Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Loesss

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:03

Goedemorgen!

Mag ik hier ook meekletsen? Lees al een tijdje mee en lijkt me leuk ervaringen enzo te delen. Ik ben sinds 2 weken weer begonnen. Heb voor mijn verjaardag eindelijk goede schoenen gekregen en wat een verschil maakt dat.

Ik loop nu 3.5 - 4 km in een minuut of 25-30. Wil toewerken naar de 5 km en vanaf daar weer verder zien. Nu jog ik nog echt en wil tempo tzt ook wel wat opschroeven. Ik merk dat zonder evy me veel beter afgaat. Daar zit ik echt de seconde te tellen, terwijl met slam fm op ik makkelijk 20 min aan een stuk jog.

Mijn doel is om wat strakker te worden, meer conditie, hoofd lekker leeg en kilootje of 2 eraf zou mooi zijn. Hoewel ik nu alleen nog maar ben aangekomen. Vast spieren.

Ik heb schoenen aan laten meten door Greg v Hest en heb zware pronatie. Heb nu brooks schoenen en hele fijne Nike anti blister hardloopsokken.

Hihi en ik zag heeeule mooie benen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:30

Ais... mijn doel is 3x per week, maar nu met m'n examens komt het meer neer op om de week 1x. Al heb ik vorige week wel een flink stuk gewandeld en een dag 25 km gefietst. Dus ben wel bezig geweest. Ik ga vandaag, als ik tussen de gordijnen door spiek zie ik blauwe lucht :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:39

Gister les 6 gelopen (opnieuw, was ziek geweest). Ging top. Had na afloop niet echt het gevoel dat ik wat gedaan heb. Dus morgen maar weer les 7 (die mislukte de vorige keer omdat ik ziek werd onderweg). Ben benieuwd hoe dat gaat, maar verwacht geen problemen!

Voor mij werkt Evy wel echt als een stok achter de deur en daarbij bouw ik dan ook niet te snel op. Ben best blessuregevoelig dus voor mij werkt het ideaal.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:45

Okey, ik ben van plan om vanavond eventjes een lekker rondje te gaan hardlopen ;)
maar eerst nu even naar de paardjes ;)

SSDesign goed dat het top ging ;)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:01

Norton schreef:
Die krijg je er wel af hoor die 5 kilo als je regelmatig gaat hardlopen. Let wel je gaat meer spieren opbouwen kan soms vertekend beeld geven op de weegschaal. Je kan het beste eigenlijk even je omvang meten, taille, heupen, bovenbenen dan krijg je een beter beeld.

De een kan goed preseteren op nuchtere maag de ander niet zou gewoon doen waar je je fijn bij voelt. Je spijsvertering komt pas op gang na het ontbijt, maar of je echt sneller afvalt betwijfel ik. Volgens mij is het zo als je meer sport dat je sowieso een betere stofwisseling krijgt, omdat je meer verbrand en daardoor val je af. Al zou je meer dan 2000 calorien per dag eten en dus zoveel sporten en bewegen nog meer dan die 2000 verbranden zou je nog afvallen

Ok gaat voortaan omvang meten, want idd de weegschaal laat nou niet bepaald zien dat ik afval ofzo...
Ja ik merk zelf dat ik het fijnste loop zonder maaltijd van te voren. Vanochtend ook weer op nuchtere maag wezen sporten en dat bevalt mij beter dan aan het eind van de dag als je ontbijt,lunch en diner al op hebt...

Vandaag les 12 gelopen en ik heb ongemerkt harder gelopen dan normaal, en daarom was ik bij de laatste 3 minuten even helemaal op. Toch volgehouden (denkend aan die zomers in bikini's :') ) en alles netjes uitgelopen, maar zwaar was het soms wel even.

Dinsdag les 13 en dan gaan we nog langer lopen volgens evy, ben benieuwd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:23

Alleen nu nog even een zomer zien te vinden _O-

Ik ga vanavond in mijn pauze 2x 15 minuten proberen .. niet te hard weg, dan moet het lukken.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:32

idinn schreef:

Ik ga vanavond in mijn pauze 2x 15 minuten proberen .. niet te hard weg, dan moet het lukken.

