Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:08

Robijntjah schreef:
:')

Lekker stigmatiserend zo.
Heerlijk van die psychologen, zou ik graag op bezoek gaan :D

Ik heb stigmatiserend opgezocht maar snap nog steeds niet hoe je het bedoeld, zou je het willen verklaren :o

Anoniem

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:09

Dat er nog steeds wordt gedacht in stereotypes.

Mensen met autisme kijken anderen niet aan, hebben 'tics', zijn emotieloos.

Belachelijk :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:11

Nou gelukkig bij ons niet. Je hebt zoveel verschillende mensen met autisme. De een is wat socialer dan de ander. Net als dat mensen zonder autisme heel erg sociaal kunnen zijn of juist totaal niet.
Ik heb hier iemand met autisme zitten die banketstaaf de oren van je kop en kijkt je constant aan. Het enige waar zij moeite mee heeft is gebrek aan structuur.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:15

hannahaapje schreef:
Safiera schreef:
(meelezer denkt hardop): Risperdal is toch eigenlijk een antipsychoticum?

Hey Safiera, jij ook hier? :P

Vooral omdat de kinderen zo in uiterste zijn. Ze zijn super enthousiast, super verdrietig of super driftig. Een tussenweg is er bijna niet. Ik vind het geweldig om ze vaak in korte tijd erg te zien groeien in hun gedrag en in hun kunnen.

oh dit lijkt over mij te gaan ook al ben ik niet onder de 7 :')

Dan mag ik je vast graag haha! Ze zijn zo puur! Ze kunnen nog niet doen alsof. Ik word gewoon erg blij van hen. :D

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:21

Er wordt inderdaad erg in hokjes gedacht. Inderdaad wordt er gedacht dat "autisten" nooit oogcontact maken, nooit lichamelijk contact willen, altijd fladderen etc.....

Ik heb ooit ook eens een jongetje gehad waarvan iedereen overtuigt was dat hij autisme had. Wij hadden al snel zoiets van dat klopt gewoon niet, er is iets, maar het is zeker geen autisme.
Wat bleek....het kind hoorde gewoon nauwelijks door de troep aan de binnenkant van zijn oren! Hij kreeg buisjes en kind kon na een kleine inloop gewoon naar de basis-school! 8)7

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:31

milou123 schreef:
Mijn huisarts zei dat ik geen autisme kon hebben omdat ik van mensen hield/om mensen gaf. :=

Zilverkenny waarom ben je er zo van overtuigd dat je autisme hebt en waarom wil je zo graag een diagnose?

De reden dat ik graag een diagnose wil: omdat ik dan EINDELIJK een verklaring heb voor dingen. En waarom ik het denk.. ja dat is teveel om zo even te zeggen. Maar ik herken me in zoooooveel dingen, en ik heb ook op internet dingen opgezocht enzo. Als ik erover lees dan herken ik me echt in veel dingen.
En ook eigenlijk juist omdát ik er zo zeker van ben voor mezelf, wil ik wel dat ik een diagnose krijg. Want als ik dan toch niks blijk te hebben... ja dan heb ik ten eerste nog geen verklaring. En ten tweede weet ik dan 100% zeker dat mijn gevoel niet te vertrouwen is (ik heb niet vaak zo'n gevoel als nu.. dus als ik dan een keer echt denk iets zeker te weten, en het klopt dan niet, dan word ik alleen maar nog veel onzekerder dan ik al ben!)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:04

zilverkenny schreef:
De reden dat ik graag een diagnose wil: omdat ik dan EINDELIJK een verklaring heb voor dingen. En waarom ik het denk.. ja dat is teveel om zo even te zeggen. Maar ik herken me in zoooooveel dingen, en ik heb ook op internet dingen opgezocht enzo. Als ik erover lees dan herken ik me echt in veel dingen.
En ook eigenlijk juist omdát ik er zo zeker van ben voor mezelf, wil ik wel dat ik een diagnose krijg. Want als ik dan toch niks blijk te hebben... ja dan heb ik ten eerste nog geen verklaring. En ten tweede weet ik dan 100% zeker dat mijn gevoel niet te vertrouwen is (ik heb niet vaak zo'n gevoel als nu.. dus als ik dan een keer echt denk iets zeker te weten, en het klopt dan niet, dan word ik alleen maar nog veel onzekerder dan ik al ben!)

Precies mijn gevoel... Behalve het laatste stukje: dit is de reden dat ik het nog niet heb laten onderzoeken.. De verwijzing ligt er, nu moet ik nog actie ondernemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 00:19

Ik maak best veel oogcontact. En ben redelijk sociaal , was een drukke dag vandaag ben dood op maar er schijnt een irritant licht mijn kamer in en kan niet slapen. .

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:29

Stomme vakantie! Met vrijwilligerswerk erbij kan ik tenminste weer een paar uur per dag flink doorstappen en als de lessen op stal beginnen heen en weer lopen, rond hangen. Nu heb ik iedere avond filmavond en beweeg ik nauwelijks. :P En ik schrok van mn buik vandaag. Ik ben best aangekomen. Oei oei oei wel nog maar minder dan een maand voordat het fijne gewone leven begint.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 07:43

Ik las net bladeren. Doen jullie dat ook als je heel enthousiast bent?! Ik wel namelijk. Maar de ene periode is het erger als de andere.

Mijn neef heeft trouwens

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 07:44

Ik las net bladeren. Doen jullie dat ook als je heel enthousiast bent?! Ik wel namelijk. Maar de ene periode is het erger als de andere.

Mijn neef heeft trouwens dat hij heel hard in zin handen gaat wrijven.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 07:45

Gefeliciteerd ladybird! :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 07:49

Dank jee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:59

Van harte ladybird!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 19:42

Dank je wel!! :*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:47

Gefeliciteert ladybird!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:49

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:50

Ladybird schreef:

Bladeren lezen als ik heel enthousiast ben?

Uh, nee. :D
Hoe zich dat uit, dat ligt eraan waar ik ben/wat het is etc.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:55

Ladybird schreef:

Ja helaas wel, alleen probeer ik het zo min mogelijk te doen anders sta ik voor schut :') Maar soms denk je er niet bij na.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:13

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1360003

Over Gijs (van de reclame van Sire, de man met autisme.
Het gaat over zijn autisme (de buurt gaat bij hem op bezoek, want ze kennen hem niet etc).
En waar hij tegenaanliep in de boeken, namelijk dat ze zeggen dat autisten niks kunnen, en hij heeft laten zien dat het anders is, dat hij gewoon midden in de maatschappij staat maar wel tegen dingen aan loopt, maar dat het niet erg is, hij is een onderdeel van de maatschappij.
Echt top!
Laatst bijgewerkt door milou123 op 11-08-13 23:20, in het totaal 2 keer bewerkt

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:16

Waar gaat die aflevering over?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:18

Mm, stond er blijkbaar niet bij.
Nu wel. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:22

Gijs ga ik in de toekomst mee samenwerken als het goed is :)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:23

Leuk!
In welke zin?
Ik zou best eens in contact komen met hem, gezien ik zelf ook lezingen geef etc.
Vanuit mijn bedrijf gezien interessant, maar als mens ook zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:26

In mijn werkveld. Hij werkt vrijwillig als ervaringsdeskundige, ik beroepsmatig :)