Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:36

Zo mooi, dat is echt een vervelende oefening ja!!

Ik vind trouwens dat hij zowiezo veel voor de bovenarmen doet, dat is ook waar ik het bij mij het snelst zag. Al die sprongen met je armen omhoog, de ski jump met je armen naar voren en naar achter en ook dat touwklimmen bijvoorbeeld..

sax89

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:13

Mountain climber idd die ziet er heel makkelijk uit tot je hem correct uitvoert.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:15

Hij doet pijn :'). Heb dat echt een vervelende oefening gevonden, vanaf het begin al.
Eigenlijk zijn ze allemaal vrij vervelend hahaha!

Enige die ik nooit zo goed snap is die mummy kick.. Die doe ik volgens mij echt verkeerd, want daarvan kom ik altidj tot rust en op adem :=

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:45

Yv bij die mummy kick moet je goed opletten dat je rug en je nek recht zijn. Je moet tussen je kin en je borst een volle vuist kunnen plaatsen. Armen op 90 graden en dan ga je het voelen!

Had eerst het zelfde idee tot ik even oplette toen shaun het uit ging leggen aan een man achteraan in de groep. Volgens mij bij cardio power. Of plyo.

Heb net pure cardio gedaan. Ben kapot!
Moet alleen goed opletten dat ik mn rug beter gebruik. Bij de frog jumps schoot het in mn stuitje.....

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:04

Oh, ik zal eens kijken, bedankt!
Al moet ik weer opnieuw beginnen hoor :=

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:10

Yes!
T25 cardio gedaan!
Nu motivatie zoeken om morgen dag 2 te volbrengen!

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:46

Jawel volbracht!
Nog iemand die voor de kerstdagen begonnen is?

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 08:07

Doe nu 30 day shred maar zou hierna insanity wel willen proberen! Vanaf nu ga ik dus maar eens meelezen hier :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:08

Ik ga vandaag ook beginnen, maar niet 6x in de week. Dat ga ik niet redden ivm andere sporten. Ik ga het 3-4 dagen in de week doen.

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:02

Lieke, hier idem!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:25

Leuk dat er nog mensen actief zijn in dit topic, ook anderen nog bezig met Insanity op dit moment? Zag dat de meeste reacties wel van lang geleden zijn.
Gister de fittest gedaan. Vond het tijdens de oefeningen wel heel zwaar, maar gelukkig kreeg je wel genoeg tijd om te herstellen elke keer.
Weet iemand of je ergens kan zien of het normaal, slecht of goed is wat je doet tijdens de fittest?
Mijn eerste test:
Swich Kicks: Raakte de tel kwijt
Power jacks: 66
Power Knees: 89
Power Jumps: 26 (deze vond ik echt heel zwaar)
Globe Jumps: 8,5
Suicide Jumps: 16
Push up Jacks: 15
Low plank Oblique: 44

Vandaag even niet, heb hardgelopen en ga nog klimmen. Morgen begin ik met de eerste workout, ben benieuwd!
Ik had trouwens eerst een verkeerde workout van Shaun T aangeklikt (fast & furious) die was zo zwaar dat hij het zelf niet eens vol hield, dat belooft wat.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:03

Ik ben weer oefeningen gaan doen!maar nog lang niet klaar voor.
Zit helaas in een rot periode en ben van plan om met het nieuwe jaar weer helemaal te beginnen als ik alle ellende achter me heb!

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:07

Ik ben per vandaag ook weer begonnen, juist omdat ik me teveel richtte op krachttraining en daar weer last van mijn rug van kreeg. Ik denk dat ik daardoor te statisch te werk ging en niet genoeg cardio waar mijn spieren weer los van raken. Dus per vandaag weer ad Insanity. Vorig jaar ook een aantal maanden gedaan, maar dan idd ook op mijn eigen manier zo om de dag. Dit ga ik nu ook doen. Heb vanaf febr t/m aug ongeveer aan Jillian Michaels programma's gedaan en daarna specifieke Kont oefeningen...
Succes allemaal!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:09

Ik wil in het nieuwe jaar weer beginnen! Heb er zin in. Ik begin nu niet omdat ik een paar dagen weg ga volgende week en dus zou ik gelijk niet kunnen. Dus dan maar een weekje later beginnen!
Vind het altijd best heftig maar als je bezig bent geeft het zo'n lekker gevoel :D

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:20

Leuk dat er toch ook nog mensen beginnen!
Ik ben inmiddels een week bezig, heb er 4 workouts opzitten. Moet zeggen dat ik het tot nu toe een erg leuke workout vind. Paar minuten helemaal stuk gaan en dan elke keer als je het graag wilt even rust om opnieuw kapot te gaan. Nu nog een paar dagen en dan ga ik een week naar Frankrijk. Daarna ga ik weer verder.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:20

Hallo. Ik wil weer even wat leven hier in blazen; Ik doe deze workout ook! Het bevalt me best goed. Maar tijdens de kerstdagen is het toch een beetje vervallen. O:)

