Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:42

Ik ben net begonnen met een stop-poging. Ik wilde laatst sigaretten halen, 7,50 voor 27 stuks.... Idioot, een paar weken terug betaalde ik voor hetzelfde pakje nog 6,50... Dus ik vind het nu officieel te duur. Toen ik er vanmiddag nog 5 had dacht ik, ik koop geen nieuwe ook. Nu baal ik, heber gewoon zin in nu, maar volgens mij is het meer omdat het van mezelf niet mag.

Ik ben geen hele verstokte roker. Op mijn werk rook ik zo 13 uur niet, omdat ik weet dat mijn baas het vies vindt ruiken. Maar als ik vrij ben... Ik denk dat ik er gemiddels 20-25 per dag rookte, en het is vooral de gewoonte die lastig te doorbreken gaat zijn. Koffie smaakt ook gewoon lang niet zo goed als ik in mijn linkerhand geen peuk heb ;) .

Net betrapte ik mezelf er al op om nog 1 pakje te halen zodat ik het kan afbouwen, maar dat werkt denk ik gewoon niet. dus even doorbijten en een andere activiteit verzinnen voor mijn 'rook'pauzes.... ;)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:21

Nadesh schreef:
Vraagje:
Wie heeft er ervaring met Stoppen met roken, met behulp van Champix?
Zit er aan te denken om het hiermee te gaan doen, alleen ben ik benieuwd naar mensen die dit al gedaan hebben.

Dat was ik.
Alsjeblieft doe het niet.

Champix veroorzaakt bij gezonde mensen kans op hart problemen en hersen infarcten.
Ik was ook een van de Gelukkige en bin mijn is het goed afgelopen.
Bewezen is het niet mijn cardioloog heefter volgens mij nooit iets mee gedaan maar ik heb het nu al zo vaak om mee heen gehoord.

Ik mag levenslang bloed bverdunners slikten en ben links tig procenten van mijn krachten kwijt

Alsjeblieft wees wijs. .. doe het niet.

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:43

Leuk topic! Ik ben sinds gisteren 16-4-2013 officieel gestopt! Nu nog volhouden :j Ik rookte elke dag een pakje, maar ik vind het echt te duur worden nu en het is ook gewoon superslecht voor de gezondheid natuurlijk.

Hopelijk gaat het lukken :) Wish me luck :o Iemand nog tips?

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:23

Ik meld me ook in dit topic alleen ben ik benieuwt of iedereen weer is begonnen met roken aangezien er bijna niks meer gepost word. :oo
Ik ga vanaf morgen beginnen met stoppen alleen zal dat nog wel moeilijk worden aangezien ik hier met twee rokende mensen in huis zit..
De reden voor mij is natuurlijk ook mijn gezondheid en ik wil heel graag fanatiek gaan sporten en dat kan op dit moment niet met mijn slechte conditie.
Mijn eerdere stoppogingen zijn mislukt maar deze keer moet het me echt lukken!
Voor de mensen die nog steeds gestopt zijn : heel goed bezig ik hoop dat ik het jullie na kan doen!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:00

Ik ben nog steeds gestopt :j Nu inmiddels bijna 2 maanden, heel soms nog drang, maar dat duurt maar even.

Gisteren iets meer drang 's avonds Koninginnenacht, drankje erbij, rokers om je heen. Maar niet meegedaan :)

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:36

Heel goed van je! En fijn dat je niet zoveel last hebt van de drang ik hoop dat het bij mij ook zo zal gaan!
Ik begin nu al een beetje zenuwachtig te worden als ik eraan denk dat ik morgen echt ga stoppen. Ik heb in ieder geval al lolly's, worteltjes en snoeptomaatjes klaarliggen voor de momenten dat de drang erg wordt. :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:21

Ik ben gisteren officieel 4 weken gestopt met roken na 15 jaar 1 a 2 pakjes per dag gerookt te hebben. Ik voel me heerlijk, verlost!

