Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 11:43

Ik heb juist gistermiddag nog lekker een rondje gelopen. Stond een heerlijke bries aan de zeedijk. Mensen verklaarden me ook voor gek tijdens het rennen, maar ik had echt nergens last van. :+
Idinn, dus misschien dat diegene die langs jou gestampt komt, ook helemaal nergens last van heeft hoor. :))

Kalenji heb ik sinds kort ook ontdekt en vind het echt een prima merk voor die prijs hoor.

Vanmorgen niet gelopen, maar zal al rond half 8 te paard. Toen was het nog goed te doen. Maar hier aan het water is het sowieso wel wat koeler altijd, dus dat is wel gunstig. Vandaag qua hardlopen een dagje rust en morgen ga ik weer.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:15

Oops, had eigenlijk nooit gedacht dat pijn in je schenen zo slecht kon zijn. Had er ook verder niks over opgezocht. Nu wil ik dus maandag goede hardloopschoenen gaan kopen maar ik heb nu zo heel veel geld. 120 euro gaat mij toch iets te ver voor een paar schoenen. Zijn goede hardloopschoenen zowiezo zo duur? Verder hebben we hier alleen een sport 2000 en een perrysport in de buurt, zijn dat een beetje goeie winkels?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:33

Zo duur waren de mijne ook ja, inclusief aanmeten en garantie.

Die winkels ken ik verder niet, ik had ze bij running center vandaan.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:49

Ik ben er net achter gekomen dat er een run2day in almere zit, iemand ervaring met deze winkel? :). Ziet er wel goed uit vind ik :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:28

Run2Day is prima, ik heb mijn schoenen bij de vestiging in Emmen gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:23

Sport2000 en Perry sport zou ik niet eens weten of ze loopanalyses kunnen. En ja hardloopschoenen kunnen vrij prijzig zijn. Ligt er ook een beetje aan wat je loopstijl is. Maar als je dat in orde hebt, vallen de koste reuze mee. Je loopt buiten op straat tenslotte gratis ;)

Kasmir, mag je wel gewoon lopen als je nog last hebt? Wat zegt je fysio daarover? Ik dacht dat je echt moest wachten tot je niks meer voelt (lijkt mij persoonlijk ook logischer, pijn is nooit goed tenslotte). Of hoe zit dat met opbouwen precies?

Mwuah hij kwam vandaag weer langs (hoop wel dat die veel dezelfde kleding heeft of elke dag wast). En najah geen idee, mij lijkt het warm, zeker net om 12 uur :') Zag m nu toen ik beneden stond, lelijk is die geloof ik niet...

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:27

idinn schreef:
Sport2000 en Perry sport zou ik niet eens weten of ze loopanalyses kunnen. En ja hardloopschoenen kunnen vrij prijzig zijn. Ligt er ook een beetje aan wat je loopstijl is. Maar als je dat in orde hebt, vallen de koste reuze mee. Je loopt buiten op straat tenslotte gratis ;)

Kasmir, mag je wel gewoon lopen als je nog last hebt? Wat zegt je fysio daarover? Ik dacht dat je echt moest wachten tot je niks meer voelt (lijkt mij persoonlijk ook logischer, pijn is nooit goed tenslotte). Of hoe zit dat met opbouwen precies?

Mwuah hij kwam vandaag weer langs (hoop wel dat die veel dezelfde kleding heeft of elke dag wast). En najah geen idee, mij lijkt het warm, zeker net om 12 uur :') Zag m nu toen ik beneden stond, lelijk is die geloof ik niet...

Haha ja klopt ik ging er later nog even over nadenken en dat is op zich wel alles wat ik nodig heb. En verder heb ik voor ballet ook gewoon spitzen van 80 euro omdat die nou eenmaal het beste zaten :). Ik ga binnenkort gewoon naar de run2day om daar om advies te vragen en een paar schoenen te kopen :) Bij de perry en de sport2000 ben ik een beetje bang dat ik thuiskom met misschien iets goedkopere schoenen die achteraf toch niet goed zitten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:29

Vind het eigenlijk veel te warm om nu te lopen. Maar hoor nog wel een les te doen vandaag. Dilemma! Of zou ik morgenochtend vroeg op pad gaan als het nog wat koeler is...

