Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:00

Vind het ook wat weinig evdpanne, hoeveel kcal kom je uit?
Ook niet echt gericht op iemand die sport neem ik aan?

Ik merk bij mezelf dat ik koolhydraten wel echt nodig heb, zonder blijf ik
honger houden en voel ik me echt slapjes :P
Eiwitten probeer ik op min 75 gram per dag te zitten (1.70, 60kg)
Maar daar hoef ik absoluut geen moeite voor te doen, zit daar standaard boven.

Bij kcal tellen trouwens ook niet vergeten mee te nemen waarmee je bakt,
bakboter/olie bevatten ook altijd vrij veel calorieen.

Vanochtend heb ik Killer abs level 3 weer een keer gedaan, wilde snel een workout voor school
doen maar toch iets zwaars dus die leek me wel geschikt :D
's ochtends sporten is niet helemaal mijn ding, maar ondanks dat ging het wel lekker.
Alleen wel een boos broertje (die had later school) en werd wakker door al mijn gespring :P

evdpanne

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:41

Aantal Kcal weet ik zo niet uit mn hoofd.... Heb ik wel nagerekend toen met mn diëtiste.... En weinig valt wel mee hoor ;). Gewoon drie maaltijden op een dag met een tussendoortje.... Alleen in de avond de koolhydraten uit je eten laten, eet dan ook wel wat meer groente en vlees/vis (eiwitten) mag je ook wel meer. Die heb je nodig voor je spieropbouw. En mijn dieet is speciaal op mij aangepast, dus met 2x half uur tot drie kwartier fietsen naar werk en paardrijden/stal uitmesten. Zolang je niet op 'hoog' niveau sport heeft je lichaam niet heel veel meer nodig. Dit is nu om af te vallen, straks als ik op gewicht ben moet ik natuurlijk wel meer eten om op gewicht te blijven ;).

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:44

Net weer ripped gedaan, moet echt weer even aan de slag hoor, voel me beetje fluffy!

Had daarvoor al 40 min hardgelopen, was wel echt helemaal kapot daarna! :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:23

Waarom mag je 's avonds geen koolhydraten eten evdpanne?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:35

Vraag ik me ook af Bhris, dat diëtisten dat nog voorschrijven... :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:35

Typo

In dat ene boek van Amber Albarda stond dat ook. Ik heb het één keer geprobeerd omdat ik een bepaald recept wel leuk vond, en heb me heel de avond als een vraatzuchtig monster gevoeld. Sindsdien kan ik dat boek niet meer uitstaan, en denk ik spontaan: 'Jaja, het zal wel...' :') (Hoe kinderachtig in feite, hihi)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:49

Omdat ik aan het afvallen ben moeten de koolhydraten die ik eet verbrand worden en niet opgeslagen in mn lichaam, mijn ontbijt verbrand ik met fietsen, mn lunch verbrand ik ook met fietsen maar na avondeten doe ik niks meer dus als ik dan koolhydraten eet worden die opgeslagen in mn lichaam maar niet verbrand. Zo is het mee uitgelegd door de diëtiste ;). En moet zeggen het werkt, want waar ik met weight watchers stil stond (toen at ik nog wel 's avonds koolhydraten) val ik nu nog wel af. Het is net dat stapje wat ik extra moest maken....

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:43

Hallo!

Na een week geleden dit topic te hebben ontdekt, heb ik alles vanaf pagina 1 gelezen :). Petje af voor hoe goed jullie elkaar motiveren en hoe ver jullie al zijn met het behalen van je doel.
Ik heb gisteren dag 1 van de 30DayShred gedaan en zojuist dag 2. Hopelijk houd ik het vol, maar ga mijn best doen. Vandaag viel het hartstikke mee ondanks de spierpijn van gisteren.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:44

dus dag 2 beloofd vooruitgang? spierpijn heb ik zeker... nu ga ik denk ik eens het opdrukken tegen de muur proberen, kan ik zelf de kracht bepalen.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:09

Romy, ik zag na een aantal verhalen heel erg tegenop om te beginnen, maar dat viel heel erg mee (of mijn conditie is 100x beter dan ik dacht). Nu was dag 2 wel zwaar, maar minder dan Dag 1, je weet nu wat je te wachten staat. Ik kijk nu positiever naar dag 3.