Ik heb maand 1 afgerond, maar doe maand 1 twee keer aangezien ik het nog steeds niet 100% vol houdt. Ik begin morgen weer met het cardio circuit. Jippie. *\o/*

Vind het wel echt verschil maken, ik ben 2cm van mijn taille afgevallen! En in het begin die spierpijn.... Maar die was na een paar keer helemaal weg! Ik doe cardio abs trouwens wel vaker dan 2 keer per week. Dat is namelijk waar ik het op wil richten. :P

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:40

Ik wil trouwens wel even zeggen dat ik soms echt het idee heb dat ik sommige oefeningen niet correct uitvoer. Soms ontdekt ik zelf hoe het werkt, dan voel ik opeens wel mijn spieren en dan denk ik: Aha! Ik zit er ook mee dat ik niet zo lenig ben, en je moet met de warming-up je ene been naar achter leggen, naar voren bukken en dan dat been naar voor en naar achter doen, ja sorry maar ik kan mijn ene been gewoon met geen mogelijkheid recht houden. En ik kan ook niet recht staan en mijn handen op de grond zetten. Ik hoop dat dat snel gaat komen want ik wil ook gewoon wat leniger worden..

Ook met die ski jumps etc, ik heb gewoon het idee dat ik het niet goed doe. Ik word wel moe, maar dadelijk voer ik het allemaal verkeerd uit?.. Tips :P

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:27

Ja, ik ben ook weer begonnen! Vandaag tweede dag, maar heb even gesmokkeld en net alleen abbs gedaan, omdat ik vandaag al nauwelijks kan lopen en morgen nog een hele dag en nacht door moet :=.
Ben een beetje in de weer met een ex-militair die onwijs sportief is, dus die "pusht" me wel, ideaal :D.
Vorige keer heb ik het niet volgehouden, gok dat het nu wel gaat lukken door hem haha. Voordeeltje :D.

Loveskim, die lenigheid komt vanzelf wel hoor, ofnou ja, de stretch. Ik kan me van vorige keer herinneren dat ik op het begin net zo stijf was als nu met rekken en dat het alleen maar pijn deed. Later ging het stukken beter.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:21

phoe het gaat moeilijk worden om het te gaan doen :( me oplader voor de laptop is er mee gestopt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:07

Ik merk wel dat het steeds beter gaat, maar ik raak er zo ontzettend ontmoedigd van :=

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:09

Loveskim Ik doe het al tijden niet meer maar heb het wel lang gedaan. Ik heb Op een gegeven moment een grote spiegel neergezet en toen zag ik dat ik inderdaad heel wat oefeningen net niet goed deed. Spiegel neerzetten dus!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:18

Bij Plyometric cardio circuit he, vergeet shaun T dan niet tijdens de stretch in het midden van de workout,
de rechte benen strek linksom? :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:44

Geen idee, vind die stretches echt vreselijk :=

Zo, hehe, net eindelijk plyo gedaan. Had wat vertraging omdat ik met oud en nieuw een giga oorlogswond had opgelopen met fietsen en amper op mn been kon staan van de pijn, dus al helemaal niet springen.
Net dus écht van start gegaan: zwaar, maar heerlijk!

Hadden jullie trouwens op fb de commit2fit gezien?
Vriendinnetje had me uitgenodigd voor de challenge en ga meedoen. Nu dus op 1/15.
Ook wel een leuke pagina om vol te houden :)
https://www.facebook.com/events/4430314 ... 1/?fref=ts

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:03

Leuk dat nog meer mensen zijn begonnen!
Ik heb mijn eerste workout na mijn vakantie er ook weer opzitten, morgen Plyo cardio, ik zal eens opletten bij de strech, was me niet eerder opgevallen.

Wbt houding is het misschien slim om eens iemand mee te laten kijken. Sommige oefeningen lukken mij ook echt niet. Bijv bij de strech, een diepe lunge (schrijf je dat zo) krijg ik echt niet voor elkaar, zij doen het allemaal zonder moeite.

Ik ga eens kijken naar de commit2 fit.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:44

3/15 :D
Vannacht kon ik niet slapen dus een zooi buikspieroefeningen via app gedaan en net nog een insanity lesje. Twijfelde omdat ik niet fit ben, maar beter eruit dan erin denk ik dan maar.

Vrijdag komt er hier iemand, die is ook erg fanatiek in sporten, had hem ff gevraagd of hij naar mijn push ups wil kijken, omdat ik die zekersteweten fout doe maar niet weet hoe ik het anders moet doen (kom schuin omhoog, ontlast blijkbaar mn rechterschouder meer). Dus zei al: kleren uit en voordoen, dan zie ik het het best *D :')
Grapje natuurlijk. Hoop dat-ie me met een paar dingetjes wat kan helpen. Dat is wel vervelend, want die tv praat natuurlijk nooit terug.