar. Maar ik rook niet, drink geen koffie en geen rode wijn.. dus dat scheelt wel een hoop.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:41

Ik vind 6ma tot 1 jaar dat het goed blijft. Vorig jaar laatst gedaan! Ik drink wel koffie. Ik ben idd anderhalf jaar bezig

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:20

poes schreef:
Ik vind 6ma tot 1 jaar dat het goed blijft. Vorig jaar laatst gedaan! Ik drink wel koffie. Ik ben idd anderhalf jaar bezig

Oke! Dat is wel kort.. maar gelukkig valt €50,- voor het bleekspul goed mee. :j

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:20

Ik heb me hier al eens eerder gemeld, maar vanwege drukte is t toen toch weer wat weg gezakt. Ik ben 27 en twijfel eraan om een beugel te nemen. Ben op intake geweest bij de ortho en weet inmiddels dat ik een klasse 2-2 heb, met een overbeet van max 5 millimeter. Ben altijd al slecht geweest in keuzes maken, dus hier twijfel ik ook enorm aan. T is niet zo dat ik me erg stoor aan m'n gebit, maar ik merk wel dat m'n snijtand toch steeds schever gaat staan met de jaren. Dus ik vraag me wel af, stel ik doe er niks aan waar eindigt t dan? En dan heb ik t nog niet eens over de beugel zelf gehad, ben soms best een mietje haha. T lastige is ook dat er hier maar 1 ortho in de stad zit, dus je kan ook moeilijk ergens een second opinion gaan vragen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:10

Ik ben alleen maar blij ermee, wel invisalign. Ben ook enorm mietje! Wijsheidstanden veel te laat laten trekken.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:52

He Ilsemarie, welkom! Hoe bevalt het inmiddels? Wat zijn dat voor 'extra' blokjes? Ben heel nieuwsgierig..
@ Wow Loes, wat een verschil (heb stiekem even terug gekeken) naar het begin. Ben je inmiddels ook aan het bleken? Merk je resultaat?
@Happiness: Ben je al dagen aan het aftellen? Superfijn dat het er bijna uit mag. Dat gevoel lijkt me prachtig!
@ WillemYntJee: Ik heb ook jaren getwijfeld. Mijn eerste bericht hier komt uit 2014 geloof ik. Ik ben toch blij dat ik ermee begonnen ben. Gelukkig is het tegenwoordig ook steeds 'normaler'.

Ik ben inmiddels 9 weken 'onderweg' met mijn (keramische) bovenbeugel. Vanmorgen is ook de onderkant (gewoon metaal) geplaatst. Het grappige is dat ik mij altijd vreselijk stoorde aan mijn 'kruisende voortanden', daarom heb ik dus ook mijn beugel laten zetten. Maar nu ik vanmorgen de onderkant heb laten plaatsen, zie ik pas hoe enorm scheef dat eigenlijk staat. Het enige voordeel is dat mijn ondertanden grotendeels achter mijn lip wegvallen. _/-\o_

Afbeelding

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:04

@somebody: beneden staat een hoektand naar binnen waardoor ik het slotje eraf zou bijten als ik mijn kiezen op elkaar doe. Nu hebben ze dus als het ware mijn kiezen "opgehoogd" met een lijmblokje (gewoon klodder blauwe lijm) van een halve kies breed, een paar mm hoog op de ena-achterste kies. Kan dus m'n kiezen niet meer op elkaar doen en het slotje er niet meer afbijten. Maar dan kun je potjandorie ook nauwelijks kauwen en dat is toch wel redelijk van essentieel belang met eten haha

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:09

Ilsemarie, al een beetje aan het lijmblokje gewent? Volgens mij gaat dat best snel.
Na mijn operatie kwamen mijn kiezen ook niet meer op elkaar. Maar ik kon zeker wel goed eten :) misschien doordat ik 6 weken lang helemaal niet kon kauwen en daardoor al handig werd met andere manieren.

Hier zitten we in de laatste fase van mijn beugel :D. Ben echt blij als die er uit is. Misschien word ik dan eindelijk geen 16 geschat... Lijk al jong maar met beugel wordt dat versterkt.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:53

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:16

*\o/* *\o/* *\o/* over drie weken gaat m'n onderbeugel eruit en over 5 weken de bovenbeugel *\o/* *\o/* *\o/*

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:04

Whooeeo over een uurje ben ik geen beugelbekie meer *\o/* *\o/*

Hoop dat ik dan geen 16-17 meer lijk.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 13:58

kosseh schreef:
Whooeeo over een uurje ben ik geen beugelbekie meer *\o/* *\o/*

Hoop dat ik dan geen 16-17 meer lijk.

Super zeg! Ik ben benieuwd hoe het voor je voelt om het eruit te halen en de eerste dagen erna.

