hypermobiliteits syndroom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:17

Begrijpelijk Vuurneon :j Lijkt me ook nog eens extra vermoeiend met zo'n kleine gup! Dut je dan samen met je baby? Ik vind het ook wel eens lekker om in de middag even een dutje op de bank te doen en dan kruipen de katten zo lekker tegen me aan en dan moet ik na een tijdje echt streng voor mezelf zijn dat ik niet te lang moet blijven liggen :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:31

Meestal wel, in de ochtend slapen wij sowieso altijd samen (dat is mijn dutje om het tot de avond te redden), in de middag ligt hij vaak alleen (zoals nu) en ga ik even op de bank liggen. Maar goed, denk dat ik straks wel even ga slapen nog. Bezoek gehad en ik vind het supertof maar ook heel vermoeiend omdat ik dan redelijk rechtop zit en natuurlijk de koffie rondes. En voor die tijd al zelf moet douchen, kind fles geven en daarna zelf even eten en kind op bed mikken na flesje. Blij dat hij slaapt, bezoek weg is en ik op de bank lig :') ben net zo'n bejaarde haha

MurthulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:38

Ik slaap inderdaad veel later (tussen 4-5) dan de meeste mensen. Ben dan ook pas net wakker. :P t is onhandig, maar t is moeilijk te behandelen en gelukkig moet ik toch niet zoveel, ben volledig afgekeurd dus ik hoef niet optijd op mn werk te zijn oid. En als het echt moet dan overleef ik het ook prima op een nachtje van een paar uur.

VN; snap dat je niet zo happig bent op tramadol, maar als ik jou was zou ik eerder tramadol dan temazepam slikken. Zou gewoon eens met je arts overleggen om het eens te proberen. Voor hetzelfde geld heb je helemaal geen last van suffigheid oid en gaat het dus prima met baby samen. En anders kun je het gebruiken als je man een shift draait. Ik slik in elk geval 10x liever pijnmedicatie dan slaapmedicatie. (Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik onder alle slaapmedicatie gewoon wakker blijf of max 4 uur slaap :=, maar toch)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:43

Als het voor jou werk is dat toch prima Murthul :j Het lijkt me ook gewoon lastig als het niet goed te behandelen is. Komt het bij jou door een omgekeerd dag/nacht ritme of zit er meer achter?

Ik doe altijd keihard mijn best om rond 10 uur in bed te liggen maar val nooit in slaap voor 12 uur. Tussen 12 en 2 spook ik er flink op los (ben al meerdere keren op een slaapkliniek gewezen maar op de een of andere manier durf ik die stap niet te zetten :\ ) en tegen 5/6u val ik in coma. Als ik dan rond 7/8 op moet voel ik me letterlijk dood ziek. Duizelig, slap, misselijk eigenlijk of ik een flinke griep (of kater zeggen anderen :') heb). Ga ik gewoon rond 12-en naar bed dommel ik vaak gewoon lekker in en als ik dan slaap tot een uur of 10/11 word ik redelijk lekker wakker en voel me zelfs enigszins fit. Nu hoef ik er normaal gezien 2x in de week maar rond half 8 uit dat scheelt. Verder probeer ik alles in de middag te plannen :)

MurthulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:50

T is bij mij waarschijnlijk een foutje in mn klokgenen. (Mijn ouders hebben vast gewoon bedacht dat ik in New york moet wonen :)) ) t komt wel vaker voor maar mijn verschuiving is wel vrij extreem. De aanmaak van mijn melatonine begint ook pas rond 3 uur, waar die normaal hoort te beginnen rond 20 uur. Als ik echt heel moe ben slaap ik ook wel een uurtje smiddags of een uurtje rond normale bedtijd, maar daarna ben ik klaarwakker tot mijn eigen bedtijd. Maar dat is dan ook puur slaap uit uitgeput zijn (zonder remslaap) terwijl mijn slaap later eigenlijk vrij normaal is. Ik ben gewoon raar dus. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:51

Hoelang werkt tramadol door? voordeel van temazepam vind ik wel dat ik in de ochtend gelijk weer helder ben. Vond dat van diazepam niet, bleef de hele dag in zo'n wazige wolk hangen met mijn hoofd.

Haha murth, je bent gewoon speciaal <3

MurthulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:55

Dat ligt eraan welke je neemt, je hebt kortwerkende die zo'n 4/5 uur werken en langwerkende die zo'n 8 (of was het noi 12? Lang geleden...) uur werken. Als je er suffig van word (wat de eerste keren waarschijnlijk het geval zal zijn) is bij 9/10 die suffigheid weer over na het uitwerken van de pil. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:03

Toch maar even naar de huisarts als die terug is van vakantie, geen pijnmedicatie (of net 500 Mg paracetamol binnen houden) is niet fijn als ik weer zo'n terugval heb. Volgende week begin ik ook met werken dus ik voel de bui al hangen :=

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:19

Ach Murthul wat is raar, ik vind mensen met quirks altijd leuk :)) Iedereen heeft wel iets toch? Ik beschrijf me zelf ook wel eens als raar, sommige vinden dat ook idd en andere vinden dat weer totaal niet. Sommige mensen tikken gewoon anders :) En sommige ouders hebben soms idd wat anders voor je in de planning :')

Vuurneon, ik krijg bijna altijd langwerkende medicatie als ik iets voorgeschreven krijg (wat dan zo leuk Retard heeft wat dan weer op de lach spieren van mijn omgeving werkt want de Retard krijgt Retard pillen :') ) Maar ik vind dat persoonlijk prettiger omdat ik de bijwerkingen dan als minder heftig ervaar. Ik was van de tramadol eigenlijk helemaal niet zo suf of duf (ik had het zelfs erger bij de eerste keet diclofenac := ) kon alleen op een gegeven moment niet meer plassen :') Maar ik denk dat dat voor iedereen heel persoonlijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:23

