[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:04

Ik had een vraagje aan jullie :) Ik moet vanavond werken van 17 - 20 en ik kom er even niet uit hoe of wat ik moet doen met eten.. Normaal gesproken werk ik op vrijdagavond pas om 18.00 en dan kan ik gewoon normaal eten :) Maar ik heb om kwart over 4 echt nog geen trek in avond eten en rond half 9 vind ik weer te laat.. wat kan ik het beste doen? Ik zit er aan te denken vanavond even een rondje te gaan hardlopen dus dan is na het werken eten niet handig. Ik dacht er aan iets van een banaan te eten voor wat extra energie en dan na het hardlopen een schaaltje magere kwark. Maar wat zal ik dan om 16.15 doen..? Ik eet vanmiddag in ieder geval een schaaltje rauwkost (tomaatjes, paprika, komkommer) voor mijn groente. Moet ik verder nog ergens rekening mee houden?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:10

Een soepje? Boterhammetje?

Ik zou in elk geval ervoor zorgen dat je om 18:00u op je werk geen honger krijgt :) Dus misschien een groter tussendoortje

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:21

Sowieso goed drinken, het is echt ontzettend benauwd en warm. Tussendoortje zou ook wel iets meer mogen denk ik, anders heb je in no-time weer trek. Tenminste, das mijn ervaring. :+

Ik heb gisteren wel een goede dag gehad! Naar de supermarkt geweest en gisterenmiddag verse gemengde sla gekocht, light mozzarella, komkommer, tomaatjes, tonijn (in water). Daar lekkere salade van gemaakt, bevalt wel goed met het warme weer. Vanmiddag grote fruitsalade maken. :9

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:15

fruitsalade klinkt goed.

jeetje volgens mij hou ik me toch een vocht vast! dinsdag woog ik nog 63,5 vandaag 64,0.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:30

Ik moet regelmatig al rond 1600 avondeten op m'n werk, ik eet dan wel m'n volledige maaltijd en rond 2100 nog iets kleins. Ik verplaats het middagtussendoortje dus naar 's avonds.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:15

Ja dat is dus het lastige.. als ik om 16.15 eet krijg ik om een uur of 7 weer honger :+ Maar een avondmaaltijd krijg ik rond die tijd echt niet weg :n Ik werk in een supermarkt.. Misschien kan ik wel regelen dat ik rond een uur of 6 even naar achteren mag om nog een broodje te eten.. Dan eet ik rond kwart over 4 ook een broodje met nog wat extra's. Misschien dat dat werkt?
's avonds ga ik dus al 2 tussendoortjes eten :) een banaan voor het hardlopen en een beetje magere kwark na het hardlopen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:35

Als je dat zo kan regelen op je werk zou ik het idd doen. Ik kan helaas niet even van m'n werkplek af, en ben met eten echt gebonden aan de geplande pauzes.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:38

Ik werk achter de kassa en we zijn altijd met zijn tweeën. Als ik tegen mijn collega zeg dat ik even naar achteren ga om te plassen en even snel iets te eten vindt zij dat denk ik geen probleem :) Als ik normaal gesproken naar achter ga zonder wat te eten vindt ze dat ook niet erg.. Ik ga het gewoon proberen!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:09

chipieke schreef:
@Allejandro: wow dat is wel héééél snel :oo

Als ik het ga uitrekenen was ik elke maand 2 kilo kwijt, elke week 0,5 kilo.
Ik mocht niet sneller afvallen, anders risico op veloverschot...

Oke... ik neem het in mijn gedachten mee... Maar tot nog toe geen vel overschot! :D (wat een naar woord eigenlijk :o )

Hoeveel kilo's ik nog kwijt wil.. ik heb wel een streefgewicht maar.. laten we zeggen dat ik voorlopig nog wel ff te gaan heb! Haha! :D
Gelukkig ben ik nog jong! (dus ik heb nog wel een paar jaar :') )

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 06:20

Allejandro schreef:
chipieke schreef:
@Allejandro: wow dat is wel héééél snel :oo

Als ik het ga uitrekenen was ik elke maand 2 kilo kwijt, elke week 0,5 kilo.
Ik mocht niet sneller afvallen, anders risico op veloverschot...

