Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:02

Als een stap gemiddeld 80 cm is (zou dat?), dan is het 11.200 meter, dus 11 kilometer en 200 meter.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 10:15

Ik heb wel een heel stevige sportbeha van de H&M :j Dat is deze http://www.hm.com/nl/product/06026?article=06026-A
Het leuke van hardlopen vind ik juist ook dat het eigenlijk van alle leeftijden is. In mijn loopgroep op dinsdag ben ik een van de jongsten met mijn 33 jaar :') De leeftijden lopen uiteen van 30 tot 70 jaar ongeveer. Er lopen mensen bij die ouder zijn dan mijn moeder, en reken maar dat die nog veel kilometers maken :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 10:15

Gisteren weer een rondje hard gelopen
Afstand 10.87 km
Duur 01:02:58
Gemiddeld tempo 05:47 min/km
Gemiddelde snelheid 10.36 km/h
Calorieën 720 kcal
Al met al helemaal niet gek :) Maar ik voelde mijn knie wel iets toen ik daarna onder de douche stond. Aangezien mijn schoenen alweer ruim 900 km mee gaan, en ik toch tijd had, ben ik meteen maar naar een hardloopwinkel gegaan voor nieuwe schoenen.
Deze zijn het geworden:
Afbeelding
Ook voor mij dus een ander merk dit keer (ik had asics) maar deze zaten nog nét iets fijner. En gezien de afstanden die ik loop, is comfort toch wel erg belangrijk.
Wel fijn dat deze man bevestigde dat mijn vorige schoenen ook een keuze waren die goed bij mij pasten :)

Zondag staat er trouwens weer een wedstrijdje op het programma, in het dorp waar mijn moeder woont. Kunnen we het meteen combineren met een familiebezoekje :D http://www.hanzesport.nl/32/wedstrijden ... athon.html
Mijn man en ik lopen dan beide de 10km :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 10:27

Die schoenen zien er goed uit :j Moest je ook een looptest doen? Als ik na mijn 27 lessen nog steeds goed gemotiveerd ben dan wil ik ook eens een looptest doen. Eens kijken welke schoenen dan echt bij mij passen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 10:34

Nee, geen looptest gedaan. Wel heb ik vanalles verteld over hoe ver ik loop, over welke ondergronden, of ik klachten heb (normaal gesproken niet dus) en hij heeft mijn oude schoenen uitgebreid bekeken. Die waren mooi gelijkmatig afgesleten, dus dat zegt ook al veel over mijn afwikkeling.
Heel eerlijk gezegd zou ik het een volgende keer zelfs wel aan durven om via internet een paar te bestellen, als deze goed bevallen dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:07

Ja, als je op gegeven moment je eigen tempo en manier van lopen gevonden hebt, waarom niet? Mijn hockey schoenen zou ik ook zo online durven bestellen de volgende keer, wil namelijk nooit meer een ander merk en ook nooit meer een ander type schoen.

Schoenen zien er goed uit Wendy! Leuk kleurtje ook!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:44

Ik heb gister les 22 gelopen, was om 1 of andere reden zwaarder dan normaal.
Liep met een snelheid van 8km per uur :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:55

chocobroodje schreef:
Nouja in vergelijking met megan zijn wij oud vlees :)) Maar in vergelijking met het bejaardentehuis beginnen we pas net te rijpen _O-

Mag ik vragen waarom he naar de revalidatie bent geweest? Hun advies klinkt iig erg logisch :j En netjes dat ze niet gewoon proberen jouw een paar schoenen te verkopen, top!

MISTRAL94 schreef:
Villa ik heb een sporttopje van H&M ik draag deze over mijn sport bh heen mt paardrijden die bevalt goed. Daarnaast heb ik nog een topje maar daarin heb ik nog nooit hard gelopen.

Zeg eh Chocobroodje wat zeg jij nou over oud vlees? >;) :D dat ligt nogal gevoelig hoor gezien wij even oud zijn haha

Ik ben bij runnersworld geweest, goede service daar. Mijn schoenen zijn niet versleten nog maar doordat ze er in de revalidatie zo op hebben lopen hameren dat mijn hardlooptempo omlaag moest heb ik waarschijnlijk te stugge schoenen en zou ik op den duur schoenen moeten hebben met iets minder demping maar een spoelere zool. Doordat het tempo lager is komen te liggen is de afwikkeling van de voet ook veranderd dat zou de klachten kunnen veroorzaken. Maar ze willen eerst dat ik langs de fysio ga die daarbij aangesloten is voordat ik voor andere schoenen kan gaan kijken, ze willen toch eerst uitsluiten dat er niet meer aan de hand is. Vond het duidelijke uitleg en goede service aangezien ik daar zonder schoenen te kopen weer vertrokken ben. De fysio zou mij terug bellen dus even horen hoe of wat.

