bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 16:10

Zo ik ben weer thuis cardioloog was niet blij met het resultaa. Ben net op de spoedeisende hulp geweest voor een wondkweek en moet donderdag weer bij de cardioloog terug komen. Maar dat gepor voor de wondkweek doet wel zeer hoor haha

Froukje_J

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:52

Ai Mistral dat is minder nieuws!
Ik ben vandaag maar even naar school geweest we moesten werken met de AED en Reanimeren nou mij konden ze ook bijna weg voeren:P..
maar ik ben wel eigenwijs ik wil eigenlijk dan wel weer doorgaan maar de leraren hebben me maar naar huis gestuurd:P

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:17

Hmm Mistral... en jij werkt bij een huisarts.. foei, zou je toch beter moeten weten :P nee hoor, Maar is wel weer een teken dus als je vraagtekens ergens bij zet dat je gelijk aan de bel moet trekken. Hopenlijk loopt t met een sisser af en krijg je een kuurtje en ben je klaar.. pff meid sterkte!
Margreet, ik vind een dagelijkse achtbaan ook geen kattepis hoor. en blijk baar is er meer want 5-8 aceno..blabla is wel veel zeg :j
Het voordeel is dus idd van acenocoumarol (wat een naam is het toch ook pffff) dat het zo lekker snel uit je bloed is. en is het eerder nodig dan is het een kwestie van vitamine K toedienen en je kan geopereerd worden ofzo.Is dat ook met die van jou? want dat vind ik toch ook wel een belangrijk punt.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:32

Ik ook Pipo, dat je t snel kwijt bent!

Mistral, fijn dat je heen bent geweest! wondkweek.. Hihi, bij mij prikten ze in de zwelling en gingen er dan lekker met zo'n swabstaafje doorheen, Bluh!
Hoop dat er iets uitkomt dat met een kuurtje weer weg is!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 21:01

Ja Pipo ik dacht het loopt wel los haha

Ja klopt Dovish zo doen ze een wondkweek. Mijn bloed was overigens wel goed.
We gaan het zien.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 04:57

-O- ben weer erg vroeg wakker.. pffff hopeloos. Verder wel iedereen goed geslapen?? (antwoorden komen later pas hopenlijk)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 08:00

Niet echt, Feije was aan 't spoken. Toen ik naar bed ging leek ik nog even bij hem, lag hij gewoon te slapen. Ik draai me om om een stapeltje kleren op zijn commode te leggen, draaikap terug staat hij ineens rechtop in bed. Hij lachte of huilde niet, leek wel of hij door me heen keek. Zal hij aan het slaap'wandelen' zijn geweest? Brrr.. Niet doen bij moeders @et een hartkwaal pupsel!

Halve nacht daarna bij ons gelegen, want een half uurtje daarna werd hij weer gillend wakker.

Pipo, hoe is t met Mormel? En heb je nog verder geslapen of wakker gebleven?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:26

Feije verwerkt de dag s'nachts.... niet doen, wordt iedereen erg moe van!! Kleine man.
Ik ben even teruggegaan toen Willem uit bed kwam.
Met Mormel gaat het uitstekend! Hij is lekker thuis en vreselijk brutaal haha. Hij luisterd eigenlijk erg goed voor zo'n klein Mormel :D
Soms lijdt hij aan grootheidswaanzin, ook erg grappig! Maar wel een hondje die je goed kort moet houden.. Hij gromde en viel uit toen ik bij zijn eten kwam. En als hij moet stoppen met iets en ik grijp m in zijn nekvel, heeft ie ook 1 keer gegromd en geprobeerd te happen.. klein loeder ;)
Dus hoe lief klein schattig frutje het ook is, kort houden die hap!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 19:51

Hallo dames!

Wat een tijd Pipo dat je dan al niet meer slapen kunt, dan maak je hele korte nachtjes.
Heb je je hondje echt Mormel genoemd? :') Wel kleine dondersteen zo te lezen.

Dovish wat balen dat Feije zo van slag was. Hopelijk slaapt hij vannacht beter.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 21:46

Dit is die van mij heb nog nooit zulke bloot foto's getoond :')
Blauwe plek is bijna weg gelukkig.

Afbeelding

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:52

Mistral, Jeetje dat is toch wel even wat geweest dat je door moest naar de spoedeisende hulp. Vind het er inderdaad ook niet heel rustig uit zien.

Dovish, Hihi Feije die je liet schrikken := , ik zou het echt in mijn broek doen als Jesse dat zou doen.
En wat was je oude ICD groot :oo .

Pipo, ben je niet gesloopt als je elke ochtend zo vroeg wakker bent? :oo .