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:32

Ik denk dat het een beetje van jezelf afhangt, zelf kan ik namelijk echt niet tegen zulke erge hitte dus ik zou het niet doen. Als ik naar het strand ga kan ik ook max 20 minuten zonnen en daarna heb ik het te warm. Andere mensen hebben er dan juist weer geen probleem mee?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:39

Muntdrop, nu je last van je schenen hebt door het hardlopen, pas dan ook op met ballet. Zorg dat je goed blijft uitdraaien vanuit je heupen, dat je niet rolt en alleen op een goed verende vloer danst. Anders kan je het daar ook mee verergeren!
Balen he, dat spitzen ook zo duur kunnen zijn? Kan je er wel een redelijke periode mee doen of ben je er gauw doorheen? Welke heb je eigenlijk?
Net als met spitzen, moeten je loopschoenen gewoon goed zijn en dan ben je beter af bij een hardloopwinkel dan bij een Perry of een sport2000.

Idinn, wow, respect voor iemand die om 12u aan het lopen is! Niet mijn idee van lekker sporten!
Wingerd, als je zeker weet dat je morgenochtend vroeg op staat, dan zou ik jeles morgen doen, anders toch vanavond....

Ik ga mijn les van morgen uitstellen tot maandag. Zie het morgen na het paardrijden toch niet zitten denk ik!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 19:19

Ik kom ook weer even om de hoek kijken! Ben gisteren nog gaan lopen en zou normaal weer opnieuw moeten maar ik kijk wel hoe het is met de warmte. Anders doe ik het maandag! Moet om 5u40 eruit dus om om 5u op te staan en dan te gaan lopen? Ik weet het niet, het is ook niet zo veilig hier of is het dan al licht?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:12

Danseresje schreef:
Muntdrop, nu je last van je schenen hebt door het hardlopen, pas dan ook op met ballet. Zorg dat je goed blijft uitdraaien vanuit je heupen, dat je niet rolt en alleen op een goed verende vloer danst. Anders kan je het daar ook mee verergeren!
Balen he, dat spitzen ook zo duur kunnen zijn? Kan je er wel een redelijke periode mee doen of ben je er gauw doorheen? Welke heb je eigenlijk?
Net als met spitzen, moeten je loopschoenen gewoon goed zijn en dan ben je beter af bij een hardloopwinkel dan bij een Perry of een sport2000.

Idinn, wow, respect voor iemand die om 12u aan het lopen is! Niet mijn idee van lekker sporten!
Wingerd, als je zeker weet dat je morgenochtend vroeg op staat, dan zou ik jeles morgen doen, anders toch vanavond....

Ik ga mijn les van morgen uitstellen tot maandag. Zie het morgen na het paardrijden toch niet zitten denk ik!

Ik heb bloch suprima volgens mij, in ieder geval iets met een s en het schijnt een vrij smal model te zijn :). En hmmm, misschien waren ze toch niet zo duur? Ik zie zo op internet overal voor rond de 50 euro staan maar ik weet zeker dat ik iets van 70 betaald heb:'). Misschien zijn ze in de winkel duurder of waren en nog extra kosten voor het passen ofzo :z .

Verder heb ik bij ballet gelukkig nooit last van mijn schenen ofzo :). We doen het ook nog lekker rustig aan want voor de hele groep is het ons eerste paar spitzen (dans nog niet zo heel lang ;) ) dus ik weet ook nog niet hoe lang ik er mee ga doen :).

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:17

Mag ik mij melden?
Ga het topic en topic 1 eens doorlezen. Loop ook al een tijdje met het ideen om te beginnen met hardlopen. Alleen het opbouwen lijkt me wel zwaar. Daar moeten wel programma's voor zijn voor op je Ipod ofzo toch?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:38

Rox, welkom! Zie het tweede bericht op de vorige pagina wat ik geschreven heb. Dat zijn de schema's van drie verschillende podcasts die je op je iPod kan zetten!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:45

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:45

Dank jullie wel!!!
:) Als het wat minder warm is ga ik aan de slag!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:58

idinn schreef:

Ik mag het iets voelen maar het mag niet echt pijn meer doen, als ik op de plaats druk doet het wel altijd nog pijn maar dat komt omdat die ontsteking er nog wel wat zit.
De eerste weken moest ik 3x per dag 20min koelen, niet rennen springen oid. daarna mocht ik 3x 1 min rennen met telkens 2 á 3 minuten wandelen tussendoor en zo steeds
heel rustig opbouwen. Daarnaast kuithef oefeningen doen, maar er is maar een manier om te kunnen gaan hardlopen en dat is de boel sterker te maken en je kunt de boel niet
sterker maken als je er geen kracht op zet. Ik ben al best een poosje aan het tobben. Probleem voor mij met shinsplints is dat ik pas voel dat ik te ver ben gegaan áls ik te ver ben gegaan.
Verder ga ik af en toe nog wel te snel hoor, ik vind het heel moeilijk om op de rem te trappen wanneer je er op dat moment toch niet zoveel van voelt. Daarbij moet ik heel erg
op mijn hardlooptechniek letten, ik mag mezelf amper horen lopen (best moeilijk, ben nml helemaal niet zo lichtvoetig van mezelf).

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:26

Wat een hitte zeg de laatste dagen. Toch een aantal dappere lopers. Zelf heb ik woensdag en donderdag nog gelopen. Eigenlijk moest ik vandaag weer, maar zijn afgelopen nacht naar Oostenrijk gereden. Vandaag wel wat gewandeld, maar hardlopen zag ik niet zitten. Heb mijn spullen wel mee, maar of het hier nu zo geschikt is om hard te lopen vraag ik me af. We gaan wel veel in de bergen wandelen, dat scheelt ben ik toch lekker bezig.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:28

Ik wilde eigenlijk vanavond gaan maar heb best heftig daagje werk achter de rug (vechtpartij, vinger gesneden, machinekamer oververhit) en dat in combi met het warme weer ga ik toch maar niet.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 09:08

Zo, mijn rondje voor vandaag zit er ook weer op. Ga volgende week de tijd wat verlengen.

Mijn schoenen waren ook 120 euro, bij het runnerslab in Gent. Ik heb geen afwijkende manier van lopen, dus dat scheelde ook weer. Vandaag trouwens geen last meer van mijn blaren! Loop nu wel met sokken in mijn schoenen.

Welkom Rox! Het is echt een aanrader om te gaan hardlopen, lekker intensief en heerlijk in de buitenlucht!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:59

Zo, toch gegaan vanochtend! Ben zeer trots op mezelf! Paardrijden was heerlijk, alhoewel het eigenlijk al warm was hoor! Daarna heerlijk ontbeten. Er was een klein briesje, dus besloten toch maar te gaan lopen en dus opgelet met wat ik at. En toen om 9.30u richting bos en duin vertrokken. Was nog even lastig met parkeren, maar toch gauw een plekje! In het bos en duin nog heeeeeeel veeeeeel andere lopers, dus voelde me niet de enige malloot zeg maar! Lekker gelopen en nu even uitpuffen op het balkon in de zon om dan straks als de zon weggedraaid is nog even binnen achter de computer productief werk te verzetten!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 11:44

Van mij mag dit weer wel over zijn, kan hier dus echt niet tegen en heb dus al een paar dagen niet gelopen (mede omdat mijn voet open ligt), bleeeegh. Zou willen dat ik wat beter tegen hitte kan, maar als ik met dit weer van de woonkamer de tuin in loop wordt ik al duizelig. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:00

Zo, ik heb net lesje 9 gelopen! Ging wel weer lekker :D Ondanks een week lang partyen en dus weinig slaap (intro uni!). Ik sla lesje 10 denk ik over :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:21

nueve, mag ik vragen waarom je lesje 10 overslaat? en goed hoor, dat je ondanks het weer en je week partyen toch bent gegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:11

Lesje 10 had ik een tijdje terug al per ongeluk gelopen en die ging echt heel makkelijk, dus ik sla die nu effies over! Ik geloof wel dat opbouwen heel belangrijk is en dat Evy daar zeker bij helpt, maar het is ook weer niet heilig.. :P