Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Melissaaaaa schreef:Huertecilla schreef:Goed gewicht = BMI.
Goed ruitergewicht = onderin BMI.
Is dit een grap of denk je dit echt?
Rebeccaa schreef:De meerderheid van de mensen is gewoon te dik door verkeerde eetgewoonten en/of bewegingsgewoonten. Daarnaast, waarom zou je je gekwetst voelen? Mensen die te dik zijn doordat het genetisch bepaald is, zijn ook te dik. Ze kunnen er niets aan doen- ja, dat vind ik heel erg sneu voor ze, maar feit ís en blijft dat ze dan alsnog te dik zijn. Iemand van (bijvoorbeeld) 130 kilo met een lengte van 1.70 is gewoon te dik. feit.
Iemand minderwaardig noemen/uitschelden/kleineren omdat ze dik zijn, dát is kwetsend.
eclair98 schreef:Dan komt het minder hard over.
Dus jullie vinden dat ik moet stoppen met paardrijden, een van de paar sporten die ik kan met mijn voeten, omdat ik te dik zou zijn.
NeverGiveUp schreef:niemand vindt dat je moet stoppen met rijden, echt niet.
Huertecilla schreef:NeverGiveUp schreef:niemand vindt dat je moet stoppen met rijden, echt niet.
Hoho, voor mij spreek jij niet.
Ik heb geen mening want geen data, maar zeg dus ook niet dat is vindt dat ze niet tijdelijk moet stoppen in het welzijnsbelang van haar paard.
Ik schrijf wel degelijk dat iemand met onnodig overgewicht zich moet afvragen of rijden wel ethisch verantwoord is.
Ik stap zelf ook niet op mijn paarden tot ik vind dat ik niet onnodig teveel weeg.
Mollig mag dat mode zijn wegens gebrek aan discipline, het is wel gewoon onnodige belastig van een paard en dus onnodige belasting van diens welzijn.
Op het moment ben ik overigens weer keurig op gewicht en loop elke middag met mijn gf om haar te motiveren ook een gezonder gewicht te bereiken en dan weer samen te kunnen paardrijden. Ben ook solidair met ´dieet´. Ga dus wat ónder wat voor mij optimaal is, doch dat is nog steeds binnen gezond en voor de paarden alleen maar prettiger.
Huertecilla schreef:NeverGiveUp schreef:niemand vindt dat je moet stoppen met rijden, echt niet.
Hoho, voor mij spreek jij niet.
Ik heb geen mening want geen data, maar zeg dus ook niet dat is vindt dat ze niet tijdelijk moet stoppen in het welzijnsbelang van haar paard.
Ik schrijf wel degelijk dat iemand met onnodig overgewicht zich moet afvragen of rijden wel ethisch verantwoord is.
Ik stap zelf ook niet op mijn paarden tot ik vind dat ik niet onnodig teveel weeg.
Mollig mag dat mode zijn wegens gebrek aan discipline, het is wel gewoon onnodige belastig van een paard en dus onnodige belasting van diens welzijn.
Op het moment ben ik overigens weer keurig op gewicht en loop elke middag met mijn gf om haar te motiveren ook een gezonder gewicht te bereiken en dan weer samen te kunnen paardrijden. Ben ook solidair met ´dieet´. Ga dus wat ónder wat voor mij optimaal is, doch dat is nog steeds binnen gezond en voor de paarden alleen maar prettiger.
Killyenn schreef:We zien een 'laag spek' juist als ongezond, terwijl dat helemaal niet waar is... Waarom zou een meisje van 16 dat moeten missen? Laat een kind van 16 lekker opgroeien zonder gezeik over zijn of haar uiterlijk, krijg je veel gelukkigere en gezondere volwassenen van. En een realistiache barbie (en preferabel realistische media representation) helpt daar ook bij.
Damned schreef:Lusitana, dus jij vindt iemand van 1m55 en 65 kilo mollig?
Ik denk dat dit juist het probleem is en dat we zo ook vaak naast elkaar praten.
In mijn ogen is dit echt dik.
Ikzelf ben 1m58 en ik weeg 51 kilo en ik vind dit juist goed (mag nog wel wat af zelfs ). Om mijzelf met meer dan 10 kilo extra te zien? Ik zou dan echt wel dik dik zijn.