Ik wil graag iedereen de tip meegeven om het boek van Allen Carr te lezen. Het werkt en het stoppen kost echt geen enkele moeite! DOEN +:)+

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:39

Één jaar en twee maanden gestopt en........helaas.....vandaag volop gerookt.
Ik ben gestopt met nicorette/nicotinell en al de tabletten die er maar te krijgen zijn heb ik het afgelopen jaar gezien en geproeft :D
Ik raakte dus écht verslaafd aan de pillen. Is natuurlijk veel en veel minder nicotine en de rommel zit er niet in maar toch...het is ook nicotine. Dus helemaal
was ik eigenlijk niet gestopt. Maar nu.....ik weet niet hoe het komt. Gisteren naar de kaakchirurg geweest en daar komen nog wel een paar behandelingen achteraan ;( en vanaf
toen had ik zoiets van....nu moet ik een peuk. Ik ben meteen naar de benzinepomp gegaan en shag gekocht. Stom stom stom, maar ik kon het niet laten.
Dus ja.....ik rook weer ff maar ga morgen meteen bij de apotheek pillen bestellen waar ik vroeger ook mee ben gestopt en dan snel weer de volgende poging doen.
Het is zonde en zeker na zo'n lange tijd gestopt te zijn geweest. En weet je.....ik vind ze helemaal niet lekker he := maar ik moet ze gewoon hebben. Pppffff rotverslaving |o

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:51

Wat balen Ingrid!! Hoop dat t weer lukt met die pillen. Al is verslaafd raken aan die pillen ook niet echt de bedoeling... Sterkte!

Hier nog steeds alles goed

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 23:46

Mando schreef:
Nadesh schreef:
Vraagje:
Wie heeft er ervaring met Stoppen met roken, met behulp van Champix?
Zit er aan te denken om het hiermee te gaan doen, alleen ben ik benieuwd naar mensen die dit al gedaan hebben.

Dat was ik.
Alsjeblieft doe het niet.

Champix veroorzaakt bij gezonde mensen kans op hart problemen en hersen infarcten.
Ik was ook een van de Gelukkige en bin mijn is het goed afgelopen.
Bewezen is het niet mijn cardioloog heefter volgens mij nooit iets mee gedaan maar ik heb het nu al zo vaak om mee heen gehoord.

Ik mag levenslang bloed bverdunners slikten en ben links tig procenten van mijn krachten kwijt

Alsjeblieft wees wijs. .. doe het niet.

Oké, die schrappen we van het "proberen waard" lijstje.
Dan ga ik het toch nog maar een keer cold turkey proberen.
(Rook nog steeds, damn)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 06:28

@nadesh: allen carr lezen! Echt, ik zweer erbij!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:17

Hallo, ik heb me al een keer eerder in dit topic gemeld maar het stoppen met roken was toen niet gelukt.
Nu een andere poging om te stoppen met roken ik rookte eerste en pakje per dag en nu maar 6 sigaretten per dag ik wil steeds minderen met de sigaretten tot dat ik gestopt ben :) ik hoop dat het deze keer wel lukt hoe moeilijk het ook is

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:41

Succes chantal! Je kan het +:)+

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:12

Dankje ik hoop dat het lukt!!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:16

Niet hopen ;) erin geloven +:)+

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:29

VOORNEMEN:
Vandaag mn laatste pakje shag opengemaakt, na deze ga ik stoppen.

Ook succes aan alle andere stoppers ;)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:30

Jij ook succes

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:32

Het stoppen is weer niet gelukt..
Vanaf morgen maar weer opnieuw proberen! :)
Succes aan alle andere stoppers!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:33

het is en blijft lastig!! Jij ook Succes morgen :)

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:33

Vorige poging is gruwelijk mis gegaan, ga het weer op dezelfde manier proberen (Cold turkey) maar heb nu een vluchtplek, waar ik lekker op mn zelf kan zijn, en mn vriend niet gebruik als uitscheld paal.
Hoop alleen dat ik (als ze komen) paniekaanvallen onder de knie kan houden.
We zullen zien!

