[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:12

xDaantjxx schreef:
Ik heb ook een paar vraagjes:
Mijn navelpiercing is verder heel braaf hoor, maar hij jeukt constant en onderaan zit dus steeds korstjes...
Verder verzorg ik hem nog steeds netjes met unicura zeep :)

Lippiercing die ik er nu in heb is eigenlijk te lang... Maar als ik ga verwisselen zwelt mn lip gelijk op... Waardoor die iets kortere staafje dus strakker gaat zitten. Ik heb echt een super lange erin en bijt er dus steeds op. Die andere is zeg maar 0,2 mm korter. Zal ik het gewoon wagen? Want als mn lip dan na een dag weer rustig is, is deze te lang en die ander eigenlijk goed...

En dan nog iets:
Ik moet maandag een echo maken van mn buik... komt omdat ik veel buikpijn heb onderin, maar kans is (gehoord van mn tante die Nurse Practitioner is) dat het een verdraaide eierstok is en die wordt dan verwijderd. Moet die piercing er dan uit? Navelpiercing heb ik het dus over.

Je navelpiercing moet er dan sowieso uit. Ookal hoeven ze niet in de buurt te zijn van je piercing. Ze zijn veel te bang dat ze er aan blijven hangen of dat ie misschien toch in de weg zit en hij er dan als nog uit moet. (dat is wat ze mij vertelde toen ik er naar vroeg in het ziekenhuis)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:58

xSlvna schreef:
Iemand ervaring met een microdermal eruit laten halen en opnieuw laten zetten? Mijne is namelijk bijna uitgegroeid doordat ik altijd ging duwen en wiebelen waardoor t ging irriteren en eruit geduwd werd xd

Zoiets wel. Ik heb m'n skindiver om die reden eruit laten halen en op precies die een MD laten zetten. Zetten was wat pijnlijk, maar heb totaal geen last meer

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:14

Mariettjj schreef:
xDaantjxx schreef:
Ik heb ook een paar vraagjes:
Mijn navelpiercing is verder heel braaf hoor, maar hij jeukt constant en onderaan zit dus steeds korstjes...
Verder verzorg ik hem nog steeds netjes met unicura zeep :)

Lippiercing die ik er nu in heb is eigenlijk te lang... Maar als ik ga verwisselen zwelt mn lip gelijk op... Waardoor die iets kortere staafje dus strakker gaat zitten. Ik heb echt een super lange erin en bijt er dus steeds op. Die andere is zeg maar 0,2 mm korter. Zal ik het gewoon wagen? Want als mn lip dan na een dag weer rustig is, is deze te lang en die ander eigenlijk goed...

En dan nog iets:
Ik moet maandag een echo maken van mn buik... komt omdat ik veel buikpijn heb onderin, maar kans is (gehoord van mn tante die Nurse Practitioner is) dat het een verdraaide eierstok is en die wordt dan verwijderd. Moet die piercing er dan uit? Navelpiercing heb ik het dus over.

Je navelpiercing moet er dan sowieso uit. Ookal hoeven ze niet in de buurt te zijn van je piercing. Ze zijn veel te bang dat ze er aan blijven hangen of dat ie misschien toch in de weg zit en hij er dan als nog uit moet. (dat is wat ze mij vertelde toen ik er naar vroeg in het ziekenhuis)

Vorige keer moest ik ook geopereerd worden en toen vroeg ik het ook. Zeiden ze van: Ja helaas wel, dit omdat we net onder je navel gaan snijden.

Blacky

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:16

Even een vraagje ..

Ik heb mijn lippiercing eruit gehaald want hij deed wat pijn en de huid was heel droog eromheen.
Toen ik hem terug wou doen wou hij er niet meer in en nu zit hij er vanaf vanmiddag 3 uur al niet meer in.
Nou was mijn vraag hoelang duurt het voordat zo'n gaatje dichtgroeit ? Ik heb mijn piercing nu ongeveer 3 maand.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:17

Euhm tja ik zou zeggen even doorduwen...
Is bij mij ook wel eens gebeurd. Ik heb hem vanaf mei.
6 maand dus. En rond 3 maand ging het bij mij ook lastiger.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:30

Ik kom hier ook even binnen vallen :)
Vorige week heb ik het idee opgevat om een navelpiercing te laten zetten (ga dit natuurlijk niet meteen morgen al doen, wil er wel goed over nadenken).
Nu heb ik wat gegoogeld en ben eigenlijk een beetje geschrokken van alle verhalen: het lijkt wel of de piercing bij niemand goed geneest en dat sommigen hem eruit moesten halen vanwege alle etter en er vervolgens een dik litteken aan over hielden.
Dit wil ik natuurlijk niet, en ik vroeg me af of ik nu net de verkeerde sites heb aangeklikt of dat het zetten van een navelpiercing wel meer risico met zich meebrengt?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:47

Die van mij is wat onrustig geweest na het zetten en is later 1x fiks onstoken geweest doordat ik ging wakeboarden en keihard op mijn buik was gevallen (in de Lek, dus dat is ook geen super fris water).

