Bokkers met eetstoornissen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SaZ

Re: Bokkers met eetstoornissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:42

Thanks meiden :) Nu je het zo opnoemt, heeft de ES misschien toch best wel wat invloed op mijn leven, ook al zie ik dat heel vaak niet zo erg. Ik zal eens een lijstje maken met al die dingen, hopelijk werkt dat wat beter als motivatie :)

Ben nu net terug van therapie en zie erg op tegen deze week := Ik moet stoppen met compenseren en een volwaardige voedingslijst gaan eten. Daarnaast moet ik een 'time-out' van 30 minuten inlassen als ik braakdrang heb, in de hoop dat de drang vermindert binnen die 30 minuten en ik het braken kan laten. Ik ben nu echt enorm bang om heel veel aan te komen :=
Ook moet ik het wegen gaan afbouwen naar maximaal eens per week. Deze week mag ik nog maar om de dag wegen (i.p.v. iedere dag). Ik vind het nu nog allemaal heel eng, moet ik eerlijjk zeggen :=

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:36

SaZ schreef:
Thanks meiden :) Nu je het zo opnoemt, heeft de ES misschien toch best wel wat invloed op mijn leven, ook al zie ik dat heel vaak niet zo erg. Ik zal eens een lijstje maken met al die dingen, hopelijk werkt dat wat beter als motivatie :)

Ben nu net terug van therapie en zie erg op tegen deze week := Ik moet stoppen met compenseren en een volwaardige voedingslijst gaan eten. Daarnaast moet ik een 'time-out' van 30 minuten inlassen als ik braakdrang heb, in de hoop dat de drang vermindert binnen die 30 minuten en ik het braken kan laten. Ik ben nu echt enorm bang om heel veel aan te komen :=
Ook moet ik het wegen gaan afbouwen naar maximaal eens per week. Deze week mag ik nog maar om de dag wegen (i.p.v. iedere dag). Ik vind het nu nog allemaal heel eng, moet ik eerlijjk zeggen :=

Jeetje dat snap ik! Maar niet iedere dag wegen geeft mij heel veel rust. Dan hoef ik me er niet iedere dag druk om te maken :D Heb je ook een plan wat je die 30 minuten gaat doen qua afleiding?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:00

Ben net gebeld, en heb woensdag het eerste gesprek... Zorgde er gelijk voor dat ik net compleet de mist in ging. :\

Saz: Misschien dat het je idd rust geeft. :j Maar ik snap je angst heel goed hoor!
Dani: Ja dat weet ik wel zeker. Ik wil gewoon mijn leven terug...

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:45

Jamie: Nee, ik heb nog niet echt een plan voor die tussenliggende 30 minuten. Zal er eens over na gaan denken, want om nou te gaan zitten wachten tot die 30 minuten voorbij zijn, schiet ook niet heel erg op :')
Ik denk dat het minder wegen uiteindelijk ook wel wat rust zal geven, maar op het moment zorgt het vooral voor paniek, omdat ik voor mijn gevoel ineens een heleboel controle kwijtraak :\

Wat fijn dat je woensdag al terecht kunt, Cheetahfan! Heel logisch wel dat je daar een beetje van slag door raakt :j Hoe denk je er nu over na een nachtje erover geslapen te hebben? :)

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:19

pff even zagen, ik was deze week dus niet aangekomen, dus nu zit mijn vader er weer heel sterk over te denken om me op te laten nemen ;( en ik doe zo mijn best :') Nu dus nog maar weer extra eten, want een opname wil ik gewoon echt niet weer meemaken.

sorry voor de egopost

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:41

Maar hoe komt het dat je niet voldoende aankomt? Doe je te veel? Eetlijst nog te klein? Waar zijn dingen te winnen voor je?
Ik begrijp dat je geen opname wil, maar misschien kan het je wel weer even op weg helpen... En het neemt niets weg van het feit dat je je best doet!

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:39

Hmm ik weet niet, ik volg dezelfde eetlijst als eerst, maar ik merk wel dat school veel energie kost. Ik ga iig proberen de schade weer wat in te halen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:10

Ja dat klopt, dat had ik toen ook.. Ik kon ook niet op gewicht blijven met school erbij. Maar ik deed ook niet heel erg mijn best, dat moet ik ook weer eerlijk zeggen. Wat heb je bedacht om bij te gaan eten?

