Ben nu net terug van therapie en zie erg op tegen deze week

Ook moet ik het wegen gaan afbouwen naar maximaal eens per week. Deze week mag ik nog maar om de dag wegen (i.p.v. iedere dag). Ik vind het nu nog allemaal heel eng, moet ik eerlijjk zeggen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SaZ schreef:Thanks meidenNu je het zo opnoemt, heeft de ES misschien toch best wel wat invloed op mijn leven, ook al zie ik dat heel vaak niet zo erg. Ik zal eens een lijstje maken met al die dingen, hopelijk werkt dat wat beter als motivatie
Ben nu net terug van therapie en zie erg op tegen deze weekIk moet stoppen met compenseren en een volwaardige voedingslijst gaan eten. Daarnaast moet ik een 'time-out' van 30 minuten inlassen als ik braakdrang heb, in de hoop dat de drang vermindert binnen die 30 minuten en ik het braken kan laten. Ik ben nu echt enorm bang om heel veel aan te komen
Ook moet ik het wegen gaan afbouwen naar maximaal eens per week. Deze week mag ik nog maar om de dag wegen (i.p.v. iedere dag). Ik vind het nu nog allemaal heel eng, moet ik eerlijjk zeggen
SaZ schreef:Goed zo Jamie, je klinkt echt heel gemotiveerd, dat is erg belangrijk. Probeer inderdaad misschien iets van noten ofzo, dat zijn relatief gezonde, makkelijk 'erbij' te eten calorieënEn egoposts mogen uiteraard hoor!
Ik ben inmiddels weer twee dagen eetbuivrijIk merk wel dat ik het heel lastig vind om op stage de tijd te vinden om me aan mijn eetlijst te houden. Ik loop mee met artsen en eet dus wanneer zij eten. Dat is vaak heel onregelmatig en haastig. Zo at ik vandaag mijn tussendoortje netjes om 10.15 uur, maar vervolgens gingen we om 14.15 uur pas lunchen en was ik om 18.15 uur pas klaar. Ik heb toen nog maar mijn tweede tussendoortje genomen. Gelukkig aten we pas om 19.30 uur, maar echt handig is het niet...
Zijn er mensen die ook tegen dit soort problemen aan lopen?
SaZ schreef:Ik zal het eens met mijn psycholoog overleggen, thanksPunt bij mij is alleen niet zozeer de kCal, maar meer het ritme en regelmaat in mijn voedingspatroon krijgen.
Ik moet woensdag weer naar de psych, dan zal ik haar eens vragen wat ik het beste kan doen in zo'n geval.
SaZ schreef:Bij mij gaat het er vooral om dat ik overdag niet te weinig eet, in de hoop dat de eetbuien dan vanzelf verdwijnen. Dus ergens heeft het wel een beetje met kCal te maken, maar vooral ook met regelmatig eten en geen maaltijden overslaan enzo.
Maar thanks voor de tip, ben benieuwd wat de psych er woensdag van zegt
Hoe gaat het met jou vandaag?
Cheetahfan schreef:Goed bezig Jamieblont!Hoe ging het vandaag? Waarom moest je eigenlijk naar het gesprek, heb dat een beetje gemist.
Ik moet zometeen een vragenlijst laten invullen door een docent/mentor om mee te nemen naar mijn eerste gesprek. Ik moet het nu dus ook vertellen... Ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken en ben echt panisch nu.