Nou vooruit dan maar, al weet ik ook niet of ik dat rijpen nou wel wat vind _O-

Ik heb een traject gevolgd voor hartrevalidatie, om weer te leren inspannen bij hartritmestoornissen.
Ik vond het zeker goede service, ze kunnen je inderdaad ook koste wat het kost nieuwe schoenen aansmeren. Ik denk dat ik straks wel nieuwe schoenen ga kopen, ik zit niet weer op blessures te wachten. Maar hij zei ook je kunt ook niet eerder kijken voor andere schoenen dan dit weer goed is.
donderdag ga ik daar naar de fysio toe, eens kijken of ik wat wijzer zal worden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:00

Mooie schoenen heb je gekocht Wendy! Hopen dat je daar veel veel km op kan lopen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:10

Gave schoenen, Wendy! Hopelijk ook weer goed voor 900 km hardloopplezier. :D

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:26

Mooie schoenen Wendy! :j
Zag wat langs komen over snelheid, heb geen idee hoe hard ik/wij lopen. Ik kan het volhouden en kan zingen tijdens het rennen waardoor ik blijkbaar op het goede tempo zit :)
Vanmiddag les 9 gelopen, ging mij in ieder geval gemakkelijk af. Vriend had iets meer moeite :P

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:57

Ik ga zo, als er eindelijk iemand is die mee kan. En geen zin. Tis hopeloos vandaag :P.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:09

vond die laatste vijf min van les 9 wel echt verschrikkelijk ;)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:49

Jaaa ik ben net geweest. Les 12 volgens mij. Ging keigoed :).

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 13:03

MISTRAL94 schreef:

Ik heb een traject gevolgd voor hartrevalidatie, om weer te leren inspannen bij hartritmestoornissen.
Ik vond het zeker goede service, ze kunnen je inderdaad ook koste wat het kost nieuwe schoenen aansmeren. Ik denk dat ik straks wel nieuwe schoenen ga kopen, ik zit niet weer op blessures te wachten. Maar hij zei ook je kunt ook niet eerder kijken voor andere schoenen dan dit weer goed is.
donderdag ga ik daar naar de fysio toe, eens kijken of ik wat wijzer zal worden.

Oei dat klinkt niet prettig! Fijn dat je je nu weer wat beter voelt dan.

Ik heb vandaag les 3 gelopen ik kwam pas na de helft echt in mijn ritme voor die tijd bleef ik maar zoeken en merkte dat ik mijn ademhaling niet lekker onder controle had. Iemand daar nog tips voor?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:04

Alja schreef:
vond die laatste vijf min van les 9 wel echt verschrikkelijk ;)

Bij welke les ben je nu? :)

@chocobroodje: ik merk het heel snel als mijn ademhaling niet goed zit door m'n astma en ga dan heel bewust letten op het feit dat ik rustig inadem en zo lang mogelijk uitadem. Denk dat het bewust worden van je ademhaling al de eerste grote stap is.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:05

vandaag les 10 :)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:06

Succes! Welke versie volg je?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:13

Evy loop ik :)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:13

Ik bedoel de versie 2006 of 2011 :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:30

das een goede, ik denk 2006 maar zeker weten doe ik het niet...

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:33

Ik loop met de versie 2011, wat nogal een verschil maakt. Snapte al niet waarom je de laatste 5 min. zwaar vond :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:46

Is die versie makkelijker dan?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:51

Andere opbouw. Ik ben ook gestart in december met de 2006 versie, maar toen ik later de schema's ging vergelijken na mijn blessure ben ik gestart met de 2011 versie en heb daar op de één of andere manier minder moeite mee. En de muziek is ook vele malen leuker :j

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:56

chocobroodje schreef:
MISTRAL94 schreef:

Oei dat klinkt niet prettig! Fijn dat je je nu weer wat beter voelt dan.

Ik heb vandaag les 3 gelopen ik kwam pas na de helft echt in mijn ritme voor die tijd bleef ik maar zoeken en merkte dat ik mijn ademhaling niet lekker onder controle had. Iemand daar nog tips voor?

Ja helaas zijn de klachten niet over maar dat was ook niet het doel van de revalidatie. Ik moet deze maand weer naar de cardioloog en dan verder kijken wat er gebeuren moet.

Het kan zijn dat je hardlooptempo te hoog ligt, wat je ook kunt proberen om bijvoorbeeld 3 passen hardlopen inademen 4 passen uitademen. Je zult wat moeten spelen met het aantal stappen dat is voor iedereen weer anders.

Maar ik denk dat je tempo wat te hoog ligt, ik liep ook altijd veel te hard en binnen de revalidatie werd er altijd op gehamerd dat je langzaam moet beginnen, zodra je tig km kunt hardlopen kun je aan snelheid gaan werken. Volgens mij staat deze manier los van een gezond persoon of een persoon met een beperking.