Die zomer ga ik over iets meer dan 3 jaar een jaar lang beleven :D

Aangezien aussie altijd mooi(er) weer heeft dan NL :D
en ik wil persee strak in mn lijf daar naartoe _O-

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:20

idinn schreef:

Hier in Brabant is het nu toch echt lekker weer, net ff in mijn bikini in het zonnetje gelegen. Vanmorgen klein rondje gelopen na mijn lange windtegenronde van gisteren.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:22

Nou bikini kan hier niet, maar in je t-shirtje buiten zitten kan wel :j
Niet dat ik daar de tijd voor heb met mn studie tentamens over 1 week :')

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:24

Ik zit erg te twijfelen of ik nu vandaag wel of niet zal gaan.. Eigenlijk moet ik kei hard leren, misschien als het erg op schiet dat ik ga. Mocht ik niet opschieten dan ga ik morgen/overmorgen weer. (morgen een drukke dag gepland, lunch met n vriendinnetje na het tentamen en dan tussen lunch en avondeten wil ik eigenlijk naar Cajero fietsen (30 min heen en 30 min terug) en daar m'n zadel en hoofdstel eens goed invetten, Cajero poetsen en aan het werk zetten, daarna thuis snel douchen, boodschapjes doen om voor opa te koken (3 dorpen verderop) dus als morgen niet lukt, neem ik dat mezelf niet kwalijk ;))

Wat is jullie uiteindelijke doel? Trainen jullie om een strakker lijf te krijgen, een betere conditie en evt. af te vallen? Of is het jullie doel om een bepaalde afstand binnen een bepaalde tijd te lopen?

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:30

Ik heb niet een specifiek doel. Ik heb een zittend beroep dus daar zal ik iets mee moeten. Bovendien merk ik dat het heerlijk is om te lopen wordt je hoofd leeg. Gewoon niet nadenken en lekker lopen heerlijk. Ik trian op het moment voor de 10 km maar dat zal waarschijnlijk de max zijn wat ik qua fysieke belasting aankan. Ik ben hypermobiel dus alle pezen/banden zijn bij mij wat langer als een ander. Mijn lijf stabiel houden kost al veel kracht dat is ook de reden dat ik sport. Hoe meer spieren hoe minder instabiel gevoel. En natuurlijk wil ik op ondanks mijn het feit dat ik 37 ben ook nog gewoon in een bikini kunnen lopen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:32

Je moet ook ontspannen he Ais! Ik heb vanochtend alle stallen al gemest, 1 paard gereden. Ga nu de middag even blokken en dan vanavond weer rijden :) Wilde eigenlijk vanavond weer lopen maar denk dat het morgen wordt (dan hoef ik er maar 2 te rijden ipv 3 :+ )

Ik wil nog steeds in september die 8km doen. Of mijn lichaam het trekt is een vraag, conditioneel gezien kan ik het prima volhouden. *\o/*

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:34

Ik ben begonnen voor m'n conditie en gezondheid omdat ik ook een zittend beroep heb.

Mijn doel is om volgend jaar een 10 km loop te doen en de pink ribbon loop.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:40

Ik train ook voor mijn conditie, verder zou een wat strakkere buik fijn zijn maar daar ga ik maar niet van uit ;) Wil graag wat minder moeite hebben met bergbeklimmen :)

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:44

Mijn doel is om af te vallen, ik let ook wel op wat ik eet. Ik pak nu zelden iets van snoep of chips. Ben ook wel een paar kilo kwijt maar er moet wel nog meer af.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:59

Ik wil meer conditie, strakker in mn lijf zitten en een paar kilo afvallen.
Daarnaast wil ik volgend jaar meelopen met de pinkribbon run, dus dan moeten we wel trainen :')

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:36

dressagelady, dat doe ik ook wel, het op stal bezig zijn zie ik als ontspanning, gewoon lekker verstand op nul =) De kans is ook groot dat Cajero geluk heeft en dat hij i.p.v. aan de bak moet, een stukje mee mag grazen (op de wei staat niet heel veel, en het gras buiten de wei is altijd beter volgens meneer ;))
Dinsdag heb ik het grootste deel puur voor mezelf gepland :)

Anoli; welke afstand wil je dan lopen? Of is de afstand voor iedereen gelijk?