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:50

Ik wil ook van dat stomme gerook af -O- Rook nu al sinds m'n 16e (ben inmiddels 22) en ik hoest m'n longen uit m'n lijf als ik 's ochtends wakker word. En daarnaast is het ook gewoon echt niet meer te betalen, hoewel ik sinds een tijdje zelf sigaretten pers en hierdoor wel een hoop geld bespaar.. Maar die zelfgemaakte sigaretten zijn zo ontzettend smerig! := Vrijdag ga ik een weekje naar Turkije, ben van plan om daar te stoppen. Als ik eenmaal weer terug ben in Nederland heb ik dan als het goed is al een week niet gerookt. Vind het wel een stressvolle gedachte dat ik straks niet meer kan roken, maar als ik er rationeel over na denk heb ik helemaal niks aan die rotsigaretten en ga ik er alleen maar op vooruit als ik niet meer rook. Ik hoop dat het me lukt. En voor iedereen in dit topic die al is gestopt of er over aan het nadenken is: SUPERGOED! *\o/* *\o/* *\o/*

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:39

Is iedereen weer begonnen? |( Ik ben sinds zaterdag gestopt met behulp van de e-sigaret. Mag ik er dan ook bij?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:42

Ik ben er nog! Vers van de pers alweeerrr gestopt hahaha maar nu blijvend!

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 03:49

Recent gescheiden na 21 jaar samen geweest te zijn, moet er ff niet aan denken om nu te stoppen.
Maar, heb me wel voorgenomen om binnen een half jaar te gaan stoppen.
Eerst deze stress eruit!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 08:17

Ik ben in 2012 al een keer gestopt met het boekje van Allen Carr. Ongeveer 3 maanden volgehouden maar langzaam aan weer begonnen. Eerst op een feestje, toen nog een keer een feestje, toen een keer een terrasje, toen gewoon zomaar een keer 's middags.. voor ik het wist was ik weer volop aan het roken.

Mijn valkuil was alleen dat het stoppen met Allen Carr zo gemakkelijk is, dat ik na 3mnd (toen ik toch echt dacht dat ik er vanaf was...) gewoon voor de lol een sigaretje heb opgestoken. De drempel was te laag omdat het stoppen me totaal geen moeite kostte.

Toch geloofde ik wel in Allen Carr's methode dus ik heb zomer 2013 dat boekje nog een keer gelezen, alleen deze keer had het totaal geen effect en is het me 1 middag gelukt om te stoppen. Dat was echt een tegenvaller want de 1e keer dat ik dat boek las was het stoppen echt een eitje, en nu kon ik het nieteens 1 dag volhouden.

Na lang wikken en wegen me ingeschreven voor de cursus van Allen Carr. 12 okt 2013 was destijds de eerste cursusmogelijkheid. Die dag (tijdens de cursus mag, nee moet je gewoon doorroken) volop gerookt en eind vd de cursus de laatste sigaret gerookt. Die avond was heel zwaar, om 16u de laatste gerookt en om 17u trok ik het al niet meer, mensen wat had ik het zwaar! Heb tot middernacht gejammerd om een sigaret en ben jammerend in slaap gevallen.

De volgende dag viel er een kwartje, ik realiseerde me ineens hoe erg dat roken mij in z'n greep had, ik ben iemand die juist heel graag onafhankelijk is, die weloverwogen beslissingen maakt, maar als het om roken gaat kan ik me ineens als een volslagen idioot gedragen (lees: van iedereen bietsen als ze op zijn, 's avonds in paniek raken als je ziet dat je er nog maar 1 hebt, midden in de nacht naar een tankstation rijden 10km verderop om sigaretten te halen etc... ). Vanaf dat moment heb ik alleen maar gedacht: 'ik ben blij dat ik er vanaf ben' en in plaats van het stoppen te zien als een straf zag ik het als een overwinning.

Dus, inmiddels zo'n 5 maanden gestopt. Met oud & nieuw 1x een moeilijk momentje toen werkelijk iedereen met een sigaret zat behalve ik en ik ook nog de BOB was. :')

Allen Carr's methode raadt ik iedereen aan. Lees eerst het boekje, lukt het niet, doe dan de cursus. Heeft mij heel veel geholpen, zonder nicotinepleisters, champix, minderen, e-sigaretten etc. En serieus, als ik het kan, dan kan iedereen het! :D