Verder is het gewoon heel netjes genezen en ik ken (geloof ik) niemand in mijn omgeving die hem er uit heeft gehaald omdat het niet meer ging oid.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:50

Ik heb mijn navelpiercing na ongeveer een jaar eruit gehaald. hij bleef maar etteren en op een gegeven mpment deed het zoveel pijn dat ik het met elke stap voelde, was gewoon onwijs irritant.

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:04

Ik heb nog nooit last gehad van mijn navelpiercing .
Hij is gewoon netjes geheeld en bij wen vriendin is ie ook maar 1 keertje een beetje ontstoken geweest maarmeer niet .

Het licht ook een beetje aan de persoon die hem neemt, het ene lichaam kan er beter tegen dan het anderen .

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:08

Ja precies, al mijn piercings hebben wel een drama periode gehad :p

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:10

Uiteindelijk breng je toch iets je lichaam in dat niet lichaamseigen is, en daar zal je lichaam tegen vechten. Dat gaat inderdaad voor een ieder op een eigen manier en is lastig te voorspellen.

2 dingen kun je wel zelf beïnvloeden:
- zoek een nette shop die vakwerk levert en hygiënisch werkt
- de verzorging van de piercing (tijd niet zwemmen, niet aanzitten, schoonmaken etc)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:43

YES ik heb eindelijk roze piercings gevonden! Gisteren op de tattoo conventie in Brussel :D
Afbeelding

Afbeelding
Het is een beetje moeilijk om er een foto van te maken met een webcam, dus nog een van dichtbij. :')

Verder ben ik nog een beetje verlept van de conventie. Het was echt super! Ik heb in totaal 11 veren in mijn rug gekregen. En het was de eerste keer dat ik er 2 dagen mee rond moest lopen.
Afbeelding

Meer foto's volgen. :j

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:49

Aranel schreef:
Ik kom hier ook even binnen vallen :)
Vorige week heb ik het idee opgevat om een navelpiercing te laten zetten (ga dit natuurlijk niet meteen morgen al doen, wil er wel goed over nadenken).
Nu heb ik wat gegoogeld en ben eigenlijk een beetje geschrokken van alle verhalen: het lijkt wel of de piercing bij niemand goed geneest en dat sommigen hem eruit moesten halen vanwege alle etter en er vervolgens een dik litteken aan over hielden.
Dit wil ik natuurlijk niet, en ik vroeg me af of ik nu net de verkeerde sites heb aangeklikt of dat het zetten van een navelpiercing wel meer risico met zich meebrengt?

Navelpiercing brengt sowieso altijd risico's mee maar dat is met alle piercings zo.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:52

En heb mijne nu voor de 2e keer.
Maar hij is erg braaf helemaal geen last van gehad.
De eerste keer had ik er wel last van maar ja ik deed ook spastisch.. haha
Die heeft nooit gemeen gedaan door ontsteken ofzo, maar moest er helaas naar 2 maand uit vanwege operatie.
Litteken heb ik er wel aan over gehouden maar geen hele dikke gelukkig :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:21

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:32

Helaas niet toegestaan op Bokt

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:33

Hij staat nu ook in mn onderschrift, dat mag wel toch :=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:34

Ja, dat mag wel :) Succes

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:35

Okee dankjee!

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:20

Wow supergaaf Redsavage die veren!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:41

Dankjewel! Ze waren ook een stuk prettiger dan de veren die ik vorige keer had. Pauwenveren zijn heerlijk licht. :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:01

Super gaaf! Ik ben heel erg benieuwd naar de overige foto's!

Nou, ik heb ook weer wat hoor... Normaal stretch ik altijd met spirals, omdat ik het dan heel geleidelijk kan doen. Alleen van 4mm naar 5mm ging vorige keer zo ongelofelijk soepel, dat ik het deze keer met een taper ging proberen. Ik ging naar 6mm en ik wil dat graag als eindmaat houden (zeg ik nu hoor, hahaha). Maar goed, ik zaterdag geprobeerd m'n linker oor met die taper te doen, maar hij wou er niet lekker in. Dus ik besloot om hem even in mijn oor te laten zitten en dan 's avonds verder te stretchen. Helaas pindakaas, de taper zat er niet ver genoeg in, dus de ring aan de achterkant gleed eraf. Ik had m'n 5mm plugje niet bij me en ik was de hele dag van huis, dus ik moest de taper er in laten zitten (m'n gaatjes sluiten zich namelijk super snel). Doordat er geen ring achter zat, moest ik hem ook steeds een stukje terug duwen, dus mijn oor was lichtelijk gaan irriteren.

