In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:36

Goedemorgen allemaal,

@ Jorine, hoe is je weekend geweest? Heb je je goed kunnen inhouden?

@ Miss Blimm, oh wat vervelend als je zo'n inzinking hebt op je werk! Weten ze daar dat je het zo moeilijk hebt? Heb je ook steun op je werk?
Wel knap dat je uberhaupt gaat werken, respect hoor!
Wat jij hebt met de AD, dat heb ik ook. Ben er echt vreselijk op tegen, maar zoals het nu gaat, gaat het gewoon niet. Moet wel voor mijn kind kunnen zorgen en niet alleen een huilend wrak zijn waar zij voor moet zorgen, dus dan maar aan de pilletjes he...

@ Sammy, jeetje meid, wat hang jij je beslissingen op aan ons en aan de buurvrouw! Allemaal mensen die er geen verstand van hebben en zelf in de knoei zitten... Niet bepaald mensen die jou gaan vertellen wat voor jou het beste is. We kunnen misschien vertellen wat onszelf helpt, maar een diagnose en een oplossing kunnen we je niet geven, daar moet je echt voor naar mensen die er meer verstand van hebben.
Geniet van je vakantie!

@ Nicoletjee, wat een enorm goed nieuws! Ook wel eens fijn in dit topic :)

Ik ben weer terug van mijn vriendinnetje en familie, mezelf weer goed tegen gekomen en er helemaal doorheen gezeten na een paar rotopmerkingen van mijn zus. Huilend en trillend naar het huis van mijn vriendin gereden terwijl dochtertje van 6 me dan probeert te troosten. Dat zijn de momenten dat ik goed inzie hoe slecht het met me gaat...
Gelukkig is vriendinnetje zelf psych en hebben we 2 uur lang thee gedronken. Alles in mij trilde, ieder spier, iedere vezel en ik was compleet op. De Zondag wel lekker gaat uitwaaien op het strand en veel gepraat.
Ook een paar tips en dingen die ik echt moet gaan doen om weer beter te worden. Zoals heel simpel... ontbijten.
En juist 's ochtends naar buiten en in de zon. Zorgen dat mijn goede momenten niet meer 's avonds laat zijn, maar meer overdag.
Dus... nu een rondje paardrijden in het mooie weer, ookal heb ik zin om te huilen en te slaan nu.
Vandaag ook mijn dosis AD verhoogd, ben aan het opbouwen en hoop dat ik er snel wat van ga merken :)

_Jorine

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:14

@ Mindfull: mwa, het ging opzich wel maar ik had wel ietsjes teveel gedronken weer.

Nu gaat het totaal niet, voel me verward en angstig en heb suicidale gedachtes. Geen fijne combi. Vanmiddag om half 2 gesprek met mijn behandelaar.. Ik hoop dat ik andere medicatie krijg.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:30

@ Mindfull, sorry hoor, maar dat is niet mn bedoeling! Ik wil gewoon ff mn verhaal kwijt...
En ik weet ook dat jullie geen diagnose en oplossing hebben voor me, maar jullie hebben wel "ervaring" en ik weet niet wat ik allemaal moet doen wil de juiste stappen ondernemen.

Ik ben vandaag naar de dokter geweest, ze heeft me doorverwezen naar de psycoloog.
Dus morgen even bellen voor een afspraak.
Ook wilt ze me wel anti-depressiva voorschrijven, maar ze vind wel dat ik ook naar een psycholoog moet gaan.
Ze vond het goed van me dat ik ben gegaan, en moet over 2 weken weer een afspraak maken, als ik bij de psycholoog ben geweest.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:36

@ Miranda, Ok fijn dat het wel even lekker was voor je, dat kan ook inderdaad dat je je ff helemaal beter voelt omdat je ff uit je dagellijkse sleur bent!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:15

_Jorine schreef:
@ Mindfull: mwa, het ging opzich wel maar ik had wel ietsjes teveel gedronken weer.

Zou het je misschien helpen om de volgende keer geen alcohol in de buurt te hebben? En is er misschien een verband tussen het drinken en de verwarde, angstige gevoelens? In combinatie met medicatie?