Gisteren heb ik weer controle gehad, eigenlijk zou dat de laatste controle zijn, maar ik wou toch nog wat puntjes op de i. Ik hoop dat ik begin februari beugelloos ben :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:05

Voelt niet eens raar :p.

Gevoel in mijn lippen is weg/slecht. Dus voel niet zo veel verschil. Met mijn tong voel ik wel verschil, dat is best raar.

Normaal deed ik na het eten altijd een rondje beugel met mijn tong om de stukjes weg te halen. Dat deed ik net ook.... Om erna te denken oja er zit geen beugel meer.

Beter iets langer door gaan met de beugel en alles zo als jij wilt dan eerder er vanaf toch. Succes nog.met de laatste loodjes.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:57

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:47

Nog geen 5 week onderweg... super tevreden! :D weet je weer waar je het voor doet haha

Afbeelding

Van boven niet zo'n goede voor foto maar hoektand zit alweer braaf in de rij haha

Ik moet nog een jaartje ;)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:27

Over 6 weken ben ik beugelloos :D Maandag de laatste controle gehad.

Ik krijg nog wel een draad achter mijn tanden en een nachtbeugel, maar de slotjes mogen er wel af :) Ik hoop vooral dat mijn tanden deze keer wel netjes blijven staan, want mijn vorige ortho had het zo vern*kt dat mijn tanden na een paar jaar weer helemaal scheef stonden. En dat rotding heeft me best veel geld gekost :o

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:31

Eline91 schreef:
Over 6 weken ben ik beugelloos :D Maandag de laatste controle gehad.

Ik krijg nog wel een draad achter mijn tanden en een nachtbeugel, maar de slotjes mogen er wel af :) Ik hoop vooral dat mijn tanden deze keer wel netjes blijven staan, want mijn vorige ortho had het zo vern*kt dat mijn tanden na een paar jaar weer helemaal scheef stonden. En dat rotding heeft me best veel geld gekost :o

Oh dat valt reuze mee hoelang dat je hem hebt gehad of niet?

Ik heb hem dadelijk bijna 3 jaar gehad :) En mijn tanden waren niet eens enorm scheef, alleen een melkkiesje was getrokken en dat gat moest dicht.
Maar soms vraag ik mij wel eens af waarom het zo lang heeft moeten duren. Al heb ik eigenlijk geen last van de beugel, ik ben alleen wel benieuwd naar het resultaat als hij eruit is.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:22

Ik kom hier ook eens om het hoekje kijken :o Rond mijn twaalfde heb ik al een slotjesbeugel gehad, waarna het perfect recht stond. Onder een spalkje geplaatst en voor boven een nachtbeugel gekregen. Helaas zijn toen mijn verstandskiezen doorgekomen en die hebben mijn twee buitenste snijtanden ten opzichte van de twee binnenste weer helemaal naar achter geduwd. Echt doodzonde. Inmiddels zijn alle verstandskiezen eruit en staat er dus eigenlijk niks meer in de weg (behalve de schaamte :') ) om toch weer opnieuw te gaan beugelen. Heb het er met mijn tandarts (tevens orthodontist) al wel eens snel over gehad en hij had het toen over 6-8 maanden beugelen dus dat valt op zich wel mee. Ik heb 3 januari een afspraak bij hem om de opties en prijzen even wat serieuzer te bespreken. Ben heel benieuwd!
Jullie mooie mondjes motiveren wel zeg! Dat wil ik ook (weer) :j

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:11

@targaryen: ik heb precies hetzelfde! (maar nooit spalkje gehad, dus nog meer verschoven..) Niks om je voor te schamen! Ik ben 27 en nu na een paar weken al heel blij dat ik weer een beugel heb, zodra het weer rechter gaat staan weer je direct weer waarom je het doet haha

Het valt mij trouwens op hoeveel mensen helemaal niet zien dat je weer een beugel hebt. Ook mensen die ik wel vaker zie die het gewoon helemaal niet opvalt.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:20

Wauw ilsemarie wat een verschil! Jouw ondertanden staan een beetje hetzelfde als die van mij, mijne staan iets schuiner en over elkaar.
En een aantal waarvan de beugel (bijna) uit mag, gefeliciteerd!
Ik ben wel even benieuwd naar t volgende; ik hoor/lees de meest nare verhalen over alleen nog maar vloeibaar kunnen eten de eerste dagen na t plaatsen/veranderen. Is dat echt zo? Ik zit een beetje met t feit dat ik niet wil dat bijv m'n werk eronder gaat lijden. Best wel drukke baan, dus 'geen tijd' om daar gedoe van t hebben. Hoe is jullie dat vergaan?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:29

Ik vond het bijna altijd reuze meevallen. De paar laatste keren heb ik wel echt last gehad en nam ik zelfs wat paracetamol. Als je het druk hebt kan vloeibaar eten (goede soep) wel makkelijk zijn.