Oke... ik neem het in mijn gedachten mee... Maar tot nog toe geen vel overschot! :D (wat een naar woord eigenlijk :o )

Hoeveel kilo's ik nog kwijt wil.. ik heb wel een streefgewicht maar.. laten we zeggen dat ik voorlopig nog wel ff te gaan heb! Haha! :D
Gelukkig ben ik nog jong! (dus ik heb nog wel een paar jaar :') )

Ik vind het zo ie zo al knap van die 20kg!! Je bent een goede motivatie voor de andere>

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:03

Negerzoen schreef:
Ik ken het xApple.. gisteren niet goed bezig geweest. Was een gezellig dagje weg met een vriendin die ik een tijd niet gezien had. Uitgebreid geluncht, 's avonds ieder een halve pizza en later op de avond 5 wijntjes op een feest. Vanmorgen kreeg ik stokbrood als ontbijt want het brood was op en op het stokbrood hadden we scrambled eggs.en volvette jonge graskaas want ook het beleg was op :') daar kwam vandaag nog wat ellende bij doordat ik trek bleef houden in 'slecht'. Helaas is her dan niet trek in iets slechts maar trek in veel slechts :')
Was pas laat thuis dus qua beweging alleen een uurtje met de hond.

Dat wordt weer vlammen vanaf morgen! Mijn favoriete week van de maand komt er ook weer aan en dan bereikt mijn liefde voor eten zijn hoogtepunt :o

Nou ik heb er ook aan toegegeven.. -O-
200 gram macadamia noten en veel witte pindarotsjes..
Macadamia noten ook echt !! Die zijn super super vet.
En ja ik had buikpijn van het eten, ik snap echt NIET waarom ik dat
zo wilde. :n

Maar goed vandaag er weer tegenaan..

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:26

Ik ook, ook aan toegegeven gister :o
*geeft iedereen, inclusief zichzelf, een schop onder zijn/haar kont*

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:29

Natasja91 schreef:

Bedankt :) die heb ik wel nodig... :')

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:38

Mijn middag was ook niet zo goed meer. Fruitsalade was lekker, maar om half 4 had ik alweer trek. Zat op kantoor met collega/vriendinnetje. Zijn we naar de Mac gelopen. McKroket en McFlurry. -O-
Was wel lekker, dat wel. :')

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:39

Gewoon weer met goede moed verder gaan... jullie zijn toch goed bezig? Denk je dat ik in die 20 kg die ik nu kwijt ben niet gezonderd heb? Neem elke verjaardag ook altijd wel een klein stukje taart.... etc.. (en dat zijn er de afgelopen 6 maanden denk een stuk of 10 geweest, haha!)
Je moet jezelf af en toe wel wat gunnen anders wordt het erg zwaar hoor.

Genieten van de mac, Julia. En dan weer goed verder gaan!

Maar.. mijn mijlpaal ruimschoots bereikt....... -20,6 nu! Beetje veel afgevallen vergelijken met gister (700 gram) maar denk ook veel vocht. Gisteravond nog een paar uur intensief gewerkt (dus veel gezweet) en daarna paard nog gelongeerd en uitgemest in de hitte. Dan wil het afvallen wel :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:55

Natasja91 schreef:

Dankje ! Haha die had ik nodig.

Net even een les hardgelopen. Zo dat was een straf hoor met deze
temperatuur -O-

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:00

Ik zweet en beweeg ook behoorlijk wat de laatste tijd, maar de weegschaal wilt geen grammetje omlaag! Ik bereken met calorieën en eiwitten,koolhydraten,vetten enzovoort... en kwa eten gaat het zeker niet altijd super of zoals het hoort maar echt heel slecht of teveel eten doe ik niet. Ik hou het er maar op dat door het vele bewegen mijn spiermassa toeneemt.
Ik zie ook nog geen verschil in de spiegel, maarja ik hou vol!!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:02

xApple schreef:
Natasja91 schreef:

Dankje ! Haha die had ik nodig.

Net even een les hardgelopen. Zo dat was een straf hoor met deze
temperatuur -O-

Ja met deze temperatuur moet je goed water drinken en tussendoor even lopen om op adem te komen. Het is erg benauwd weer (geen lekker hardloopweer).