Toen ik thuis was, ben ik lekker onder de douche gegaan, m'n oren goed gemasseerd en met een klodder glijmiddel eerst mijn rechter oor gedaan. Dat ging echt als een speer! Dus ik dacht (heel stom) als ik die linker nou ook gewoon gelijk doe, dan gaat er daarna een glazen plug in en zal ik morgen er wel geen last meer van hebben. De taper schoot opeens door mn gaatje *auwwww* en het deed me toch een potje zeer... M'n vriend even laten checken of hij ergens bloed of een scheurtje zag, maar hij zei dat het er gewoon normaal uitzag, dus toch gewoon de 6mm plug erin gedaan. De volgende dag waren beide gaatjes iets gevoelig, de linker ietsje meer, maar dat vond ik ook niet zo gek. Gister voelde mijn rechter weer helemaal normaal aan, maar de linker was nog steeds verdikt en erg pijnlijk. Vandaag nog steeds hetzelfde.... Ik heb net de plug er maar uitgehaald, zodat ik m'n stretch even kon wassen en toen ik hem voorzichtig droog depte zag ik dat er bloederig vocht uit kwam. Hij is dan blijkbaar toch een stukje gescheurd tijdens het stretchen, dus ben hem nu aan het downsizen en ik baal als een stekker... Nooit meer tapers voor mij, mijn oor is daar dus echt te stug voor! En ik baal van mezelf, want ik had echt beter moeten weten en gewoon even moeten wachten met dat linker oor.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 14:25

Tof RS!

Ik wil een roze tongpiercing, maar uiteraard wel met mini balletjes, mocht je ze nog ergens spotten :)

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:18

joyce2 schreef:
Super gaaf! Ik ben heel erg benieuwd naar de overige foto's!

Nou, ik heb ook weer wat hoor... Normaal stretch ik altijd met spirals, omdat ik het dan heel geleidelijk kan doen. Alleen van 4mm naar 5mm ging vorige keer zo ongelofelijk soepel, dat ik het deze keer met een taper ging proberen. Ik ging naar 6mm en ik wil dat graag als eindmaat houden (zeg ik nu hoor, hahaha). Maar goed, ik zaterdag geprobeerd m'n linker oor met die taper te doen, maar hij wou er niet lekker in. Dus ik besloot om hem even in mijn oor te laten zitten en dan 's avonds verder te stretchen. Helaas pindakaas, de taper zat er niet ver genoeg in, dus de ring aan de achterkant gleed eraf. Ik had m'n 5mm plugje niet bij me en ik was de hele dag van huis, dus ik moest de taper er in laten zitten (m'n gaatjes sluiten zich namelijk super snel). Doordat er geen ring achter zat, moest ik hem ook steeds een stukje terug duwen, dus mijn oor was lichtelijk gaan irriteren.

Toen ik thuis was, ben ik lekker onder de douche gegaan, m'n oren goed gemasseerd en met een klodder glijmiddel eerst mijn rechter oor gedaan. Dat ging echt als een speer! Dus ik dacht (heel stom) als ik die linker nou ook gewoon gelijk doe, dan gaat er daarna een glazen plug in en zal ik morgen er wel geen last meer van hebben. De taper schoot opeens door mn gaatje *auwwww* en het deed me toch een potje zeer... M'n vriend even laten checken of hij ergens bloed of een scheurtje zag, maar hij zei dat het er gewoon normaal uitzag, dus toch gewoon de 6mm plug erin gedaan. De volgende dag waren beide gaatjes iets gevoelig, de linker ietsje meer, maar dat vond ik ook niet zo gek. Gister voelde mijn rechter weer helemaal normaal aan, maar de linker was nog steeds verdikt en erg pijnlijk. Vandaag nog steeds hetzelfde.... Ik heb net de plug er maar uitgehaald, zodat ik m'n stretch even kon wassen en toen ik hem voorzichtig droog depte zag ik dat er bloederig vocht uit kwam. Hij is dan blijkbaar toch een stukje gescheurd tijdens het stretchen, dus ben hem nu aan het downsizen en ik baal als een stekker... Nooit meer tapers voor mij, mijn oor is daar dus echt te stug voor! En ik baal van mezelf, want ik had echt beter moeten weten en gewoon even moeten wachten met dat linker oor.

Heb just hetzelfde gehad, maar dan van 4 naar 5, echt zuur! Gewoon rustig downsizen, ookal is het zo kl*te, je oor zal je achteraf dankbaar zijn :')

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:23

Ben zo blij dat ik niet de enige ben die zoiets sufs heeft gehad ;)

Mn vriend keek vanmiddag even voorzichtig naar mn oortje, omdat ik het idee had dat er toch nog troep uit kwam en dat klopte ook. Dus ga zo maar even met een zoutbadje aan de gang. Ik heb zo'n idee dat die 6mm plug de boel gewoon lekker dicht heeft gedrukt en dat het nu de ruimte krijgt om alles "eruit te gooien" :+