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:19

Ik kreeg te horen dat het zwaar zou blijven en niet zou wennen.. Het gaat na dag 9 echt zoveel beter! Je went er ontzettend snel aan. Waar ik na 3 dagen amper zelfstandig van het toilet omhoog kon komen heb ik nu bijna geen spierpijn meer na een work out!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:20

ben het wel met je eens.
vandaag met 2 flesjes gedaan, morgen maar wat meer vullen en dat langzaam opgebouwd.
de oefening dat je de gewichten voor je borst moet houden maar staand gedaan en met een hoek van ongeveer 30, meer kan ik helaas echt niet... push ups tegen de muur gedaan en dan niet geheel recht komen enzo en niet de muur om willen duwen ging ook wel goed. laatste oefening heb ik overgeslagen, misschien morgen eens proberen maar nu heb ik mijn borstbeen al genoeg gemarteld _O- ook de oefeningen waar je je armen ( sit ups noem ik die ) achter je hoofd moet houden heb ik gedaan zonder armen in de nek en nog een paar kleine aanpassingen.

zo, mocht er iemand zijn die ook een gebroken borstbeen heeft gehad dan hebben ze er iets aan, voor de rest, sorry voor de woordverspilling _O-

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:46

Ik heb echt verschrikkelijke spierpijn in mijn boven benen ik kan gewoon niet meer hurken..

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:49

Fenneeee schreef:
Ik heb echt verschrikkelijke spierpijn in mijn boven benen ik kan gewoon niet meer hurken..

Probeer maar eens rustig op de wc te gaan zitten .. :')

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:50

dat lukt al niet ik kom echt met moeite de pot af de trap af is ook erg lastig :P

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:53

Vanavond stond NMTZ op de planning maar ben echt moe en geen puf :( Dus ik ga even lekker niksen, misschien dat ik het dan alsnog doe. Moet ook heel veel voor mijn studie doen en merk dat het me echt enorm benauwd allemaal, dus toch maar weer eens langs de studieadviseur.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:03

Pijn is fijn *\%/*
Dan pak je toch een makkelijkere workout ukkie?
Beter dan geen workout

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 21:11

Ja, misschien dat ik wel even die beachbabe pak ofzo. Heb niet zo heel veel keus want mag dus niet springen.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:27

Fenneeee schreef:

Pijn is fijn :Y) hihi.....dan weet je in iedergeval dat je wat gedaan hebt ;)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:49

Die pijn in de benen is alleen de eerste dagen.

Doe nu met level 3 alles op zn moeilijkst, behalve die jumping lunges want die kan ik gewoon niet.
Word wel iets moe tijdens de work out, maar voel het niet meer in spieren. Nog 4 dagen!

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:54

Mizsz_Kitty schreef:
Die pijn in de benen is alleen de eerste dagen.

Doe nu met level 3 alles op zn moeilijkst, behalve die jumping lunges want die kan ik gewoon niet.
Word wel iets moe tijdens de work out, maar voel het niet meer in spieren. Nog 4 dagen!

Ik probeer ook alles op het zwaarst te doen. Enkel push ups niet, gewoon op de knietjes. Ik kan gewoon écht geen normale push up doen -O-

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:04

Ik wil hier ook graag mee beginnen, maar wat is het best? De workout 's ochtends of 's avonds te doen?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:06

Goed gedaan Romy!
En de ergste pijn is met de derde dag inderdaad verdwenen :)

Ukkie: Blogilates heeft ook korte work-outs. Je moet haar wel kunnen verdragen, ze is heel hyper en héél happy, en de work-outs zijn zwaar en repetitief maar kort.

Hmm, ik zat te twijfelen over een rustdag. Langs de andere kant: vandaag zou dag 8 Killer Abs zijn, dus dan nog twee keer en klaar! Dus ik denk dat ik het toch maar ga doen.

Nijntjuh: Wat je zelf verkiest :)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:07

gewone kan ik ook niet, maar in level 3 moet je verplaatsen en dan weer opnieuw opdrukken, dat lukt me wel.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:14

nijnthju schreef:
Ik wil hier ook graag mee beginnen, maar wat is het best? De workout 's ochtends of 's avonds te doen?

Ik doe de workouts het liefst in de ochtend, voor mijn gevoel heeft dat het beste effect op de verbranding voor de rest van de dag. Maar of dat ook echt zo is?!?