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:58

Anoli schreef:
idinn schreef:

Mooie motivatie. :D Ik hoop er over 2 jaar te zitten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:29

Ja het valt vandaag mee qua weer ... temperatuur is best goed en vanmorgen was het strakblauw, alleen nu is het strakgrijs hier :P Maar als de zon schijnt lig ik hier in de tuin ook zo in bikini, begin maart ook .. want het is ook uit de wind.

Ais, ik wil over 314 dagen en 22 uur de 10 miles lopen in Antwerpen (even op runkeeper gespiekt hoe lang ik nog had haha).

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:34

ais schreef:
dressagelady, dat doe ik ook wel, het op stal bezig zijn zie ik als ontspanning, gewoon lekker verstand op nul =) De kans is ook groot dat Cajero geluk heeft en dat hij i.p.v. aan de bak moet, een stukje mee mag grazen (op de wei staat niet heel veel, en het gras buiten de wei is altijd beter volgens meneer ;))
Dinsdag heb ik het grootste deel puur voor mezelf gepland :)

Anoli; welke afstand wil je dan lopen? Of is de afstand voor iedereen gelijk?

Geen idee, aangezien we met een groepje gaan lopen moeten we nog even kijken...

Ik ben op het moment het verste in training. Les 13
de andere twee zitten bij les 4 en 7 denk ik uit mn hoofd...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:36

Ik mag vanavond weer :D

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:46

Goede middag, meld me hier ook heb vandaag de 4de les van Evy gelopen, gister hardloopschoenen gekocht! Wat een verschil zeg ! Heb me vandaag ook opgegeven voor moeder en dochter loop in Utrecht 30 juni 3km en ik ga meedoen aan de dam tot dam 4 Engelse mijl die is 23 september spannend :)

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:49

Loesss schreef:
Goedemorgen!

Mag ik hier ook meekletsen? Lees al een tijdje mee en lijkt me leuk ervaringen enzo te delen. Ik ben sinds 2 weken weer begonnen. Heb voor mijn verjaardag eindelijk goede schoenen gekregen en wat een verschil maakt dat.

Ik loop nu 3.5 - 4 km in een minuut of 25-30. Wil toewerken naar de 5 km en vanaf daar weer verder zien. Nu jog ik nog echt en wil tempo tzt ook wel wat opschroeven. Ik merk dat zonder evy me veel beter afgaat. Daar zit ik echt de seconde te tellen, terwijl met slam fm op ik makkelijk 20 min aan een stuk jog.

Mijn doel is om wat strakker te worden, meer conditie, hoofd lekker leeg en kilootje of 2 eraf zou mooi zijn. Hoewel ik nu alleen nog maar ben aangekomen. Vast spieren.

Ik heb schoenen aan laten meten door Greg v Hest en heb zware pronatie. Heb nu brooks schoenen
en hele fijne Nike anti blister hardloopsokken.

Hihi en ik zag heeeule mooie benen!

Om af te vallen moet je heel langzaam lopen. Hoe sneller je Loopt hoe minder calorieën je verbrand je traint dan alleen je conditie ;)

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:52

Anoli schreef:
idinn schreef:

Aangezien aussie altijd mooi(er) weer heeft dan NL :D
en ik wil persee strak in mn lijf daar naartoe _O-

Ik wil der wel een keer een wedstrijd lopen, heb familie in Australië en me vader komt uit Australië ! Wat een geweldig land !

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:55

LoveJessie: Dat is bij iedereen verschillend. Het hangt namelijk van de hartslag af en deze wordt weer beïnvloedt door jouw conditie en andere factoren. Ik vind dat Loes nu een goed tempo vast houdt, denk niet dat je langzamer moet gaan lopen zoals jij aangeeft.