mijn probleem is dat ik soms iets te hard mijn best doe om niet te laten zien dat ik ADD heb. Hierdoor willen mensen wel eens zeer negatief reageren als mijn ADD wel komt opspelen en is er dus ook totaal geen begrip voor. Net zoals dat ik bijvoorbeeld telkens hooft schrijf in plaats van hoofd, dit is omdat ik met spellingcorrecties typ maar hooft gewoon word goedgekeurd en dan lees ik daar dus gewoon over heen. Maar je wil niet weten hoe vaak mensen die "fouten" corrigeren en hoe irritant dat voor mij dan is. Ik doe tenminste mijn best om mezelf verstaanbaar te maken, een zin veranderd niet ineens als ik hoofd met een t schrijf. De betekenis blijft hetzelfde, enkel een foutje, wat menselijk is. Ik heb ook "gewoon" dyslexie. Al valt die mate gelukkig nog mee vergeleken met ADD, dus kan er prima mee leven, lees of schrijf dingen alleen wel eens verkeerd, oliebol happens nietwaar?
Maar geen volledige zinnen schrijven, geen leestekens, alinea's etc, ja sorry, dat heeft in mijn ogen helemaal nada nopes met ADD te maken. JUIST als ADD'er wil je wat rust in je tekst hebben, want anders is het helemaal niet leesbaar. Als iemand een topic opent met 1 fiets grote lap tekst zonder rust pauzes neem ik niet eens de moeite om het te lezen want dat kan ik gewoonweg niet. Die concentratie kan ik dan niet bij mezelf opbrengen, dat kunnen niet-ADD'ers niet eens bij zo'n eindeloze tekst

rust heb je nodig voor de geest, je moet een begin en een eind zien en daar naar toe kunnen lezen.
Verder kan ik prima banketstaaf, geen problemen mee