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:09

Ja met zon start to run les heb je steeds wandel pauze's hoor :j
En ik heb ervoor water gedronken en erna meteen een liter, want het
zweet droop van me af haha :')

Vervelend dat jouw gewicht niet omlaag gaat zeg.. Het zouden inderdaad
goed spieren kunnen zijn als je zoveel sport. Maarja niet echt motiverend.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:32

Gisteren had ik het ellendig moeilijk... Ik zat lekker beschuit te eten, manlief frieten met kaaskroket, hamburger en curryworst :\

Lijstje vandaag:

O: cornflakes 35gr met magere melk
T: 10 kleine ontpitte druiven
M: 2 kleine sneetjes donkerbruin brood met watermeloen
T: magere fruityoghurt
A: 1 gebakken ei met tomaten, 4 beschuitjes (van die luchte dingen) met kippewit en light kaas

Morgen op de weegschaal, ben benieuwd!

Gisteren nog anderhalf uur stevig gaan doorwandelen met de hond.
Mijn billen beginnen toch wel te slinken!

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:40

ik krijg het ook nog niet goed voorelkaar om af te vallen:( vanochtend weer een kilo erbij. Tot de lunch gaat het goed, meestal:

O pap/musli/twee boterhammen met halfvolle melk
T 2 stuks fruit
L 3 volkoren boterhammen met kaas/kipfillet/tomaat
T snaai:S
A pasta of rijst, 1 bord
T malt biertje en te vaak ook nog snaai, gister een zakje dry roasted cashews van 125 gram...

dus, ik moet ook even een schop hebben;)

Ze hebben spiegels opgehangen in de bak bij ons en ik ging daar voor het eerst weer rijden sinds een half jaar. Was toch wel even confronterend hoor, pas amper nog in mn zadel...

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:45

Oei ik lees iets over een mc flurry, helemaal die ze nu hebben vind ik moeilijk om te weerstaan, maar als je eens de kcal heb gezien wat daarin zit schrik je je rot! Voor mij geen roomijs/milkshake meer :n Soms eet ik nog wel een quarter pounder :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:01

Ik ben blij dat ik gisteren niet heb meegegeten met manlief, voelde me achteraf veel beter en gezonder :D

@Tequilaatje

Probeer bij je ontbijt magere melk te nemen ipv halfvolle melk.
's Avonds, probeer je portie zo klein mogelijk te houden, pasta of rijst + 5 sneetjes brood op een dag zijn wel heel veel koolhydraten (of hoe noemt dat?). Bij mij helpt het om mijn eten op een kinderbordje te scheppen,
zo lijkt je bord al véél voller :j En als je je portie in 2x kunt nemen is het voor je gedachte al helemaal goed!

Cashews zijn heel vet, die 125gr zijn dus idd ook niet heel gezond :-)
Probeer 's avonds nog fruit of groente te eten als 'snaai', of een fruitsapje.

@LynnDenise: ik eet enkel Solero's, ijs van 88 kcal per stuk. En op zaterdagavond trakteer ik mezelf op Ben & Jerry's :=

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:17

Tequilaatje schreef:
ik krijg het ook nog niet goed voorelkaar om af te vallen:( vanochtend weer een kilo erbij. Tot de lunch gaat het goed, meestal:

O pap/musli/twee boterhammen met halfvolle melk
T 2 stuks fruit
L 3 volkoren boterhammen met kaas/kipfillet/tomaat
T snaai:S
A pasta of rijst, 1 bord
T malt biertje en te vaak ook nog snaai, gister een zakje dry roasted cashews van 125 gram...

dus, ik moet ook even een schop hebben;)

Ze hebben spiegels opgehangen in de bak bij ons en ik ging daar voor het eerst weer rijden sinds een half jaar. Was toch wel even confronterend hoor, pas amper nog in mn zadel...

Je heb een hoop koolhydraten in je maaltijden. Probeer de koolhydraten wat meer weg te laten en vul dat aan met meer eiwit producten. En sporten....
Dan zal je denk ik op een gezonde manier resultaat gaan zien.

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:48

Ik vind het lastig. Omdat ik borstvoeding geef wil en mag ik ook niet streng dieten. (kost ook 500 kcal extra per dag) Eerste stap is al het snaaiwerk schrappen denk ik. Ik twijfel over magere melk. Die kleine heeft tenslotte ook redelijk wat vet nodig. Maar koolhydraten dus omlaag en eiwit omhoog?
Sporten lukt wel met 2 kleine kids;) ren de hele dag rond..