Wellicht sowieso goed om het alcoholgebruik nog even extra aan te kaarten als je op gesprek gaat? Aangezien je eerder al aangaf dat je een alcoholprobleem hebt?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:38

Jorine, wat klote zeg dat je je zo slecht voelt nu...mar wel enorm goed dat je het gaat aankaarten in het gesprek.

pff...ik zie enorm op tegen het intake gesprek bij de psycholoog vanmiddag...
kan hij/zij evt. ook medicatie voorschrijven? heb namelijk steeds vaker enge gedachten en voel me echt diep ongelukkig...zou er alles aan willen doen om dat te verbeteren...

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:47

@Mindfull wat heerlijk dat je met je vriendin hebt kunnen praten. En inderdaad ontbijten is een goed begin van de dag. Maar goed het is altijd makkelijk gezegd dan gedaan. Dat was voor mij ook 1 van de dingen die ik heb geleerd van de opname: STRUCTUUR: ochtend: opstaan, douche, aankleden, eten. In het begin vond ik dat maar niks maar ja je bent er ook niet voor niets en nu thuis pas ik dat elke dag toe, hoe rot ik ook mijn bed kom en ik kan je verzekeren dat dat bij mij goed helpt. Ben je al lekker wezen paardrijden? En al wil je huilen laat lekker gaan meid. Het kan een hele opluchting geven ;)

@Lammie: volgens mij mag een psycholoog geen medicatie voorschrijven maar hou me daar niet aan vast. In iedergeval mag mijn psychologe dat niet maar kan ik het wel met haar bespreekbaar maken en zij koppelt het dan weer terug met mijn psychiater. Sterkte vanmiddag :(:) Wellicht helpt het om wat dingen op papier te zetten ;)

@Jorine: meid dat is niet goed weer gedronken te hebben. Was je dan alleen dat dit kon gebeuren? Maak het bespreekbaar met je behandelaar.

Ik ga vanmiddag op gesprek voor vrijwilligerswerk. Loop nog wel in de ziektewet (ben ziek uit dienst gegaan) maar om er weer wat in te komen adviseerde ze mij om eens naar vrijwilligerswerk te gaan kijken. Het zou gaan om de functie medewerkster konijnenopvang ;). Ben benieuwd.

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:00

@ Jorine, :(:) , hoop dat je behandelaar met jou een mooi plan van aanpak gaat maken :)

@ Sammy, je moet tegen mij geen sorry zeggen, hooguit tegen jezelf ;) En ervaring, tsjah, dat weet ik niet.
Als we nou allemaal naar de fysio gingen, dan heb ik misschien last van mijn knie en jij van je rug, kan ik je dan vertellen hoe jij je rug moet laten genezen? En welke oefeningen (medicijnen) voor jou een goed idee zijn?

Goed dat je bij de dokter bent geweest. Neem je tijd, ook bij het kiezen van wel of geen anti-depressiva. Artsen schrijven graag pilletjes voor en dat is niet altijd het beste. Veel succes bij de psych. Hoop voor je dat je snel aan de beurt bent :)

@ Lammie, een psycholoog maag geen medicijnen voorschrijven, een psychiater en een arts wel. Veel succes vanmiddag!

@ Miranda, hoe was je gesprek?
Paardrijden is niet gelukt, wel lekker geborsteld. Met de hond bij de DA geweest, die liep behoorlijk kreupel. Ben nu doodmoe en heb enorm zin om even te gaan liggen, maar... ritme, ritme, ritme... Dus ga het niet doen :)

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:15

Miranda40 schreef:
Een stap in de goede richting Nicoletjee: het een plekje kunnen geven. En dat de emoties er uitkomen is natuurlijk ook alleen maar goed. Hoe voel je je nu nu dat de emoties er uit zijn?

@Miranda en Miss_Bleem

Hoe het gaat ehm ja het kan beter. IK had na het gesprek het gevoel alsof ik helemaal in elkaar zou storten omdat ik gewoon niks meer voelde alle emoties waren er voor mijn doen uit, had niks meer over.

Nu gaat het gelukkig wel ik weet nu dat die persoon waar het over gaat der plek heeft gevonden zonder zorgen en zonder constant een neiging hebben om wat te doen.