Margreet, hoe gaat het herstel van je knieoperatie?

Las nog het e.e.a. over bloedverdunners en de trombosedienst. Vind het best grappig om dat te lezen aangezien mijn moeder bij trombosedienst Delft werkt en daar heel het zelfmeten heeft opgezet :j . Mocht ik ooit aan de bloedverdunners moeten dan kan ik via haar een privécursus zelfmeten krijgen :') .

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 22:01

Het is wel kleiner dan verwacht, mijn werkgever zei een dag later dat is nog een beste jaap die ze gezet hebben. Maar nu alle pleisters eraf zijn valt het wel mee maar het wijkt dus wel en aangezien het volledig in het zicht is vind ik dat best jammer.

Volgens mij is de ICD net zo groot, ik zag gister bij de pacemakertechnicus een poster hangen met alle formaten pacemakers ICD's en Reveals in de loop van de jaren, in het begin waren het echt enorme koelkasten. De nieuwste ICD op die poster was een versie van 2010

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 22:05

Afbeelding

Prachtig in het zicht, niets alleen maar zichtbaar in bikini :roll:

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:36

MISTRAL94 schreef:
Het is wel kleiner dan verwacht, mijn werkgever zei een dag later dat is nog een beste jaap die ze gezet hebben. Maar nu alle pleisters eraf zijn valt het wel mee maar het wijkt dus wel en aangezien het volledig in het zicht is vind ik dat best jammer.

Volgens mij is de ICD net zo groot, ik zag gister bij de pacemakertechnicus een poster hangen met alle formaten pacemakers ICD's en Reveals in de loop van de jaren, in het begin waren het echt enorme koelkasten. De nieuwste ICD op die poster was een versie van 2010

Klopt, conventionele icd's zijn ook veel kleiner, die van mij is gewoon een bakbeest! omdat deze subcutane icd niet in het hart klapt maar vanaf het borstbeen zeg maar, moet de klap zwaarder/het voltage hoger/ de batterij een stuk groter zijn.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:38

Wel een mooi klein litteken straks mistral, ziet er zo op de foto nog niet zo raar uit! Lekker groots afgeplakt :-D dat het wijkt, blijf je dat zien denk je? Litteken zal wel iets breder blijven zeker?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 22:58

Ik heb geen idee hoe dit gaat worden zowel de pacemakertechnicus als de cardioloog waren niet blij met het resultaat. Maar goed het is niet meer terug te draaien, pacemakertechnicus zei het is een kleine troost dat wanneer de reveal eruit gaat ze het litteken nog kunnen corrigeren. Het is onder de huid op een speciale manier gehecht waardoor het onder de huid bij elkaar getrokken wordt maar waarom de buitenlaag dan wijkt weet ik niet. Het is wat rood bij de wondranden (al valt dat op de foto niet eens op) maar het breid zich niet uit dus misschien lost het nu vanzelf wel op, die wondkweek maar even afwachten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 23:02

dovish schreef:
MISTRAL94 schreef:

Klopt, conventionele icd's zijn ook veel kleiner, die van mij is gewoon een bakbeest! omdat deze subcutane icd niet in het hart klapt maar vanaf het borstbeen zeg maar, moet de klap zwaarder/het voltage hoger/ de batterij een stuk groter zijn.

Waarom heb je voor deze ICD gekozen? Wat is dan het voordeel ten opzichte van die andere?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 23:23

Deze heeft geen draden in het hart. Bij jongeren mensen heb je meer kans op draadbreuk in de loop van de tijd (deels door meer beweging, anderzijds doordat je hopelijk erg lang icd-drager bent) icd draden vervangen van een conventionele icd is na vastgroeien in de hartwand een risicovollere ingreep dan vervangen van een subcutane draad. Ook eventuele infecties (zoals ik dus inderdaad kreeg) hebben minder kans op echt gevaar omdat ze niet snel in t hart terechtkomen.

Hij heeft ook 'nadelen'. Hij is groot, vooral vrouwen hebben met bh's vaak hinder. In magere dames wil mijn chirurg ze ook niet zetten door de omvang van t ding. Verder heeft hij maar één draad. Hij kan dus geen synchronisatie-therapie afgeven, en in tegenstelling tot de gewone icd kan hij ook niet pacen. Mijn moeder heeft een gewone icd, en die paced er vaak foute ritmes uit. Deze zou direct ingrijpen met shocktherapie. Cardioloog verwachtte dat het bij niet veel nodig zou zijn om te paden. Mocht dat met een paar jaar wel zo zijn, dan wisselen ze hem voor een gewone, of plaatsen ze één pacemaker bij.
Op dit moment heb ik hem 'secundair profylactisch', ik heb eerder levensbedreigende ritmes gehad, maar nu ik stabiel ben niet meer. Maar met mijn slechte pompfunctie gaat het volgens mijn cardioloog wel zeker nodig zijn dat ik hem heb, of hij volgende week of pas over vijf jaar in moet grijpen... Geen idee!