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:54

In ieder geval vol beleg, dat zijn makkelijke kcals, en verder tussendoor extra nootjes/kruidnootjes eten en drinken met kcal proberen, ik weet dat het nodig is maar de angst om nu in eens veel aan te komen blijft wel erg hangen, maargoed ooit moet het er toch aan, dus dan beter zo snel mogelijk

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 01:02

Goed zo Jamie, je klinkt echt heel gemotiveerd, dat is erg belangrijk. Probeer inderdaad misschien iets van noten ofzo, dat zijn relatief gezonde, makkelijk 'erbij' te eten calorieën :) En egoposts mogen uiteraard hoor!

Ik ben inmiddels weer twee dagen eetbuivrij :D Ik merk wel dat ik het heel lastig vind om op stage de tijd te vinden om me aan mijn eetlijst te houden. Ik loop mee met artsen en eet dus wanneer zij eten. Dat is vaak heel onregelmatig en haastig. Zo at ik vandaag mijn tussendoortje netjes om 10.15 uur, maar vervolgens gingen we om 14.15 uur pas lunchen en was ik om 18.15 uur pas klaar. Ik heb toen nog maar mijn tweede tussendoortje genomen. Gelukkig aten we pas om 19.30 uur, maar echt handig is het niet...
Zijn er mensen die ook tegen dit soort problemen aan lopen?

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 09:34

SaZ schreef:
Goed zo Jamie, je klinkt echt heel gemotiveerd, dat is erg belangrijk. Probeer inderdaad misschien iets van noten ofzo, dat zijn relatief gezonde, makkelijk 'erbij' te eten calorieën :) En egoposts mogen uiteraard hoor!

Ik ben inmiddels weer twee dagen eetbuivrij :D Ik merk wel dat ik het heel lastig vind om op stage de tijd te vinden om me aan mijn eetlijst te houden. Ik loop mee met artsen en eet dus wanneer zij eten. Dat is vaak heel onregelmatig en haastig. Zo at ik vandaag mijn tussendoortje netjes om 10.15 uur, maar vervolgens gingen we om 14.15 uur pas lunchen en was ik om 18.15 uur pas klaar. Ik heb toen nog maar mijn tweede tussendoortje genomen. Gelukkig aten we pas om 19.30 uur, maar echt handig is het niet...
Zijn er mensen die ook tegen dit soort problemen aan lopen?

Ja, met school wel eens, dan past al mijn eten niet in mijn bakje, dan doe ik bijvoorbeeld in de kleine pauze alvast 1 van mijn boterhammen opeten. Dan de rest van de boterhammen en fruit in de grote pauze. En als ik dan thuis kom heb ik mijn ochtend td wel gemist, maar dan neem ik meestal in de middag iets wat hetzelfde kcals heeft als mijn ochtend en middag td samen. Misschien is dat wat? :D

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:54

Ik zal het eens met mijn psycholoog overleggen, thanks :) Punt bij mij is alleen niet zozeer de kCal, maar meer het ritme en regelmaat in mijn voedingspatroon krijgen.
Ik moet woensdag weer naar de psych, dan zal ik haar eens vragen wat ik het beste kan doen in zo'n geval.

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:13

SaZ schreef:
Ik zal het eens met mijn psycholoog overleggen, thanks :) Punt bij mij is alleen niet zozeer de kCal, maar meer het ritme en regelmaat in mijn voedingspatroon krijgen.
Ik moet woensdag weer naar de psych, dan zal ik haar eens vragen wat ik het beste kan doen in zo'n geval.

Ah, dat wist ik niet. Als het met ritme te maken heeft lijkt mij dat ook lastig idd.