Ben blij met mijn psychologe baal alleen dat ik der nu niet meer heb voor als ik hulp nodig heb.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:39

Mag ik misschien ook even heel onbeschoft bij jullie binnen vallen??.. :Y)
Sinds mijn 13e heb ik al vele psygologen versleten.. Ik wil jullie wel een samengevoegd verhaal doen van de afgelopen 8 jaar waarom ik dus zoveel psygologen gehad heb.. Mijn vader kreeg kanker toen ik 12 was.. op dat moment ging ik net naar de middelbare school maar mijn ouders konder mij hier niet bij staan omdat mijn vader zo ziek was.. ik ging me hierdoor enorm tegen me ouders keren en het ging steeds erger met me achter uit.. Drank roken blowen veel op jongens storten ik deed het allemaal. Mijn vader heeft godzijdank deze vreselijke zoekte overwonnen en nu heb ik een zeer hechte band met hem.. in die tijd werd ik bij een kinderpsygiater geplaatst en kreeg de stempel ADHD op en moest maar aan de pillen hiervoor.. Ja wat word je lekker moe rustig en sacherijnig maar het probleem? nee dat word er niet mee verholpen.. mijn psygiater vond dat ik maar een tijdje ergens anders moest wonen.. zo gezegd zo gedaan.. 2 maanden is dit zeer goed gegaan en moet zeggen ben er echt een stuk rustiger (zonder medicatie) van geworden.. Was toen inmiddels alweer gestopt met die medicijnen voor ADHD want dat pakte het probleem niet aan.. Een nieuwe psygoloog die even op een iets minder kinderlijke manier naar mij keek was de perfecte oplossing toen ik weer thuis kwam wonen.. Mijn vader ging ook weer goed en zo konden we alles een beetje oppakken.. omdat ik erg veel gemist had op school en hierdoor dus enorm achter liep op me klasgenoten begonnen er pesterijen.. ik ben nogal klein en heb grote oren.. dit vonden mijn klasgenoten zo leuk en dus durfde ik niet meer naar school.. 2 moeilijke jaren met veel ups en downs hebben mij flink achtervolgt.. met hakken over de sloot heb ik mijn VMBO diploma gehaald en mocht ik door naar MBO.. mijn paard was me steun en toeverlaat en tot mijn grootste verdriet heb ik haar toen ik 18 jaar was moeten laten inslapen vanwege een gebroken hoefbeen.. mijn steun en toeverlaat was niet meer.. ik pleef bij psygologen lopen en toen ik 21 was is mijn relatie na 4.5 jaar uitgegaan weer een behoorlijke klap in mijn gezicht.. op 5 mei dit jaar heb ik een zeer heftig auto ongeluk overleefd.. ben over de kop geslagen met me auto en op de kop in het water terecht gekomen.. mijn raam klapte uit elkaar auto liep vol met water en mijn gordel blokkeerde voor mijn gevoel heb ik uren met mijn hoofd onder water in me gordel gehangen en heb ik mijn leven in een flits voorbij zien komen.. godzijdank is hij los geschoten en kon ik zelf aan de kant klimmen.. weer een nieuwe psygoloog dus omdat ik veel paniek en angst dromen heb.. op dit moment gaat het redelijk goed en ben ik al 2 maanden zonder psygoloog.. zo dit is mijn verhaal nu ga ik even jullie verhalen lezen hihi..

Respect als je het hele verhaal leest!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:37

Ik heb even weijnig energie om bij te lezen, maar Naomi, welkom :)

Heb een roerige week achter de rug. Ziek geweest maar toch ook niet helemaal. Had neusslijmvliesontsteking ofzo :') Vandaag voel ik me voor t eerst sinds vorige week maandag weer wat beter.
Therapie ging ook redelijk maar met flinke pieken en dalen. Nu ben ik moeee.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:54

Sterkte iedereen! Ik reageer ook later... Vermoeidheid steekt wederom de kop op...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:26

hier ook weinig energie...
gisteren dus voor het eerst naar de psycholoog geweest...aardige vrouw en hoefde gelukkige niet gelijk alles te vertellen (waar ik wel bang voor was)...maar wel globaal bekeken wat de problemen waren en mijn reactie daarop en van daaruit is besloten dat emdr wel erg goed zou kunnen helpen voor de meeste klachten, dus daar beginnen we mee en daarna waarschijnlijk nog extra werken aan mijn zelfbeeld (die nul is)...
op zich dus opgelucht, maar ja nu gaat het dan wel echt beginnen en dat maakt me ook weer gespannen...