Ik heb nu ongeveer de 1000e die er wereldwijd is gezet, maar hij is sinds een maand ook in amerika gepatenteerd, dus zal nu wel harder gaan.

Ik mocht overigens zelf kiezen van mijn cardioloog, maar hij was wel erg blij dat hij weer een mocht toevoegen aan zijn lijstje, haha! Ze gaan ze volgens hem steeds meer aan jongeren mensen aanbieden.

Tot zover mijn monoloog ;-)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 23:30

Interessant stukje!

Dat over die bh had ik al eens ergens gelezen, kunnen ze daar niets op verzinnen vraag je je af omdat het verder meer voordelen heeft. Al zal die techniek ooit weleens zover komen.

Zo ik ga naar mijn bed, mijn dochter heeft morgen haar eerste motorcross wedstrijd vind het wel spannend ben benieuwd wat ze gaat doen of ze daadwerkelijk aan de start zal verschijnen.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 23:31

MISTRAL94 schreef:
Ik heb geen idee hoe dit gaat worden zowel de pacemakertechnicus als de cardioloog waren niet blij met het resultaat. Maar goed het is niet meer terug te draaien, pacemakertechnicus zei het is een kleine troost dat wanneer de reveal eruit gaat ze het litteken nog kunnen corrigeren. Het is onder de huid op een speciale manier gehecht waardoor het onder de huid bij elkaar getrokken wordt maar waarom de buitenlaag dan wijkt weet ik niet. Het is wat rood bij de wondranden (al valt dat op de foto niet eens op) maar het breid zich niet uit dus misschien lost het nu vanzelf wel op, die wondkweek maar even afwachten.

Dat valt op de foto inderdaad niet op, het rode.. Hoop dat dat inderdaad niet uitbreid!
Wel jammer dat het wijkt, hopelijk kunnen ze er wat mee als hij er weer uitgehaald moet worden..

Mijn meest zichtbare littekentje was ook het lelijkst, maar die hebben ze deze keer ook veel mooier weer gesloten, vorige keer was dat ook echt een bobbel..

nouja, ik ben al getrouwd en ik heb al geen goddelijk lichaam, dus ik plaats t maar een beetje in perspectief. Vind t erger dat ik zo'n slechte conditie heb!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 23:32

MISTRAL94 schreef:
Interessant stukje!

Dat over die bh had ik al eens ergens gelezen, kunnen ze daar niets op verzinnen vraag je je af omdat het verder meer voordelen heeft. Al zal die techniek ooit weleens zover komen.

Zo ik ga naar mijn bed, mijn dochter heeft morgen haar eerste motorcross wedstrijd vind het wel spannend ben benieuwd wat ze gaat doen of ze daadwerkelijk aan de start zal verschijnen.

Wat stoer, ze is nog heel jong toch? Spannend voor jullie, veel plezier! :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 23:33

Ze is 8 nu, maar ze is op haar 4e al begonnen. Zal even foto's zoeken, die heb ik vanavond net in een ander topic geplaatst

MISTRAL94 schreef:
[ Afbeelding ]

Hier is ze op begonnen, in eerste instantie met zijwielen aangezien ze nog niet fietsen kon.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dit is haar huidige crosser.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 23:39

Noh, wat gaaf! Ik wist helemaal niet dat die kleintjes dat konden doen, stoere dame!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 07:24

Heel veel plezier en succes Mistal en dochter!!! Leuk hoor!
Inderdaad jammer van het litteken strakjes, maar ach.. mooi om te lezen allemaal. Ik kon niet kiezen over welke klep enzo. Maargoed hoeft van mij ook niet zo.
Hee maar meiden.. ik ga ook iets eerder naar bed als jullie anders loop ik idd op mijn tandvlees :D
Ik zal s proberen een goede foto te maken van mijn litteken, dat is ook raar, beneden is het donker maar glad en bovenin is het spierwit en ligt t er dik op, terwijl dat bovenste ook echt zeer doet.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 09:44

Zo om wakker te worden _O-
Het litteken is dinsdag 11 weken geleden gemaakt

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Je ziet dat halverwege de buik van de zwaan het litteken gewoon netjes is, niet dik of wat dan ook. Verder naar beneden is het ook niet dik. Het Dikke gedeelte jeukt ook vreselijk en doet dus zeer. -O-