Ik vond tramadol ook heel prettig, maar dat mag nu weer niet met mn andere medicijnen dus heb ik weer diclofenac :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 11:55

Anders ga je roze olifantjes zien jans? :P

Wat suf,ik dacht dat ik niet mijn duim tegen mijn pols kon aanleggen maar blijkbaar nooit met links geprobeerd. Ik kan dus met links wel mijn duim tegen mijn pols aanleggen := net als mijn linker pink in een hoek van 90 graden omhoog zwiepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 11:59

Nou ik weet niet wat er dan gebeurd _O- maar de bijsluiter raadt het erg af _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 12:00

Mijn oma zag ooit door de medicatie mannen in de bomen zitten _O-

De tv kon uitblijven want ze had haar entertainment in de boom zitten :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 12:05

Mijn vader verstopte door morfine dr autosleutel steeds in eierdoos :')

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:25

Ik heb (helaas? :') ) nog nooit gekke dingen door medicatie gezien. Wel had ik na de eerste keer amitriptyline dat ik de volgende ochtend een formulier moest invullen en ik dat formulier een week later terug heb gevraagd omdat ik totaal niet meer wist wat ik ingevuld had. Ook ben ik die dag eigenlijk gewoon helemaal kwijt. Ik was er wel.... maar ook weer niet. Ergens in hele andere wereld.

Waren het op z'n minst wel knappe mannen Vuurneon?

Over knappe mannen gesproken... Mijn nieuwe fysio is zo'n lekker ding :~ :~ :~ Na vele jaren bij verschillende medici ben ik gewend om mijn broek uit te zwiepen maar bij hem denk ik iedere keer neeeeeeeeeee en ben ik me pijnlijk bewust van ieder gemist haartje, pukkeltje en putje :') En als hij me dan in vreemde houdingen legt en over me heen buigt (om iets te manipuleren ~~}> ) denk ik Hahlp! :') :+
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fout heb ik hem op FB gezocht en gevonden. A. hij is bezet :\ ;( (ik ook maar toch) en B. hij is zéér slecht in Nederlandse spelling (ik ook maar dan toch), denk aan me (ipv mij) en is (ipv eens) en zéér grofgebekt (denk aan woorden die hier gecensuurd worden).... En daar knapte ik dan toch ietwat op af.... Maar hij is wel heel leuk <3

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:28

Ach kijken mag hihi!!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:34

Toch? :))
Al ben ik verschrikkelijk gemeen want ik plaag mijn vriend er wel vaak mee }> O:)
Maaaaaarrr.... ik moet zo vaak commentaar over andere mooie vrouwelijke exemplaren aanhoren en werkt hij met heren die hun werkdag plezierig houden door elkaar vrouwelijk schoon via de mail te sturen.... Dus iedere keer als hij een mooie dame op tv ziet en het nodig vind daar iets over te zeggen meld ik even dat B (fysio) mij zo heerlijk gemasseerd heeft O:) Heeft vaak het gewenste effect :x Gelukkig weten we van elkaar wie het zegt en dat het niets betekend haha

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:36

Hahahaha herkenbaar. Ik doe mee aan wetenschappelijk onderzoek en my god die jongen is zooo leuk en zie hem 3x per week <<) en mijn vriend is er helemaal mee eens dat we best goed bij elkaar zouden passen :')

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:41

Topperje die vriend van jou, houden!! +:)+ :))
De mijne doet dan zo leuk beledigd en krijgt dan vervolgens een zoentje en zeg ik liefkozend dat ik 's avonds toch altijd weer naast hem in bed kruip :(:)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:35

Haha zeker laat ik niet meer gaan! Veel beter dan zon jaloerze claimer :P

Iemand ervaring met accupuntuur mijn spieren zijn echt extrwwm verkrampt

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:43

Ik heb persoonlijke goeie ervaringen, ik kan er heerlijk van ontspannen :j Helaas is voor mij de eigen bijdrage vaak gewoon te hoog om het regelmatig te doen, vind ik jammer want vind het zalig (behalve in de kleine teen := )

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:52

bowena_84 schreef:
Ik heb persoonlijke goeie ervaringen, ik kan er heerlijk van ontspannen :j Helaas is voor mij de eigen bijdrage vaak gewoon te hoog om het regelmatig te doen, vind ik jammer want vind het zalig (behalve in de kleine teen := )

Mijn nicht is gelukkig gediplomeerdr accupunturist anders wordt idd duur op regelmatige basis!!

10 mei heb ik behandeling.. ben benieuwd! Erger kan het niet

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 03:30

Ik heb ook een leuke fysio O:)
En hij is single zag ik..
Maar ik sta nog tot minstens half juni onder behandeling bij hem.
Dus moet nog even wachten :Y)
Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij mij ook leuk vindt, maarja. Het maakt in ieder geval de pijnlijke behandelingen wel iets beter :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:44

Jaloers! Ik heb een vrouw en ook nog niet eens een knappe :')

Acupunctuur, idee van naaldjes werkt al verkrampend :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:20

Volgrns mij moet je vooral over naalden idee niet veel nadenken :')

Ik denk dat ik mijn studie jaar over ga doen. Heb bijna niets gehaalf en zit nog flink in de knoop met mezelf en hoe ik met alles beste kan omgaan...