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:37

Iedereen moe :(:)
Ik had gisteren ook echt een dagje van gapen en hopen dat ik snel naar bed kon en dan vannacht niet kunnen slapen en om 4 uur wakker...

Net gebeld naar de psycholoog die mij toegewezen is. Moest een eerste afspraak maken en kan volgende week terecht.
Ik heb er nu al geen goed gevoel over, heel stom, maar die man is zo'n man die heel langzaam en zacht praat. Ik ben nogal een tante bet, een sterke vrouw en wals snel over mensen heen en dit soort mensen daar krijg ik kriebel van... Heb nu al zin om die man eens door elkaar te schudden en heel hard te roepen " WAKKER WORDEN!!!!!" :+
Dat gaat nog wat geven, de Amsterdamse kenau en de Belgische sok en dat iedere week, pffft

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:20

Ik had me verslapen voor beeldende therapie := was 10 minuten te laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:40

Mindfull schreef:
Iedereen moe :(:)
Ik had gisteren ook echt een dagje van gapen en hopen dat ik snel naar bed kon en dan vannacht niet kunnen slapen en om 4 uur wakker...

Net gebeld naar de psycholoog die mij toegewezen is. Moest een eerste afspraak maken en kan volgende week terecht.
Ik heb er nu al geen goed gevoel over, heel stom, maar die man is zo'n man die heel langzaam en zacht praat. Ik ben nogal een tante bet, een sterke vrouw en wals snel over mensen heen en dit soort mensen daar krijg ik kriebel van... Heb nu al zin om die man eens door elkaar te schudden en heel hard te roepen " WAKKER WORDEN!!!!!" :+
Dat gaat nog wat geven, de Amsterdamse kenau en de Belgische sok en dat iedere week, pffft

Haha dat is meteen een goed therapeutisch puntje :P

Nohohh Jorine! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:38

Ik word er zo gestoord van, ik ben weer niet lekker. Ga morgen naar de ha om te kijken of er toch niet wat meer aan de hand is want dit is echt niet grappig :(

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:48

jeetje joolien wat vervelend zeg

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:49

Vervelend Jolien, misschien dat je bloed mag laten prikken ofzo, dit schiet ook niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:52

Ja bloed prikken ofzo, B12 en schildklier na laten kijken. Ben ook zo vaak misselijk de laatste tijd, dat is niet leuk meer.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 08:30

@Joolien: inderdaad een goede zet om langs de HA te gaan. Bloedprikken kan nooit kwaad. Beterschap :(:)
@Mindfull: vervelend dat je er geen fijn gevoel bij hebt. Meestal zegt de eerste indruk genoeg. Ik hoop voor je dat het eerste gesprek toch meevalt. Is nooit fijn als je een psycholoog hebt waarbij het niet klikt.
Sterkte :(:)
@Lammie: fijn gesprek gehad. EMDR is wel zwaar maar het helpt zeker (tenminste bij mij wel ;)). Nu de eerste stap is gezet ben je al wel op de goede weg. Sterkte met de behandelingen :(:)
@Naomi: jeetje meid wat een geschiedenis. Petje af dat je het nu zonder psychologe doet!!!