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:26

Bij mij gaat het er vooral om dat ik overdag niet te weinig eet, in de hoop dat de eetbuien dan vanzelf verdwijnen. Dus ergens heeft het wel een beetje met kCal te maken, maar vooral ook met regelmatig eten en geen maaltijden overslaan enzo.
Maar thanks voor de tip, ben benieuwd wat de psych er woensdag van zegt :)

Hoe gaat het met jou vandaag? :)

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:32

SaZ schreef:
Bij mij gaat het er vooral om dat ik overdag niet te weinig eet, in de hoop dat de eetbuien dan vanzelf verdwijnen. Dus ergens heeft het wel een beetje met kCal te maken, maar vooral ook met regelmatig eten en geen maaltijden overslaan enzo.
Maar thanks voor de tip, ben benieuwd wat de psych er woensdag van zegt :)

Hoe gaat het met jou vandaag? :)

Beter, ik ben nu cake aan het bakken, als ochtend td. Maar was een beetje laat begonnen dus ik had al honger toen hij net in de oven stond. Heb toen een bak volle yoghurt genomen als ''extra'' . En zo ga ik ook nog gewoon die cake nemen. Dus ik ben bezig met extra eten. :D Hoe moeilijk ook, ik houd voor ogen dat ik geen opname wil, dus dan maar extra eten.

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:41

Goed bezig! Je mag trots zijn op jezelf! +:)+

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:21

Jullie zijn goed bezig meiden! Toppers!

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:22

Merci! Vandaag m'n eerste gesprek bij de ruyterstee, ben best wel een beetje zenuwachtig :o .

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:09

Oei te laat waarschijnlijk, maar sterkte!
Of anders: hoe ging het?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:33

Goed bezig Jamieblont! :D Hoe ging het vandaag? Waarom moest je eigenlijk naar het gesprek, heb dat een beetje gemist. :o

Ik moet zometeen een vragenlijst laten invullen door een docent/mentor om mee te nemen naar mijn eerste gesprek. Ik moet het nu dus ook vertellen... Ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken en ben echt panisch nu. :=

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:05

Cheetahfan schreef:
Goed bezig Jamieblont! :D Hoe ging het vandaag? Waarom moest je eigenlijk naar het gesprek, heb dat een beetje gemist. :o

Ik moet zometeen een vragenlijst laten invullen door een docent/mentor om mee te nemen naar mijn eerste gesprek. Ik moet het nu dus ook vertellen... Ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken en ben echt panisch nu. :=

Snap ik, ik vond het ook lastig, maar ik heb geprobeerd zo zakelijk mogelijk te zijn en gewoon in grote lijnen
te vertellen over hoe en wat. :D

Het gesprek was goed, een soort kennismakingsgesprek met mijn hoofdbehandelaar. We hebben nog
even naar mijn doelen gekeken, en nog wat gepraat over bij welk gewicht ik rustig aan weer mag
dansen en tennissen enzo. Dus vooral praktische dingetjes. :D Vanaf volgende week heb ik dan iedere
week een gesprekje met haar, en in oktober start dan mijn groepstherapie. Oja, en donderdag nog een gesprekje
met de diëtiste. :)

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:15

Fijn dat het gesprek je meeviel, Jamie! Heb je er vertrouwen in? Denk je dat je het een beetje zal kunnen vinden met je behandelaar? :)

Cheetahfan, heb je de vragenlijst laten invullen? Wat zei je mentor?

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:40

@cheetahfan, hoe ging het bij je mentor? Viel het mee?

@saZ Ja, ik denk het wel :) Hebben jullie trouwens ervaring met enorme honger?
Ik word er echt he-le-maal gek van. Ik eet per dag minimaal 8 boterhammen, 2 td's soep, groot bord avondeten,
toetje en 3 stuks fruit. En ik blijf maar honger houden. Vandaag heb ik zelfs een hele komkommer extra gegeten
en ik blijf maar honger houden, ik wil best extra eten, maar ik eet al zoveel en eigenlijk durf ik dan niet.
Ik heb net van ellende maar 2 tassen thee gedronken, maar het helpt niet. 8)7

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:10

Ja het ging opzich wel. :) Hij had niet veel tijd dus hij wil nog een keer een gesprek. Meeh. :\

Jamie: Kan het niet zo zijn dat je lichaam aan het 'herstellen' is? Omdat je het dus heel lang tekort gedaan hebt, en het nu moet wennen? Het lijkt me iig wel lastig. Ik zou het gewoon even een paar dagen aankijken. Misschien stabiliseert het nog
:)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:34

Wat is iedereen goed bezig hier. Toppie _/-\o_