Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mowgli7 schreef:Ik durf niet meer naar een andere dokter te gaan.
Had het in het ziekenhuis aangegeven maar die arts ging helemaal te keer.
Stichting b12 zijn geen artsen en die weten het niet, je moet naar de echte dokters luisteren.
En ik zeg je dat je niks heb. De waarde is goed, vanaf 125 kan je eventueel iets tegen krijgen maar nu niks en als je ons niet gelooft moet je ook niet naar doktoren gaan.
Dus ik laat het er maar bij zitten tot dat het zo erg verlaagd is dat het nodig is..
Glossi schreef:B12 tekort
De behandeling van een B12 tekort bestaat uit injecties. Het is belangrijk om een goeie opstartdosis te krijgen. De opstartdosis is 10 injecties in 5 tot 10 weken. Daarna kun je bij neurologische klachten door gaan met 1 tot 2 injecties per week gedurende bijv. 2 jaar. Ook bij te weinig resultaat kan er door gegaan worden met 1x per week een injectie om het daarna rustig af te bouwen tot je geen klachten meer hebt. Daarna kun je overgaan naar 1x per maand/of 2 maand 1 injectie.
Wanneer beginnen de injecties te werken? De een zal na 1 injectie al verbetering vernemen, de ander pas na een aantal injecties. Dit zal ook van je tekort af hangen. Als je al jaren lang een tekort hebt kun je er niet vanuit gaan dat je lichaam na 1 injecties al helemaal is hersteld. Je lichaam zal daar tijd voor nodig hebben. Het kan tot ongeveer 15 injecties duren voor je verbetering merkt. Mocht je na 15 injecties nog niet verbetering vernemen is het verstandig om een aanvullend onderzoek te doen naar folium, ferritine en B6. Als een tekort aan een of meerdere van deze vitaminen/mineralen hebt is de werking van de B12 injecties beperkt.
Daphne__ schreef:Mijn moeder had het nog nooit gedaan toen ze mij voor de 1e keer ging prikkenIn het begin deed mijn zus het, die prikte alijd paarden, dus wou ze mij ook wel doen (
). Maar mijn zus vond dat ik teveel zeurde (Ja, ik ben er klaar voor... NEEEEE, wacht nog heel even!
) en mijn moeder leek het wel leuk om eens te proberen, dus vanaf dat moment prikt zij me
Ik heb zelf wel geleerd IM te prikken, dus kon wel zeggen hoe ze het moest doen.
Binnenkort wil ik weer beginnen met oefenen om het zelf te doen... Weet hoe het moet, maar krijg de naald niet in mijn been, automatisch stop ik voor hij mijn been in gaatMet de assistent wel eens samen de naald erin gedaan en dan kan ik het verder zelf wel, maarja als ik dan toch hulp nodig heb, dan laat ik het liever doen.
Of de blauwe plekken door het tekort komen... Ik weet het niet. Ik prik al meer dan 4 jaar en zo erg als nu, heb ik het nog nooit gehad. Heb ook al een poosje bijna elke avond verhoging (38), wou een poosje afwachten of het vanzelf over ging, maar ga nou wel een afspraak maken bij de huisarts.