Ik heb van de week een gesprek gehad als vrijwilligerswerk bij het dierenasiel. Als ik wil kan ik maandag beginnen. Waar het niet dat ik gister gebeld werd door een uitzendburo dat ze een leuke vacature hadden: zorgplanner bij een verzorgingstehuis. Had me eigenlijk voor genomen om niet meer als planner te gaan werken maar het blijft aan me knagen. Heb mijn gegevens opgestuurd en een gesprek kan nooit kwaad. Ben benieuwd.
Verder gister bij mijn psychologe geweest. Zit een beetje me mezelf in de knoei. Mindfulness kwam uiteraard weer aan de orde. De reden dat ik niet wil stoppen is o.a. dat ik dan een houvast hebt, dat het een veilige plek is om weer te zijn met andere. Mijn psychologe gaat nu samen met mijn psychiater kijken wat we verder nog kunnen doen. Ze gaat nu echter eerst 4 weken op vakantie waar ik best wel van baal. Heb haar op dit moment best wel nodig. Zij gaat in iedergeval ervoor zorgen dat ik een afspraak krijg bij mijn psychiater zodat ik toch nog ondersteuning heb in de tijd dat ze zelf afwezig is.
Ga nu lekker hardlopen, even mijn hoofd leeg maken en dan richting mindfulness. Tot later!!!

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 09:21

@ Jolien, hahaha Mja, idd iets om aan te werken, maar niet de hoogste prioriteit...
Doe maar rustig aan meid, even tandje terug en naar je lichaam luisteren?
@ Miranda, fulltime werken is wel anders dan vrijwilligerswerk. Ik ken het idee, ik wil heel graag werken, ook voor het financiele, maar de psych is compleet tegen en zelfs mijn vrinedinnetje uit Nederland is tegen en zegt dat ik beter vrijwilligerswerk zou gaan doen. En dan dus een man thuis die dagelijks vraagt of er al schot in zit qua werken... hoezo spagaat ;)

@ Naomi, welkom hier :)

Ik heb een vraagje... Ik slik nu een week Seroxat, sinds dinsdag 20 mg, daarvoor 4 dagen 10 gram.
Ik ben nu de afgelopen 2 dagen echt doodmoe, doe de hele dag niets anders dan gapen en me verzetten tegen de drang om te gaan slapen. En dan 's avonds krijg ik een enorme kick en kan ik dus niet meer slapen. Zit rustig tot 12 uur wakker om dan in bed mijn man wakker te houden, die dat op zich niet erg vindt, maar wel moet werken de volgende dag :+

Nu ben ik vanmorgen al moe wakker geworden, zou zo mijn bed in kunnen. Maar les 1 bij depressie is toch: Niet slapen overdag en op tijd naar bed?

Zal ik de Seroxat 's avonds nemen? Is dit een bijwerking?
Of gewoon even doorzetten nu?
Of lekker mijn bed in kruipen?

Iemand ervaringsdeskundig hier?

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:04

Thnx meiden! Leuk dat ik me bij jullie mag voegen..
Maar zoals ik het lees bij jullie haal ik het niet bij sommige van jullie verhalen..Jemig ook jullie hebben al veel voor de kiezen gehad!

Heb vorige week een gesprek met iemand gehad over het ongeluk.. Heb sinds dien alweer 2 nachtmerries over gehad.. Ook vannacht had ik een vreselijke nachtmerrie over mijn ex vriend die gister na maanden lang ineen weer contact met me opzocht.. Hij heeft gewoon een nieuwe vriendin en vroeg iets aan me of ik iets voor hem kon doen.. Heb nog niet gereageerd want weet ff niet zo goed wat ik ermee moet..

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:20

Naomii, uiteindelijk zijn de verhalen niet zo heel erg relevant. Natuurlijk is het de reden hoe het zo is gekomen, maar de vraag is natuurlijk, hoe gaan we zorgen dat we in de toekomst beter in het leven staan. En dan heb je te dealen met het hier en nu.
In het hier en nu moeten we dealen met hoe we ons vandaag voelen en hoe dat morgen misschien wel beter kan zijn.
Belangrijk is dus goed voor jezelf te zorgen, hier en daar een keer streng voor jezelf zijn en te werken aan de problemen die je tegen komt op dat pad.

Die nachtmerrie's lijken me heel naar. Heb je de dag erna dan nog last van je nachtmerrie's?

Voor mij is het belangrijk om 's ochtends actief te zijn/worden, dus ik ga weer afzwaaien en mezelf naar buiten schoppen :)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:32

@Mindfull: als je er erg slaperig van wordt kun je ze het beste voor het slapen innemen ja, dat vertelde mijn arts mij in elk geval.